دانلود کتاب آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته

خیلی از کاربران درخواست دانلود کتاب آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته رو داده بودند به همین خاطر تصمیم گرفتم که علاوه بر ارائه کتاب در این زمینه، چند منبع آموزشی برای طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته رو داخل این مطلب قرار دهم تا هر کسی که قصد یادگیری طراحی وب سایت کرد از این منابع آموزشی استفاده کند. پس اگر شما هم دنبال این هستید سریع اقدام به یادگیری و آموزش برنامه نویسی وب سایت کنید به نظرم این مطلب رو تا انتها مطالعه کنید. 

بر اساس تحقیقی که انجام دادم میزان قابل توجه ای از کاربران کانال تلگرامی سورس ایران و بخش نظرات دنبال کتاب آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته بوده اند و علاقه به یادگیری این حوزه به شدت بالا می باشد. به نظرم حوزه طراحی وب سایت، یکی از جذاب ترین و پول سازترین بخش های برنامه نویسی می باشد که می توان علاوه بر لذت بردن از کدنویسی، به درآمد قابل توجه ای برسید. کافیه همین الان استارت رو بزنید و فقط انجام بدید. لطفا و خواهشا فقط دانلود نکنید و سریع اقدام به یادگیری کنید چون طراحی وب سایت یا همون وب دیزاین یکی از مشاغل فوق در ایران و حتی خارج کشور می باشد.

دانلود کتاب آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته

دانلود کتاب آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته

خب بر اساس توضیحات بالا، متوجه شدیم شاخه و حوزه طراحی وب سایت یکی از بهترین و جذاب ترین حوزه های برنامه نویسی می باشد. حال برای دانلود کتاب آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته می توانید از این بخش استفاده کنید. در بخش زیر فقط یک کتاب برای طراحی وب سایت معرفی نمی کنیم و چندین کتاب خوب این حوزه رو مورد بررسی قرار میدهیم و در انتهای چند فیلم خوب رو هم معرفی می کنیم.

قبل از قرار دادن لینک دانلود کتاب آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته باید اصلا بدونیم که قرار هستش ما چه بخش هایی رو یاد بگیریم و گام های اصلی طراحی وب سایت رو بلد بشیم. در بخش زیر گام های اصلی رو مورد بررسی قرار میدهیم تا درک درست و دقیقی نسبت به این حوزه داشته باشیم.

  • آموزش HTML و CSS 
  • آموزش بوت استرپ
  • آموزش مقداری جاوااسکریپت و جی کوئری
  • آموزش فریم ورک ASP.Net

۱- گام اول: آموزش HTML و CSS 

وقتی در مورد طراحی وب سایت صحبت می کنیم اولین چیزهایی که باید حتما یاد بگیرید، HTML و CSS می باشد. ابتدا توضیحاتی در مورد هر کدام میدیم و بعدش منابع خوبی برای یادگیری معرفی می کنیم. یک نکته مهم در این باره بگم ما در این بخش هم منابع متنی و هم منابع آموزشی به صورت فیلم رو معرفی می کنیم و شما بر اساس سلیقه و راحتی خودتون یکی رو انتخاب کنید. 

HTML چیست؟
ابتدا بگویم HTML مخفف Hyper Text Markup Language و به معنای “زبان نشانه‌گذاری ابرمتن” است. اگر بخواهیم بگیم HTML چه نقشی دارد باید گفت HTML سنگ بنای وب است. یعنی چارچوب یک صفحه وب توسط HTML مشخص می شود. HTML یک زبان رایانه‌ای که برای تدوین قالب و طراحی صفحات وب به کار برده می‌شود.

نکته ۱: HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری است.

نکته ۲: نقطه آغاز یادگیری برنامه نویسی تحت وب، یادگیری زبان نشانه گذاری HTML است.

به دستورالعمل های زبان HTML، برچسب یا ،Tag می گویند که به وسیله آنها محتوای یک صفحه وب نشانه گذاری و نحوه نمایش آن صفحه برای مرورگرها توصیف می شود.

توجه: اگر می خواهید در مورد HTML بیشتر بدونید پیشنهاد میکنم مقاله html چیست رو مطالعه کنید در این مقاله به صورت دقیق و درست در مورد زبان نشانه گذاری HTML صحبت کرده ایم.

CSS چیست؟
بعد از اینکه در مورد HTML صحبت کردیم حال می خواهیم در مورد زبان استایل دهی CSS توضیحاتی رو ارائه دهیم. در مقاله html چیست گفتیم که از html برای نمایش المان ها و لایه بندی ساختار صفحه استفاده می شود و برای طراحی یک صفحه و زیبایی سازی صفحه، امکانات خوبی را در اختیار طراح سایت قرار نمی دهد. با آمدن زبان css این مشکل زیبا سازی صفحات وب حل شد. 
css مخفف Cascading Style Sheets می باشد که نحوه نمایش عناصر داخل یک صفحه رو مشخص می کند و به طراح کمک میکند که بتوانند به تمام بخش ها و عناصر یک صفحه کنترل داشته باشد.

نکته ۱: html یک موجودیت است که css به آن خصوصیت می دهد.

مثال: مثلا در html میتوان از طریق تگ <div> یک کادر درست کرد که این کادر هیچ چیزی ندارد و در واقع تهی می باشد و خصوصیت خاصی ندارد. طراح میتواند از طریق css به این کادر خصوصیت طول ، عرض ، رنگ پس زمینه و . . . دهد.

نکته ۲: CSS مخفف Cascading Style Sheets که به معنی شیوه‌نامهٔ آبشاری یا روی‌انداز آبشاری سَبْک است.

زبان CSS در کنار HTML ارائه و استفاده می شود این دو زبان معمولا کنار هم به کار میروند. از CSS برای طراحی صفحات استفاده می شود. به عنوان مثال: برای تغییر فونت یا تصویر پس زمینه وب سایت 

با زبان CSS چه کارهایی میتوان انجام داد :

  • مشخص کردن فونت
  • مشخص کردن رنگ پیش زمینه و پس زمینه
  • مشخص کردن فاصله ها تا حاشیه و اجزای صفحه
  • مشخص کردن طول و عرض
  • مشخص کردن عکس پس زمینه
  • ایجاد تغییرات در موقعیت قرارگیری اجزای صفحه
  • مشخص کردن چپ چین و راست چین بودن سایت

توجه: اگر می خواهید بیشتر در مورد CSS بدونید پیشنهاد میکنم مقاله جذاب css چیست رو کامل مطالعه کنید در این مقاله به صورت دقیق گفتیم CSS چیست و چه کاربردهایی دارد.

منابع برای یادگیری و آموزش HTML و CSS

خب تا این لحظه متوجه شدیم که HTML و CSS چی هستند و به چه دردی می خورند حالا باید به سراغ یادگیری بریم. اگر قرار باشد اولین چیزی که به عنوان کتاب آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته برای دانلود قرار دهیم همین آموزش HTML و CSS است. 

  • کتاب آموزش html به زبان ساده
  • آموزش html css
  • دانلود رایگان کتاب آموزش HTML5 و CSS3 در قالب پروژه
  • دانلود کتاب طراحی وب به صورت عملی | آموزش تبدیل psd به html

فیلم آموزش HTML و CSS

اگر دنبال یک منبع آموزشی حرفه ای از صفر تا صد برای HTML و CSS هستید می توانید در دوره آموزش طراحی وب سایت با HTML و CSS شرکت کنید. این دوره شامل ۱۰ ساعت فیلم عالی برای یادگیری این دو بخش می باشد. ۶ جلسه ابتدایی این دوره کاملا رایگان ارائه شده است که می توانید از بخش زیر به این منابع هم دسترسی داشته باشید.

جلسات رایگان دوره آموزش جامع و پروژه محور HTML و CSS 

(بیش از ۲ ساعت فیلم آموزشی، کل دوره بیش از ۹٫۵ ساعت) :
جلسه یک | جلسه دو | جلسه سه | جلسه چهارم | جلسه پنجم | جلسه ششم


۲- گام دوم: آموزش فریم ورک بوت استرپ

در گام دوم آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته، بعد از اینکه HTML و CSS رو کامل یاد گرفتید حال باید به سراغ یادگیری بوت استرپ بریم. اگر نمیدونید بوت استرپ چی هستش در بخش زیر به صورت کامل در مورد فریم ورک بوت استرپ صحبت می کنیم. (اگر نمیدونید فریم ورک چی هستش مقاله فریم ورک (Framework) چیست ؟ رو مطالعه کنید)

فریم ورک بوت استرپ چیست؟
یکی از روش های طراحی وبسایت استفاده از بوت استرپ است. بوت استرپ مجموعه ای از ابزارها برای طراحی و ایجاد صفحات وب است. این ابزارها میتواند فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها، نمودارها و دیگر اجزای رابط کاربری (اجزای صفحه وب) باشد. 
به صورت خودمونی اگر بخوام بوت استرپ را تعریف کنم باید بگم وقتی میخواهیم یک صفحه وب رو درست کنیم باید از طریق html، css و جی کوئری صفحه مورد نظرم رو کدنویسی کنیم، حال اگر بخواهیم یک صفحه وب را در سریع ترین شکل ممکن به صورت واکنشگرا طراحی کنیم بهترین گزینه استفاده از بوت استرپ است چون ابزاری های رو در اختیار ما قرار میدهد که روند طراحی و کدنویسی را سریعتر میکند.

طراحی قالب یک وبسایت از پایه واقعا کار سخت و زمان بری است حتی برای کسانی که چندین سال کار کدنویسی قالب انجام داده اند و به زبان های html، css و جاوااسکریپت تسلط دارند، حالا اگر تسلط کافی نداشته باشی که دیگر هیچ، تعدادی از طراحان و توسعه دهندگان سایت معروف توییتر در جهت رفع این مشکل، یک فریم ورکی به نام بوت استرپ درست کردند، که طراحی صفحات وب را برای توسعه دهندگان و طراحان وب آسانتر کرد. و در حال حاضر تعداد زیادی از طراحان براس طراحی صفحات وب از فریم ورک بوت استرپ استفاده میکنند. 

توجه: اگر می خواهید بیشتر در مورد فریم ورک بوت استرپ بدونید پیشنهاد میکنم مقاله بوت استرپ چیست رو کامل مطالعه کنید در این مقاله به صورت دقیق گفتیم بوت استرپ چیست و مقداری در مورد تاریخچه آن صحبت کردیم.

منابع برای یادگیری و آموزش فریم ورک بوت استرپ

متاسفانه منابع متنی زیادی برای فریم ورک بوت استرپ وجود نداره و فقط چند ایبوک خارجی وجود دارد که یکی از این ایبوک ها نسبت به بقیه بهتر است که در همین مطلب لینک دانلود آن را قرار میدهیم. کتاب آموزش فریم ورک بوت استرپ شامل مطالب زیر می شود.

  • آشنایی با ساختار فایل ها در Bootstrap ، سیستم گرید ، لایوت container
  • آموزش المان های HTML در بوت استرپ برای ساخت جدول ها ، فرم ها ، دکمه ها ، تصاویر ، و آیکون ها
  • طراحی رابط کاربری و دیگر المان های وب از قبیل منوها ، راهبری ها ، و پنجره های سفارشی
  • آموزش استفاده از پلاگین های جی کوئری برای اسخت اسلاید شو ها ، و منوهای آبشاری

دانلود کتاب آموزش فریم ورک بوت استرپ (زبان اصلی)

فیلم آموزش فریم ورک بوت استرپ
اگر هم حوصله خوندن محتوای متنی بخصوص انگلیسی رو ندارید اصلا جای نگرانی نیست چون ما یک دوره آموزشی با عنوان دوره آموزش حرفه ای فریم ورک بوت استرپ آماده کردیم که جز بهترین دوره های آموزشی می باشد. در این دوره که کاملا پروژه محور می باشد آموزش دو نوع قالب حرفه ای رو ارائه کرده ایم برای دسترسی به این دوره کافیه به صفحه محصول پکیج آموزش طراحی سایت با بوت استرپ – طراحی دو وبسایت مراجعه کنید.


۳- گام سوم: آموزش مقداری جاوااسکریپت و جی کوئری

در گام سوم از آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته به جاوااسکریپت و جی کوئری رسیدیم. اگر می خواهید یک طراح وب سایت خوب شوید باید اطلاعاتی در مورد این دو داشته باشید. ابتدا توضیحاتی در موردشان میدهیم و بعد منابع آموزشی معرفی می کنیم. البته نیاز نیست به صورت کاملا حرفه ای و عالی جاوااسکریپت رو بلد باشید ولی مفاهیم اولیه کار با آن رو بدونید کافی هستش و نیاز به مباحث خیلی پیشرفته نیست.

جاوااسکریپت چیست؟
جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، چند رویه و تفسیری است که در کنار html و css، یکی از سه هسته صفحات دنیای وب می‌باشد. زبان جاوااسکریپت را میتوان به صورت ساخت یافته و شی گرا استفاد کرد. در جاوااسکریپت اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته می‌شوند. در کل برای ایجاد ارتباط بین کاربر و سایت میتوان از جاوااسکریپت استفاده کرد.

توجه: اگر می خواهید بیشتر در مورد جاوااسکریپت بدونید پیشنهاد میکنم مقاله جاوااسکریپت چیست رو مطالعه کنید در این مقاله به صورت کامل در مورد زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت صحبت کرده ایم. 

جی کوئری چیست؟
حتما در مقاله جاوااسکریپت چیست  متوجه شدید که زبان اسکریپتی جاوااسکریپت چیست و کامل با این زبان آشنا شدید. جی کوئری یک کتابخانه فوق العاده معروف و پرکاربرد از زبان جاوااسکریپت است. که معمولا برای ساده سازی نوشتن اسکریپت های سمت مشتری در html استفاده می شود.

توجه : جی کوئری یک چارچوب جاوااسکریپت است که هدف آن آسان ساختن استفاده از جاوااسکریپت در صفحات طراحی وب سایت است.

نکته ۱ : جی کوئری محبوب‌ترین کتابخانهٔ جاوااسکریپتِ در حال استفاده است.

از آنجایی که کتابخانه ی جی کوئری بسیاری از امکانات و عملیات قابل اجرا توسط زبان جاوااسکریپت را گرفته و در قالب یک سری تابع می گنجاند که می توانید به راحتی هر چه تمام تر فراخوانی و اجرا کنید (با کم ترین میزان کدنویسی بیشترین عملیات ممکن را اجرا کنید)، می توان آن را یک لایه ی سطح بالا (abstraction layer) نیز نامید. با این حال، لازم است به خاطر داشته باشید که کتابخانه ی جی کوئری به هیچ وجه نمی تواند کاملا جایگزین JavaScript گردد.

توجه: اگر می خواهید بیشتر در مورد جی کوئری بدونید پیشنهاد میکنم مقاله جی کوئری چیست رو مطالعه کنید در این مقاله به صورت کامل در مورد کتابخانه جی کوئری صحبت کرده ایم. 

منابع برای یادگیری و آموزش جاوااسکریپت و جی کوئری

در سایت سورس ایران منابع زیادی برای آموزش جاوااسکریپت و جی کوئری قرار دادیم که در این بخش چند نمونه از آنها را برای دانلود در اختیار شما قرار میدهیم. کافیه روی عنوان مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه آموزش ها منتقل شوید.

  • آموزش برنامه نویسی جاوااسکریپت
  • کتاب آموزش جاوااسکریپت با نام Learning JavaScript Design Patterns
  • کتاب آموزش جاوا اسکریپت
  • دانلود کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت به زبان فارسی
  • دانلود کتاب آموزش جامع جاوا اسکریپت
  • دانلود کتاب آموزش JQuery همراه با سورس کد
  • دانلود کتاب مرجع کامل جی کوئری به صورت تمام رنگی
  • آموزش jquery به زبان فارسی

۴- گام چهارم: آموزش فریم ورک ASP.Net

در گام چهارم آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته به بخش بک اند یا همون پشت صحنه رسیدیم در این بخش باید یک زبان برنامه نویسی یا فریم ورک برای برنامه نویسی یاد گرفت در این بخش ما فریم ورک ASP.Net رو پیشنهاد میدهیم با استفاده از ASP.Net می توانید هر نوع سایت حرفه ای رو تولید کنید. سایت هایی مثل ورزش سه، بلاگفا، بانک ملی، رویال مایند و صدها سایت معروف دیگر از ASP.Net ساخته شده اند و می توان گفت به دلیلی قدرت زیاد این فریم ورک خیلی از برنامه نویس های ایرانی به سمت آن سوق داده شده اند. یکی دیگر از ویژگی های بارز ASP.Net، پشتیبانی توسط شرکت بزرگ مایکروسافت می باشد در بخش زیر بیشتر در مورد ASP.Net صحبت می کنیم.

ASP.Net چیست؟
ASP.Net یک تکنولوژی طراحی سایت است که توسط شرکت معروف مایکروسافت ارائه شده تا برنامه نویسان بتوانند از طریق آن سایت، برنامه و سرویس های وب (WEB) رو بسازند. ASP.Net نسخه .NET تکنولوژی ASP است ASP مبتنی بر زبانهای مشترک در حال اجرا است که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد کدهای ASP را با استفاده از هر زبان Framework.NET بنویسند.

توجه: اگر می خواهید بیشتر در مورد ASP.Net بدانید پیشنهاد میکنم مقاله ای اس پی دات نت چیست رو مطالعه کنید. 

منابع برای یادگیری و آموزش ASP.Net

منابع زیادی برای یادگیری و آموزش ASP.Net داخل سایت قرار داده ایم که در بخش زیر تعدادی از این منابع رو معرفی می کنیم. کافیه روی عناوین مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه دانلود کتاب و آموزش مورد نظر شوید.

  • دانلود کتاب فارسی آموزش ASP.Net Core
  • دانلود جزوه آموزش ASP.NET به زبان فارسی (فوق العاده کاربردی)
  • آموزش ASP.Net از مبتدی تا پیشرفته
  • دانلود ۲۴ کلیپ آموزش Asp.Net به زبان فارسی

فیلم آموزش فریم ورک ASP.Net
اگر حوصله خوندن کتاب ندارید و دنبال منابع به روز و عالی هستید می توانید از دوره های آموزشی سایت استفاده کنید ما در سایت سورس ایران برای ASP.Net دو دوره فوق العاده داریم که جز پرفروش ترین دوره های آموزش برنامه نویسی هستند. هر کدام از این دوره ها شامل تعداد جلسه آموزشی رایگان هستند یعنی از هر دوره تعدادی از جلسات رو به صورت رایگان قرار داده ایم تا بتوانید دانلود کنید. در بخش زیر ابتدا دوره رو معرفی می کنیم و بعد لینک جلسات رایگان رو قرار میدهیم.

جلسات رایگان دوره آموزش طراحی وب با ASP.Net MVC

(بیش از ۲۰ ساعت فیلم آموزشی، کل دوره بیش از ۷۵ ساعت): 

جلسه یک | جلسه دو | جلسه سه | جلسه چهار | جلسه پنج | جلسه شش | جلسه هفت | جلسه هشت | جلسه نه | جلسه ده |  جلسه یازده |  جلسه دوازده |  جلسه سیزده | جلسه چهارده |  جلسه پانزده |  جلسه شانزده |  جلسه هفده |  جلسه هجده و نوزده |  جلسه بیست

جلسات رایگان دوره آموزش طراحی وب با ASP.Net Core1 

(بیش از ۴ ساعت فیلم آموزشی، کل دوره بیش از ۳۳ ساعت): 
جلسه یک | جلسه دو | جلسه سه | جلسه چهار | جلسه پنج | جلسه شش

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *