آموزش کار با تلفن سانترال

تلفن سانتراال به نوعی از تلفن‌های ثابت گفته می‌شود که در مراکز اداری، تجاری و یا سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت پاناسونیک یکی از بهترین و معتبرترین برندها در زمینه ساخت این دستگاه‌های تلفن محسوب می‌شود. امروز قصد داریم شما را با این تلفن‌ها بیشتر آشنا کنیم و البته به آموزش کار با تلفن سانترال پاناسونیک نیز بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

به گزارش ایده آل گستر نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، تلفن‌های سانترال به دسته‌ای از تلفن‌ها اطلاق می‌شوند که تنها در کنار یک دستگاه مرکزی با عنوان دستگاه سانترال و یا PBX کار می‌کنند. این تلفن‌ها قابلیت اتصال به خطوط معمولی و آنالوگ را نداشته و در عوض به خروجی‌های هایبرید و یا دیجیتال دستگاه سانترال ( بسته به نوع دستگاه تلفن ) وصل می‌شوند.

چگونه از تلفن سانترال استفاده کنیم ؟

همانطور که گفته شد، تلفن‌های سانترال در مجموعه‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. صاحبان کسب و کار، به جهت بهبود ارتباطات تلفنی مجموعه خود، اقدام به خرید و راه اندازی یک دستگاه سانترال ( بسته به بزرگ یا کوچک بودن مجموعه، ممکن است سانترال کم ظرفیت یا پرظرفیت خریداری شود ) می‌نمایند.

بعد از نصب و راه اندازی دستگاه سانترال، به هرکدام از کارکنان و یا بخش‌های مختلف مجموعه، یک خط داخلی اختصاص داده می‌شود. برای این کار، خطوط تلفن شهری مجموعه وارد دستگاه سانترال شده و به داخلی‌‌های مختلف تبدیل می‌شوند. هر کدام از کارمندان نیز برای استفاده از خطوط داخلی خود، ملزم به استفاده از یک تلفن سانترال می‌باشند.

آموزش کار با تلفن سانترال

اگر تلفن سانترال شما از نوع هایبرید باشد، از طریق دو رشته سیم به دستگاه سانترال متصل می‌شود. این در حالیست که تلفن‌های سانترال دیجیتال، با استفاده از یک رشته سیم با دستگاه سانترال، ارتباط برقرار می‌کنند.

البته ناگفته نماند که برخی از سانترال‌های کم ظرفیت، قابلیت کار با تلفن‌های آنالوگ را نیز دارند ( دارای خروجی آنالوگ می‌باشند ). برای مثال، در صورتی که از دستگاه سانترال KX-TES824 استفاده می‌کنید، می‌توانید تلفن‌های معمولی را نیز به آن وصل کنید.

نکته : به یاد داشته باشید که دستگاه‎های سانترال کم ظرفیت فاقد خروجی دیجیتال می‌باشند. این درحالیست که در دستگاه‌های سانترال پرظرفیت نیز، خروجی آنالوگ وجود ندارد.

خرید و نصب تلفن سانترال پاناسونیک

در صورتی که قصد خرید یک تلفن سانترال پاناسونیک را دارید، بهترین راه مراجعه به نمایندگی‌های معتبر و مجاز این شرکت است. شرکت ایده آل گستر سال‌های سال است که به عنوان نمایندگی رسمی و مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران فعالیت می‌کند.

 ناگفته نماند که علاوه بر دستگاه‌های تلفن سانترال، می‌توانید انواع محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک از جمله: تلفن‌های خانگی رومیزی، تلفن‌های خانگی بیسیم، تلفن‌های تحت شبکه، دستگاه‌های سانترال، فکس، ویدئو پروژکتور و دوربین‌های مدار بسته را نیز از ایده آل گستر خریداری نمایید.

تمامی محصولات یاد شده، در شرکت ایده آل گستر، همراه با یک گارانتی معتبر و 12 ماهه به مشتریان ارائه می‌گردند.  همچنین صاحبان کسب و کار می‌توانند نصب و راه اندازی تلفن‌های سانترال مجموعه خود را نیز به تکنسین‌های فنی شرکت ایده آل گستر واگذار نمایند.

کار با تلفن سانترال پاناسونیک

آموزش کار با تلفن سانترال

بعد از خرید، نصب و راه اندازی تلفن سانترال، زمان کار کردن با آن فرا می‌رسد. این تلفن‌ها هم از نظر ظاهری و هم از نظر کاربرد، تفاوت‌های زیادی با تلفن‌های آنالوگ دارند. همچنین یک تلفن سانترال، دارای کلیدهایی است که در تلفن‌های معمولی دیده نمی‌شوند. برخی از کارهایی که می‌توانید با یک تلفن سانترال انجام دهید عبارتند از:

انتقال مکالمه

گاهی اوقات لازم است شما تماس را به یکی دیگر از کارمندن یا بخش‌های مجموعه انتقال دهید. این کار در تلفن‌های سانترال به راحتی صورت می‌گیرد:

تنها کافیست که کلید Transfer را بر روی تلفن سانترال فشار داده و سپس شماره داخلی مقصد را وارد نمایید. بدین ترتیب، فردی که با شما تماس گرفته است، به راحتی می‌تواند با یکی دیگر از کارمندان و یا بخش‌های مجموعه به مکالمه بپردازد.

Hold کردن مکالمه

ممکن است به هر دلیلی، تصمیم بگیرید که در حین مکالمه، فرد تماس گیرنده را برای مدت کوتاهی پشت خط نگه دارید. به عنوان مثال، یک داخلی دیگر زنگ بخورد و شما قصد داشته باشید به آن پاسخ دهید. اگر قصد دارید که فرد  تماس گیرنده بعد از هولد شدن، به یک داخلی دیگر منتقل شود، تنها کافیست دکمه Hold را بر روی تلفن سانترال فشار داده و تماس را قطع کنید.

البته ممکن است شما قصد داشته باشید که بعد از گذشت مدتی، دوباره با فرد مورد نظر به مکالمه بپردازید. در این شرایط دکمه Hold را نگه دارید تا صدای بوق تایید را بشنوید. سپس دوباره همین دکمه را فشار دهید و تماس را قطع کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید مخاطب را برای لحظاتی پشت خط نگه داشته و سپس مجددا خودتان مکالمه با او را ادامه دهید.

پیج کردن

پیج کردن در مواردی کاربرد دارد که شما قصد داشته باشید یک پیغام را به صورت همزمان برای تمام کارمندان و یا تعدادی از آن‌ها بخوانید. این قابلیت در مدل‌های مختلف تلفن‌های سانترال پاناسونیک با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. به همین خاطر برای برخورداری از قابلیت پیج کردن، دفترچه راهنمای دستگاه تلفن خود را به صورت کامل مطالعه نموده و یا از مشاورین شرکت ایده آل گستر کمک بگیرید.

کلیدهای شماره گیر سریع

تلفن‌های سانترال دیجیتال دارای تعدادی کلید شماره گیر سریع می‌باشند. شما می‎توانید شماره‌های مهم و ضروری مجموعه را ( مانند شماره داخلی سایر همکاران ) بر روی این کلیدها ذخیره کنید و در کمترین زمان ممکن به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

این کلیدها در سمت راست دستگاه تلفن سانترال قرار دارند و تعداد آن‌ها در مدل‌های مختلف، متغیر است. برخی از تلفن‌ها دارای 8 عدد کلید شماره گیر سریع، برخی دیگر 16 و تعدادی دیگر نیز 24 کلید دارند.

سخن آخر در این مقاله سعی کردیم تا کار با تلفن‌های سانترال را به برای شما عزیزان توضیح دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در این زمینه، می‌توانید با کارشناسان و مشاورین شرکت ایده آل گستر تماس حاصل کنید .

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *