چطور، چگونه و کجا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

داستان از آنجا آغاز می‌شود که شما بعد از ماه‌ها تلاش و بی‌خوابی کشیدن، بالاخره اپلیکیشن‌تان را ساخته‌اید؛ اما هنوز هیچ مخاطبی ندارید و نمی‌دانید که چطور اپلیکیشنتان را در معرض دید هزاران یا شاید هم میلیون‌ها نفر مخاطب قرار دهید. فصل دوم داستان از همین‌جا آغاز می‌شود. حالا شما باید برای تبلیغ اپلیکیشن خود برنامه‌ریزی کنید.

اما سوال این‌جاست که چه نوع تبلیغاتی مناسب اپ شماست؟ با توجه به بودجه‌ای که دارید، چه کمپینی برایتان بهتر است؟ اصلاً از استراتژی‌های مختلف تبلیغ اپلیکیشن موبایل خبر دارید؟

ما در این مقاله مروری کوتاهی بر انواع تبلیغات موبایلی خواهیم داشت و بعد به سراغ اصل ماجرا، یعنی راهنمای انتخاب بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن می‌رویم. در این راهنما، ما از تجربۀ افراد مختلفی کمک گرفته‌ایم و سعی کردیم آنچه را که هست، به‌صورت شفاف با شما درمیان بگذاریم. شما هم اگر تجربه‌ای در زمینه تبلیغ و بازاریابی اپلیکیشن دارید، خوشحال می‌شویم که در اختیار ما و سایر خوانندگان این مطلب قرار دهید.

انواع روش‌های تبلیغ اپلیکیشن موبایل

قبلاً در مقالۀ تبلیغات چیست توضیحات کاملی، درباره انواع روش‌های تبلیغاتی داده بودیم. حالا می‌خواهیم آن بخش از روش‌های تبلیغاتی را که به‌درد تبلیغ اپلیکیشن می‌خورند، به‌طور مختصر با هم مرور کنیم.

تبلیغات درون اپلیکیشن

نمایش دادن تبلیغ داخل برنامه‌های مختلف موبایل، یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغ اپلیکیشن است. احتمالاً خود شما بارها و بارها با انواع مختلف تبلیغات بنری و ویدئویی در برنامه‌های مختلف گوشی موبایلتان مواجه شده‌اید.

تبلیغات بنری

یکی از محبوب‌ترین تبلیغاتی که برای افزایش دانلود اپلیکیشن استفاده می‌شود، تبلیغات بنری است. تبلیغات بنری معمولاً به شکل نوار، کادر یا یک ستون در داخل برنامه‌های موبایل نمایش داده می‌شوند، و حاوی محتواهای مختلفی مانند متن یا دکمه هستند. ناگفته نماند که تبلیغات بنری، به نوعی تبلیغات درون اپلیکیشن هم حساب می‌شود.

تبلیغات ویدئویی

جنس این نوع از تبلیغات، ویدئو است. ویدئوهای تبلیغاتی در جاهای مختلفی، از جمله یوتیوب، آپارات و داخل اپ‌های دیگر می‌توانند نمایش داده شوند و کاربران را به نصب برنامۀ شما ترغیب ‌کنند.

بد نیست بدانید که خودِ تبلیغات ویدئویی را هم در ۳ شاخه می‌توانیم دسته‌بندی کنیم که عبارتند از:

تبلیغات ویدئویی همسان: در جاهایی که ارتباط موضوعی نزدیکی با اپلیکیشن ما دارند، نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات ویدئویی با جایزه: در برخی بازی‌ها به‌ازای تماشای ویدئوی تبلیغاتی به کاربران جایزه‌ای مثل سکه یا جان اضافه داده می‌شود.

تبلیغات ویدئویی بی‌جایزه: صرفاً یک ویدئوی تبلیغاتی باز شده و نمایش داده می‌شود.

تبلیغات پیش‌نمایشی

این نوع از تبلیغات در رسانه‌های ویدئو محور (مثل اپلیکیشن آپارات، فوتبالی و …)، در ابتدای ویدئو پخش می‌شوند و بعد ویدئوی اصلی شروع می‌شود.

تبلیغات نوتیفیکیشنتبلیغات-پوش-نوتیفیکیشن

در این نوع از تبلیغات شما می‌توانید پیام تبلیغ اپلیکیشن خود را به‌صورت نوتیفیکیشن به گوشی مخاطبان ارسال کنید. خوبیِ استفاده از این روش این است که پیام به گوشی کاربران می‌رود و در ۹۰% مواقع هم توسط آن‌ها دیده می‌شود. اما خب یادتان نرود که زیاده‎روی در هر موضوعی باعث می‌شود که آزاردهنده شوید.

تبلیغات در جستجو یا سرچ اد

کاربران برای اینکه برنامه مورد نظرشان را پیدا کنند دست به جستجو می‌زنند؛ حالا فرض کنید با یک تبلیغ ساده، تبلیغ اپلیکیشن شما در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. قطعاً تعدادی زیادی از مخاطبان تبلیغ شما را می‌بینند و ممکن است اپلیکیشن شما را نصب کنند. حالا هرچقدر که تبلیغ شما به جستجوی مخاطبان نزدیکتر باشد، تعداد کسانی که روی آن کلیک می‌کنند، بیشتر خواهد بود.

اصلاً خوبی تبلیغات سرچ اد همین است که مستقیماً با نیازهای کاربر سروکار دارد. برای مثال کاربر در کوئری سرچ عبارت “بلیط” را جستجو می‌کند و با تبلیغ اپلیکیشن “زمرد گشت” روبرو می‌شود.

تبلیغات-در-جستجو

به عبارت دیگر نمایش تبلیغات به مخاطبان هدفمند، مساوی است با نرخ کلیک و نصب بیشتر و در نهایت مشتریان بالقوۀ بیشتر!

یک نکتۀ کوچک _

از تبلیغات سرچ اد فقط در مرورگر و مارکت‌های اپلیکیشن استفاده نمی‌شود. اگر دقت کرده باشید، وقتی در یوتیوب در حال جستجو هستید، با تبلیغات مختلفی روبرو می‌شوید که ارتباط تنگاتنگی با کوئری سرچ شما دارند و کنارشان یک علامت AD قرار داده شده است. این تبلیغات و سایر تبلیغاتی که به‌دنبال جستجو نمایش داده می‌شوند، در دستۀ سرچ ادز قرار دارند.

تمام این روش‌های تبلیغاتی که گفتم، بالاخره خرج دارند و هزینه‌های آن‌ها از راه‌های مختلفی محاسبه می‌شود. حالا می‌خواهم شما را با متدوال‌ترین روش‌های پرداخت تبلیغات آشنا کنم، تا اگر در ادامه مقاله به اصطلاحی برخوردید، معنی آن را بدانید.

هزینه تبلیغات در اپلیکیشن به چه صورت محاسبه می‌شود؟

محسابه هزینه در کمپین‌های تبلیغاتی عموماً به ۳ روش زیر انجام می‌شود که به آن Bid Strategy یا همان روش قیمت‌گذاری می‌گویند. فقط توجه کنید که در هر سه روش، ابتدا شما یک کمپین تبلیغاتی ایجاد می‌کنید؛ مبلغی را به‌عنوان بودجه کمپین واریز می‌کنید و بعد با توجه به نوع پرداخت، مبلغی از بودجه شما کم می‌شود.

پرداخت به‌ازای نصب اپلیکیشن (CPI)

کلمه CPI مخفف Cost Per Install است و معنی آن می‌شود پرداخت به‌ازای نصب.

در این روش –که متدوال‌ترین روش هم هست- به ازای هر نصب، مبلغی از بودجه شما کسر خواهد شد.

پرداخت به ازای کلیک (CPC)

کلمه CPC مخفف Cost Per Click است و معنی آن می‌شود پرداخت به‌ازای کلیک.

در این روش به‌ازای هر بار کلیک کاربر، مبلغی از بودجه کمپین شما کسر خواهد شد.

پرداخت به ازای واکنش کاربر (CPA)

کلمه CPA مخفف Cost Per Action است و معنی آن می‌شود پرداخت به‌ازای عمل مدنظر.

در این روش به‌ازای هر عمل مشخصی که کاربر به تبلیغ شما نشان دهد، مبلغی از بودجه کمپین کم می‌شود.

توجه: در هر ۳ روشی که گفتیم، تعیین مبلغ دقیق برای هر کلیک یا هر نصب، بستگی به مزایده و قیمت سایر رقبا دارد.

خب دوستان، تا به این‌جا با روش‌های مختلف تبلیغ اپلیکیشن  و پرداخت آشنا شدید؛ حالا وقت پاسخ دادن به یک سوال مهم است: کدام رسانه را برای تبلیغ اپلیکیشن خود استفاده کنیم؟

شبکه‌های مناسب برای انجام تبلیغات موبایلی

در حال حاضر شبکه‌های تبلیغاتی مختلفی برای نمایش تبلیغات – به روش‌های مختلف – وجود دارند؛ از جمله: گوگل، شرکت ایرانی تپسل و مارکت کافه بازار که تبلیغات سرچ اد ارائه می‌دهد.

در این بخش از مقاله می‌خواهیم هر یک از این شبکه‌ها را بررسی کنیم و در نهایت با اطلاعات و آماری که می‌آوریم، شما را صادقانه راهنمایی کنیم تا بهترین شبکه را برای تبلیغ اپلیکیشن انتخاب کنید؛ به‌طوری‌که هم نیازهایتان برطرف شود و هم بتوانید بودجه خود را به‌خوبی مدیریت کنید.

تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز

کار گوگل ادز (ادوردز سابق) این است که تبلیغ اپلیکیشن شما را در موقعیتی مناسب قرار دهد، تا کاربری که به آن نیاز دارد، آن را ببیند. حالا این موقعیت ممکن است در شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) یا شبکه جستجوی گوگل (Google Search Network) باشد.

شبکه نمایش گوگل مجموعه‌ای از بیش از ۲ میلیون سایت و اپلیکیشن است که می‌توانند محلی برای نمایش تبلیغ شما باشند.

شبکه جستجوی گوگل هم شامل موتور جستجو، گوگل مپ و پارتنرهای گوگل (مثل آمازون و CNN) است که می‌توانند در نتایج جستجو، تبلیغات نمایش دهند.

خب؛ حالا که با سازوکار کلی گوگل ادز آشنا شدید، بیایید به مهم‌ترین و بهترین شیوۀ تبلیغ اپلیکیشن، یعنی کمپین Google App بپردازیم.

کمپین Google App

قبل از هر چیزی باید بگویم این همان Google Universal App Campaign است که به‌تازگی تغییر نام پیدا کرده. کار کمپین سراسری گوگل این است که تبلیغ اپ شما را در شبکۀ تبلیغاتی گسترده گوگل به نمایش درآورد. چطور؟

فقط کافی است که شما وارد پنل گوگل ادزتان شوید و یک کمپین جدید برای تبلیغ اپلیکیشن ایجاد کنید. در این کمپین، گوگل یک سری متعلقات (asset) از شما می‌خواهد تا تبلیغتان را بسازد. توجه کنید که اینجا دیگر بر خلاف تبلیغ سایت در گوگل ادز، نیازی به کلمه کلیدی (Keyword) نیست و با عکس و ویدئو و متن باید یک تبلیغ جذاب برای اپلیکیشنتان بسازید. به تصویر زیر دقت کنید.

حتی گاهی اوقات لازم نیست که متن خاصی هم بنویسید. اگر توضیحات اپلیکیشنتان را به‌درستی در پلی استور وارد کرده باشید، گوگل می‌تواند از آن هم استفاده کند. حالا یک سوال دیگر؛

این تبلیغ کجا نمایش داده می‌شود؟

در جواب باید بگویم که از این جا به بعد کار، بر عهدۀ گوگل است. گوگل است که تشخیص می‌دهد بهترین مکان‌ها برای نمایش تبلیغ شما کجاست و آن را در مکان‌های مناسب نمایش می‌دهد.

یادتان هست که کمی بالاتر درباره شبکه تبلیغات گستردۀ گوگل صحبت کردم؟ تبلیغ شما ممکن است در هرجای این شبکه که متناسب با اپ شما باشد به نمایش در بیاید؛ مثلاً در خودِ پلی استور، جیمیل کاربران، یوتیوب و جاهای دیگری که قابلیت نمایش تبلیغ دارند.

شبکه نمایش تبلیغات گوگل

حدس می‌زنم الان یک سوال دیگر ذهن شما را درگیر کرده است:

اینکه تبلیغات کجا نمایش داده شود، دست خودمان نیست؟

خیر؛ در کمپین سراسری گوگل یا Google App Campaign شما نمی‌توانید به گوگل بگویید که نمایش تبلیغتان را در [مثلاً] گوگل پلی یا یوتیوب محدود کند؛ اما شما نباید این را یک امتیاز منفی برای گوگل در نظر بگیرید. چرا؟

فرض کنید که خودتان بدون کمک گوگل بخواهید بهترین فیدبک را از تبلیغات بگیرید؛ در چنین حالتی باید کلی آزمون و خطا و تحقیق کنید تا متوجه شوید که چه چیزی به نفع شماست؛ اما گوگل همین کارها را با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برایتان انجام می‌دهد تا بتوانید بهترین نتیجه را با کمترین هزینه بگیرید.

هزینه تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز چقدر است؟

نحوۀ محاسبه هزینه تبلیغات با کمپین سراسری گوگل بستگی به این دارد که تمرکز شما روی دریافت نصب اپلیکیشن (Install Valume) باشد یا روی یک عمل خاص داخل برنامه (In-App Action) تمرکز دارید.

اگر تمرکز شما بر این باشد که نصب اپلیکیشن‌تان را به‌طور قابل توجهی افزایش دهید، از روش CPI یا پرداخت به‌ازای نصب استفاده می‌کنید. به این صورت که شما به گوگل می‌گویید که حاضرید به ازای هر نصب چقدر هزینه کنید؛ سپس گوگل بر اساس پیشنهاد شما تصمیم می‌گیرد که چگونه کمپین را بهینه‌سازی کند تا تبلیغ‌تان بیشتر به کاربرانی که دنبال نصب اپلیکیشن هستند، نمایش داده شود.

حال اگر تمرکز شما بر انجام یک عمل خاص داخل اپلیکیشن (مثلاً خرید شارژ یا سفارش) باشد، از روش CPA استفاده می‌کنید. در این روش گوگل تبلیغ شما را طوری بهینه‌سازی می‌کند که به افرادی که تمایل بیشتری به عمل مدنظر شما دارند، نمایش داده شود. گوگل با توجه به دیتاهایی که دارد، بهتر از هر شبکۀ تبلیغاتی دیگری می‌تواند کمپین تبلیغاتی شما را بهینه‌سازی و دقیقاً کاربرانی را جذب کند که مناسب Action مورد نظر شما هستند.

برای درک بهتر موضوع، به مثالی که می‌زنم توجه کنید.

فرض کنید هدف شما افزایش خرید درون برنامه‌ای است. شما این هدف را در کمپین گوگل ادزتان تعریف می‌کنید و مشخص می‌کنید که به ازای هر تبدیلی که اتفاق افتاد چه مبلغی را به گوگل پرداخت خواهید کرد. گوگل با توجه به ملبغ پیشنهادی شما، کمپینتان را بهینه‌سازی کرده و تبلیغ را به افرادی نمایش می‌دهد که طبق دیتاهای موجود، تمایل بیشتری به خرید درون برنامه‌ای دارند.

در ضمن بد نیست بدانید که گوگل اخیراً سیستم پرداخت بر اساس ارزشِ عمل مورد نظر (In-App Action Value) را هم راه‌اندازی کرده که در حال حاضر نسخۀ آزمایشی آن در دسترس است. در این روش گوگل روی جذب کاربرانی تمرکز می‌کند که با گذشت زمان، برای شما سودآوری بهتری دارند. رویکرد in-app action value به این شکل است که شما مبلغی را به عنوان میانگین ارزشِ Conversion خود تعیین می‌کنید؛ مثلاً می‌گویید میانگین سود من به‌ازای تبدیل کاربر به خریدار نسخه پریمیوم، ۲۰۰۰ تومان است. یا اینکه هر کاربر پرمیوم برای من ۲۰۰۰ تومان سود دارد و Target ROAS خود را ۲۰۰% در نظر می‌گیرید. با این حساب گوگل طوری هزینه‌ها را مدیریت می‌کند که به عدد ۱۰۰۰ تومان به‌ازای هر تبدیل نزدیک شوید.

می‌خواهم با هر ۱۰۰۰ تومانی که خرج کردم، ۲۰۰۰ تومان سود کنم؛ به این ۲۰۰۰ تومان Target ROAS یا Target return-on-ad-spend گفته می‌شود. حالا گوگل کمپین تبلیغاتی شما را طوری بهینه‌سازی می‌کند که به سود مشخصتان برسید.

استراتژی-قیمت-گذاری

نکته: اگر اپ شما IOS است، طبیعتاً نمی‌توانید آن را در گوگل پلی استور نمایش دهید و خب Tracking آن هم توسط ابزارهای گوگل ممکن نیست. اما با نصب نرم‌افزار Adjust یا Firebase این مشکل هم حل می‌شود. این دو نرم‌افزار مسیر مشتری را دنبال می‌کنند و در صورتی که عمل مورد نظر شما را انجام دهند، گوگل از آن باخبر می‌شود؛ پس در این شرایط هم کمپین CPA با گوگل ممکن است.

و سوال بعدی!

با توجه به قیمت دلار و تحریم‌ها، آیا کار کردن با گوگل به نفع ماست؟

راستش را بخواهید من موقع نوشتن این مقاله با خیلی‌ها صحبت کردم و از نظراتشان هم استفاده کردم؛ اما حرف مشترکی که بین اکثر دوستان شنیدم این بود که با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و تحریم ایران توسط گوگل ادز، دیگر تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادوردز جواب نمی‌دهد!

خب، اگر اجازه بدهید می‌خواهم بگویم که این یک تصور اشتباه است. همانطور که می‌دانید ما در شرکت نوین خدمات گوگل ادز هم ارائه می‌کنیم و به‌واسطۀ آن با برندهای کوچک و بزرگ زیادی در ارتباطیم. چیزی که ما با توجه به آمار و ارقام تا‌به‌حال فهمیده‌ایم این است که:

یک. با توجه به فیدبکی که در بلندمدت از گوگل می‌گیرید، هزینه‌ها منطقی هستند. بد نیست بدانید که ما در حال حاضر کمپین‌هایی را در گوگل ادز داریم که هزینه پرداختی آن‌ها به‌ازای هر نصب، از ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان متغیر است (یعنی نه تنها فرق زیادی با نمونه‌های داخلی ندارد، بلکه در بسیاری از موارد پایین‌تر از آن هم هست). فقط این نکته را هم فراموش نکنید که قیمت تمام شده، تا حد زیادی به نحوۀ مدیریت شما هم بستگی دارد؛ یعنی اگر asset ها را بهینه کنید، نرخ مناسبی پیشنهاد دهید، لوکیشن‌ها را چک کنید و جاهای غیر از ایران را حذف کنید و به گوگل فرصت بدهید تا با آنالیز مداوم کمپین شما را پیش ببرد، نتیجه‌ای که می‌گیرد شما را راضی خواهد کرد.

اینکه می‌گویم به گوگل فرصت بدهید، برای این است که گاهی اوقات گوگل در حال آنالیز دیتاها و یادگیری است؛ به‌همین دلیل ممکن است تا ۱ هفته فیدبک عالی از تبلیغات گوگل نگیرید. در چنین شرایطی بهترین کار این است که صبر کنید و اصلاً و ابداً در بالا بردن قیمت پیشنهادی‌تان عجله نکنید. به مرور خودتان می‌بینید که این روند بهینه شده و با همان نرخ، تعداد نصب‌های زیادی میِ‌گیرید.

دو. با توجه به اینکه گوگل دیتاهای زیادی از کاربران را در اختیار دارد، به بهترین و هدفمندترین شکل ممکن می‌تواند تبلیغمان را به افرادی که مناسب اکشن تعریف شده هستند، نمایش دهد. غیر از این، شما می‌توانید از قابلیت ری‌مارکتینگ (Remarketing) گوگل ادز هم استفاده کنید و تبلیغ خود را دوباره به کاربران نشان دهید.

سه. به‌قول آقای ظریف، ما ایرانی‌ها دکترای دور زدن تحریم داریم (جملۀ قشنگی نیست، ولی باید می‌گفتم ? )؛ پس بالاخره راه‌هایی هست که تحریم‌های گوگل و سایر اپ‌های خارجی را بی‌اثر و از این ظرفیت عالی استفاده کنیم. بد نیست توجه کنید که همین الان هم نصف برنامه‌ها و سایت‌هایی که مخاطبشان هستیم، ایران را تحریم کرده‌اند؛ اما ما همچنان با ترفند از آن‌ها استفاده می‌کنیم. به نظر من که به امتحان کردنش می‌ارزد!

برای جمع‌بندی این بخش می‌خواهم تجربه اخیر یکی از مشتری‌های نوین در رابطه با استفاده از خدمات گوگل ادز را با شما به‌اشتراک بگذارم.

سپهر خادم – مدیر مارکتینگ کرفس

فیدبکی که ما برای تبلیغ اپلیکیشن کرفس تا به این‌جا از گوگل ادز گرفتیم خوب بود. ما روش پرداخت به‌ازای نصب را کار کردیم و هزینه هر نصب حدود ۴۰۰ تومان شد. این در حالیست که هزینه هر نصب اپلیکیشن با تبلیغات کافه بازار، حداقل ۱۸۰۰ تومان می‌شد.

تبلیغ اپلیکیشن در کافه بازار

کافه بازار را همه می‌شناسیم؛ بزرگترین مارکت اندرویدی ایران که مدتی زیادی نیست که سیستم تبلیغات در جستجو را هم راه‌اندازی کرده است. روش پرداخت در کافه بازار CPI است و در یک مزایده، قیمتی که به ازای هر نصب باید پرداخت کنید، مشخص می‌شود.

کافه بازار هنوز اول راه است و خب طبیعی است که امکانات آن خیلی محدودتر از گوگل باشد؛ اما با این حال، چون در یک مارکت ایرانی دارید تبلیغ می‌کنید و مخاطبان ایرانی زیادی از این مارکت استفاده می‌کنند، فیدبکی که می‌گیرید امیدوارکننده است.

ما در این بخش تجربه استفاده یکی از همکارانمان از تبلیغات جستجوی کافه بازار را آورده‌ایم؛ شما هم اگر تجربه‌ای از کافه بازار دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و بقیه خوانندگان وبلاگ در میان بگذارید.

نیما مجد – مدیر فنی شرکت برترین‌ها

ما برای تبلیغ اپلیکیشن نی‌نی‌بان، هم از سرچ ادز کافه بازار و هم ار گوگل ادز استفاده کردیم. هزینه هر نصب در کافه بازار از ۷۵۰ شروع می‌شود و ماکزیمم آن هم با توجه به مزایده دست خودتان است؛ اما هزینه برای ما در کافه بازار ۲۰۰۰ تومان به ازای هر نصب و در گوگل ادز ۲۹۰۰ تومان شد. البته این را هم بگویم که از هیچ کدام فیدبک خاصی نگرفتیم و بنرهای سایتمان عملکرد بهتری داشتند. اما با این حال سیستم مدیریت هزینه‌ها و همچنین پیشنهاد کلمات کلیدی، در گوگل ادز خیلی پیشرفته‌تر از بازار است.

تبلیغ اپلیکیشن با تپسل

تپسل هم یک شرکت ایرانی است که تبلیغ اپلیکیشن شما را در موبایل میلیون‌ها کاربر ایرانی به نمایش در می‌آورد. نوع تبلیغاتی که تپسل انجام می‌دهد درون‌برنامه‌ای است. به این صورت که شما مبلغی را به‌عنوان شارژ کمپین پرداخت کرده و سقف استفاده روزانه را هم تعیین می‌کنید. در ادامه می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ شما در کدام یک از ۳ حالت زیر نمایش داده شود:

  • ویدئویی
  • بنر همسان و استاندارد
  • بنر آنی

هر کدام از مواردی که انتخاب کنید، به‌صورت تبلیغات درون اپلیکیشن، در موبایل کاربران به نمایش درآمده و به ازای هر نصب، از شارژ کمپین شما کسر می‌شود. در ضمن شما می‌توانید بر اساس لیست کاربران، کمپین‌های پیشین و اپلیکیشن‌ها، ریتارگتینگ هم انجام دهید.

در مورد تبلیغات CPA هم اگر وارد سایت تپسل شوید یک اشارۀ کوتاهی به چشمتان می‌خورد؛ اما من در داشبورد تپسل فقط در قسمت کمپین ریتارگتینگ این مورد را دیدم. به این معنی که شما ابتدا باید یک کمپین CPI با تپسل برگزار کنید و بعد، از طریق نتایج به‌دست آمده (مثل لیست کاربران) روی عمل مشخصی مثل ارتقاء برنامه، Action تنظیم کرده و پرداخت CPA انجام دهید. در ضمن شما اینجا هم به برنامه‌هایی مثل ادجاست برای دنبال کردن مسیر کاربر داخل اپلیکیشن نیاز دارید؛ بعد از تنظیم کردن ادجاست تپسل از اطلاعات به‌دست آمده استفاده کرده و کمپین CPA شما را اجرا می‌کند.

پیشنهادی که خودِ داشبورد تپسل – بدون هیچ اطلاعاتی – به ازای هر اکشن به من داد ۵۰۰۰ تومان بود؛ اما خب اگر هزینه تبلیغات CPI را هم در نظر بگیرید، قطعاً از این مقدار بیشتر می‌شود.

محمد رسول بهاری – مدیر بازاریابی پین ورک
تبلیغات ما در تپسل براساس CPI بود و Brand Awareness بسیار خوب با هزینۀ خیلی کم به همراه داشت. این مورد باعث شد مرحله اول قیف بازاریابی (RACE) یعنی مرحله Reach خیلی خوب طی شود.
ولی از کسانی که اپ ما را نصب کردند و به user تبدیل شدند، تعداد کمی به customer تبدیل شدند. من فکر می‌کنم این اتفاق به دلیل عدم تناسب نوع بیزینس ما با تامین کننده‌های تپسل بود که اکثراً بازی‌ها بودند.
پیشنهاد من جهت کارایی بهتر، استفاده از ادجاست برای رصد و کنترل تمامی انتشاردهنده‌هاست. البته به شرطی که نیاز به تعداد نصب بالا دارید.

حالا می‌توانیم اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم

خب، بازهم به پایان یکی دیگر از مقالات نوین رسیدیم. حالا شما با انواع روش‌های تبلیغ اپلیکیشن آشنا شده‌اید و فقط باید با یک دودوتا چهارتا کردن و بررسی شرایط موجود، تصمیم بگیرید که کدام شبکه، کدام رسانه و کدام جایگاه، برای اینکه تبلیغ اپ شما را منتشر کند، مناسب‌تر است.

اگر احیاناً نقطه تاریکی در ذهنتان مانده و سوالی دارید، حتماً مطرح کنید. در ضمن همانطور که در شروع مقاله هم گفتم، ما به کمک و تجربه شما برای کاملتر کردن مقاله نیاز داریم :).

نوشته چطور، چگونه و کجا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟ اولین بار در نوین. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *