اپلیکیشن بهتر است یا وبسایت ؟

کور گره ای به نام انتخاب اپلیکیشن یا وبسایت برای شروع کسب و کار ، دغدغه ذهنی تعداد کثیری از فعالان اقتصادی است.
آیا میدانستید آنچه سود و منفعت شما را تضمین میکند ، انتخاب های پله به پله شماست ؟
اگر ابتدای مسیر استارتاپ باشید ، برای برنامه ریزی در مورد دورنمای مسیرتان نیاز به یک انتخاب سرنوشت ساز دارید

اپلیکیشن یا وبسایت؟ مسئله این است!

 

سایت بهتر است یا اپلیکیشن؟

انتخاب بین اپلیکیشن یا طراحی سایت

حقیقت این است که نمیتوانیم منکر گره کوری شویم که بین انتخاب اپلیکیشن و موبایل خورده شده است . کسب و کار آنلاین با اپلیکیشن و طراحی وبسایت گره خورده است و تعیین اولویت بین این دو مسیر، کمی نگاه تخصصی و علم فنی میخواهد که با تیم ما جای هیچ نگرانی نیست .

شاید انتخاب اپلیکیشن و وبسایت به طور همزمان برای قدم اول ، انتخابی همه جانبه و جسورانه به نظر بیاید اما حاشا به این جسارت که ممکن است اولین و آخرین اشتباه کسب و کارتان باشد !

این طور که از شواهد ماجرا مشخص است ، با پدیده ای فراتر از یک انتخاب سرنوشت ساز مواجهیم پس این مقاله میتواند در حکم فرشته نجات شما را از زیان مالی نجات دهد .

همین اول کار بگوییم که ماهیت حوزه کاری شما تعیین میکند بین اپلیکیشن یا وبسایت یکی (یا هردو) را در اولویت قرار دهید . اما تجربه نشان داده است در اولویت بندی ها ، داشتن وبسایت یک سر و گردن از رقیب خود جلو زده است .

کاربران تمایلی ندارند اپلیکیشن جدید نصب کنند

عدم تمایل به نصب اپلیکیشن جدید

برای اینکه ثابت کنیم کاربران دنیای اینترنتی چندان میانه ای با اپلیکیشن ندارند بهتر است دست به دامن آمار و ارقام شویم . آمار نشان میدهد 60 درصد از کاربران اینترنتی ، به هیچ وجه تمایل ندارند در طول ماه ، اپلیکیشن جدیدی را به موبایل هوشمند خود اضافه کنند.
تنها 10 درصد از کاربران بیش از 4 نرم افزار در ماه نصب میکنند که الحق و الانصاف آماری قابل چشم پوشی است . حالا از شما میپرسیم : “آیا صرف وقت و هزینه برای 10 درصد از بازار هدف ، کار عاقلان ای است ؟”

در حالیکه کاربران تلفن های هوشمند در ماه از 4 الی 6 اپلیکیشن تکراری استفاده میکنند ، ورود به این جامعه آماری ریسک بزرگی است . این درحالیست که وبسایت هیچ یک از ریسک های آمار و ارقامی را ندارد .

از طرف دیگر بسیاری از کاربران هر روزه با تلفن همراه خو.د مشکلات متعددی را تجربه میکنند که اکثر قریب به یقین آنها از نصب اپلیکیشن نشات گرفته است. از این جهت میل به نصب به اپلیکیشن جدید هر روزه کمتر و کمتر میشود.

از سوی دیگر ، تجربه ثابت میکند هرچه آشنایی مخاطب با دنیای دیجیتال وسیع تر باشد ، تمایلش برای استفاده از نرم افزار های موبایلی جدید کمتر می شود و به اپلیکیشن تازه واردی را به حریم دیجیتال خود نمی پذیرند.

بیایید برند معتبری مثل دیجی کالا را بررسی کنیم . دیجی کالا با طراحی یک وبسایت “دیجی کالا” شد و برای تکمیل کلکسیون تکمیل خود از اپلیکیشن هم استفاده کرد . در واقع اپلیکیشن اولویت دوم و شاید چندم دیجیکالا را به خود اختصاص داده بود .

 

تا اینجای کار چه نتیجه ای گرفتیم ؟

در یک کلام ، تنها زمانی طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار اولویت پیدا میکند که ماهیت کسب و کار اپلیکیشن را بطلبد ! (مثلا سفارش آنلاین تاکسی)

اما طراحی سایت ریسپانسیو بی برو برگرد انتخاب درستی است و میتواند تلاش های شما را به ثمر بنشاند . در واقع سایت ریسپانسیو عرصه را برای فعالیت کاربران موبایلی هم فراهم میکند و تا حد زیادی از ضرورت طراحی اپلیکیشن میکاهد .

فقط همین ؟

نه ! هنوز به اصل ماجرا نرسیده ایم . اگر ابتدای کسب و کار خود باشید نیاز به مشتری دارید . مشتری هم از دو راه جذب شما خواهد شد : بازاریابی و تبلیغات ! 

هیچکس نمیتواند منکر هزینه مناسب و سهولت بازاریابی محتوا به کمک موتور های جست و جو ( مثل ابرجستجوگر گوگل) شود .  وقتی صاحب یک وبسایت باشید ، زمینه برایتان فراهم است که تمام مشتریان بالقوه خود را به مشتریانی بالفعل تبدیل کنید . در صورتی که این پروسه در اپلیکیشن کمی طولانی تر و نیاز به سرمایه وسیع تری برای تبلیغات دارد . مقاله چرا هنوز سئو بهترین نوع بازاریابی ست را به شدت به شما توصیه میکنیم.

اصلا چه دلیلی محکم تر از این میخواهید که تقریبا صد در صد کاربران دنیای مجازی نیاز و درخواست خود را در گوگل سرچ میکنند ؟! این جمله حجت را برای کسب و کار های نوپا تمام میکند و چالشی به نام “جذب و مشتری” را هدفمند به سوی پیشرفت راهنمایی میکند

در اپلیکیشن خبری از مشتری اولیه نخواهد بود مگر آنکه خودتان با دست خودتان مشتری را پیدا کنید و به سمت کسب و کارتان هدایت کنید . شاید اپلیکیشن روند پیشرفت کسب و کار شما را توسعه دهد اما برای برای شروع ، اصلا کاندیدای مناسبی نیست و تقریبا در 70 درصد اوقات وبسایت کاپ قهرمانی در این عرصه را به خود اختصاص میدهد .

چرا طراحی ساتی بهتر از اپلیکیشن است

چرا در 70درصد اوقات ، کاپ قهرمانی ازآن وبسایت است ؟

  1. چه بخواهید چه نخواهید ، طراحی یک وبسایت با جیب شما سر ناسازگاری نخواهد داشت و قیمت نهایی اش به صرفه تر خواهد بود .
  2. علاوه بر سازگاری اقتصادی ، سازگاری اجرا روی تمام دستگاه ها مطرح است . وبسایت روی داستگاه های بیشتری اجرا می شود . از موبایل گرفته تا تبلت و آیپد و لپتاپ !
  3. اشتراک یک وبسایت مثل آب خوردن است ؛ آنهم تنها با استراک گذاری یک لینک ناقابل که کمتر از 5 ثانیه زمان می برد.
  4. جذب مشتری از موتورهای جست و جو مثل گوگل ، خیلی بیشتر از جذب مشتری از طریق اپ استور ها است و این اجتناب ناپذیر است .
  5. با آنکه کار با اپلیکیشن تجربه متفاوتی از تعامل با کاربر خواهد بود اما متاسفانه مخاطبان این دوره و زمانه تمایلی به ایجاد تغییرات و ترک عادات قدیمی ندارند . وبسایت نوستالژی چندین و چند ساله کاربران اینترنت می باشد و با آن احساس راحتی دارند .
  6. در اغلب اوقات موفقیت یک اپلیکیشن در گرو موفقیت وبسایت است. یک وبسایت موفق با جذب مشتری میتواند آنها را به مرور به سوی اپلیکیشن راهنمایی کند و این نرم افزار موبایلی را از سوت و کوری دراورد.
  7. ترکیب عملکردی وبسایت و اپلیکیشن اگر با رعایت نکات ضروری همراه باشد ، میتواند تلفیق خوبی باشد اما از ما به شما نصیحت ، احتیاط شرط عقل است .
  8. اگر خدمات شما صد در صد خدمات موبایلی باشد و قصد بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو را داشته باشید ، بازهم در نهایت به یک وبسایت نیاز پیدا میکنید !
  9. اگر زمان کافی برای تسهیل مسیر پیشرفت وبسایت خرج کنید ، نتایج به مراتب بهتری نسبت به اپلیکیشن دریافت میکنید .
  10. محتوای بارگزاری شده روی وبسایت ، در موتور جست و جوی گوگل ایندکس شده و ماندگار می شود درحالی که در اپلیکیشن از این خبرها نیست .
  11. کاربر و مشتری با هم تفاوت اساسی دارند . در واقع وبسایت توانایی قابل توجهی در غربال مشتری از کاربر دارد و به مراتب قابلیت بازدید پذیری بیشتری خواهد داشت .

 

اگر در مورد دیگر مزیت های طراحی سایت علاقه مند هستید میتوانید مقاله زیر را بخوانید.

مهمترین مزیت های طراحی سایت

نوشته اپلیکیشن بهتر است یا وبسایت ؟ اولین بار در آژانس وینتو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *