کاهش رتبه سایت با تکرار مضاعف کلمات کلیدی

کلمات کلیدی و استفاده از آن برای افزایش رتبه سایت یکی از پرکاربردترین روش های سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو در طول سالهای گذشته بوده است و البته هنوز هم ممکن است افرادی به این روش ادامه دهند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی امروز به یک تکنیک به شدت مضر یا به اصطلاح سئو کلاه سیاه برای سایت شما به حساب می آید. در سالهای نه چندان دور که الگوریتم های گوگل به هوشمندی امروز نبودند بسیاری از وبمستران با ایجاد صفحات با محتوای بسیار ضعیف و البته تکرار کلمات کلیدی مورد نظر و پنهن سازی آن در درون صفحات وبسایت خود می توانستند گوگل را دور بزنند و به راحتی در صدر لیست نتایج گوگل خود را قرار دهند اما این موضوع امروز برای الگوریتم های جدید گوگل قابل پیگیری است و نه تنها باعث بهبود رتبه شما در نتایج گوگل نخواهد شد بلکه به شما این تضمین را می دهم که سایت شما با این روش از نگاه گوگل پنالتی می شود و شما باید رویای دیده شدن در نتیایج گوگل را برای مدت زیادی فراموش کنید.

 

بگذارید کمی در خصوص این روش قدیمی بیشتر توضیح دهیم. در سالهای اولیه شکل گیری و قدرت گرفتن موتور جست و جوی گوگل یعنی بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ روش های بسیار مختلفی از سوی افراد تست می شد تا با دور زدن و تقلب خودشان را به صدر نتایج گوگل برسانند. برای مثال روش پر کردن کلمات کلیدی در متن، تا جایی که امکان داشت بسیار در بین افراد مشهود بود. در آن سال ها  افراد می‌توانستند به راحتی رتبه یک صفحه را با استفاده از ابزار SERP گوگل، و پر کردن کلمات کلیدی دستکاری کنند.  سایت‌ها می‌توانستند بر روی طیف وسیعی از کلمات کلیدی با هم ریختن آن‌ها بر روی یک صفحه دسته‌بندی شوند، حتی اگر کلمات کلیدی بی‌ربط بودند و سایت از هیچ محتوای واقعی برخوردار نبود.  شما می‌توانستید با پنهان کردن کلمات کلیدی بیش از حد، و تطبیق دادن رنگ آن ها به رنگ پس زمینه، این جریان را پنهان کنید. طبیعتا این موضوع  منجر به تجربه وحشتناکی از سوی کاربر می شود، زیرا اکثر افراد به دنبال یافتن متنی نیستند که فقط به آن نگاه بیندازند. گوگل و دیگر موتورهای جستجو به مرور زمان خودشان را آپدیت کردند و در چند سال گذشته و خصوصا از سال های بعد از ۲۰۱۲ ما شاهد تغییرات بسیار هوشمندانه در دسته بندی های گوگل هستیم. گوگل امروز به راحتی می تواند  صفحات پر از کلمات کلیدی از این دست را فیلتر کند، زیرا این صفحات تا حد زیادی عاری از محتوای مفید هستند.

keyword-stuffing  / تکرار کلمات کلیدی

خطر کاهش رتبه سایت با پر کردن کلمات کلیدی

همان طور که گفتیم پر کردن کلیدواژه و کلمات کلیدی، اکنون به یک تکنیک به شدت سیاه (سئو کلاه سیاه) تبدیل شده است. آیا فکر میکنید این تکنیک به درستی عمل می کند؟ بستگی به این دارد که این سوال را از چه کسی می‌پرسید. تکنیک پر کردن متن از کلمات کلیدی، تمایل به داشتن برخی اثرات کوتاه‌ مدت مثبت دارد، اما این کار بازی با آتش است، و به ندرت در دراز مدت مفید خواهد بود. مطمئن باشید که با این کار گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد و قطعا کاهش رتبه سایت شما نیز از عواقب آن خواهد بود ، یا حتی ممکن است سایت شما جمع شود. مت کاتز صاحب شرکت گوگل، به گوگل وب مستران در مورد این روش و استفاده بیش از حد کلمات کلیدی بارها و بارها هشدار داده است و این موضوع به یکی از اصول بنیادین گوگل تبدیل شده است.

بگذارید سیاست های گوگل را از زبان مدیران ارشد این شرکت بشنویم:

“ما تلاش می‌کنیم که میدان بازی را کمی کاهش دهیم، همه کسانی که این کار را می‌کنند، به خاطر فقدان یک کلمه بهتر، بر سر بیش از حد بهینه سازی کردن سایتشان ، این افراد در مقابل آن‌هایی که دارای محتوای عالی هستند، یک سایت عالی دارند قرار می گیرند. ما می‌کوشیم تا ربات های گوگل را باهوش‌تر کنیم ، ارتباط ها را بهتر کنیم، و همچنین به دنبال کسانی هستیم که، از این رفتارات جلوگیری کنند، مانند بسیاری از کلمات کلیدی در یک صفحه، یا راه‌های ارتباطی خیلی زیاد و یا فراتر از آن چه که معمولا  انتظار دارید ارائه بدهد . ما در حال حاضر چندین مهندس در تیم خود داریم، که مشغول به انجام دادن همین کار هستند.”

 

به عبارت دیگر، پر کردن کلید واژه های گوگل یک بازی خطرناک است، و به احتمال زیاد هیچ وقت امن نخواهد شد. گوگل از روش‌های کلاه سیاه سئو  مانند پر کردن بیش از حد کلمات کلیدی با جریمه های سنگین مقابله می کند ، زیرا این روش‌ها بر روی دادن الگوریتم موتورهای جستجو به جای یک تجربه کاربری بزرگ تمرکز دارند.

مثال پر کردن کلمه کلیدی زیر را نگاه کنید :
” آیا به دنبال کفش‌های ورزشی ارزان هستید؟ اگر به دنبال کفش‌های دوندگی ارزان هستید، دیگر به آن نگاه نکنید . وب سایت کفش‌های راحتی ارزان ما بهترین مکان برای سفارش کفش جدید تان است. به راحتی می‌توانید انتخاب کنید که کفش‌های دوندگی ارزان را ازلیست پایین ما چک کنید.”  اصلا  جذاب نیست، درست است؟ این حتی بدترین استفاده از کلمات کلیدی ای است که مشاهده می شود. به نظر ما با در نظر گرفتن آپدیت های جدید گوگل این کار احمقانه است، حتی اگر به گونه‌ای در اولین صفحه برای ” کفش‌های دوندگی ارزان” سر و کار داشته باشید.

کسی که روی سایت شما کلیک می‌کند، مایل به ماندن در آن جا نخواهد بود. طبیعتا این رفتار، مردم را از سایت شما می‌راند، هیچ‌کس نمی‌تواند آن آشفتگی را ببیند و فکر کند” واو ، این مردم واقعا به من و نیاز من به کفش‌های دوندگی ارزان اهمیت می‌دهند.” در عوض آن‌ها احساس نفرت نسبت به سایت شما می کنند و به سرعت از سایت شما خارج می شوند. در الگوریتم های جدید پاندا این خروج سریع از سایت شما توسط گوگل محاسبه می شود و در صورتی که بیش از ۸۰ درصد کاربران با مراجعه به صفحه خاصی از سایت شما به سرعت از آن خارج شوند گوگل محتوای آن صفحه را مناسب رای مخاطب نمی داند و در نتیجه رتبه سایت شما دائم کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین مطمئن شوید که محتوای غنی و جذابی برای مخاطبتان تولید می کنید و به نیاز مردم پاسخ درستی می دهید.

 

dargers of keyword stuffing

تکرار کلمات کلیدی در مقابل بهینه سازی کلمات کلیدی

تفاوت قائل شدن بین تکرار کلمات کلیدی، و استفاده کلی از کلمات کلیدی ضروری است. استفاده از کلمات کلیدی خاص در محتوای شما، واقعا مهم است. پس اجازه ندهید که گوگل سایت شما را خراب کند،اگر شما از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی بترسید، باید مواظب باشید استفاده از کلمات کلیدی را فراموش نکنید. مانند بسیاری از امور در زندگی، کلمات کلیدی باید به طور متوسط مورد استفاده قرار بگیرند.

آفتاب : مقدار لازم آن برای جذب ویتامین D لازم است، اما اگر فکر میکنید آفتاب شما را اذیت می کند، و باعث سوختن پوست شما می شود، می توانید کمتر از آن استفاده کنید.  در واقع این جریان برای سایت شما نیز وجود دارد، می توانید بیشتر روی نظر کاربران سرچ کنید، تا رفتار خزنده ها، اسپایدر ها، و ربات های گوگل. شما می توانید برای افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، اطلاعات غنی، با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ایجاد کنید.

 

انتخاب کلمات کلیدی/ انتخاب راه درست

چگونه کلمه کلیدی را به طور آگاهانه استفاده کنیم؟ برخی می‌گویند که هیچ عدد جادویی وجود ندارد. برخی دیگر می‌گویند که یک عدد جادویی وجود دارد : ۲ تا ۵ درصد از چگالی کلید واژه باید در متن شما استفاده شود. به جای این که در متن صد بار از یک کلمه کلیدی استفاده کنید، سعی کنید با استفاده از برخی از انواع کلید واژه دم دراز (کلید واژه ای که از ترکیب چند واژه درست شده است.)برای چاشنی دادن به موارد کمی در محتوای خود استفاده کنید، که رعایت کردن این نکته به شما در رسیدن به نقطه مورد نظر، با چگالی کلمه کلیدی کمک کنید.

Keyword-Density
نکته دیگر این است که به کارگیری synonym ( کلمات مختلف با مفهوم یکسان ) را امتحان کنید . موتورهای جستجو تشخیص می‌دهند که کلماتی مانند ” خفاش ” غیرقابل درک هستند؛ آن‌ها کلماتی هستند که معانی متعددی دارند . گوگل خود را منعطف می کند و کلمات هم خانواده را برای آنالیز یک متن در نظر می گیرد. به همین دلیل ، یک شاخص پایگاه‌داده از Google synonyms برای کمک به تمایز بین معانی کلمه استفاده می‌کند . گوگل می‌داند که اگر یک سایت در مورد “باشگاه‌ها ” و “خفاش‌ها” صحبت کند، احتمالا  در مورد تجهیزات ورزشی و نه پستانداران در حال صحبت است. از آنجا که کلمات مترادف به گوگل کمک می‌کنند تا مناسب بماند،او تمایل دارند به سایت‌هایی که این قائده را اجرا می‌کنند پاداش بدهد. داشتن انواع کلمات مرتبط همچنین به این معنی است که، سایت شما به احتمال زیاد محتوای ارزش واقعی را بیشتر از گشت و گذار بیهوده برای موتورهای جستجو دارد. بنابراین سعی کنید که طیف گسترده ای از کلمات کلیدی مورد نظر خود را در یک متن استفاده کنید و از تکرار کلمات کلیدی به صورت کاملا بی ربط اجتناب کنید. موفق باشید.

اگر در یک کلمه خاص نیاز دارید که به سرعت در نتایج اول گوگل دیده شوید بجای استفاده از تکنیک های مضر سئو کلاه سیاه می توانید از تبلیغات گوگل ادوردز با هزینه های رقابتی استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند ضمن دیده شدن در صفحات اول گوگل و رونق بخشی به کسب و کار خود در بلند مدت از روش های بهینه و مثبت برای ارتقاء رتبه سایتتان با بکارگیری تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنید.

 

 

نوشته کاهش رتبه سایت با تکرار مضاعف کلمات کلیدی اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post کاهش رتبه سایت با تکرار مضاعف کلمات کلیدی appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *