سئو تضمینی ؛ دروغی به شیرینی یک رویا !

سئو تضمینی به چه معناست؟ بگذارید اول واژه ضمانت را در فرهنگ عامه مردم بررسی کنیم. چه زمانی از واژه ضمانت استفاده می کنیم ؟ هنگامی که عبارت تضمین یا تضمینی برای محصول یا انجام فرایندی بکار گرفته می شود ، معمولا به این دلیل است که درباره ی انجام آن فرایند اطمینان کافی وجود ندارد و عده ی زیادی در آن خصوص زیان کرده اند برای مثال سئو تضمینی . این یک تناقض است و در مهندسی سئو هیچ ضمانتی برای موفقیت به شما داده نشده است.  کسی که ادعا می کند می تواند در نتایج سرچ بزرگترین شرکت تاریخ بشر به راحتی غلبه کند باید به آن شک کرد. این موضوع به این معنی نیست که امکان ارتقا رتبه یک سایت وجود ندارد اما هیچ تضمینی در چنین مسیری برای موفقیت نیز وجود ندارد.

این روزها عبارت سئوی تضمینی ، بهینه‌سازی تضمینی و یا ضمانت قرار گرفتن در رتبه اول گوگل در ده روز ( به حق چیز های نشنیده!) و چیزهایی شبیه به این را زیاد می‌شنویم. عبارت‌هایی که وسوسه‌کننده اما شک برانگیزند و ما را به یاد شعارهای تبلیغاتی یک شبه لاغر شوید و یا تناسب اندام در ده روز و یا وعده های انتخاباتی سیاسیون در ایام انتخابات می اندازد!

سئو تضمینی / چرا سئوی تضمینی، حقیقت ندارد؟

در سئو سایت نیز به همین ترتیب است ، هرچند در ابتدا ، مهندسان سئو سعی در انجام بهترین کار را دارند اما در واقع گوگل همواره در حال تغییر است و لذا تغییرات و الگوریتم های متفاوت باعث می شود که ناگهان تمام فعالیت هایی مهندس مربوطه انجام داده است ، تغییر کند و مجبور شود از اول کار خود را شروع کند. این پویایی کار سئو به مانند رانندگی در یک مسیر سنگ لاخ است که شما باید شش دونگ حواستان را جمع کنید و با کوچکترین اشتباه ممکن است به ته دره بروید. پس در مسیر سنگلاخ که دره در کنار شماست هیچ ضمانتی برای سالم عبور کردن شما نیست اما دقت شما می تواند موفقیت را به ارمغان بیاورد. سئو تضمینی در اصل به مانند یک تلاش بی وقفه با چاشنی امید برای موفقیت در آینده است.

 

البته یادتان باشد که آنچه که امروز به عنوان سئو تضمینی یا SEO تضمینی گفته می شود ، کاملا به واقعیت نزدیک است و شرکت هایی که سئوی تضمینی انجام می دهند منظورشان ضمانت بازگشت سرمایه شما در صورت عدم موفقیت است، این شرکت ها مدعی نیستند که قطعا شما را به رتبه یک گوگل می رسانند بلکه تضمین می دهند در صورت عدم موفقیت در یک بازه زمانی مشخص کل مبلغ پرداختی توسط شما بازگردانده می شود.

اما اگر کسی مدعی شد که تضمین می کند صد در صد شما را به نتایج اول گوگل می رساند مطمئن باشید دروغی بزرگ در کار است و سریعا آن محل را ترک کنید!!

 عبارت سئوی تضمینی دروغی‌ست که دوست داریم باورش کنیم اما باور کردنش تبعات جبران ناپذیری برای سایت ما دارد. سئو تضمینی شعار وسوسه‌انگیز اما نامعتبری‌ست. درست مثل این است که در یک مسابقه سوارکاری بدون پایان، ضمانت کنید اسبتان صد در صد مسابقه را می‌برد، در حالی که در حقیقت هیچ خط پایانی برای این مسابقه وجود ندارد و شما فقط می‌توانید امیدوار باشید اسبتان تندتر بدود و در زمان هایی جلو تر از بقیه باشد.

سئو تضمینی

اگر سئو فقط ردیف کردن کلمات کلیدی در یک متن بی سر و ته و یا ساخت بک ‌لینک‌های زیاد و حتی غیر مرتبط بود، می‌توانستید وعده سئو تضمینی و یا رتبه اول گوگل در ده روز را باور کنید اما ماجرا این است که الگوریتم‌های گوگل، زنده و پویا و مدام در حال تغییرند و هیچ‌کس نمی‌داند الگوریتم‌های بعدی گوگل که در راهند چه خوابی برای سایت‌ها دیده‌اند؟
از طرفی، خیلی‌وقت‌ها این مشتری‌ها هستند که انتظار دارند در ازای پولی که پرداخت می‌کنند یک تضمین قوی و محکم دریافت کنند، سئو مثل خرید یخچال یا هر وسیله‌ی دیگری نیست که به شما ضمانت چند ساله داده شود، همان طور که گفته شد الگوریتم‌های گوگل مدام در حال به روزرسانی و تغییرند و اصول سئو هم‌زمان با این تغییرات، رشد می‌کند. بنابراین شرکت‌های سئو فقط می‌توانند در مورد سلامت و کیفیت برنامه‌هایی که روی سایت شما اجرا کرده‌اند به شما اطمینان بدهند.
در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که ثابت می‌کنند بهینه‌سازی تضمینی و یا سئو تضمینی سایت، حقیقت ندارد.

۱-  به سئوی تضمینی اعتماد نکنید

همان‌طور که می‌دانید گوگل با هیچ شرکت بهینه‌سازی در ارتباط نیست. از طرفی، گوگل اعلام کرده است هیچ سایتی نمی‌تواند قرار گرفتن در رتبه یک گوگل را تضمین کند. بنابراین هر زمان عبارت‌های مثل Seo تضمینی و یا سئوی تصمینی سایت را دیدید، می‌توانید به راحتی آن شرکت را از لیست گزینه‌هایتان حذف کنید و برای دریافت خدمات سئو به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید.

۲-    سئوی تضمینی سایت یک وعده توخالی ست

اگرچه عبارت سئوی تضمینی وسوسه‌انگیز و جذاب است و باعث جلب مشتری می‌شود اما در نهایت کاری که مشتری تحویل می‌گیرد بسیار متفاوت‌تر از چیزی‌ست که انتظارش را داشته است. شرکت‌هایی که وعده Seo تضمینی می‌دهند، سایت شما را برای یک سری کلمات کلیدی خاص در رتبه‌های اول گوگل قرار می‌دهند، بدون این که میزان رقابت و انتظار ورودی گوگل را در نظر بگیرند.

۳-    رتبه اول گوگل هدف نیست، وسیله‌ست.

فرض کنید شما برای یک سری کلمه کلیدی خاص در رتبه اول گوگل قرار بگیرید باز هم این کافی نیست و شما نیاز به یک دقت همه جانبه روی تمام کلمات کلیدی دارید. از طرفی ممکن است افراد زیادی وارد سایت شما بشنوند اما با کیفیت قابل قبول در محتوا یا محیط سایت مواجه نشوند و خیلی زود بدون این که به صفحات دیگر سر بزنند، سایت شما را ترک کنند. در این صورت با افزایش نرخ خروج، به مرور گوگل متوجه می‌شود که سایت شما از نظر کاربرها قابل قبول نیست و رتبه سایت شما، کاهش پیدا خواهد کرد.

۴-    الگوریتم کبوتر گوگل، دشمن سئوی تضمینی ست.

اگر با الگوریتم کبوتر گوگل آشنا باشید، می‌دانید که نتایج جست و جوی فردی در تهران متفاوت از نتایج جست و جوی فردی‌ست که همان عبارت را در شهر دیگری مثل رشت، جست و جو می‌کند. با توجه به وابسته بودن سرچ‌های گوگل به متغیر مکان، عبارت سئو تضمینی کاملا بی‌معنی‌ست. این روزها گوگل به دنبال رسیدن به نتایج جست و جوی منحصر به فرد برای هر کاربر با توجه به موقعیت مکانی‌ست و هم‌چنین با استفاده از اطلاعاتی که از اکانت گوگل شما به دست می‌آورد، سایت‌های مناسب شما را با اولویت‌های بالاتر نشان خواهد داد. حتی در الگوریتم های جدیدتر سرچ شما وابسته با دیوایس یا وسیله ای که با آن سرچ می کنید هست. سرچ به صورت صوت را نیز در آینده تغییراتی برای نتایج بوجود خواهد آورد.

 

راهنمای انتخاب یک شرکت سئوی معتبر و پرهیز از شرکت‌هایی با وعده‌های دروغین سئو تضمینی سایت

اگر شما یک وب‌سایت دارید اما به دانش تخصصی سئو مسلط نیستید می‌توانید از یک آژانس سئو یعنی شرکتی که به شما خدمات سئو ارائه می‌دهد، مشاوره و راهنمایی بگیرید و یا سایتتان را به دست متخصصین سئو در این شرکت‌ها بسپارید.
استفاده از شرکت‌هایی که خدمات بهینه‌سازی ارائه می‌دهند می‌توانند مفید باشند و رتبه سایت شما را ارتقا بدهند اما از طرفی سپردن سایتتان به برخی از شرکت‌های غیر معتبر، می‌توانند باعث هدر رفتن زمان، انرژی و هزینه شما بشود. بنابراین بهتر است ویژگی‌های یک بهینه‌سازی خوب را بشناسید.

فرایند کار در شرکت های سئو به این ترتیب است ؛ شرکت‌های سئو؛ محتوا و ساختار سایت شما را بررسی می‌کنند و در مورد توسعه محتوا و توسعه وب‌سایتتان به شما مشاوره می‌دهند. آن‌ها درباره کلمات کلیدی مورد نیاز تحقیق می‌کنند، کمپین‌های کسب و کار آنلاین شما را مدیریت می‌کنند و حتی در برخی موارد در آموزش سئو به شما کمک می‌کنند.


چه طور یک شرکت سئوی معتبر را استخدام کنیم؟

برای استخدام یک شرکت سئو بهترین زمان وقتی‌ست که شما به فکر برنامه‌ریزی برای یک سایت جدید یا طراحی مجدد سایت قدیمی‌تان هستید، شرکتی که شما استخدام می‌کنید باید در مرحله اول، نمونه کارهای قبلی را به شما نشان بدهد و از سابقه فعالیت‌هایش برای شما بگوید. هم‌چنین باید مسلط به اصول گوگل وبمستر تولز باشد و از صنعت و کسب و کار شما شناخت کافی نیز داشته باشد تا با در نظر گرفتن شرایط خاص کسب و کار مورد نظر، وضعیت سایتتان را تحلیل کند و سایت شما را به سمت وضعیت مطلوب هدایت کند.

بهتر است شرکت‌های سئو راه‌های ارتباطی را باز بگذارند تا شما را در جریان کامل مراحل کار، قرار دهند و دلیل پیشنهادهایشان را به طور واضح برای شما تشریح کنند. شرکت های سئو و بهینه سازی سایت تعدادشان بسیار زیاد است و در نتیجه برای راستی آزمایی توانایی آنها می تواند نمونه کارهای آنها را نیز بررسی کنید.
به شعارهای شرکت‌های سئو دقت کنید.
شعارهای شرکت‌های غیر معتبر سئو مانند شعارهای تبلیغاتی “یک شبه پولدار شوید” وسوسه‌انگیز و بدون هیچ پشتوانه عملی و دانشی‌ست. وقتی آپدیت های شرکت گوگل گاها تا چند ماه طول می کشد و وقتی شرکت گوگل به عنوان بزرگترین شرکت تاریخ بشر با آن همه پرسنل در حال هوشمند سازی سایت خود است این کاملا بدیهی است که کسی در یک کشور خاورمیانه ای نمی تواند در ده روز نتایج آن سایت را تغییر دهد!!
از شرکت سئویی که استخدام کرده‌اید توضیح بخواهید.
عواقب تمام کارهایی که یک شرکت سئو برای سایت شما انجام می‌دهد به عهده شماست، بنابراین هر چه قدر دسترسی بیشتری از سایتتان به شرکت سئو بدهید، می‌توانید توضیحات بیشتر و روشن‌تری از آن‌ها بخواهید تا اگر قصد دارند با روش‌های اشتباه رتبه سایت شما را ارتقا بدهند، به موقع از این کار جلوگیری کنید چرا که عواقبش گریبان‌گیر سایت شما خواهد بود و می‌تواند رتبه سایتتان را کاهش بدهد. اصطلاحا اگر شرکت مورد نظر از سئوی کلاه سیاه استفاده کند بعد از مدتی سایت شما به لیست سیاه گوگل وارد می شود و سایتتان پنالتی می شود.
مطمئن شوید رتبه‌ سایتتان به طور طبیعی ارتقا پیدا کرده است.
بعضی از شرکت‌ها با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز، به شما وعده بالا آمدن رتبه در صفحات نتایج جست و جو را می‌دهند اما در واقع رتبه شما را تنها در بخش تبلیغات بالا می‌آورند. از آن جا که گوگل سرچ‌های تبلیغاتی را با برچسب “تبلیغات” از سرچ‌های طبیعی جدا می‌کند، این روش نتیجه بخش نیست. بنابراین بهتر است مطمئن شوید که رتبه شما به طور طبیعی در گوگل ارتقا یافته است.
سئوی صادقانه را جایگزین سئوی تضمینی کنید.
ا

جمع بندی:

شعار سئوی تضمینی یک شعار جذاب اما اشتباه است که می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای سایت شما داشته باشد. سئو تضمینی نیاز به زمان و درک الگوریتم های گوگل دارد. در واقع این عبارت مستلزم فعالیت مداوم بر روی سایت توسط یک سئو کار حرفه است که با تمام استاندارد های تعریف شده برای گوگل و موتور های جستجو آشنایی دارد. با تمام این تفاسیر استفاده از عبارت سئو تضمینی تنها یک شعار است که افراد برای تبلیغات خود از آن استفاده می کنند.

نوشته سئو تضمینی ؛ دروغی به شیرینی یک رویا ! اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post سئو تضمینی ؛ دروغی به شیرینی یک رویا ! appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *