آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا

dns مخفف کلمه Domain Name System است. با استفاده از dns قادر خواهید بود دامنه سایت را به هاستی که میزبانی آن را برعهده دارد، متصل نمایید. به همین دلیل بررسی تنظیمات آن و تغییر dns دامنه به منظور شناسایی توسط سرورهای شرکت میزبانی وب امری ضروری است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این است تا شما را با مفهوم نیم سرورها آشنا کرده و آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا را نیز به طور اختصاصی در اختیار شما قرار دهیم.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد:

  • dns server چیست؟
  • تنظیم dns دامنه در میزبان فا
  • چگونه dns هاست خود را پیدا کنیم؟
صاحبان وب سایت ها می بایست اطلاعات نیم سروهای مربوط به هاست خود را روی دامنه ست و نشر دهند. در انتهای این مقاله روش به دست آوردن اطلاعات مربوط به dns های دامنه به شما آموزش داده می شود.

dns server چیست؟

کاری که نیم سرورها انجام می دهند در واقع برقراری ارتباط میان یک دامنه و سرورهای هاستینگ شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب آن دامنه است. اگر dns های هاست خود را روی دامنه ست و نشر نکنید، نمی توانید از نام دامنه خریداری شده استفاده کنید و اتصال آن با هاست برقرار نخواهد شد. زمانی که شما نام دامنه ای را ثبت می کنید، باید یک هاست مناسب نیز برای آن انتخاب نمایید تا اطلاعات وب سایتتان روی هاست ذخیره شود. بدین ترتیب هر زمان که فردی نام دامنه شما را جستجو کرد، وب سایت شما به او نشان داده می شود.

در نتیجه اولین گامی که بعد از انتخاب هاست خود باید بردارید، تغییر dns دامنه است. کاری که شما باید انجام دهید این است که وارد ناحیه کاربریتان در شرکت هاستینگ خود شده و اقدام به تنظیم dns دامنه نمایید.

تنظیم dns دامنه در میزبان فا

به منظور تغییر dns دامنه در میزبان فا باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. در گام اول باید وارد ناحیه کاربری خود در میزبان فا شوید. برای این منظور در صفحه اصلی روی دکمه ورود/ عضویت کلیک کنید.
    نکته: در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید از پشتیبانان چت آنلاین کمک گرفته یا روی لینک بازیابی رمز عبور کلیک کنید.
    ورود به ناحیه کاربری میزبان فا
    سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.
    تنظیم dns دامنه
  2. در ادامه روی قسمت دامنه ها در منوی بالا کلیک کرده و دامنه های من را انتخاب نمایید.
    تغییر dns دامنه
  3. سپس روی علامتی که کنار آچار، در جلوی نام دامنه قرار گرفته است، کلیک کنید.
  4. در باکسی که نمایش داده می شود، گزینه “مدیریت Name Server ها” را انتخاب و روی آن کلیک کنید.
    آموزش تنظیم dns دامنه
  5. بعد از آن وارد صفحه زیر می شوید. در این قسمت شما با دو گزینه رو به رو خواهید شد:
    استفاده از Name Server پیش فرض
    بعد از ثبت دامنه اینترنتی خود به کمک میزبان فا، نیم سرورهایی به صورت پیش فرض برای شما مشخص می شوند. معمولا زمانی که هاست خودتان را نیز به طور همزمان از میزبان فا تهیه کرده باشید، این قسمت به طور خودکار با اطلاعات سرور شما پر می شود. اما بهتر است که اطلاعات قرار گرفته در این قسمت را بررسی کنید و در صورت درست بودن آنها این گزینه را انتخاب نمایید.
    استفاده از Name Server انتخابی
    در این حالت بعد از ثبت نام دامنه مورد نظر خود و فعال شدن آن می توانید اطلاعات نیم سرورهای خود را به صورت دستی وارد کنید. این گزینه معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شرکت هاستینگ شما میزبان فا نبوده یا اینکه اطلاعات قرار گرفته در حالت پیش فرض اشتباه باشد.
    تنظیم dns دامنه میزبان فا 6. در این مرحله اطلاعات مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و سپس روی دکمه تغییرات Name Server کلیک کنید.
ست و نشر نیم سرور روی دامنه های ملی بین 6 تا 18 ساعت و برای دامنه های بین المللی از 10 دقیقه تا 2 ساعت متغیر خواهد بود.

چگونه dns هاست خود را پیدا کنیم؟

شما باید اطلاعات مورد نیازتان را از سرویس ارائه دهنده میزبانی خود دریافت نمایید. اگر شرکتی که هاست خود را از آن تهیه کرده اید شرکت میزبان فا می باشد، برای دریافت اطلاعات نام دامنه خود می توانید به ایمیل خود رفته یا از تاریخچه ایمیل در ناحیه کاربری خود اقدام نمایید.

تغییر dns دامنه در میزبان فا

ایمیلی تحت عنوان اطلاعات اکانت از طرف میزبان فا برای شما ارسال می شود که در آن 2 DNS قرار گرفته است. باید اطلاعات قرار گرفته در این ایمیل را برداشته و در قسمت های تعیین شده در مرحله قبل وارد نمایید.

چگونه dns هاست خود را پیدا کنیم؟

در نهایت روی دکمه تغییر Name Server کلیک نمایید و تا ست و نشر نیم سرورها منتظر باشید. پس از ست شدن DNS ها دامنه سایت شما در دسترس قرار خواهد گرفت.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا شما را با روش تغییر dns دامنه در میزبان فا را به صورت گام به گام آشنا کنیم. چرا که حتی در صورت خرید دامنه نیز تا زمانی که شما نیم سرورهای سرور خود را ست نکنید، نمی توانید از آن استفاده نمایید.

آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک

نوشته آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.

The post آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *