بررسی سئو

بررسی سئو

با چک کردن سئو می توانید مشکلات سایت خود را برطرف سازید و سئو را به درجه بالایی رسانده و  منجر به افزایش بازدید سایت شوید.

روش های بررسی سئو سایت

برای بررسی سئو وب سایت دوازده گام وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

گام اول گوگل آنالیتیکز (Google Analytics) و وبمستر کد ( Webmaster Code )

بررسی-سئو
بررسی-سئو
  •  گوگل آنالیتیکز برای ردیابی ترافیک کانال های مختلف  و چگونگی ارتباط مخاطب با صفحات وب سایت شما کاربرد خواهد داشت.
  • گوگل وبمستر برای آنالیز خطاهای خزش (Crawl)، لینکهای شکسته، اسپم وب، حذف URLهای غیر ضروروی بکار می رود.

گام دوم؛ Robots.txt

فایل Robots . txt را ایجاد کنید و نقشه سایت خود را به آن ارسال کنید. فایل Robots . txt به موتورهای جستجو می گوید که چه صفحاتی در وبسایت شما ایندکس شده است.

گام سوم؛ نقشه سایت HTML و XML

نقشه های سایت فرصتی  را ایجاد می کند تا موتورهای جستجو درباره هر تغییر موجود در سایت اطلاع حاصل کنند.

گام چهارم؛ کانونیکال کردن Canonicalization ) URL )

بررسی کنید که آیا وبسایت در هنگام باز شدن آدرس صفحه آن به صورت www یا بدون www و یا هر دو است. اگر هر دو است آن وقت دومین ارجح وبسایت را انتخاب کنید و نیز آن را در گوگل وبمستر انتخاب کنید. ریدایرکت ۳۰۱ برای پیاده سازی بین نسخه های http:// و http:/ / www وب سایت ضروری است، اگر این کار را نکنید تمام لینکهای ورودی که به http : / / example . com اشاره می کنند با اعتبار به http : / / www . example . com منتقل نمی شود و بالعکس.

گام پنجم؛ اصلاح لینک های شکسته

در صورت وجود لینک شکسته یک صفحه باز نمی شود. بسیار مهم است که آنها را برطرف کنید به دلایل زیر :

  • باعث رنجش کاربر می شود؛
  • تصوری ایجاد می کند که شما به طور منظم وبسایت را بررسی یا نظارت نمی کنید؛
  • باعث لطمه زدن به اعتبار می شود ؛
  • نرخ تبدیل وبسایت را در صورتی که سایت فروش باشد تحت تأثیر قرار می دهد
  • به سئو و رتبه بندی سایت تان لطمه وارد می کند.

گام ششم؛ تست سرعت

بررسی-سئو
بررسی-سئو

صفحه سایت باید در ۵ تا ۷ ثانیه بارگذاری شود. این کار را می توانید با ابزار GT metrix بررسی کنید.

گام هفتم؛ نسخه موبایل دوستانه

بررسی-سئو
بررسی-سئو

طراحی سایت حرفه ای باید به صورت واکنش گرا باشد.

گام هشتم؛ تحقیق کلمه کلیدی

بررسی-سئو
بررسی-سئو

کلمه کلیدی فعالیت اصلی در آنالیز سئو وبسایت است و یکی از فاکتورهای تعیین کننده در موتور جستجو است. کلمه کلیدی می تواند باعث موفقیت یا شکست یک فعالیت بازاریابی آنلاین وبسایت شود

گام نهم؛ متا تگها

بررسی-سئو
بررسی-سئو

این تگها شامل بهینه سازی موضوعات و بهینه سازی توضیحات (description) می باشد. بهینه سازی موضوعات کمک در رتبه بندی وبسایت میکند در حالیکه بهینه سازی سایت توضیحات کمک در افزایش CTR (نرخ از طریق کلیک) وبسایت می شود.

گام دهم؛ آنالیز رقیب

این یک مرحله بسیار مهم بررسی سئو است به این ترتیب که به طور منظم مراقب رقبای خود باشید تا بدانید آنها چه کرده اند و از چه مواردی برای موفقیت خود استفاده می کنند. برای بررسی رقبای خود باید  مواردی را در نظر بگیرید مانند مدت فعالیت سایت، بک لینک ها، رتبه کلمه کلیدی در گوگل و غيره.

گام یازدهم؛ افزایش پیشنهادات مرتبط

بسیار مهم است که ویژگی اضافه کنید که از طریق آن بتوانند کاربران تجربیات خوب خود را ارسال کنند.

گام دوازدهم؛ بهینه سازی پارامترهای بیرونی سایت / لینک بیلدینگ
بررسی-سئو
بررسی-سئو

اعتبار صفحه و لینک بیلدینگ را برای حفظ رتبه بندی کلمه کلیدی با وبسایت های اعتبار بالا و دارای رتبه بندی بالا شروع کنید. برای بررسی سئو سایت خود برخی سایت های آنلاینی هستند که بر اساس معیارهای تعریف شده در آنها به آنالیز سئو سایت شما پرداخته و می توانید با استفاده از آنها مشکلات سئوی خود را برطرف کنید.

مطلب قبلی : لینک خارجی

نوشته بررسی سئو اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت فروشگاهی | طراحی سایت شرکتی | سئو سایت. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *