اهمیت فونت ها در طراحی سایت

اهمیت فونت ها در طراحی سایت همواره می بینیم که بسیاری از مدیران سایت ها هنگام طراحی سایت توجه زیادی به تنظیمات فونت و نگارش سایت ها می کنند دلیل این امر این است که کیفیت این تنظیمات می تواند بردیدگاه کاربران و حسی که در انها ایجاد می شود اثر بگذارد فونت وسیله ی انتقال پیام در طراحی سایت است نکته ی اصلی این است که باید فونت را خوانا انتخاب کنید تا کاربر اذیت نشود در طراحی سایت هیچ گاه فونت خاصی پیشنهاد نمی شود فونت ها با سرعت وارد بازار می شوند و هر کدام مناسب برای کار خاصی است و قرار هم نیست تنها از یک فونت برای طراحی وب سایت استفاده شود.

 

زیبایی فونت در طراحی سایت

فونت ها یکی از عوامل زیبایی در طراحی سایت تهران محسوب می شوند معمولا انها را با توجه به سلیقه ی صاحب سایت و نوع کاربری سایت انتخاب می کنند و این انتخاب می تواند تاثیر بسزایی در جلب مخاطب داشته باشد و هرچه کلیت طراحی سایت و فونت سازگاری بیشتری داشته باشد جذاب تر خواهد بود و کاربران را بیشتر برای ماندن در سایت ترغیب خواهد کرد. آشنایی با طراحی سایت شخصی را که از جدید ترین و کاربردی ترین مقالات وب سایت لیموترش را نیز مطالعه نمایید.

 

طراحی سایت

طراحی سایت

دو عامل مهم در انتخاب فونت برای طراحی سایت :

  1. چه پیغامی از طریق متن شما منتقل می شود ؟ از انجا که فونت تا حدودی لحن متن شما را نشان می دهد باید فونتی انتخاب کنید که با کار شما سازگارتر باشد.
  2. آیا فونت برای همه قابل دسترس است ؟ بعضی فونت ها رایگان هستند و بعضی فونت ها با پول خریداری می شوند باید توجه کرد که فونت مورد استفاده در دسترس همه قرار داشته باشد.

 

اهمیت بزرگ و کوچک بودن فونت در طراحی سایت

قانون کلی که وجود دارد این است که فونت ها در داخل تیتر ها بزرگ و در داخل متن اصلی کوچکتر باشند اما باید دقت کنید فونت های خیلی بزرگ که چشم بیننده را اذیت می کند یا فونت های خیلی کوچک که کاربر برای دیدن مجبور است بر روی ان زوم کند خیلی مناسب نیستند توجه کنید که عنوان ها و متن اصلی باعث می شود کاربر جذب شود و برای خواندن در طراحی سایت باقی بماند یکی از راهکار های مناسب برای انتخاب فونت توجه به حجم متن مورد نظر است چرا که فونت باید به گونه ای باشد که چشم کاربر را خسته نکند و دلیلی برای انصراف کاربر از خواندن مطالب شما نباشد و هرچه در این امر دقت بیشتری کنید نتیجه ی بهتری دریافت خواهید کرد.

نوشته اهمیت فونت ها در طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.

The post اهمیت فونت ها در طراحی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *