همه چیز درباره دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن

همه چیز درباره دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن

دوربین مداربسته به لحاظ برقراری امنیت و حفظ جان و مال افراد جزء لوازم ضروری برای فضاهای مختلف است. با بررسی دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن امکان تهیه این محصول به بهترین شکل ممکن متناسب با هر فضا فراهم می گردد.

آشنایی با دوربین مداربسته از نگاه افراد متخصص و حرفه ای مزایای زیادی به دنبال دارد. چرا که این ابزارها برای کاهش سرقت از اماکن مختلف طراحی و تولید شده اند و با انتخاب دقیق و درست تا حد زیادی می توان از سرقت پیچیده و خواست جلوگیری کرد.

تاریخچه دوربین مداربسته

تاریخچه دوربین مداربسته به قرن بیستم بر می گردد و قدیمی ترین دوربین مداربسته را کمپانی زیمنس برای نظارت بر پرتاب موشک ۷۲ نازی ‌ها تولید کرد.

در کشور امریکا نیز دوربین مداربسته در دهه ۴۰ میلادی تولید و در بین مردم استفاده از آن پذیرفته شد و کم‌کم دوربین های مداربسته در معابر شهری نیویورک نصب گردید. سپس از دوربین ها در بانک ‌ها و موسسات مالی برای جلوگیری از خطر دستبرد سارقین استفاده کردند.

امروزه با زیاد شدن کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته در تمامی فضاهای مسکونی، تجاری و اداری امکان استفاده از دوربین های مداربسته به راحتی فراهم می گردد. به همین جهت نیاز است به طور دقیق و کامل ویژگی های دوربین ها را بشناسید، تا بتوانید بهترین آن را تهیه کنید.

همه چیز درباره دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن

معرفی بهترین برندهای دوربین مداربسته

در داخل کشور ما کمپانی های متعددی محصولات خود را ارائه می دهند و در هنگامی که قصد خرید دوربین مداربسته داشته باشید، با تنوع بالایی از این محصولات از لحاظ ابعاد و اندازه، شکل ظاهری و همچنین ساختار و تکنولوژی برخورد می کنید.

شناخت بهترین برندهای دوربین مداربسته کمک می کند تا در بین تنوع بالای محصولات موجود در بازار مناسب ترین نمونه ها را با توجه به کارکرد خود تهیه کنید.

در این بخش به معرفی بهترین برندهای دوربین مداربسته که بیشتر در بین مشتریان و فروشندگان محبوبیت دارند می پردازیم:

برند هایک ویژن

برند هایک ویژن یکی از تولیدکنندگان دوربین های مداربسته در چین است که با داشتن یک تیم تحقیق و توسعه بزرگ توانسته، از طریق نوآوری و خلاقیت، ارزش محصولات خود را بالاتر ببرد. در حال حاضر تولیدات این کمپانی در سرتاسر جهان از جمله آمریکا، هلند، ایتالیا و روسیه ارائه می شود. این کمپانی فراتر از تکنولوژی های روز دنیا فعالیت کرده و از لحاظ طراحی در میان برندهای دیگر، در رده های بالا قرار می گیرد.

نقاط قوت دوربین مداربسته هایک ویژن:

  • مجهز به فناوری تجزیه و تحلیل تصاویر و صدا
  • داشتن تنوع بالا در لنزهای باکیفیت و امکان ارتقاء دوربین ها
  • امکان نصب آسان و دوام بالای دوربین ها
  • تمرکز بر روی بالاتر بردن کیفیت دوربین و قیمت مناسب

برند سامسونگ

سامسونگ جزء تولیدکنندگان مطرح در حوزه دوربین های مداربسته و سیستم امنیتی است و با داشتن قدرت بالا در دنیای محصولات دیجیتال و هوشمند از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است.

نقاط قوت برند سامسونگ:

  • برخورداری از قدرت دید در شب بالا
  • برخورداری از استانداردهای ضدآب و ضد گرد و غبار
  • داشتن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش دوازده ماهه

برند داهوا

برند داهوا از معروفترین مارک های تولید کننده دوربین مداربسته در جهان است که با استفاده از فناوری های پیشرفته در حوزه محصولات هوشمند تصویری فعالیت می کند. دوربین مداربسته داهوا قابلیت نصب در ادارات، ساختمان های مسکونی و کلیه فضاهای عمومی را دارد.

نقاط قوت برند داهوا:

  • امکان ارائه تصاویر با کیفیت بالا
  • فراهم آمدن شرایط دسترسی به تصاویر از راه دور
  • داشتن سیگنال تصویری قدرتمند

برند سونی

سونی یکی از شرکت های بسیار قوی ژاپنی است که در زمینه تولید دوربین های تحت شبکه به شکل کاملا حرفه ‌ای فعالیت دارند. این کمپانی در زمینه تولید لنزهای دوربین عکاسی و دوربین های مداربسته در تمامی دنیا شناخته شده است.

نقاط قوت برند سونی:

  • امکان نصب آسان
  • کیفیت بالای ضبط
  • قابلیت ضبط صدای دو طرفه
همه چیز درباره دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن

انواع دوربین مداربسته از نظر ظاهر

دوربین های مداربسته اولین راهکار برای تأمین امنیت و پیشگیری از اعمال جرایم مختلف است. چرا که با وجود این دوربین ‌ها دیگر سارقان به راحتی نمی توانند به فضای داخلی منازل، ادارات، کارخانجات و مغازه ‌ها دست پیدا کنند.

دوربین های مدار بسته در حال حاضر در تنوع بالایی تولید می شوند که برای هر فضا می توان نوع مناسب آن را انتخاب کرد.

انواع دوربین مداربسته از نظر ظاهر وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن می پردازیم:

دوربین مداربسته دام

این دوربین از لحاظ شکل ظاهری به صورت گنبدی طراحی شده و قابلیت نصب بر روی سقف را دارد و گاهاً به آن دوربین سقفی هم می گویند.

دوربین بولت

دوربین بولت به دلیل ساختار و شکل ظاهری که شبیه گلوله است با این نام شناخته می شود. از پرکاربردترین نوع دوربین های مداربسته در محیط های بیرونی می باشد، زیرا جنس بدنه اغلب آنها از فلز انتخاب می گردد.

دوربین باکس

دوربین باکس بیشتر کاربرد صنعتی داشته و شکل ظاهری آن به صورت باکس و مکعب مستطیل است.

دوربین اسپید دام

دوربین اسپید دام به دوربین های چرخشی و گردان گفته می شود که جزء قویترین دوربین های مداربسته است و امکان چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه عمودی را دارد.

دوربین چشم ماهی

دوربین چشم ماهی ساختاری شبیه به چشم ماهی داشته و با امکان زاویه دید ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه فضای زیادی را با داشتن لنز ثابت، تحت پوشش قرار می دهد.

همه چیز درباره دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن

انواع دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی ساخت

دوربین مداربسته در حال حاضر با تکنولوژی ساخت مختلفی تولید می ‌شود و در سخت ترین محیط ها می ‌توان از انواع این محصول استفاده کرد.

شناخت تکنولوژی ساخت دوربین های مداربسته کمک می ‌کند تا متناسب با هر فضا از دوربین استفاده شود.

دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی ساخت به سه دسته کلی تقسیم بندی می گردند:

دوربین آنالوگ

اولین نسل از سیستم دوربین های مداربسته بوده که برخی از آن با داشتن میکروفون امکان ارتباط بیشتر را فراهم می کنند.

دوربین تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه از تکنولوژی های نوین برخوردارند که به راحتی به تجهیزاتی مانند شبکه‌های رایانه‌ای ارتباط برقرار می کنند عطاف پذیری این دوربین‌ها و هزینه کمتر آنها موجب شده تا در اماکن بزرگ و کوچک به توان از این نوع سیستم استفاده کرد

دوربین hd

دوربین اچ دی از دوربین های با کیفیت و قیمت مناسب در دنیا است که تصاویر را بر روی فضای ذخیره سازی hdr ضبط می کنند و واحد سنجش وضوح تصاویر آنها مگاپیکسل است.

بررسی دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن

دوربین مداربسته که جزء سیستم های نظارتی و امنیتی بسیار مهم است، باید توسط افراد حرفه ای و متخصص برای هر فضا انتخاب شود.

مجموعه ایمن موج ثامن یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز ارائه دهنده این سیستم ها در تنوع بالا بوده که با ارائه مشاوره به صورت کاملاً رایگان و بررسی تخصصی فضای مورد نیاز به دوربین، بهترین نمونه ها را پیشنهاد می دهد.

با بررسی دوربین مداربسته از نگاه ایمن موج ثامن درمی ‌یابیم که دوربین ها به چندین دسته و گروه از لحاظ شکل ظاهری، از لحاظ برندهای تولید کننده و همچنین از لحاظ تکنولوژی ساخت و ابعاد و اندازه تقسیم می ‌شوند. با بررسی ویژگی ها و مشخصات هر کدام از این محصولات متناسب با محل نصب دوربین می توان یک محصول کاربردی را انتخاب کرد.

ایمن موج ثامن

این گروه با آماده سازی و تنظیم پکیج های کامل از دوربین های مداربسته و لوازم جانبی مورد نیاز در کنار یکدیگر در بازه های قیمتی متفاوت، موجب شده تا خریداران به شکل بهتری بتوانند محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند. چرا که قبل از ثبت سفارش نهایی حتما اطلاعات دقیق و کامل را در اختیار آنها قرار می دهند.

منبع: ایمن موج ثامن

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *