بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

در این چند ماه اخیر به کرار سوال در مورد لپ تاپ مناسب برنامه نویسی داشته ایم طوری که هفته ای چند ساعت خودم برای پیدا کردم لپ تاپ مناسب برای کاربران صرف می شد. امروز تصمیم گرفتم مقاله ای با عنوان بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی بنویسم و به دوستان معرفی کنم. در این مقاله ابتدا ویژگی های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی را مورد بررسی قرار میدهیم و بعد بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی را معرفی می کنیم. بعد از اینکه این مباحث رو پشت سر گذاشتیم چند ایت جهت خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی معرفی می کنیم. 

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

ویژگی های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

قبل از بررسی ویژگی های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی، باید این رو متذکر شوم شما هر سیستم یا لپ تاپی داشته باشید حتی اگر مال ۱۰ سال پیش باشد باز هم می توانید با آن برنامه نویسی کنید پس بهانه ای برای یادگیری برنامه نویسی وجود ندارد. این مقاله برای کسانی هستش که می خواهند هزینه کنند و لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تهیه کنند.
متاسفانه می بینم کسانی که به خاطر نداشتن لپ تاپ یا سیستم قوی کلا برنامه نویسی رو شروع نمی کنند و همش بهانه نداشتن ابزار مناسب رو دارند باید بگویم شما حتی اگر سیستم یا لپ تاپ رو نداشته باشید بازم می تونید روی برگه کدهای خودتون رو بنویسید پس لطفا این بهونه رو کلا فراموش کنید.
خب اولین چیزی که باید مد نظر قرار بدیم ویژگی های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی می باشد و باید ببینم اگر می خوایم برنامه نویسی شروع کنیم لپ تاپ ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد. چون وقتی می خوای لپ تاپ برای برنامه نویسی تهیه کنید اینقدر تعداد برندها  و مدل های زیاد است که به شدت آدم گیج می شود. 

توجه: اولین چیزی که در هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی باید مد نظر قرار داد بحث هزینه ای است که می خواهید برای لپ تاپ کنید. به قول معروف هر چه قد پول بدی همون قدر هم آش میخوری. پس بر اساس بودجه ای که دارید می توانید لپ تاپ انتخاب کنید. (در حال حاضر که این مقاله رو مینویسم (آذر ۹۷) قیمت سخت افزار به خصوص لپ تاپ به شدت بالا رفته و متاسفانه قدرت خرید پایین آمده است. ولی من سعی می کنم در هر رنج قیمتی چند نمونه خوب ارائه دهم.)

۱- قابلیت جابجایی
لپ تاپ ها در سایز ها و اندازه های مختلف ارائه میشوند. شما باید دریابید که لپ تاپ مورد نیاز شما تا چه اندازه قابل حمل باشد.

اگر نیاز زیادی به جابجایی لپ تاپ ندارید و گاها نیاز به جابجایی آن پیدا میکنید. بهتر است یک لپ تاپ ۱۵ اینچی را در نظر بگیرید که دارای مشخصات بالاتر و فضای صفحه نمایش بالاتر برای کار های چند وظیفه ای است.

اگر شما در مکان های مختلف کار میکند و زیاد در سفر هستید.لپ تاپ ۱۳ الی ۱۴ اینچ ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. که دارای وزن کمتر و عمر باتری بیشتری هستند.

اگر یک لپ تاپ از نوع ۲in1 را در نظر دارید؛ برخورداری از صفحه نمایش لمسی دلیل مناسبی برای هزینه بیشتر نیست من پیشنهاد میکنم از خرید لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی خودداری کنید.

۲- صفحه نمایش
بارها شنیده ایم که می گویند: نیازی نیست که صفحه نمایشی با کیفیت خوبی بر خوردار باشه چون کار تو برنامه نویسیه و کاری با کیفیت اون نداری. باید بگویم این جمله اشتباست و اصلا تحت تاثیر این جمله قرار نگیرید.

صفحه نمایش یکی از مهمترین ویژگی های لپ تاپ هاست؛ مخصوصا برای برنامه نویسان. اشتباه رایج افراد برای خرید یک لپ تاپ برای برنامه نویسی عدم اهمیت دادن به صفحه نمایش است. توسعه اپلیکیشن ها نیازمند خیره شدن ساعت ها به صفحه نمایش است که این باعث ایجاد خستگی چشم ها و آسیب دیدن آن ها میشود. البته نیازی به خرید یک صفحه نمایش ۴K نیست بخصوص زمانی که همراه با افزایش هزینه و مصرف زیاد باتری میشود.

با این وجود هر کاری که میکنید به هیچ عنوان صفحه نمایشی کمتر از Full HD 1920 x 1080 نخرید. همچنین مطمعن شوید که صفحه نمایش آن دارای زاویه دید مناسب باشد. حتما نوع صفحه نمایش مات باشد و از خرید صفحه نمایشی از نوع براق خودداری کنید.

۳- قدرت پردازنده (cpu)
یکی از مهمترین چیزها در انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی، قدرت پردازنده (cpu) لپ تاپ می باشد. cpu لپ تاپ شما تاثیر زیادی بر روی عملکرد آن دارد بنابراین این گزینه اهمیت بیشتری نسبت به دیگر موارد دارد؛ انواع مختلفی از پردازنده ها و با مشخصات متفاوتی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که این مشخصات را در نظر بگیرید. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از اندازه حافظه cache، تعداد هسته، فرکانس پردازنده و نوع طراحی برای تخلیه حرارت.

به طور کلی، یک پردازنده core i7 یا حد اقل core i5 با فرکانس حداقل ۲٫۵ گیگاهرتز و بیشتر مناسب است.

۴- حافظه RAM
شما به رم بیشتر نیاز دارید اگر شما از IDE هایی ازقبیل Eclipse یا android studio و… کار کرده باشید متوجه آن خواهید شد که آن ها در حال جوییدن Ram هستند. ?

فکر نمیکنم با کمتر از ۴ گیگابایت رم بتوان به صورت جدی برنامه نویسی کرد. حداقل رم مورد نیاز برای این کار ۸ گیگابایت میباشد. اگر پول بیشتری دارید روی ۱۶ گیگابایت رم میتوانید حساب کنید.

بیشتر از ۱۶ گیگابایت نیاز نمیباشد مگر این که کار شما خیلی خاص باشد مثل اجرای چندین ماشین مجازی روی لپ تاپ و از این قبیل کار ها.

۵- نوع حافظه و ظرفیت آن
دارا بودن یک هارد SSD را در اولویت های خود قرار دهید. این نوع حافظه باعث بهبود قابل توجهی از سرعت پردازش نسبت به هارد های HDD خواهد شد. در هر عملیاتی باعث افزایش سرعت خواهد شد در کار هایی مثل بوت شدن سیستم عامل، کامپایل کردن کد، راه اندازی برنامه ها، و لود کردن پروژه ها.

یک حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت مناسب است و اگر میخواهید پول بیشتری خرج کنید ۵۱۲ گیگابایت و یا ۱ ترابایت میتواند ایده آل باشد.

اگر هزینه برای شما مهم است میتوانید یک هارد SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت انتخاب کنید و در کنار آن از یک هارد اکسترنال برای نگهداری فایل هایی از نظیر فیلم ها و موسیقی و … استفاده کنید. منظور این است که سیستم عامل و برنامه های مورد نیاز (که نیازمند سرعت زیاد در اجرا شدن دارند) را بر روی هارد ssd نصب کنید و فایل های غیر ضروری را بر روی هارد اکسترنال بریزید.

۶- کیبورد
وقتی دنبال انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی می باشد حتما حتما باید به کیبورد توجه ویژه داشته باشید. شما نمیتوانید کیفیت صفحه کلید را در نظر نگیرید. در حالی که روزانه ساعت ها باید با آن کار کنید. چیزی که باید در انتخاب کیبورد در نظر بگیرید این است که کیبورد شما دارای کلید هایی نرم و از نظر طراحی کلید ها نه خیلی به هم نزدیک باشند نه خیلی از هم دور باشند.

داشتن کیبوردی که نور پس زمینه دارد چیز بدی نیست اما برای یک برنامه نویس نیازی به نگاه کردن به کلید های صفحه نمایش، با تایپ ۱۰ انگشتی نیست بهتر است تایپ ۱۰ انگشتی را خوب یاد بگیرید زیرا در برنامه نویسی کیبورد شما صلاح شماست.

۷- باتری
اگر بیشتر وقت خود را در نزدیکی یک منبع برق صرف کنید، عمر باتری خوب ممکن است برای شما مهم نباشد. اما اگر اینطور نیست پس مهم است یک باتری با قابلیت نگهداشتن ۶ ساعت شارژ ایده آل است.

۸- گرافیک
گرافیک برای اهداف برنامه نویسی بسیار مهم نیست. میتوانید از یک گرافیک سرخود استفاده کنید و به جای هزینه آن به هارد و سی پی یو خود بیشتر بها بدهید. البته باید ببینید کار شما چیست برای مثال یک برنامه نویس php اصلا نیازی به گرافیک ندارد، اما کسی که کارش بازی سازی است قطعا نیازمند گرافیک خیلی بالا میباشد.

نکته مهم: اگر بودجه پایینی دارید پیشنهاد می کنم لپ تاپی رو انتخاب کنید که بدون سیستم عامل باشد چون اگر سیستم عامل روی آن نباشد هزینه آن مقداری کاهش پیدا می کند. 

ویژگی های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی

بعد از اینکه ویژگی های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی را مورد بررسی قرار دادیم حال می خواهیم در قالب یک لیست، حداقل سخت افزار مورد نیاز یک کامپیوتر برای برنامه نویسی را ارائه دهیم. اگر بخواهیم بگیم بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی چه لپ تاپی هست باید این حداقل ها رو داشته باشد. در دو لیست زیر، حداقل و حداکثر سخت افزار مورد نیاز یک کامپیوتر (لپ تاپ) برای برنامه نویسی را شرح داده ایم.

حداقل سخت افزار مورد نیاز یک کامپیوتر برای برنامه نویسی

  • ۴ گیگابایت حافظه Ram
  • ۱۲۸ گیگابایت هارد SSD
  • ۵۰۰ گیگابایت حافظه Hdd
  • سی پی یو مدل intel Core i5
  • صفحه نمایش با Full HD 1920 x 1080

حداکثر سخت افزارمورد نیاز یک کامپیوتر برای برنامه نویسی به صورت جدی

  • ۱۶ گیگابایت حافظه Ram
  • ۲۵۶ گیگابایت هارد SSD
  • ۱ ترابایت حافظه Hdd
  • سی پی یو مدل intel Core i7
  • صفحه نمایش بالا تر از Full HD 1920 x 1080 

قیمت لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

قیمت لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

خب تا این لحظه توضیحاتی در مورد ویژگی های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی ارائه دادیم و حداقل و حداکثری ها رو مشخص کردیم حال میخواهیم در مورد قیمت لپ تاپ مناسب برنامه نویسی صحبت کنیم و چند نمونه رو ارائه دهیم. اگر به فکر خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی هستید پیشنهاد میکنم حتما از لپ تاپ های زیر دیدن کنید. 

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تا ۳ میلیون (بین ۲٫۵ تا ۳ میلیون)

در این وضعیت نا به سامان بازار خیلی سخت هستش بخوای لپ تاپ با قیمت سه میلیون پیدا کنید. اگر می تونید دنبال لپ تاپ های استوک خوب بگردید اگر هم میخواید حتما نو باشه و تا حدودی کار برنامه نویسی شما رو راه بندازی به نظرم گزینه های زیر قابلیت بررسی رو دارند. (این لپ تاپ هایی که معرفی می کنم زیاد قوی نیستن چون با سه میلیون نمیشه بیشتر از این ها تهیه کرد.)

  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 110 – K
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad V310 – R
  • لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل N22
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 120s N3350
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 110 N3060
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوز مدل VivoBook Max X541SA N3060

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تا ۵ میلیون (بین ۴ تا ۵ میلیون)

اگر بودجه شما تا ۵ میلیون هستش دست شما کمی بازتر هستش و می توانید انتخاب های بیشتری داشته باشید. در بخش زیر بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی در رنج قیمت ۵ میلیون تومان رو معرفی کرده ایم.

  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X541UA – DM2223
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X541NA – B
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل ASUSPRO P2540NV – A
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل X541UV – P
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ۱۵-bs019ne
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل bs095nia -A
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ۱۵-bw096nia
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ۱۵-bw094nia
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 330 – FA
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 320 – AO
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 330 – G
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad V310 – V

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تا ۸ میلیون (بین ۷ تا ۸ میلیون)

اگر می خواهید تا ۸ میلیون هزینه کنید دستتون بیشتر باز میشه و می تونید از بین تعداد زیادی لپ تاپ یکی رو انتخاب کنید. البته فکر نکنید یک ابر قول می تونید انتخاب کنید. با این قیمت می تونید یک لپ تا معمولی و نسبتا خوب انتخاب کنید. در بخش زیر ۵ مدل لپ تاپ معرفی کردیم که بین ۷ تا ۸ میلیون بودجه می خواند.

  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل – A540UP – B
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل X541UV – N
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل R556QG- A
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل ThinkPad E580 – B
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 320- AD

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تا ۱۱ میلیون (بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون)

اگر می توانید مبلغی بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون هزینه کنید شاید بتوان یک لپ تاپ قابل قبول تهیه کرد. در بخش زیر تعدادی لپ تاپ خوبی در این رنج قیمت معرفی کرده ایم که پیشنهاد می کنم حتما مورد بررسی قرار دهید. 

  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook K570UD – A
  • لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس مدل R419UN – B
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل R542UN- F
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G5 – C
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ۱۵-bs193nia
  • لپ تاپ ۱۴ اینچی اچ پی مدل Pavilion x360 – 14-ba002ne
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل ThinkPad E580 – D
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی دل مدل Inspiron 5570-DEY
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی دل مدل Inspiron 5570-DEL

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تا ۱۵ میلیون (بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون)

اگر بودجه شما به ۱۵ میلیون برسد قاعدتا می توانید گزینه های خیلی بهتری رو انتخاب کنید. در بخش زیر تعدادی لپ تاپ با این بودجه رو معرفی کرده ایم. که می توانید این مدل ها رو هم مورد بررسی قرار دهید. 

  • لپ تاپ ۱۵ اینچی ام اس آی مدل GE63 7RC Raider
  • لپ تاپ ۱۴ اینچی اچ پی مدل Pavilion x360 – 14-ba105 – A به همراه قلم نوری
  • لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G5 – I
  • لپ تاپ ۱۳ اینچی مایکروسافت مدل Surface Book
  • لپ تاپ ۱۳٫۳ اینچی دل مدل Inspiron 5379 Y

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی تا ۲۰ میلیون (بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون)

شاید یکم تعجب کنید با این قیمت ها، ولی راسیتش اگر یک لپ تاپ عالی می خواید حتما باید بالای ۲۰ میلیون هزینه کنید. در بخش زیر تعدادی لپ تاپ از رنج قیمت ۱۸ تا ۲۰ میلیون معرفی کرده ایم که می توانید این مدل ها رو هم مورد بررسی قرار دهید. 

  • لپ تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Pro MPXT2 2017
  • لپ تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Pro MPXV2 2017 همراه با تاچ بار
  • لپ تاپ ۱۴ اینچی لنوو مدل ThinkPad T470P – C
  • لپ تاپ ۱۳ اینچی مایکروسافت مدل Surface Book

نتیجه گیری:
دوستان عزیز اگر شما میخواید برنامه نویسی کار کنید نیاز نیست حتما یک سیستم یا لپ تاپ خیلی قوی داشته باشید برای ابتدای کار همین سیستم ها و لپ تاپ های عادی و معمولی کافی هست، مهم شروع برنامه نویسی می باشد که استارت بزنید. سعی کنید زیاد درگیر این حاشیه ها برای یادگیری برنامه نویسی نشید. 

نکته مهم: این لپ تاپ هایی که ما معرفی کردیم فقط نمونه بود شما وقتی می خواید اقدام به خرید یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی کنید حتما حتما باید خودتون بیشتر تحقیق کنید و بر اساس نیاز و بودجه ای که کنار گذاشته اید خرید کنید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *