آموزش نصب ssl دایرکت ادمین

نصب ssl دایرکت ادمین موضوعی است که همواره مورد توجه همگان قرار گرفته است. همانطور که می دانید برای داشتن یک اتصال ایمن نیاز است که گواهی نامه امنیتی ssl روی پروتکل یک وب سایت فعال شود. به همین دلیل صاحبان وب سایت ها نیاز دارند که اقدام به نصب گواهینامه ssl نمایند. یکی از کنترل پنل های محبوب و رایگان حاضر در جهان دایرکت ادمین است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش نصب گواهینامه امنیتی ssl در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

تبدیل http به https در دایرکت ادمین

اگر شما نیز یکی از کسانی هستید که به دنبال نصب ssl روی دایرکت ادمین خود می باشید، توصیه می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  • نصب ssl دایرکت ادمین
  • گواهینامه ssl چیست؟
  • ضرورت تغییر dns های دامنه برای تنظیم ssl دایرکت ادمین
  • آموزش نصب ssl در دایرکت ادمین
  • چطور متوجه شویم ssl فعال شده است؟

فعالسازی ssl دایرکت ادمین

فعال سازی ssl دایرکت ادمین یکی از کارهایی است که باید به منظور ایجاد اتصال ایمن توسط صاحبان وب سایت هایی که از کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده می کنند، صورت بگیرد. برای راه اندازی ssl دایرکت ادمین نیاز است که اقداماتی را از طریق کنترل پنل خود داشته باشید که در این مقاله آنها را به شما آموزش خواهیم داد. اما قبل از شروع آموزش گام به گام ساخت ssl در دایرکت ادمین، لازم است کمی با مفهوم گواهینامه امنیتی ssl آشنا شوید.

گواهینامه ssl چیست؟

گواهینامه ssl که مخفف Secure Sockets Layer است، در اصل فایل های اطلاعاتی کوچکی هستند که باعث می شوند تا کاربران بتوانند اطلاعات خود را در محیطی کدگذاری شده مبادله کنند. در واقع به صورت پیشفرض از پروتکل http استفاده می شود. اما با نصب ssl پروتکل سایت از http به https تغییر کرده و امکان داشتن یک اتصال ایمن از یک سرور وب به یک مرورگر فراهم می شود. «S» قرار گرفته در انتهای پروتکل https نشان دهنده فعال بودن گواهینامه ssl روی وب سایت مورد نظر است.

به طور معمول از ssl برای ایمن کردن ، استفاده می شود. همچنین فرآیند انتقال اطلاعات مهم و محرمانه افراد کاملا ایمن شده و  ورود به پروفایل کاربری در وب سایت های مختلف استفاده می شود.

  • امنیت معاملاتی که از طریق کارت های اعتباری صورت می گیرند.
  • وب سایت هایی که اطلاعات محرمانه و مهم کاربران را دریافت می کنند.
  • وب سایت های فروشگاهی
  • و…

صاحبان سایت ها باید بتوانند از این اطلاعات در برابر هکرها و افراد سودجو محافظ کنند و هیچ چیزی به اندازه گواهینانه ssl نمی تواند این کار را انجام دهد. در واقع گواهی ssl یک لایه امنیتی به وب سایت شما اضافه می کند.

ضرورت تغییر dns های دامنه برای تنظیم ssl دایرکت ادمین

در نظر داشته باشید که پیش از اقدام برای نصب ssl رایگان روی دایرکت ادمین باید dns هاست خود را روی دامنه ست و نشر دهید. اگر هنوز برای تنظیم dns اقدام نکرده اید با توجه به نوع دامنه ای که استفاده می کنید، می توانید از دیگر مقالات پایگاه دانش که در این زمینه نوشته شده اند، استفاده نمایید:

  • در صورتی که شما قصد تنظیم dns دامنه ir. خود دارید، می توانید مقاله آموزش تغییر dns های دامنه در ایرنیک را مطالعه نمایید.
  • اگر هم یکی از کاربران میزبان فا هستید و این شرکت را به عنوان ارائه دهنده خدمات دامنه خود انتخاب کرده اید، می توانید مقاله آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا را مطالعه کنید.
نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که در میزبان فا گواهینامه ssl روی سرورها به صورت پیش فرض نصب است. به همین دلیل دیگر نیازی به نصب ssl میزبان فا وجود ندارد و شما می توانید تنها اقدام به فعال کردن آن نمایید.

آموزش نصب ssl در دایرکت ادمین

به منظور تنظیم ssl دایرکت ادمین باید به ترتیب گام های زیر را دنبال کنید:

در ابتدا باید وارد پنل کاربری خود در دایرکت ادمین شوید.
آموزش ورود به دایرکت ادمین

  1. وارد قسمت Advance Features شوید.
  2. سپس روی SSL Certificates کلیک کنید.
    فعال سازی ssl در دایرکت ادمین
  3. باکس آبی رنگ دوم را در حالت فعال قرار دهید. (روی چک باکس کنار آن کلیک کنید.)
  4. در ادامه روی گزینه Free & automatic certificate from Let’s Encrypt کلیک کنید.
  5. می توانید در لیست ارائه شده در Selected Entries موارد مورد نظر خود جهت فعال شدن پروتکل https انتخاب نمایید.
  6. در آخر نیز با کلیک روی گزینه Save تمام تنظیمات ssl دایرکت ادمین اعمال شده ذخیره خواهد شد.
    فعال سازی رایگان ssl دایرکت ادمین

اگر تمامی مراحل بالا را به درستی دنبال کرده باشید، با ذخیره تغییرات با پیغام زیر رو به رو خواهید شد. که نشان دهنده فعال شدن ssl روی دامنه سایت شما می باشد.
آموزش نصب گواهینامه ssl

چطور متوجه شویم ssl فعال شده است؟

بعد از طی مراحل ذکر شده می بایست دامنه خود را بررسی نمایید تا متوجه شوید آیا تغییر پروتکل از http  به https به درستی انجام شده یا خیر؟

برای این منظور دامنه خود را مرورگر وارد نمایید. وجود موارد زیر نشان دهده فعال شدن گواهی SSL روی دامنه می باشد:

  1. وجود قفل سبز رنگ در کنار نام دامنه
  2. نمایش پیغام Connection is secure موقع کلیک روی آیکن قفل کنار دامنه.
  3. نمایش پروتکل https در کنار لینک های وب سایت.

تبدیل http به https در دایرکت ادمین

نصب گواهینامه ssl در دایرکت ادمین یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای ارائه اتصالی ایمن و مطمئن به کاربران خود انجام دهید. در این مقاله تلاش ما بر این بوده است تا با ارائه آموزش ssl روی دایرکت ادمین به شما در زمینه نصب گواهینامه ssl در دایرکت ادمین کمک نماییم.

آموزش های هاست دایرکت ادمین

نوشته آموزش نصب ssl دایرکت ادمین اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.

The post آموزش نصب ssl دایرکت ادمین appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *