مراحل طراحی سایت فروشگاهی موفق

مراحل طراحی سایت فروشگاهی موفق آیا تا به حال به این سوال فکر کرده اید که طراحی سایت فروشگاهی چه ویژگی های باید داشته باشد تا به موفقیت برسید یا مثلا طراحی سایت دیجی کالا با داشتن چه ویژگی هایی به چنین موفقیت هایی دست یافته است در ادامه می خواهیم به بررسی مراحلی بپردازیم که به طراحی سایت فروشگاهی موفق کمک می کند.

 

طراحی نرم افزار

مراحل طراحی سایت فروشگاهی به شرح زیر می باشد:

 

خریداری دامنه

برای ایجاد و طراحی سایت فروشگاهی لازم است در ابتدا یک دامنه خریداری کنید توجه داشته باشید که نام دامنه در معرفی کسب و کار شما و برند سازی در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است یک نام دامنه ی سفارشی کمک زیادی در این زمینه خواهد شد.

به کارگیری یک توسعه دهنده ی وب حرفه ای

اگر تصمیم دارید در زمان کوتاهی به موفقیت برسید لازم است توسعه دهندگان حرفه ای استخدام کنید ایجاد یک جدول زمانبندی به چگونگی روند پیشرفت کمک زیادی خواهد کرد لازم است به اصول گرافیک در طراحی سایت توجه زیادی نشان بدهید و از تصاویر بهینه در طراحی سایت استفاده کنید پیش از این مرحله به خوبی تحقیق کنید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.

جمع آوری مدارک و اسناد قانونی

تمامی اسناد و مدارکی که برای ایجاد یک کسب کار قانونی نیاز دارید جمع آوری کنید شما برای شروع طراحی سایت به مجوزهای مختلف نیاز دارید شاید لازم باشد وکیل بگیرید مقررات را جدی بگیرید و فکر دور زدن قوانین نباشید.

تهیه میزبانی وب یا هاست

شما به یک میزبان قوی وب نیاز دارید تا اطلاعات خود را بر روی آن قرار دهید و  به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم باشید حتی فکرش را هم نکنید که از سیستم خانگی خودتان برای این منظور استفاده کنید چرا که امکان پذیر نیست سرور یک کامپیوتر قوی ست که همیشه روشن و متصل به اینترنت است و همواره اطلاعات سایت شما را در اختیار مخاطبانتان قرار می دهد.

اهمیت تم رنگی را در طراحی سایت جدی بگیرید

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت بر کسی پوشیده نیست شما می توانید تاثیر روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت را کاملا حس کنید انتخاب رنگ ها و تم باید متناسب با حوزه ی کاری شما باشد استفاده از تم های آماده شاید کمی شما را از نظر زمانی جلو ببرد اما ممکن است دلخواه همگان نباشد وقت کافی صرف این مورد کنید و انتخاب های درستی انجام دهید.

طراحی سایت پویا

طراحی سایت شما باید فعال و زنده باشد حتما صفحات درباره ی ما و تماس با ما را در همان ابتدا تشکیل بدهید حتی لازم نیست به زیبایی آن ها در ابتدا اهمیت بدهید مهم این است که کاربردی باشد چرا که کاربردی بودن سایت شما برای سئو سایت و بهینه سازی از همه چیز مهم تر است.

اضافه کردن محتوا به سایت

در این مرحله باید محتوای دسته اول در طراحی سایت ایجاد کنید و به آن اضافه کنید محتوا قرار نیست فقط متنی باشد از عکس و ویدئو و اینفوگرافیک در طراحی سایت استفاده کنید و به خوبی خود را به کاربران معرفی نمایید بهترین شرایط را برای نمایش محصولات خود انتخاب کنید و از هماهنگی حوزه ی کاری با محتوایی که انتخاب کرده اید مطمئن شوید.

روابط سفارشی را گسترش دهید

پیاده سازی روابط سفارشی هم برای فروشندگان و هم برای رسانه ها اهمیت دارد چیزهای ارزشمندی که از طریق طراحی سایت ارائه می کنید، سفارشی سازی کنید برای مثال اگر در طراحی سایت فروشگاهی خود یک نوع ماهی به خصوص به فروش می رسانید می توانید چند مدل غذا و دستورالعمل های پخت مربوط به آن را نیز معرفی کنید.

تهیه درگاه پرداخت آنلاین در طراحی سایت

در نهایت برای این که واقعا به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل شوید باید درگاه پرداخت آنلاین ایجاد کنید این کار کمی زمان می برد باید یک حساب مالی شفاف داشته باشید و شماره ی آن را در اختیار کاربران قرار دهید.

 

طراحی سایت

 

نحوه ی انبار کردن و حمل ونقل محصولات

در طراحی وب سایت فروشگاهی باید روش های بارگیری و ذخیره ی محصولات خود را مشخص کنید با توجه به انبار و فضایی که در اختیاردارید باید نحوه نگه داری کلا را انتخاب کنید سوالات زیر در این زمینه به شما کمک خواهد کرد :

  • از چه روشی برای حمل و نقل استفاده می کنید ؟
  • از چه نوع بسته بندی استفاده می کنید و اندازه ی آن چه قدر است ؟
  • محدودیت های حمل و نقلی برای شما چیست ؟

 

خرید دامنه چه نقشی در طراحی سایت فروشگاهی دارد ؟

خرید دامنه به برند سازی در طراحی سایت کمک خواهد کرد چرا که معرف کسب و کار شماست و از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت فروشگاهی برای چیست ؟

رنگ ها نقش مهمی در طراحی سایت ایفا می کنند و باعث جذب یا دفع کاربر می شود استفاده از رنگ های پاستیلی ملایم نقش مهمی در جذب کاربر خواهد داشت.

 

اهمیت محتوا در طراحی سایت های فروشگاهی برای چیست ؟

محتوای خوب به جذب کاربر بیشتر کمک می کند و نرخ تبدیل را در طراحی سایت بالا می برد علاوه بر این به افزایش ترافیک در طراحی سایت کمک می کند و لازم است به آن توجه بیشتری شود.

نوشته مراحل طراحی سایت فروشگاهی موفق اولین بار در پدیدار شد.

The post مراحل طراحی سایت فروشگاهی موفق appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *