متخصص سئو کیست ؟ چگونه متخصص سئو شویم؟

متخصص سئو کسی است که وبسایتی را آزمایش و ارزیابی می کند و طوری برای موتورهای جستجو آن را بهینه سازی می کند که رتبه بالاتری در میان نتایج جستجو در سایتهایی مانند گوگل و بینگ بدست آورد. یک سئوکار وبسایت را بهینه سازی می کند تا مطمئن شود که نتایج جستجو مرتبط با محتوای سایت بوده و تجربه کاربری مثبتی بوجود می آورد، ترافیک سایت را بالا میبرد و آگاهی عموم را نسبت به برند خود افزایش می دهد. در واقع متخصص سئو مانند متخصص بازاریابی تلاش می کند تا فروش بالاتری برای شرکت بوجود آورد.

مسئولیتهای متخصص سئو چیست؟

  • توسعه استراتژی های بهینه سازی که رتبه وبسایت را در موتورهای جستجو افزایش می دهد
  • مدیریت هزینه کمپین های سئو، بودجه بندی، تخمین هزینه های ماهیانه و برطرف کردن اختلافات
  • همکاری نزدیک با تیم توسعه وب به جهت اجرای صحیح اقدامات سئو در محتوای وب سایت
  • تحقیق مستمر در زمینه کلمات کلیدی، کشف و بهینه سازی کلمات کلیدی جدید سئو به جهت استفاده در وبسایت شرکت و محتواهای بازاریابی
  • تغییر ساختار، محتوا، لینکها و سایرعوامل وبسایت برای ارتقای جایگاه سئو
  • نوشتن محتوای باکیفیت برای وبسایت از جمله پستهای وبلاگی و ارتقای رتبه سایت در نتایج جستجو

کار متخصص سئو از کجا شروع می شود؟

اکثر متخصصان سئو قبل از آنکه روی مهارتهای فنی شان کار کنند و وارد شغل سئو شوند در زمینه دیگری کار می کنند. رشته یا تحصیلات دانشگاهی مرتبط با سئو وجود ندارد. اما برای داشتن شغل متخصصی سئو داشتن مدرک لیسانس در رشته های مرتبط از جمله بازرگانی، بازاریابی یا فناوری ارتباطات ضروری است. اکثر متخصصان سئو که در این زمینه کار می کنند گواهینامه اضافی دارند تا برای گرفتن سفارش سئو به کارفرمایان نشان دهند و مهارت های لازم برای اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال را دارا می باشند.

خصوصیات یک متخصص سئوی موفق چیست؟

  • درک خوبی از سه سطح سئو دارد

برای بهینه سازی موتورهای جستجو سه سطح وجود دارد و هر متخصص سئو خوب باید هر سه را در توسعه استراتژی بازاریابی مد نظر داشته باشد. این سه سطح عبارتند از:

  • سطح فنی که به عناصر غیرمحتوایی وبسایت اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی هایی برای ارتقای زیر ساختار وبسایت است.
  • سئو داخلی مربوط به محتوای وبسایت و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو در درک موضوع محتوای شما است.
  • سئو خارجی مربوط به ارتباطی قوی تری بین وبسایت شما و سایر وبسایتها از طریق مجموعه ای از تاکتیکهای لینک سازی است.
  • دارای ذهنی پویا برای بازاریابی است

قسمت مشکل سئو ایجاد محتوایی است که هم برای افراد جستجو جذاب باشد و هم الگوریتم گوگل را راضی کند. برای موفقیت در شغل سئو همیشه باید بازاریابی محتوا را در سطحی عمیق تر، و همچنین روانشناسی مشتری و مخاطب موردنظری که برایش بازاریابی می کنید، شبکه های اجتماعی، طراحی و توسعه وب و استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید.

  • توانایی تصور تصویری بزرگتر را دارد

خوب است که در کمپینهای سئو هدفهای مشخصی داشته باشید. شما به عنوان متخصص سئو باید روی رتبه بندی نتایج جستجو، جذب ترافیک، افزایش شناخت عمومی یا تبدیل مشتری احتمالی به مشتری واقعی تمرکز کنید.

  • توانایی های ارتباطی بالا و روحیه همکاری دارد

متخصص سئو با دپارتمانهای بازرگانی مختلفی سروکار دارد از جمله فروش، خدمات مشتریان، توسعه وب، آی تی، بازاریابی و غیره. همیشه نمی توان توضیح داد که چرا ایجاد تغییرات در وب سایت باعث ارتقای سئو و در نهایت جذب ترافیک میشود. اینجاست که مهارت های ارتباطی شما خودشان را نشان می دهند. متخصص سئو باید بداند که چگونه به نحوی قانع کننده ضرورت ایجاد تغییرات خاص را توضیح دهد.

  • کنجکاو و انطباق پذیر است

گوگل الگوریتم رتبه بندی خود را مرتبا تغییر می دهد. این موضوع بنا به زاویه دید شما خسته کننده یا هیجان انگیز است. اما یک متخصص سئو خوب این چالش را با اشتیاق می پذیرد. شما به عنوان متخصص سئو باید مرتبا محتوای وبسایت را مرور کنید و ببینید آیا با دستورالعملهای دائم التغییر سئو همخوانی دارد یا نه.

شرح وظایف متخصص سئو چیست؟

  • بازاریاب موتورهای جستجو: اغلب اوقات، بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) با هم یکی تلقی می شوند. اما در واقعیت، آنها بسیار متفاوت هستند. بازاریابی موتورهای جستجو بسیار گسترده تر است و در واقع سئو را شامل می شود. بازاریابی موتورهای جستجو مستلزم تسلط بر مهارت هایی از جمله بازاریابی پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات و مدیریت ارتباط با مشتری است
  • مشاور بازاریابی تجاری

برای واجد شرایط بودن در شغل مشاور بازاریابی کسب و کار، باید بتوانید سوابق تایید شده ای از موفقیت در زمینه سئو را نشان دهید، زیرا این موقعیت شما را ملزم به همکاری با مشتریان برای ارائه راه حلهای مرتبط با نیازهای خاص آنها می کند.

  • مدیر بازاریابی دیجیتالی

بازاریابان دیجیتال معمولاً انواع بازاریابی آنلاین از جمله سئو و پرداخت در ازای کلیک و شبکه های اجتماعی را اداره می کنند. متخصصان بازاریابی دیجیتال استراتژی های بازاریابی را ایجاد و اجرا می کنند.

  • مدیر شبکه های اجتماعی

وظیفه مدیر شبکه های اجتماعی تولید محتوای جذاب برای شبکه های اجتماعی است. بخشی از مسئولیت مدیر شبکه های اجتماعی مانند متخصص سئو جذب ترافیک به وبسایت شرکت و ارتباط مستقیم با مشتریان و کاربران از طریق شبکه های اجتماعی است.

  • متخصص بازاریابی ایمیلی

متخصص بازاریابی ایمیلی با نفوذی عمیقتر به جاویژه های بازاریابی دیجیتال، دقیقا میداند که چطور محتوای جذابی برای کمپین های ایمیلی تولید کند تا مشتری را به کلیک کردن وادارد. ایمیل زدن همچنان یکی از شیوه های قوی برای دسترسی به مخاطبین هدف است.

متخصصان سئو با چه کسانی کار می کنند؟

اکثر متخصصان سئو مستقیماً به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی دیجیتال بزرگتر و با تیم بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابان موتورهای جستجو و تیم های بازاریابی ایمیلی کار می کنند.

چرا در سئو متخصص شویم؟

سئو  یک زمینه در حال رشد سریع با برنامه های کاربردی در بسیاری از حوزه های بازاریابی دیجیتال و فضاهای ارتباطی است و دلایل زیادی برای گرفتن تخصص در این زمینه وجود دارد از جمله:

  • خلاقیت در نوشتن را تجربه می کنید

برقراری ارتباط همزمان با مردم و موتورهای جستجو در حین ایجاد محتوا کار آسانی نیست، بنابراین مهارت های نوشتاری در این زمینه به کمک شما می آیند. یک متخصص سئو باید نحوه نوشتن واضح و مختصر را در حین ایجاد محتوا با تمرکز بر قصد کاربر بداند.

  • رشته های دیگر به اندازه سئو پویا نیستند

اگر عطش سیری ناپذیری برای اطلاعات و عرصه دیجیتال دارید، شغل سئو برای شما مناسب است. کلید موفقیت متخصص سئو مطالعه منظم الگوریتمهای گوگل و مطابقت دادن وبسایت با آن است. او باید همواره نسبت به آخرین تغییرات آگاه باشد.

  • امنیت شغلی بالا

امروزه شرکتها هزینه بیشتری را صرف بازاریابی دیجیتالی می کنند. تخصص سئو نیز بیش از پیش اهمیت یافته و مشاغل بیشتری برای افراد متخصص در این زمینه در حال شکل گیری است.

  • میل به طراحی خود را اغنا کنید

یک متخصص سئو باید کل وب سایت شرکت را مد نظر داشته و نه تنها ساختار، بلکه تجربه کاربر و ظاهر کلی آن را نیز در نظر بگیرد. بنابراین کار متخصص سئو فقط نوشتن محتوای جذاب نیست ،بلکه او باید بداند چگونه سایت را به زیبایی طراحی کند.

  • مهارتهای سئو قابل انتقال هستند

وقتی در تخصصهای سئو سایت مهارت پیدا کردید میتوانید از آن در بسیاری مشاغل دیگر استفاده کنید. سئو در در حوزه هایی از جمله ارتباطات، مدیریت محتوا، بازاریابی، شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاری وارد می شود.

متخصص سئو کیست ؟ چگونه متخصص سئو شویم؟

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *