مقایسه طراحی سایت متریال با سبک پارالاکس

مقایسه طراحی سایت متریال با سبک پارالاکس ، سبک طراحی سایت متریال این سبک طراحی مجموعه ای از استانداردهای طراحی سایت است که گوگل آن را معرفی کرده است سبک طراحی سایت متریال نسخه ی بروز شده ی طراحی سایت به روش تخت است با این تفاوت که در آن از گرافیک پیچیده و انیمیشن نیز استفاده می شود این سبک در ابتدا برای طراحی برنامه های موبایلی استفاده می شد ولی به سرعت مورد توجه طراحان سایت قرار گرفت از ویژگی های این نوع طراحی سایت می توان به ترکیب رنگ های مشخص، استفاده از سایه، استفاده از انیمیشن های سبک و عمق در صفحه اشاره کرد.

 

سبک طراحی سایت پارالاکس

طراحی وب سایت به سبک پارالاکس یکی از قدیمی ترین سبک های طراحی سایت محسوب می شود اما علتی که آن را بسیار قدرتمند می سازد این است که زمانی که کاربر اسکرول می کند و به قسمت های پایین صفحه می رود، فرآیند های غیر معمول و متفاوتی را مشاهده خواهد کرد این سبک طراحی در سایت هایی که تبلیغاتی هستند کاربرد دارند زیرا در این گونه سایت ها جلب توجه کاربر اهمیت بالایی می یابد بسیاری از سایت های معروف مانند نایکی و اپل برای طراحی سایت خود از این شیوه بهره می برند.

 

طراحی سایت

طراحی سایت

مزایای طراحی سایت به سبک متریال چیست ؟

در این سبک طراحی سایت تهران میان طراحی اپلیکیشن و سایت از نظر طراحی یکپارچگی برقرار می شود و به دلیل نمایش سه بعدی تعامل با کاربر ساده تر خواهد بود همچنین این سبک دستورالعمل ها و استاندارد های خاصی برای طراحی سایت ارائه می کند.

معایب طراحی سایت به سبک متریال چیست ؟ این سبک از طراحی سایت از انیمیشن و تصاویر متحرک زیاد استفاده می کند به همین دلیل مصرف باتری موبایل بالا خواهد بود و همچنین ایجاد تغییرات در چارچوب اولیه سایت دشوار خواهد بود همچنین به دلیل استفاده از دستورالعمل های گوگل برای طراحی سایت نمی توان خلاقیت طراح را به کار گرفت اصول کلی مدیریت طراحی سایت که از جدید ترین و بروز ترین مقالات وب سایت لیموترش می باشد را نیز مطالعه نمایید.

 

معایب طراحی سایت به سبک پارالاکس چیست ؟

  1. اولین ایراد طراحی سایت به این روش این است که برای سایت هایی که لینک های داخلی دارند مناسب نیست همچنین در این سبک طراحی سایت نمی توان کلمات زیادی را سئو کرد محدودیت دیگری که این نوع طراحی سایت برایتان ایجاد می کند این است که تنها می توانید یک مجموعه متا دیتا داشته باشید.
  2. هر موردی که باعث واکنش منفی کاربران بشود برای گوگل جذابیتی ندارد یکی از این موارد حجیم شدن صفحات و کند شدن سرعت بارگذاریست زیرا ممکن است این امر موجب خروج کاربران از سایت شود به همین دلیل موتور های جستجوگر علاقه ای به صفحات پر حجم نشان نمی دهند.

نوشته مقایسه طراحی سایت متریال با سبک پارالاکس اولین بار در پدیدار شد.

The post مقایسه طراحی سایت متریال با سبک پارالاکس appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *