اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت

سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو هر روز گسترده تر می شود و راه های جدیدی در این وادی ابداع می شوند تا در رقابت بر سر یک کلمه کلیدی خاص، سایت های با محتوای بهتر در صدر لیست گوگل قرار گیرند.

با ارتقا هوش تجاری بکار رفته در الگوریتم موتورهای جست و جو، روش های گذشته نه تنها کمکی به ارتقا رتبه یک کسب و کار اینترنتی نمی کنند بلکه ممکن است باعث تخریب نهایی یک برند هم شوند. امروز روش هایی برای بهینه سازی وجود دارد که تقریبا هرگز توسط سئوکاران حرفه ای به کار نمی روند ولی برخی شرکت ها هنوز بر این روش ها اصرار می ورزند و تیشه به ریشه شرکت خود می زنند. در این مقاله به برخی از مهمترین اشتباهاتی که یک وبسایت ممکن است در خصوص بهینه سازی سایت مرتکب شود اشاره می کنیم:                             بهینه سازی سایت خود را به پیام آوا بسپارید.

seo-site-mistake-بهینه سازی

 انتخاب کلمات کلیدی نامناسب

برخی معتقدند که کلمات کلیدی تاثیر زیادی بر رتبه بندی سایت ندارد درحالی که شاید عنصر کلیدی و اصلی یک بهینه سازی از همین کلمات کلیدی شروع می شود و در نهایت هم به همین کلمات ختم خواهد شد.  موتور های جست و جو هنوز هم بر اساس محتوای متنی رتبه بندی های خود را انجام می دهند و گوگل هم هنوز نمی تواند محتوای ویدئویی و انیمیشن ها و عکس ها را به صورت دقیق آنالیز کند. بنابراین تا اطلاع ثانوی نقطه شروع و پایان بهینه سازی سایت شما همان تمرکز بر کلمات کلیدی خواهد بود.

وقتی یک مطلب جدید در سایت خود بارگزاری می کنید، عنوان و صفحه جدید شما به فهرست گوگل افزوده می شود تا بعد از ایندکس گذاری آن خلاصه محتوای سایت مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین مشخص است که کلمات کلیدی رکن اصلی این فرایند را تشکیل می دهند اما از سوی دیگر تکرار واژه کلیدی و اشباع متن بدون توجه به محتوا توسط ربات های به روز شده گوگل قابل تشخیص است و باید از آن اجتناب کنید.                       

محتوای کم و تکراری

یکی از روش هار رایج چند سال گذشته خصوصا در میان وبسایت های فارسی استفاده هزاران صفحه در یک موضوع مشابه برای دستکاری در نتایج گوگل بود حال آنکه محتوای این وبسایت ها بسیار اندک و با کیفیت نازل بود. بگذارید دقیق تر بگوییم محتوای صفحات وبسایت شما اگر کوتاه، نا دقیق، مغشوش باشد و همزان کلمه کلیدی خاصی را به عمد تکرار کرده باشید در نهایت سایت خود را به دره مرگ هدایت کرده اید. به این روش سئو تولید محتوای هرز گفته می شود و اگر چه ممکن است در روزها و ماههای اول سایت شما را در نتایج گوگل ارتقا دهد اما بعد از مدتی سایت شما اسپم می شود.

چرا که گوگل به دنبال محتوای جدید و تازه برای اضافه کردن به پایگاه داده های بزرگ خود است. پس اگر مشابه محتوایی را که در وب سایت دیگری یافت می شود پیدا کند، یا میزان نارضایتی های کاربران بعد از ورود به صفحه سایت شما زیاد باشد علاقه زیادی به چیزی که شما  ارائه می دهید ،نشان نخواهد داد. پس اگر چنین محتوایی در سایت خود می گذارید، منتظر جریمه شدن هم باشید. فکر کنم بد نباشد مقاله نحوه درج محتوای عالی برای وبسایت را نیز نگاهی بیندازید.

بهینه سازی با خرید بک لینک

این موضوع در میان وبمسترها رایج است که ارزش زیادی به بک لینک سازی می دهند. بارها شنیده ام که برخی ارزش بک لینک سازی در موضوع بهینه سازی سایت را حتی تا ۸۰ درصد هم بالا می برند اما این اغراق زیان آور خواهد بود.

بک لینک سازی یکی از رکن های مهم بهینه سازی سایت شما است اما ارزش آن را متعادل کنید و با هوشمندی اقدام به چنین کاری کنید. خرید بک لینک از سایت های با اعتبار پایین و اسپم نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه شما نیز به مانند آن سایت در خطر قرار می گیرید.

نوع لینک سازی شما نیز مهم است، بک لینک سازی در پایین صفحه یا به صورت یک لینک مخفی که مخاطب به آن توجهی نمی کند ارزش چندانی نخواهد داشت. از سوی دیگر لینک های موقت نیز یک سم مهلک در بلند مدت برای سایتتان خواهد بود. این موضوع یکی از اشتباهاتی است که در گذشته شاید رتبه سایت ها را بهبود می داد اما امروز حتی برخی از شرکت های بزرگ نیز در این دام افتاده اند. پس مراقب بک لینک سازی خود باشید و درهر زباله دانی اقدام به لینک سازی نکنید.

سایت های تبلیغاتی

فضای وبسایت خود را به زباله دان تبلیغات تبدیل نکنید. مطالب نا مربوط و لینک سازی های نا متعادل سایت شما را پنالتی می کنند. بنابراین موضوعی را برای تبلیغ انتخاب کنید که علاوه بر درآمد زایی به سایت شما ضربه وارد نکند و مرتبط با همان سایت باشد چرا که اگر این تبلیغات برای ربات های گوگل مزاحم تشخیص داده شوند، سایت شما به عنوان یک تجربه بد برای کاربر در نظر گرفته خواهد شد و رتبه سایت شما افت میکند. اگر به دنبال تبلیغات هم هستید بهترین گزینه برای شما تبلغات در سایت گوگل است. کمپین های دقیق، با هدف گذاری منعطف و مدیریت سرمایه توسط خود شما.                            بهینه سازی سایت تخصص ما

به روزرسانی سایت

شاید این موضوع در نگاه اول زیاد مهم جلوه نکند. اما به روز بودن سایت آن هم با دوره های زمانی منظم یکی از دلایل موفقیت سایت های بزرگ به حساب می آید. به روز رسانی منظم سایت به الگوریتم های گوگل این پیغام را ارسال می کند که شما شریک مناسبی برای همکاری در فضای وب بحساب می آیید و در نتیجه بهتر است شما را در رتبه های برتر قرار دهد.

برای به‌روزرسانی سایت لازم نیست همیشه محتوای جدید تولید کنید.بلکه می‌توانید با ویرایش محتوای قدیمی سایت خود و درج چندین بند و لینک سازی داخلی و خارجی در صفحات آن را به‌روزرسانی کنید و از دید گوگل سایتی پویا و در حال رشد به نظر برسید.

 

اگر تمایل دارید در خصوص بهینه سازی ساید اطلاعات بیشتری داشته باشید به بخش مقالات بهینه سازی سایت پیام آوا مراجعه کنید. اگر هم تمایل به منابع لاتین دارید  مقاله موضوعات مهم بهینه سازی سایت در ۲۰۱۹ را مطالعه کنید.

 

نوشته اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *