رفع خطاهای Avoid landing page redirects و Minimize Redirects و Avoid URL redirects

رفع خطاهای Avoid landing page redirects و Minimize Redirects و Avoid URL redirects

در این مقاله قصد داریم درباره مشکلات رایج Avoid Landing Page Redirects و Minimize Redirects در PageSpeed گوگل و همینطور مشکل Avoid URL redirects در YSlow یاهو صحبت کنیم و ببینیم چطور میتونیم این مشکل را در سایت پیدا و رفع کنیم و چرا اصلا این موضوع برای بهینه‌سازی سایت ما مشکل‌ساز است.

هر سه خطای ذکر شده به یک موضوع اشاره می‌کند در Minimize Redirects (حداقل رساندن تغییر مسیرها) و Avoid URL redirects (عدم استفاده از آدرس ریدایرکت شده) اشاره به کل صفحات در سایت دارد ولی در خطای Avoid Landing Page Redirects (جلوگیری از ریدایرکت صفحات فرود) بیشتر اشاره به صفحات و پست‌هایی دارد که اهمیت بالایی برای ما دارند و جز صفحات فرود یا لندینگ پیج (لندینگ پیج چیست) ما محسوب می‌شوند. ما در ادامه مقاله به بررس خطا Avoid Landing Page Redirects و مشکلاتی که ممکن است به وجود آورد می‌پردازیم و با رعایت نکات گفته شده می‌توانید خطاهای موجود در Minimize Redirects و Avoid URL redirects را هم رفع کنید.

خلاصه‌ای از خطا Avoid Landing Page Redirects

نام: Avoid Landing Page Redirects
نوع: سرور
اولویت: بالا
میزان سختی: متوسط
میانگین امتیاز: ۹۸%

تغییر مسیر یا Redirect چیست؟

تغییر مسیر، ریدایرکت یا به انگلیسی Redirect هر سه یک معنا دارد، تغییر مسیرها دستورالعمل‌ها یا روش‌هایی هستند که به‌صورت خودکار بازدیدکنندگان را از یک فایل به فایل یا مکان دیگری منتقل می‌کنند. یا به‌عبارت‌دیگر از یک آدرس (URL) به آدرس دیگر منتقل می‌شود. ریدایرکت به روش‌های متفاوتی انجام می‌شوند. هر یک از این روش‌ها به‌گونه‌ای به‌سرعت صفحه شما آسیب می‌زنند یعنی باعث کاهش سرعت صفحات شما می‌شوند.
سرعت بارگذاری یک سایت، از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم آن سایت می‌باشد. و این عمل علاوه بر آن‌که در حس رضایتمندی یک کاربر تاثیر بالایی دارد، در افزایش رتبه در گوگل و موتورهای جستجو نیز، بسیار تاثیرگذار است.

ریدایرکت ها چگونه به سرعت صفحه آسیب می‌زنند؟

آیا تابه‌حال به‌جایی رفته‌اید که بنا به دلایلی نتوانسته‌اید به آن محل وارد شوید و مجبور به رفتن به محل دیگری بشوید؟

ریدایرکت باعث ایجاد یک چرخه درخواست پاسخ اضافی در پروتکل HTTP و در نهایت تاخیر در باز شدن یک صفحه از سایت می‌شود. در بهترین حالت، هر ریدایرکت، یک رفت و برگشت اضافی ایجاد می‌کند و در بدترین حالت ، امکان دارد چندین رفت و برگشت اضافی در پروتکل HTTP نیز به موجود آورد. در نتیجه، شما باید استفاده از تغییر مسیر را به منظور بهبود عملکرد وب سایت خود به حداقل برسانید. ریدایرکت ها باعث کاهش سرعت صفحه شما می‌شوند، زیرا رفتن به صفحه‌ای و سپس تغییر مسیر از آنجا باعث هدر رفتن زمان می‌شود.

با افزایش استفاده مردم از موبایل، مشکل ریدایرکت ها روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود. هر وب‌سایتی که حرکتی در جهت سئو موبایل انجام داده است، باید به ریدایرکت هایی که در صفحاتشان اتفاق می‌افتد توجه کنند. ریدایرکت ها تأثیر زیادی بر کاربران موبایل گذاشته تا کاربرانی که از دسکتاپ استفاده می‌کنند.

شاید شما دلایل خوبی برای ریدایرکت کردن‌ها داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که ریدایرکت ها دارای عملکرد به‌خصوص و مشکلاتی مرتبط با سرعت دارند. با حذف هر یک از ریدایرکت ها سرعت بارگذاری صفحه شما افزایش می‌یابد.

فراموش نکنید که HTML فقط بارگذاری نمی‌شود. تقریباً تمامی صفحات نیازمند موارد متعددی برای بارگذاری هستند. شاید تصور کنید در HTML هیچ تغییر مسیری ندارید، اما تصاویر، فایل‌های css و اسکریپت‌های خارجی دچار تغییر مسیر می‌شوند. مطمئن شوید صفحه وب‌سایتتان در حال بارگذاری، چه منابعی را فراخوانی می‌کند. برای این منظور از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. مطمئن شوید تمام منابع به نحوی فراخوانی شوند که باعث ایجاد تغییر مسیر نشوند.

ریدایرکت های سمت سرور: سریع، قابل ذخیره‌سازی

ریدایرکت های رایج، 301 و 302 هستند که از HTTP برای توضیح انتقال یک صفحه یا منبع استفاده می‌کنند. از ریدایرکت 301 برای انتقال‌های دائمی و ریدایرکت 302 برای انتقال‌های موقت استفاده می‌شود. هر دو این تغییر مسیرها سمت سرور هستند، به این معنی که از HTTP برای هدایت مرورگر به محل یا فایل دیگری استفاده می‌کنند. مرورگرها به تغییر مسیرهای سمت سرور سریع‌تر از تغییر مسیرهای سمت کاربر رسیدگی می‌کنند و علاوه بر این موقعیت فعلی فایل نیز ذخیره (cache) می‌شود.

ریدایرکت های سمت کاربر: کند، غیرقابل ذخیره‌سازی

تغییر مسیرهایی که از ویژگی http-equiv=refresh یا جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند، ممکن است زمان انتظار تغییر مسیر یا مشکلات مربوط به عملکرد را افزایش دهند و از این‌رو نباید مورداستفاده قرار گیرند، و در جهت بهینه سازی سایت استفاده از این ریدایرکت ها توصیه نمی‌شود.

آیا تغییر مسیری اتفاق افتاده است؟

به‌احتمال زیاد تابه‌حال برایتان تغییر مسیر یا ریدایرکت رخ‌داده است. شاید یکی از رایج‌ترین تغییر مسیرها، 301 باشد که باعث انتقال از آدرس بدون www به آدرس با www می‌شود. این نوع از تغییر مسیرها در بهینه سازی سایت همواره پیشنهاد می‌شوند، از این رو بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده کرده‌اند.
پس به طور خلاصه توصیه می‌شود که اگر از این نوع تغییر مسیر ها استفاده کنید، و به شکل صحیح در وب سایتتان اجرا کنید زیرا باعث می‌شود گوگل وبسایتتان را بهتر درک کند.

چگونه ریدایرکت ها را بررسی کنیم؟

می‌توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین همانند ابزار GTmetrix و یا PageSpeed Insights استفاده کرد و تغییر مسیر های 301 و 302 در صفحاتتان را بررسی کنید.
فرصت خوبی است تا تغییر مسیر صفحاتتان را بررسی کنید و بخش‌هایی که تغییر مسیر در آن‌ها اتفاق می‌افتد را شناسایی کرده و اگر باعث کاهش سرعت صفحات می‌شوند، برای برطرف نمودن آن‌ها چاره‌اندیشی کنید.

توصیه‌هایی از گوگل در مورد ریدایرکت

گوگل توصیه می‌کند تغییر مسیرهایی که ضروری نیستند را حذف کنید. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند تغییر مسیرها را به کمک نکات زیر کاهش دهید:

  • هرگز به صفحه‌ای که می‌دانید در آن تغییر مسیر وجود دارد لینک ندهید. (از این جمله برداشت‌های خوبی میشه کرد)
  • هیچ‌گاه از بیش از یک تغییر مسیر برای رفتن به منبع جدیدی استفاده نکنید.

حذف تغییر مسیرها

برای حذف تغییر مسیرها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

 

  1. تغییر مسیرها را بیابید
  2. دریابید که چرا وجود دارند
  3. بررسی کنید که چگونه روی سایر تغییر مسیر ها تاثیر می‌گذارند یا از آن‌ها تأثیر می‌گیرند
  4. اگر به آن‌ها نیازی نیست حذفشان کنید
  5. اگر روی سایر تغییر مسیر ها تأثیر می‌گذارند یا از آن‌ها تأثیر می‌گیرند آن‌ها را به‌روزرسانی کنید
  6. اگر سایتتان از امنیت مناسبی برخوردار است، از HSTS برای حذف تغییر مسیرهای SSL استفاده کنید

پاک کردن تغییر مسیرهای پی‌درپی

اغلب مواقع لازم است زنجیره به وجود آمده از تغییر مسیرها را پاک‌ کنید. نمونه‌ای از این مورد، زمانی است که از سایت بدون www به سایت با www تغییر مسیر می‌دهید سپس تمام ترافیکتان را به https منتقل می‌دهید.
به عنوان مثال کاربری را که “seoraz.com” تایپ کرده است به www.seoraz.com هدایت کنید و ناگهان به “https:www.seoraz.com” منتقل شود.
راه‌حل این مشکل این است که مطمئن شوید که با تغییر مسیر، به‌جای رفتن از آدرس بدون www به با www به https://www منتقل شوید. هدف این است که مطمئن شوید سایت شما از تغییر مسیرهای متوالی و پی‌درپی در امان باشد و تغییر مسیرها به‌صورت صحیح و منطقی باشد.

Minimize-Redirects
Minimize-Redirects

موتورهای جستجو از جمله گوگل رفتارهای مختلفی نسبت به آدرس‌های زیر دارند و ار آدرس را یک دامنه جداگانه به حساب می‌اورند و اگر همانند مثال بالا سایت شما با ادرس https باز می‌شود ولی در داخل صفحات از http استفاده کردید یک نوع خطا در بهینه سازی سایت به حساب می‌آید.

http:// www.seoraz.com
https:// www.seoraz.com
http:// seoraz.com
https://seoraz.com

راستی آخرین باری که برای وارد شدن به سایتی www تایپ کردید چه زمانی بوده است؟ آخرین باری که www در موبایلتان تایپ کردید کی بوده است؟ حال فکر می‌کنید برای بهینه سازی یک سایت آدرس با www باشد بهتر است یا بدون www؟ کامنت کنید.

مشکلات سایت histats در ریدایرکت

متاسفانه سایت‌های ایرانی بسیاری از ابزار آمارگیر histats.com استفاده می‌کنند درحالی که این ابزار مشکلات زیادی در جهت بهبود سرعت سایت ایجاد می‌کند، برای درک بهتر این موضوع ما کد مربوط به آمارگیر سایت های‌استیت را تست کرده و قبل و بعد آن را در عکس زیر مشاهده می‌کنید:

gtmetrix-Compare-Reports
gtmetrix-Compare-Reports

قطعا تعجب خواهید کرد که یک سایت آمارگیر چقدر می‌توانید باعث کندی سایت شود. ابزار histats موارد زیر را تحت شعاع خود قرار می‌دهد:

  • Leverage browser caching
  • Minimize redirects
  • Minimize request size
  • Add Expires headers
  • Avoid URL redirects
  • Compress components with gzip
  • Make fewer HTTP requests
  • Reduce DNS lookups
  • Use cookie-free domains
gtmetrix-Compare-Reports-yslow
gtmetrix-Compare-Reports-yslow
gtmetrix-Compare-Reports-yslow
gtmetrix-Compare-Reports-yslow

نمونه ریدایرکت‌هایی که این سایت وجود می‌اورد و با حذف کد آن تمام این ریدایرکت های اضافه که باعث کاهش سرعت سایت شده بودند  حذف خواهد شد.

Minimize-redirects-pagespeed
Minimize-redirects-pagespeed

نتیجه: توصیه می‌شود از ابزارهای آمارگیر معتبر نیز استفاده کنید که باعث کندی سرور سایت شما و افزایش زمان لود سمت کاربر نشود، مثلا ابزار histats باعث افزایش زمان لود و کاهش سرعت سمت سرور می‌شود و یا حاصل استفاده از پلاگین WP Statistics باعث استفاده بی‌رویه از منابع سرور سایت میگردد حتی این پلاگین به گفته سایت معتبر sucuri مشکلات امنیتی و خطر حمله به شکل SQL Injection دارد. بنابراین انتخاب اینکه از چه ابزاری برای آنالیز سایت خود استفاده کنیم بسیار در تجربه کاربری اهمیت دارد (تجربه کاربری یعنی چه)، ابزار analytics گوگل شاید می‌توان گفت بهترین، دقیق‌ترین و بهینه‌ترین ابزار برای آنالیز سایت و دریافت آمار است.

جمع‌بندی ارور Avoid landing page redirects

با رشد روزافزون استفاده از موبایل، افزایش سرعت سایت به‌مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. ازاین‌رو جلوگیری از تغییر مسیرها و ریدایرکت های غیرضروری و کاهش خطاهای همانند Avoid landing page redirects و Minimize Redirects و مدیریت آن‌ها با ابزارهای آنلاین سئو، نسبت به گذشته مهم‌تر شده است و حل مشکل سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موتورهای جستجو است بنابراین می‌توان از راهکارهای ارائه‌شده توسط گوگل یا دیگر منابع استفاده کرد.

مطلب قبلی : رفع خطای Combine images using CSS sprites

نوشته رفع خطاهای Avoid landing page redirects و Minimize Redirects و Avoid URL redirects اولین بار در طراحی سایت سئوراز. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *