دلایل عدم نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز

در روزهای پر هیاهوی انواع و اقسام تبلیغات محیطی و اینترنتی، تبلیغات در گوگل ادوردز  به یکی از پرکاربردترین و موثرترین روشهای تبلیغات در فضای اینترنت تبدیل شده است و شما می توانید با فاکتور هایی جرافیایی سنی و موضوعی به هدف تبلیغاتی خود هر چه بیشتر نزدیک تر شوید. اما گاهی این کار با مشکلاتی نیز مواجه می شود برای مثال ممکن است برای شما هم چنین شرایطی بوجود آمده باشد که در گوگل ادوردز تبلیغ خود را ایجاد می کنید اما بعد از مدتی متوجه می شوید که تبلیغ ایجاد شده در نتایج گوگل دیده نمی شود.

در این مقاله سعی می کنیم همین موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه چیزی باعث عدم نمایش تبلیغات در ادوردز می شود. اما قبل از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که از ابزار Ad Preview ادوردز برای بررسی نحوه نمایش تبلیغات خود استفاده می کنید. پس این گزینه  را بوکمارک کنید تا با هم به موارد اصلی عدم نمایش تبلیغات شما برسیم. استفاده از این ابزار بدین خاطر ضروری است که به هنگام استفاده از آن، بازدیدی برای تبلیغ شما ثبت نمی شود.

 

دلایل عدم نمایش تبلیغات در گوگل

انتخاب نادرست کلمه کلیدی

یکی از رایج ترین دلایلی که موجب عدم نمایش تبلیغ در گوگل می شود، این است که شما کلمه کلیدی که برای کمپین تبلیغاتی خود وارد کرده اید را سرچ نمی کنید. اما برخی مواقع نیز به دلیل نامناسب بودن این کلمه کلیدی و یا اینکه توسط کاربران جستجو نمی شده است، تبلیغ شما هم توسط گوگل به کاربران نمایش داده نمی شود.

صورت حساب

یکی از مهم ترین دلایلی که برای عدم نمایش تبلیغات وجود دارد این است که جزییات صورتحساب شما منقضی شده است. این موضوع به صورت خودکار از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید. اما می توانید بنر قرمز رنگی را در بالای رابط کاربری ادوردز نیز مشاهده کنید یا به بخش صورتحساب (billing) بروید و آن را به صورت دستی بررسی نمایید. به علامت چرخ دنده در گوشه راست و بالای رابط ادوردز بروید و سپس بخش Billing را انتخاب نمایید.

حالا صفحه گزینه های صورتحساب را به خوبی مرور کنید و اطمینان حاصل نمایید که جزییات اولیه صورتحساب شما به روز شده است. گزینه های صورتحساب پشتیبان (Backup) و صورتحساب ثانویه (second) را وارد نمایید تا شانس عدم نمایش تبلیغات را به حداقل برسانید.

صورت حساب گوگل ادوردزوضعیت تبلیغ خود را بررسی کنید

زمانی که تمام تنظیمات مربوط به تبلیغ در گوگل خود را تعیین کردید، باید چک کنید که وضعیت آن از دید گوگل چیست. گاهی اوقات وضعیت تبلیغ شما در گوگل در حالت ” Approved (limited)” یا “تأیید شده (محدود شده)” قرار دارد. این حالت به این معناست که تبلیغ شما تایید شده است و نمایش هم داده می شود، اما نه در همه حالت ها! این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما یکی از قوانین گوگل را برای قرار دادن تبلیغ، رعایت نکرده اید.

 

کمپین های متوقف شده

ممکن است کمپینی که به تبلیغ شما مرتبط است اخیرا متوقف شده باشد. تاریخ آغاز و پایان ممکن است برای کمپین تنظیم شده باشد. در چنین شرایطی، امکان پایان یافتن مدت زمان نمایش کمپین وجود دارد. همچنین ممکن است فراموش کرده باشید که کمپین به خاطر عملکرد ضعیفش برای یک دوره زمانی مشخص متوقف شده است و باید آن را دوباره فعال سازید. اگر مشکل شما به خاطر فعال نبودن کمپین است، تمامی کمپین های مرتبط را بررسی کنید تا اطمینان حاصل نمایید فعال هستند. اگر یکی از کمپین ها غیر فعال بود آن را فعال نمایید. مطمئن شوید که گزینه View را بر روی All یا All but removed تنظیم می کنید تا کمپین‌هایی که متوقف شده اند را ببینید

کمپین های گوگل ادوردزمحدودیت بودجه روزانه

بودجه روزانه کمپین گوگل ادوردز شما ممکن است در برخی از کمپین ها محدود شده باشد. این موضوع بدین معنی است که تبلیغ تنظیم شده بعد از اتمام بودجه روزانه اختصاص شده نمایش داده نخواهد شد. در چنین شرایطی می توانید بودجه روزانه را در صورت امکان افزایش دهید یا زمانبندی تبلیغ را به گونه ای تنظیم کنید که محدود به ساعت های خاصی از روز باشد و زمانی آن را نمایش دهید که تاثیر بیشتری بر روی کسب و کار شما دارد.

اگر می خواهید ترافیک زیادی به دست آورید، می توانید روش ارائه (delivery) را بر روی Accelerated: Do not optimize delivery of ads, spending budget more quickly’ تنظیم کنید.بودجه روزانه شما ممکن است برای یک کمپین خاص به اتمام رسیده باشد. اگر بودجه خود را به گونه ای تنظیم کرده باشید که هر چه سریع تر مصرف شود چنین اتفاقی روی خواهد داد. بودجه روزانه خود را افزایش دهید تا مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد یا اینکه می توانید از گزینه Standard: Optimise delivery of ads, spending budget evenly over time’ استفاده کنید. می توانید زمانبندی تبلیغ برای شروع نمایش را به جای ساعت ۱۲ بر روی ۹ صبح تنظیم نمایید.

بودجه بندی در گوگل ادوردز

زمان نمایش تبلیغ شما نیست

باز هم یکی دیگر از دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل ، به تنظیماتی برمی گردد که خودتان انجام داده اید اما اکنون فراموش کرده اید. اگر تبلیغ در گوگل خود را زمان بندی کرده اید، یعنی برای کسب نتیجه بهتر تعیین کرده اید که در روزهای خاصی نمایش داده شود، پس نمی توانید غیر از روزهای تعیین شده در گوگل به دنبال آن باشید.

 

مسدود شدن آی پی های داخلی

 

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد چرا شما به دنبال محصولات یا خدمات مرتبط با شرکت خود هستید اما اینکار ممکن است تبلیغ خودتان را برای شما نشان دهد و در نهایت باعث بازدیدهای ناخواسته گردد. برخی از افراد ممکن است آی پی آدرس دفتر کاری خود را در کمپین مسدود کرده باشند تا از بروز چنین بازدیدهای ناخواسته ای جلوگیری نمایند. برای اینکه این گزینه را بررسی کنید، ابتدا اطمینان حاصل نمایید که IP خود را می‌دانید. سپس به تنظیمات کمپین بروید و ببینید IP شما در  بخش exclusions لیست شده است یا خیر. اگر می خواهید تبلیغ تنظیم شده را خودتان هم مشاهده کنید، آی‌پی خود را از این لیست پاک کنید و تغییرات را ذخیره نمایید.

دلایل عدم نمایش تبلیغات در گوگلنکته پایانی

از همان شروع ایجاد یک متن تبلیغاتی و انتخاب نوع تبلیغات در فضاهای مختلف ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید چرا که تبلیغات به مانند بسیاری از حرفه های دیگر، یک کار تخصصی و در برخی موارد به شدت وقت گیر به حساب می آید؛ مضاف بر آن به دلیل تحریم های مالی که بر کشور ما تحمیل شده است، تعاملات مالی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای همه افراد جامعه نیز مقدور نمی باشد. بنابراین شما می توانید برای حدر نرفتن بودجه مورد نظر تبلیغاتی خود از شرکت های متخصص در این حوزه مشاوره بگیرید و کار تبلیغات خود را به آنها بسپارید.

شرکت پیام آوا با ده سال سابقه در ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و همچنین تبلیغات در گوگل می تواند در همه زمینه های مربوط به سایت شما در کنار تان باشد.

همچنین اگر در فکر طراحی سایت برای شرکت خود هستید می توانید به صفحه طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاهی ما مراجعه کنید یا با تماس با متخصصان شرکت پیام آوا از مشاوره رایگان بهره مند شوید. موفق باشید.

نوشته دلایل عدم نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post دلایل عدم نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *