آموزش بهینه سازی وردپرس با افزونه WP Rocket

آموزش بهینه سازی وردپرس با افزونه WP Rocket

احتمالا می دانید که به مرور زمان با نصب افزونه های اضافی، درج تصاویر سنگین، استفاده از سرویس های جانبی و افزایش بازدید سایت که سرور هاست قادر به پاسخگویی نیست، سرعت سایت وردپرسی کاهش پیدا می کند. با استفاده از کش و بهینه سازی سایت می توانید میزان درگیری وردپرس برای بارگذاری صفحات را کاهش دهید به این ترتیب سرعت سایت شما بهبود پیدا می کند. تاثیر سرعت سایت بر سئو بیشتر از چیزی است که تصور می کنید. در این مقاله نحوه بهینه سازی وردپرس با افزونه راکت را آموزش داده ایم.

معرفی افزونه راکت

افزونه wp rocket یک افزونه بهینه سازی و افزایش سرعت است که تا به حال بیش از 900000 سایت وردپرسی از آن استفاده کرده اند. راه اندازی این افزونه وردپرس سریع و آسان است و در کمتر از 3 دقیقه می توان آن را نصب و راه اندازی کرد. افزونه راکت راه حل هایی برای بهبود عملکرد ارائه می دهد و مواردی را که باعث کاهش سرعت شما شده اند را به سادگی می تواند رفع کند.

برای اطلاعات بیشتردر مورد قابلیتهای افزونه می توانید سایت راکت اورجینال را ببینید.

پیکربندی افزونه WP Rocket

برای نصب افزونه راکت ابتدا افزونه را دانلود کرده و سپس از پیشخوان وردپرس > افزونه ها > افزودن را بزنید و فایل زیپ افزونه را آپلود کنید. سپس دکمه نصب را بزنید و از بخش افزونه ها آن را فعال کنید. بعد از نصب و فعالسازی ویژگی های زیر قابل مدیریت و پیکربندی هستند.

  • کش صفحات
  • فشرده سازی GZip
  • بهینه سازی تصاویر

همین چند بهینه سازی ها کمک می کنند تا عملکرد سایت شما به طور قابل توجهی بهبود پیدا کند. بنابراین سایر تنظیمات پیکربندی افزونه راکت ضروری نیست. اما اگر میخواهید موارد دیگر را در سایت خود فعال کنید وارد پیشخوان وردپرس شده و از بخش تنظیمات > wp Rocket را زده و سایر تنظیمات افزونه راکت مانند فعالسازی CDN، بهینه سازی دیتابیس و غیره را تغییر داده یا سفارشی سازی و سپس تغییرات را ذخیره کنید.

بهینه سازی وردپرس با افزونه راکت

امکانات متنوع افزونه راکت در کنار راحتی استفاده دلیل محبوبیت این افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس است. در ادامه بخشی از تنظیمات اصلی افزونه راکت را آورده ایم.

· تنظیمات کش افزونه راکت

با نصب افزونه راکت کش صفحات وب به صورت خودکار فعال می شود که باعث بهبود سرعت بارگذاری سایت شما می شود. کش مرورگر، JS، تصاویر و CSS را در مرورگر ذخیره می کند در نتیجه محتوایی که ثابت مانده به بارگذاری مجدد در بازدیدهای بعدی از صفحه نیاز ندارد.

آموزش بهینه سازی وردپرس با افزونه WP Rocket

· مینیفای کردن فایل های js و css

یکی از راه های افزایش سرعت سایت وردپرس با wp rocket مینیفای کردن و بهینه سازی فایل های JS و css است. این کار حجم فایل های جاوا، HTML و CSS را کاهش می دهد. تعویق در بارگذاری فایل های جاوا اسکریپت، تصاویر و غیره در تنظیمات افزونه راکت باعث می شود فایل ها بعد از رندر شدن صفحه بارگذاری می شوند.

نکته: رندر شدن فرایند تبدیل کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت به یک صفحه تعاملی است.

فشرده سازی Gzip که همان کم کردن حجم فایل های سایت است باعث کاهش حجم فایل های سایت و حجم صفحه شده و سرعت بارگذاری صفحات را افزایش می دهد. فعالسازی Gzip رندر مرورگر را بهینه کرده به صرفه جویی در پهنای باند کمک می کند.

بهینه کردن بارگذاری فایل ها، یکی از راه های بهینه سازی وردپرس با افزونه wp Rocket است. بهینه سازی و ادغام فونت های گوگل در یک فایل باعث ارسال درخواست HTTP کمتر می شود. lazy load یا بارگذاری تنبل به این معنی است که المان های صفحه در صورتی بارگذاری شوند که کاربر صفحه را اسکرول کند.

آموزش بهینه سازی وردپرس با افزونه WP Rocket

· بهینه سازی پایگاه داده با افزونه راکت

بهینه سازی دیتابیس با حذف برنامه های از پیش نصب شده (bloat) سایز پایگاه داده را کاهش داده و کارایی سایت شما را افزایش می دهد. این کار در افزونه راکت با پاکسازی پست ها، دیدگاه ها و دیتابیس امکان پذیر است.

آموزش بهینه سازی وردپرس با افزونه WP Rocket

· پیش بارگذاری

پیش بارگذاری کش صفحات یکی از راه های افزایش سرعت سایت وردپرس با wp rocket است. پیش بارگذاری، صفحات را از قبل در حافظه ذخیره می کند. تنظیمات دیگر پیش بارگذاری نقشه سایت است که باعث بهبود رتبه SEO سایت شما می شود.

سایر ویژگی های افزونه راکت

افزونه راکت ویژگی های بیشتری به سایت شما اضافه می کند تا بهینه سازی کامل را در اختیار شما بگذارید.

  • تنظیمات CDN و فعالسازی آن یکی از راه های بهینه سازی وردپرس با افزونه wp rocket می شود. ادغام این افزونه با کلودفلر کمک می کند بتوانید CDN را از داخل پیشخوان وردپرس تان مدیریت کنید.
  • حذف رشته های کوئری از فایل های استاتیک
  • سازگاری با سایت های چند زبانه
  • حذف خودکار صفحات سبد خرید و پروفایل کاربری از کش مرورگر

افزونه های رایگان جایگزین پلاگین راکت

راکت یکی از افزونه های کامل بهینه سازی وردپرس است اما اگر بدنیال یک افزونه بهینه سازی رایگان هستید که بهترین جایگزین wp rocket باشد می توانید از مخزن وردپرس W3 Total Cache و WP Super Cache و WP Fastest Cache را دانلود و در سایت وردپرسی خود نصب کنید. این افزونه ها عموما راهکارهای مهم بهبود سرعت شامل کش، مینیفای کردن و بهینه سازی فایل های css و js را انجام می دهند و به تنهایی راه حل بهینه سازی جامعی ارائه نمی دهند.

نصب این افزونه ها ممکن است باعث تداخل شود از طرف دیگر استفاده از تعداد زیاد افزونه را توصیه نمی کنیم. اگر می خواهید همه ویژگی ها را در یک افزونه داشته باشید پیشنهاد ما افزونه راکت است. بهینه سازی وردپرس با افزونه wp-rocket روشی سریع و کارآمد برای افزایش سرعت سایت است.

در غیر اینصورت اگر می دانید مشکل سرعت شما چیست می توانید افزونه بهینه ساز اختصاصی آنرا دانلود کنید. افزونه راکت و سایر افزونه های وردپرس کاربردی را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

https://www.rtl-theme.com/category/wordpress-plugin/

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *