سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید

سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید

شما اغلب از سئو کارها درباره ی کلاه سیاه ها و کلاه سفید ها و البته یک منطقه سوال برانگیز “کلاه خاکستری” ها شنیده اید. خصوصا زمانی که موضوع ساخت لینک است. این بخش به خلاصه ای از تفاوت آنها و جوانب مثبت و منفی آن می پردازد.

استراتژی کلاه سفید

کلاه سفید ها معمولا کسانی هستند که کم تر ریسک می کنند و به خوبی به دستورالعمل های داده شده ی Bing , Google عمل می کنند. استفاده از تکنیک های کلاه سفید ها بدین معناست که هنگامی که موتور جستجو به دنبال سایت های متخلف برای جریمه می گردد شما به دردسر نخواهید افتاد.

مثال هایی از تکنیک های کلاه سفید

  • ایجاد محتوای روشنگر و با ارزش خودشان
  • ساخت یک اجتماع حقیقی و پرشور که با وب سایت و یکدیگر در تعامل باشند.
  • نوشتن پیام های شخصی برای معرفی سایت به افرادی که مرتبط به تجارت آنها است.

جوانب مثبت شامل نگرانی نداشتن راجب جریمه شدن توسط موتورهای جستجو است۔ متدهای کلاه سفیدان برای کاربران واقعی، خیلی خوب نتیجه می دهد و تاثیر بسزایی طولانی مدت می گذارد که یک شبه از بین نمی رود.

جوانب منفی شامل این است که تمرکز بر روی اهداف بلند مدت دارند تا کوتاه مدت. تکنیک های کلاه سفید معمولا زمان زیادی می برد تا تاثیر بسزایی در افزایش بازدید کنندگان سایت و درآمد شما داشته باشند چرا که کمتر سلطه جو هستند.

استراتژی های کلاه سیاه

لقب کلاه سیاه ها قبلا فقط به هکر ها داده می شد. اما اکنون به تکنیک هایی که برای تجاوز از دستور العمل های موتور های جستجو ایجاد می شود نیز گفته می شود. این تکنیک ها به دنبال راه گریزی از الگوریتم های موتورهای جستجو هستند تا بتوانند رتبه ای ورای آنچه سزاوارش هستند در رتبه بندی گوگل بدست آورند.

راهکار های پنهانی

  • نشان دادن محتوایی متفاوت از آنچه کاربر می بیند به موتورهای جستجو
  • لینک گرفتن پنهانی از سایت هایی که حفره امنیتی ندارند
  • متن های پنهانی حاوی تعداد زیادی کلمه کلیدی که فقط موتور های جستجو می توانند آنها را مشاهده کنند و کاربر قادر به دیدن آنها نیست.

این روش ها برای طولانی مدت جوابگو نیستند چرا که موتور های جستجو آنها را پیدا کرده و متوقف می کند. ولی برای کوتاه مدت به افزایش بازدید کنندگان کمک می کند.

چرا استراتژی های پایدار کلاه سفید قابل اهمیت است ؟

شما یک تجارتی را شروع می کنید که می خواهید برای سالها آن را ادامه دهید و رقابت کنید. اگر چنین تصمیمی دارید باید قبل از پذیرش تاکتیک های موجود از میزان ریسک پذیری آن آگاه شوید. حتی در تجارت آفلاین هم به همین منوال است و انجام تاکتیکی با ریسک بالا ممکن است تاثیر بدی در تجارت ما بگذارد.

در یک تجارت شما باید جنبه های ریسک دار و جنبه های مفید یک فعالیت را سبک و سنگین کنید.

دلیل اهمیت استراتژی های کلاه سفید برای یک وب سایت: این متدها ریسک پذیری کار شما را به حداقل می رسانند واحتمال جریم شدن شما توسط گوگل را به حداقل می رسانند و مهم تر از آن برای اینترنت، صنعت شما و تجربه ی مشتریان ارزش قائل اند.

اگر شما می خواهید که مشتریان با وفایی داشته باشید که علاوه بر اینکه از شما خرید می کنند شما را به دوستان خود هم توصیه کنند باید برای آنها تجربه ی خوبی ایجاد کنید . تهیه کردن مطالب مفید و ارزشمند یکی از این راه ها است.

حقه ای که امروز برای شما کار می کند، ممکن است فردا دیگر جواب گو نباشد. خیلی از کلاه سیاه ها ممکن است روش های مشکوکی را جایگزین روش های سابق خود کنند و به همین منوال چرخه ادامه داشته باشد.

اما مشکل اینجا است که بسیاری از تجارت ها پذیرای چنین لینکی نیستند و نمی توانند مدام نگران این باشند هر لحظه ممکن است اتفاق بدی برای سایت شان بیفتد و موتور جستجو تخلف سایت آنها را پیدا کند و جریمه ی شان کند.

مطلب قبلی: زمان مناسب برای بهینه سازی

مطلب بعدی:

نوشته سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت فروشگاهی | طراحی سایت شرکتی | سئو سایت. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *