قدرت دامنه یا Domain Authority چیست؟

برای تعیین قدرت دامنه، در مقابل الگوریتم‌های گوگل از ماشین استفاده می کنیم تا بهترین مدلی که توضیح بدهد موتور جستجوگر گوگل، نتایج جستجو چطور  بدست آوریم. برای محاسبه این مدل بیش از ۴۰ سینگال بکار می‌رود.این به این معنی است که قدرت دامنه سایت شما اغلب در حال تغییر است.به همین دلیل، بهتر است از قدرت دامنه به عنوان مقدار رقابتی و مقایسه‌ای در مقابل با سایت‌های دیگر بجای مقدارهای قدیمی سئوداخلی سایت استفاده کنید.

چگونه قدرت دامنه امتیازبندی می‌شود؟

براساس سایت moz مقدار قدرت دامنه را برپایه ۱۰۰ نقطه با مقایس لگاریتمی محاسبه می‌کنیم. بنابراین ، پیشرفت از رتبه ۲۰ به ۳۰ خیلی آسانتر از پیشرفت از رتبه ۷۰ به ۸۰ است.

قدرت دامنه بهتر است یا قدرت صفحه؟

قدرت دامین(دامنه) مقداری برای پیش بینی قدرت در رتبه بندی هایی که دامنه‌ها و یا زیر دامنه‌ها است، در حالیکه قدرت صفحه مقدار میزان قدرت یک صفحه به تنهایی در رتبه بندی نتایج جستجو است. همین توضیح برای MozRank و MozTrust درست است.

قدرت دامین از چه طریقی پیدا می‌شود؟

در قدرت صفحه ده‌ها فاکتور سئو ، بهینه سازی و بازاریابی آنلاین از سراسر وب قرار گرفته است.
شما برای محاسبه مقدار قدرت صفحه از سایت Open Site Explorer و یا از نوار ابزار رایگان MozBar استفاده کنید. کمپانی موز همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API گنجانده است.

تعریف تخصصی قدرت دامین

قدرت دامین یک مقدار متریک است که الگوریتم محاسبش را سایت moz.com تعیین کرده است و عملکرداین فاکتور شبیه به پیج رنک سایت گوگل در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر است. این فاکتور براساس داده‌هایی از Mozscape ایندکس و از داده‌هایی مثل تعداد بک لینک ،MozRank ، MozTrust و ده‌ها فاکتور دیگر تعیین می‌شود. این فاکتور یک مدل ماشینی برای فهمیدن و پیش بینی و یا یافتن الگوریتمی که بهترین ارتباط را با رتبه بندی هزاران نتایج جستجو دارد استفاده می‌شود. خوب است که از قدرت صفحه ( PA ) و قدرت دامنه ( DA ) به عنوان معیار مقایسه در هنگام جستجو تعیین کرد که کدام سایت یا صفحه‌ای از سایت دارای قدرت یا لینک مهم و با کیفیت نسبت به بقیه دارد.برخلاف فاکتور خاصی مثل mozRank که فقط نشان دهنده محبوبیت لینک و تعداد لینک‌های یک سایت یا صفحه‌ای از سایت است، فاکتور قدرت یک مقدار سطح بالاتری است که سعی بر پاسخگویی به سوالاتی مثل رتبه سایت یا صفحه‌ای از سایت در نتایج جستجوی عبارتی خاص در گوگل دات کام چند است؟
بهترین تمرین سئو

چگونه قدرت دامین را بهبود بخشیم؟

برخلاف فاکتورهای دیگر سئو سایت ، قدرت دامین به سختی به صورت مستقیم میتوان تغییرش داد. قدرت دامین از فاکتورهای مختلفی ( MozRank, MozTrust, link profile و… ) تشکیل شده است که هرکدام تاثیری در رتبه قدرت دامین دارند.این ترکیب چند فاکتور مختلف و تشکیل یک فاکتور به نام قدرت دامین را ما ( سئوموز ) از عمد انجام دادیم تا شما با معیار مقایسه سایت‌ها در گوگل آشنا بشید. از آنجا که گوگل فاکتورهای بسیاری در حساب یک سایت بکار میگیرد،یک فاکتور قدرت دامین باید فاکتورهای زیادی را شامل شود، که چنین هم هست.
بهترین راه برای بهبود قدرت دامین سایت ، بهبود سئو کلی سایت می‌باشد. به طور ویژه ، شما بهتر است بر روی مشخصات لینک – که MozRank و MozTrust تحت تاثیر میگذارد – با گرفتن لینک از صفحات مناسب این فاکتور را بهبود بخشید.

منبع : What is Domain Authority?

نوشته قدرت دامنه یا Domain Authority چیست؟ اولین بار در ترنج | طراحی وب سایت و سئو حرفه ای پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *