نحوه انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

در این مقاله یک لیست اولیه گردآوری کرده ایم که شما را در انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب یاری می کند. اما قبل از آن بیایید بررسی کنیم که چرا شرکت های دنیای امروز همه نیاز  به یک وبسایت تخصصی در حیطه فعالیت خود دارند؟ بر اساس آمار دو دهه اخیر بیش از ۷۰ درصد مشاغل سنتی در کشور های توسعه یافته یا از بین رفته اند و یا برای بقا به دنیای وب رجوع کرده اند و همچنین این آمار در کشور های در حال توسعه نیز کما بیش با یک اختلاف فاز زمانی در حال وقوع است.

همچنین متخصصات حوزه کسب و کار پیش بینی می کنند که در یک دهه آینده تنها مشاغلی شانس حضور در بازارهای پر رقابت را دارند که یک وبسایت تخصصی برای شغل خود ایجاد کرده باشند مگر آنکه نحوه ساز و کار بازارها تغییر کند و ما شاهد تغییر رفتارها در تعامل مشاغل با دنیای وب باشیم.

 

هدف خود از راه اندازی سایت را مشخص کنید

(سایت فروشگاهی، شرکتی یا خلاقانه؟)

هدف هر مجموعه یا کسب و کار از راه اندازی یک سایت اینترنتی متفاوت است. برای هر نوع سایت اینترنتی می‌توان متخصصین بسیاری در فضای رقابتی طراحی سایت پیدا کرد. بعنوان مثال شرکت هایی هستند که به طور تخصصی بر روی طراحی سایت آژانس هواپیمایی یا سایت پزشکان فعالیت می‌کنند.

البته تخصص در یکی از زمینه‌های طراحی سایت مانند طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت های خلاقانه به معنی ضعف آن مجموعه در انجام سایر پروژه‌ها نیست ولی هنگامیکه بین دو یا چند مجموعه حق انتخاب دارید میتوانید تصمیم گیری خود را براساس نمونه کارهای موفق و حوزه های تخصصی هرکدام از آنها انجام دهید.

بنابراین پیشنهاد ما این است که  قبل از هر چیز هدف خود را از راه اندازی وبسایت مشخص کنید و پس از آن از شرکت طراحی سایت موردنظر خود بخواهید که توانایی هایش را به شما اثبات کند. آنها باید به شما نمونه ای از فعالیت های خود که طی آن موفق به رفع نیاز خاصی شده اند را معرفی کرده و چگونگی تهیه ی راه حل های خود را به شما نشان دهند. این یک پروسه تعاملی است و شما باید به صورت کامل شفاف در جریان صفر تا صد اجرای پروژه طراحی سایت قرار بگیرید.

 

 زبان برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوا

یکی از فاکتورهایی که در زمان انتخاب شرکت طراحی سایت مورد توجه قرار می‌گیرد. زبان برنامه نویسی و یا استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و … است.

بسیاری از شرکت ها هنگام راه اندازی کسب و کار خود تلاش می‌کنند نمونه‌های موفق را بررسی کرده و از عملکرد آنها الگوبرداری کنند. از همین رو تصمیم می‌گیرند که سایت آنها به زبان php باشد یا asp و یا حتی تصمیم می‌گیرند که سایت باید با سیستم‌های مدیریت محتوای رایج مانند وردپرس طراحی شود یا از یک CMS‌ اختصاصی بهره بگیرد.

زبان‌های برنامه نویسی شباهت بسیاری با زبان‌های رایج دنیا مانند فارسی و انگلیسی و … دارند. دانستن یک زبان به معنی توانایی تولید یک متن قوی یا یک شعر زیبا نیست. چه بسیار شاعرانی که با زبان فارسی توانسته اند در تمام دنیا شناخته شوند و چه بسیار افرادی که روزانه با استفاده از همین زبان از انتقال محتوای ساده روزانه عاجز بوده و ادبیات فاخری ندارند.

زبان برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوا به تنهایی نمی‌تواند تضمینی بر موفقیت شما باشد بلکه تسلط شرکت طراحی سایت برآن زبان باید مورد توجه شما باشد. میزان تسلط را می‌توانید از نمونه کارهای این مجموعه و حتی سایت خود شرکت بررسی کنید.

به طور کلی می‌توان گفت هر زبان برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوایی که توسط یک فرد خبره و توانمند به کار گرفته شود می‌تواند شما را به هدف‌نهایی یعنی طراحی وب سایت ارزشمند برساند و شما به جای انتخاب زبان باید به دنبال انتخاب یک متخصص باشید و سپس در پیاده سازی امکانات مورد نظر خود به او کاملا اعتماد کنید.

 

هزینه ی طراحی سایت را در نظر داشته باشید

مثل هرچیز دیگری که می خرید، عبارت “هرچقدر پول دهی همان قدر آش می خوری” در دنیای طراحی سایت هم صادق است. اگر قیمت پایین یک شرکت طراحی سایت شما را برای سپردن کار خود به آنها وسوسه کند ممکن است زمان و هزینه زیادی را برای این اشتباه از دست بدهید.

این به معنی پرداخت هزینه های بالا نیست ولی شما باید ارزش و زحمت واقعی سایت خود را بسنجید و متنا

چگونه می توانید هزینه پروژه را تخمین بزنید؟ این واقعا یک معادله ی ساده است. به عنوان صاحب یک تجارت، اینجا همان جایی است که می بایست مکث کنید و کمی تحقیق کنید. سال گذشته چه مقدار هزینه صرف تبلیغات و بازاریابی کرده اید؟ پنج سال گذشته چطور؟ چگونه این تلاش ها باعث برگشت سرمایه تان شد؟

کاری که در مرحله دوم باید انجام دهید: از شرکت طراحی سایت درخواست کنید تا دلایلی روشن از ارزشی که در نتیجه ی کار ایجاد می شود و قیمت طراحی سایت به شما بدهد. به خاطر داشته باشید که در مورد ارزش و پیچیدگی کار صحبت میکنیم و نه زمان.

مردی از پیکاسو خواست تا روی دستمال کاغذی برای او نقاشی بکشد و به او بفروشد، پیکاسو در چند دقیقه طرحی برای او کشید و درخواست یک میلیون دلار کرد. مرد با تعجب پرسید که شما تنها چند دقیقه روی این نقاشی زمان گذاشتید چرا این پول را درخواست میکنید؟ پیکاسو جواب داد بله ولی ۵۰ سال زحمت کشیدم تا بتوانم در چند دقیقه این نقاشی را بکشم.

اگر شرکت طراحی سایت می تواند سایتی برای شما طراحی کند و یا سرویسی را ارائه دهد که سرمایه شما را بازمی گرداند بنابراین هزینه برآورد شده نباید باعث برهم خوردن معامله ی شما با آنها شود.اجازه ندهید که برچسب قیمت شما را از هدفی که در مرحله یک مشخص کرده اید، دور کند. یک بررسی ساده نشان میدهد که شما هزینه های بسیاری در جای نامناسب (مانند مجلات تبلیغاتی چاپی) صرف میکنید ولی به هیچ عنوان بازدهی لازم را از آن دریافت نمی کنید.

فرمول کیفیت، سرعت، هزینه

در طراحی سایت و به طور کلی در برنامه نویسی سه فاکتور کیفیت، سرعت و هزینه اهمیت بسیار زیادی دارند. ولی برخورداری از هر سه عملا غیر ممکن است. در خصوص مورد هزینه طراحی سایت در قسمت قبل توضیح دادیم اما در خصوص سرعت و کیفیت یادتان باشد که هرچه این دو فاکتور غنی تر شوند قطعا هزینه های شما باید افزایش یابد.

اگر یک سایت با کیفیت را در زمان کوتاهی بخواهید قطعا هزینه انجام پروژه افزایش خواهد یافت. همچنین توجه به سرعت و کم بودن هزینه می‌تواند تاثیر منفی بر کیفیت خروجی کار داشته باشد.

اگر سایت شما با کیفیت بالا و با هزینه کمی انجام شود عملا برای طراح سایت ارزش مادی نداشته و از اولویت کاری او خارج می‌شود در نتیجه زمان انجام پروژه بسیار طولانی خواهد شد.

در نتیجه زمانی که پیشنهاد قیمت یک شرکت طراحی سایت را بررسی می‌کنید حتما به زمان انجام کار و ارتباط مستقیم آن با کیفیت توجه داشته باشید. پیشنهاد طراحی سایت با هزینه پایین و در زمان کوتاه به طور حتم به معنی کیفیت پایین در اجرا خواهد بود.

براساس نوع پروژه خود و وضعیتی که در آن قرار دارید می‌توانید بین زمان انجام و هزینه یکی را انتخاب کنید ولی هیچ گاه کیفیت را فدای دو فاکتور دیگر نکنید.

تهیه محتوا وظیفه شماست نه شرکت طراحی سایت

شما بدون شک برای ساخت و یا راه اندازی مجدد یک سایت دلایل خاص خود را دارید.اغلب اوقات اولین چیزی که به ذهن می رسد، ظاهر سایت و قابلیت های آن است. البته که اینها فاکتور های با اهمیتی هستند اما فاکتور مهمتر که اکثرا هم نادیده گرفته می شود، محتوای مناسب است.

طراح و مشاور سایت شما باید عمیقتر به مسائل نگاه کند، آنها باید درباره ی مشتریان شما، تجارت و صنعت مورد نظر شما سوالاتی بپرسند، اگر چنین سوالاتی از شما پرسیده نشد، بهتر است که سریعتر آنجا را ترک کنید. با اینکه این مورد به عنوان گام پنجم بیان شد، اما صادقانه باید اعتراف کرد که مهمترین جنبه ی انتخاب  بهترین شرکت طراحی سایت، در همین مرحله است. مشاور شما می بایست در ابتدا اهمیت محتوا را بداند.

باید دقیقا مشخص کنید که چه اطلاعاتی باید در دید مشتریان و مخاطبان شما قرار گیرند و هدف شما ارائه چه محتوایی در نگاه اول است. در نظر داشته باشید که تهیه محتوا وظیفه طراح سایت شما نیست و هیچ کس بهتر از خود شما نمیتواند متون ارائه شده در سایت را تهیه کند. انجام این موارد شما را مطمئن می کند که سایت شما حامل پیام مورد نظرتان خواهد بود و کیفیت کار سالها باقی می ماند.

کاری که شما باید انجام دهید: از محتوای خود برای کمک به مشتریانتان استفاده کنید. محتوا شامل هرچیزی مثل نوشته ها، تصاویر، ویدئو و مواردی از این قبیل است. شرکت طراحی سایت مورد نظر شما باید قبل ازهر چیز به ارائه صحیح محتوا اهمیت دهد. این فرایند توسط شرکت طراحی سایت ایجاد می شود و شما باید بعد از تحویل محصول یا هما سایت خود به ایجاد محتوا درون سایت مبادرت ورزید. این موضوع انقدر مهم است که شما بعد از طراحی سایت قطعا وارد دنیای بهینه سازی سایت و سئو می شوید و باید در خصوص این مفهوم مطالعاتی داشته باشید یا با متخصصان این حوزه تعامل کنید.

استراتژی خود را بشناسید

در مراحل قبلی هدف گذاری و انتظارات خود را مشخص کردید، در ادامه باید مسیر و برنامه مشخصی برای دست یابی به آنها تهیه کنید. چگونه میتوانید در فضای اینترنت بیشتر دیده شوید؟ برای طراحی سایت شرکت خود چه امکاناتی نیاز دارید؟‌ بازدیدکنندگان شما از طریق موتورهای جستجو به سایت وارد میشوند و یا تبلیغات هدفمند اینترنتی؟

شرکت طراحی سایت خوب می بایست توضیح مختصری از وب و روش های موفقیت در آن به شما ارائه دهد، یک استراتژی خوب به شما حس قدرت و اعتماد می دهد. وقتی که شما یک نقشه ی مطمئن داشته باشید، امکان برنامه ریزی و موفقیت هم خواهید داشت و بنابراین می توانید تصمیمات درستی بر پایه ی اطلاعات واقعی بگیرید؛ در نتیجه بازدیدکنندگان سایت شما به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.

کاری که شما باید انجام دهید:از شرکت طراحی سایت خود بخواهید که متد مشخصی را با بیان جزئیات کامل در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده به شما معرفی کنند. مطمئن شوید که استراتژی آنها شما را به هدفی که در مرحله یک برای خود مشخص کرده اید می رساند.

سخن پایانی

واژه بهترین در هر زمینه ای یک تصویر گنگ را ابتدا در ذهن هر فردی تداعی می کند. برای مثال از نظر شما ممکن است بهترین اتوموبیل یا گوشی موبایل خصوصیاتی داشته باشد که در نگاه دیگر آن اتوموبیل یا گوشی موبایل در لیست ۱۰ مورد اول هم قرار نگیرد. در حیطه دریافت خدمات شرکت های طراحی سایت نیز کاملا مشخص است که این نوع خدمات وابسته به متخصصین و طراحانی است که در حال اجرای پروژه ای خاص با هم همکاری می کنند بنابراین خیلی مهم است که شما دیدگاه خود از بهترین سایتی که در حیطه شغلی خود می خواهید داشته باشید را به صورت مستقیم با همان طراحان در میان بگذارید و در یک تعامل دو سویه بتوانید بهترین سایت ممکن را برای شرکت خود طراحی کنید.

 

نوشته نحوه انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post نحوه انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *