بخش نخست – تئوری رنگ ها برای طراحان سایت | مفهوم رنگ

رنگ در طراحی ذهنی و فردی است ، تاثیر گذاری رنگها رابطه مستقیمی با تفکرات و ذهنیات فرد به بیننده دارد . مسئله ای که باعث عکس العملی در یک فرد می شود ممکن است باعث عکس المعلی مختلف در فرد دیگری شود که این عکس العمل ها به اولویت های فردی و پیش زمینه مذهبی و عوامل متفاوت دیگری بستگی دارد.

تئوری رنگ به خودی خود یک علم است .این علم به مطالعه چگونگی تاثیر رنگ بر افراد مختلف به صورت فردی و گروهی می پردازد ، افراد بسیاری شغل خود را بر اساس این علم می سازندو مطالب بسیاری در این رابطه وجود دارد. یک رنگ یا طیفی از رنگ های مختلف تداعی کننده احساسات متفاوت می باشند . تفاوتهای فرهنگی به این معناست که ممکن است چیزی که نماد خوشحالی و نشاط در کشوری است ، نماد افسردگی و ناراحتی در کشوری دیگر باشد.

بخش نخست - تئوری رنگ ها برای طراحان سایت | مفهوم رنگ

این مطب نخست قسمت از سه بخش تئوری رنگ می باشد . در اینجا ما درباره معانی رنگ های مختلف و خانواده آنها به همراه چند نمونه از نحوه استفاده از این رنگ ها در طرح ها می پردازیم.
در قسمت دوم ما درباره رنگ ها، ارزش رنگ،حجم رنگ،طبف ها و سایه ها و راه های درک انها صحبت می کنیم.
و در بخش ۳ درباره اینکه چگونه پالت هایی از رنگ های موثر برای طرح های خودمان خلق کنیم صحبت می کنیم.

رنگ های گرم

رنگهای گرم شامل قرمز ، نارنجی ، زرد و تغییرات این رنگ ها می باشند.این رنگ ها رنگ های آتش ، رنگ برگ های پائیزی ، رنگ طلوع خورشید و غروب خورشید هستند و عموما انرژی زا ، مثبت و احساساتی هستند.
رنگ های قرمز و زرد هر دو رنگ های اولیه ورنگ نارنجی که رنگ میانه است به معنی رنگ های گرم واقعا گرم هستند و از ترکیب رنگهای گرم با رنگ های سرد به وجود نیامدند. استفاده از رنگ های گرم در طرح ها انعکاس دهنده عشق، شادی، اشتیاق و انرژی می باشد.

رنگ قرمز ( رنگ اولیه)

رنگ قرمز رنگ بسیار گرمی است. این رنگ نماد آتش سوزی، خشونت و جنگ می باشد. همچنیمن این رنگ نماد عشق، شور و هیجان می باشد.در تاریخ این رنگ نماد شیطان و هم نماد خدای عشق ( کیوپید )می باشد. قرمز می تواند تاثیر فیزیکی روی افراد داشته باشد، باعث بالا بردن فشار خون و میزان تنفس و بالا بردن متابولیسم بدن می شود
قرمز نماد خشم و همچنین نماد اهمیت می باشد. ( فرش قرمز در جشنهای اهدای جوایز) ، قرمز نمایان گر خطر می باشد ( به این علت چراغ توقف ، علائم واکثر برچسب های هشدار دهنده قرمز هستند) بیرون از دنیای غربی قرمز معانی متفاوتی دارد. به طور مثال در چین قرمز رنگ شادی و کامیابی است. همچنین برای جلب خوش شانسی از این رنگ استفاده می شود.
در فرهنگ های دیگر شرقی قرمز توسط عروس ها در روز عروسی پوشیده میشود اما در آفریقای جنوبی قرمز رنگ عزاداری است. قرمز نماد کمونیسم و نماد رنگ آگاهی از ایدز در آفریقا می باشد. در طراحی رنگ قرمز معنی تاکید کننده خوبی دارد. استفاده زیاد از این رنگ می تواند تاثیر پر قدرت و قاطعی داشته باشد.
در طراحی برای بیان قدرت و عشق از این رنگ استفاده می شود ، از رنگ قرمز می توان در همه طرح ها استفاده کرد رنگ قرمز روشن حس فعال تر بودن و رنگ قرمز تیره حس قدرت و ظرافت را القا می کند

سایه های تیره از قرمز در این طرح احساس قدرت و ظرافت را القا می کند.

تکه های رنگ قرمز در برابر مشکی تیره پیش زمینه ایستادگی می کند و حس قدرت ،باکلاسی و گرون قیمتی را القا می کند.

تکه های قرمز روشن در این سایت احساس انرژی و حرکت را منتقل می کند.

قرمز تیره در این سایت با به علت ترکیب شدن با عناصر گرانج ( استایل موسیقی راک) بیشتر شبیه رنگ خون شده است

قرمز تیره وقتی با سفید و توسی ترکیب می شود حس ظرافت و حرفه ای بودن را منتقل می کند


نارنجی ( رنگ ثانویه)

رنگ نارنجی رنگ خیلی پر جنب و جوش و انرژی زا می باشد. در حالت چرک نماد زمین و پائیز می باشد. به علت این ارتباط با تغییر فصل نارنجی نماد تغییر و حرکت می باشد.به دلیل اینکه نارنجی با میوه ای به همین نام ارتباط دارد نماد سلامتی ، انرژی و زنده دلی معرفی شده است.در طراحی نارنجی جلب توجه و نمایانگر دستورات می باشد بدون اینکه قدرت قرمز را داشته باشد. بیشتر به جای اینکه جلب توجه بکند حس دوستانه بودن را القا می کند.

رنگ نارنجی روشن توجه را با وجودعنصر قرمز روشن داخل صفحه به مطالب داخل آن جلب می کند

نارنجی استفاده شده در این سایت تجسم آشکاری از آتش است

نارنجی تیره وقتی که به همراه رنگ متضاد سبز لیمویی به کار می رود تقریبا به عنوان رنگ خنثی و زمینی رفتار می کند

در اینجا نارنجی حس دوستانه ای را القا می کند

تکه های رنگ نارنجی در این طرح جذابیت های مصوری ایجاد می کند و باعث جلب توجه برای انجام عملی در سایت شود

زرد ( رنگ اولیه)

رنگ زرد اغلب وقات به عنوان درخشنده ترین و انرژی زا ترین رنگ گرم در نظر گرفته می شود این رنگ نماد شادی و آفتاب است. رنگ زرد نماد فریب و بزدلی است به این دلیل بعضی از رنگ های زرد را زرد بزدل صدا می زنند .رنگ زرد نماد آرزو و امید است . در بعضی از کشورها رنگ زرد نمایان گر کسانی هستند که فردی را در جنگ دوست داشتند. رنگ زرد نماد خطراست اگر چه به قدرت رنگ قرمز نیست.
در کشورهای مختلف زرد شامل نماد های مختلف است در مصر برای مثال رنگ زرد برای عزا داری است در ژاپن نمایانگر شجاعت در هند نمایان گر تجار است
در طرح شما رنگ زرد براق می تواند احساس شادی و نشاط را منتقل کند . زرد ملایم معمولا به جای آبی و صورتی برای بچه هایی که جنس خنثی هستند استفاده می شود . همچنین زرد روشن احساس آرامش و شادی را بیشتر از زرد براق به ما می دهد. زرد تیره و رنگ زرد طلا حس قدیمی به ما می دهد و در طرح هایی استفاده شود که حس بقا مورد نظر است.

زرد روشن هدر و تصویر گرافیکی استفاده شد ه حس انرژی و مثبت بودن را القا می کند

زرد روشن به عنوان رنگ خنثی در هدر استفاده شده است و به علت ترکیب شدن با دستنوشته درون تصویر حس نشاط را القا می کند

زرد براق کار شده در این سایت توجه را به قسمت های مهم جلب می کند

زرد ( رنگ اولیه)

زرد براق گل آفتاب گردان تابستان را به یاد بازدید کننده ها می آورد و این رنگ که با زرد خاکی پیش زمینه ترکیب شده است حس راحتی، آسوده بودن و ثبوت را القا می کند.

زرد ( رنگ اولیه)

رنگ زرد روشن استفاده شده در هدر در این طرح بر انرژی این وب سایت می افزاید.

زرد ( رنگ اولیه)

رنگ های سرد

رنگ های سرد

رنگ های سرد شامل سبز، آبی، بنفش که اغلب اوقات از رنگهای سرد آرامتر هستند این رنگ ها، رنگهای شب ، طبیعت، و معمولا آرامش دهنده و ریلکس کننده و تا حدودی انتخاب شده می باشند.
رنگ آبی تنها رنگ اولیه سرد می باشد که در طیف رنگ های سرد وجود دارد که این به این معنی است که رنگهای دیگر از ترکیب این رنگ با رنگهای گرم تشکیل شده اند.( زرد برای سبز و قرمز برای بنفش) .رنگ سبز بعضی از خواص زرد را و بنفش برخی از خواص قرمز را به همراه دارد. استفاده از رنگ های سرد برای القا کردن حس آرامش و حرف ای بودن طرح ها استفاده ی شود.

رنگ سبز ( رنگ ثانویه )

رنگ های سردرنگ سبز ( رنگ ثانویه )

رنگ سبز به رنگ زمین خیلی نزدیک است. این رنگ نمایانگر شروع جدید و رشد می باشد همچنین بر تجدید و فراوانی دلالت دارد. رنگ سبزنمایانگر حسادت و کمبود تجربه میباشد.
رنگ سبز به همان اندازه خواص آرامشی رو دارد که آبی دارد اما دارای انرژی زرد هم می باشد . در طرح سبز اثر تعادل کننده و هماهنگ کنندگی را به همراه دارد و خیلی محکم و استوار است.اون مناسب طرح هایی است که به ثروت ، استواری، تجدید و طبیعت مربوط می شوند.رنگ سبز روشن انرژی زا ترو پر جنب و جوش تر است. در حالیکه سبز زیتونی نماینده طبیعت است، سبز تیره محکم ترین و نماینده فراوانی و وفور نعمت است

مثال:

رنگ سبز چرک که در قسمت های زیادی در این سایت استفاده شده خیلی نزدیک به زمین و حس طبیعت است

رنگ های سردرنگ سبز   رنگ ثانویه

رنگ سبز روشن تر هدر این سایت که با طرح برگ ترکیب شده است، حس طبیعت و پر جنب و جوشی را القا می کند.

رنگ های سردرنگ سبز  رنگ ثانویه

رنگ سبز زیتونی این سایت متناسب با موضوع آن حس طبیعیت را خیلی زیادتر القا می کند

رنگ های سردرنگ سبز  رنگ ثانویه

رنگ سبز روشن یکپارچه این سایت حس تازگی، طراوت و پر انرژی بودن را می دهد

رنگ های سردرنگ سبز   رنگ ثانویه

یک سایت دیگر با رنگ سبز زیتونی که حس طبیعت را القا می کند

رنگ های سردرنگ سبز   رنگ ثانویه

رنگ آبی ( رنگ اولیه یا اصلی)

رنگ آبی ( رنگ اولیه یا اصلی)

آبی در زبان انگلیسی نماد غم و اندوه است . این رنگ همچنین نمایان گر آرمش و مسئولیت می باشد آبی های روشن دوستانه و با طراوت و آبی تیره قویتر و قابل اعتماد تر است. رنگ آبی نماد صلح است این رنگ در بعد معنوی و مذهبی معانی بسیاری در فرهنگ ها و سنت ها دارند.
معنی رنگ آبی در ابعاد وسیع تحت تاثیر سایه ها و رنگ های دیگر می باشد .در طرح ها سایه آبی که شما انتخاب کردید تاثیر بسیار زیادی بر اینکه طرح شما چگونه درک می شود دارد. آبی روشن می تواند انرژی دهنده و شاداب کننده باشد. رنگ آبی تیره بسیار برای سایت های مربوط به کمپانی ها و شرکت ها وبرای طرح هایی که قدرت و قابل اعتماد بودن اهمیت دارد، عالی است.

رنگ آبی تیره به ما احساس اطمینان می دهد در حالیکه آبی های روشن تر و براق تر حس وقار سایت را حفظ می کند

رنگ آبی ( رنگ اولیه یا اصلی)

رنگ آبی تیره حس یک سایت حرفه ای را مخصوصا وقتی که با سفید پیش زمینه ترکیب می شود، القا می کند. اماتاکید بر تکه های آبی روشن این طرح را جذاب تر کرده است .

رنگ آبی ( رنگ اولیه یا اصلی)

آبی آسمانی روشن و براق با استفاده از تاکید برتکه های از رنگ قرمز حس جوانی را القا می کند

رنگ آبی ( رنگ اولیه یا اصلی)

این سایت از طیف آبی های مختلف ترکیب شده است که احساس با طراوت بودن را القا می کند.

رنگ آبی ( رنگ اولیه یا اصلی)

رنگ آبی روشن چرک استفاده شده در این سایت حس آرامش را القا می کند.

رنگ آبی ( رنگ اولیه یا اصلی)

بنفش ( رنگ های جانبی یا ثانویه)

بنفش ( رنگ های جانبی یا ثانویه)

رنگ بنفش ارتباط طول درازی با خانواده پادشاهی و سلطنتی دارد. این رنگ ترکیب آبی و قرمز است، خصلت های هر دو رنگ را به همراه دارد و نماد خلاقیت و خیال پردازی می باشد.در تایلند رنگ بنفش رنگ عزاداری بیوه ها می باشد. بنفش تیره به صورت سنتی مربوط به ثروت و خانواده سلطنتی است. رنگ بنفش روشن تر مانند مثل بنفش کمرنگ( lavender )خیلی رمانتیک تر به نظر می رسد.
در طراحی ، رنگ بنفش تیره احساس ثروت، غناعت، نعمت و رفاه را القا می کند. رنگ بنفش روشن رنگ لطیف تری است و نماد بهار و داستان های عاشقانه می باشد

.استفاده از سایه تیره در رنگ بنفش استفاده شده در این طرح ، میراث سلطنتی را تداعی می کند و برای معرفی برند Asprey luxury بسیار مناسب می باشد

بنفش ( رنگ های جانبی یا ثانویه)

برای القای حس خلاقیت رنگ بنفش روشن متوسط در این طرح بسیار مناسب استفاده شده است

بنفش ( رنگ های جانبی یا ثانویه)

بنفش روشن متمایل به قرمز به ما حس غناعت و پر انرژی بودن را القا می کند.

بنفش ( رنگ های جانبی یا ثانویه)

بنفش تیره در پس زمینه حس خلاقیت را به کل سایت القا می کند

بنفش ( رنگ های جانبی یا ثانویه)

تاکید بر تکه هایی از رنگ بنفش در این سایت حس تجمل و پالایش را القا می کند

بنفش ( رنگ های جانبی یا ثانویه)

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی

از رنگ های خنثی به عنوان رنگ های زمینه استفاده می شود.این رنگ ها معمولا با رنگ های روشن تر ترکیب می شوند. اما از آنها به صورت رنگ خالص در طرح ها استفاده می شود که در طرح پوسته های پیچیده تری را ایجاد کنند . معنی و مفهوم رنگ های خنثی بیشتر تحت تاثیر رنگ های سرد و گرمی است که آنها را احاطه می کنند .

مشکی

مشکی

مشکی قوی ترین رنگ های خنثی است. از نگاه مثبت این رنگ معمولا نماد قدرت ، وقار و تشریفات است و از دید منفی این رنگ نماد شیطان ، مرگ و امراز می باشد. رنگ مشکی در کشورهای غربی رنگ سنتی اعزا داری است .همچنین این رنگ در بعضی کشور ها نماد شورش و مراسم هالوین می باشد.
مشکی معمولا در طرح های پر هیجان و سخت به همراه داشتن حس وقار در سایت استفاده می شود. این رنگ حس محافظه کاری، سنتی بودن و حس های غیر متعارف را باتوجه به رنگ هایی که با آن ترکیب میشود، القا می کند.
این رنگ معمولا به علت خاصیت خنثی که دارد در تایپوگرافی و سایر بخش ها نیز استفاده می شود.رنگ مشکی در جهت القای یک حس پیچیده رمزآلود کمک کند.

تاکید بر روی تکه های رنگ مشکی ترکیب شده با رنگ های روشن و قهوه ای تیره در پیش زمینه یک نگاه هیجان انگیزی را به کل طرح داده است.

مشکی

رنگ مشکی وقتی بارنگ آبی یخی ترکیب می شود سرد تر به نظر می رسد.

مشکی

در این طرح رنگ مشکی بر روی زمینه با رنگ چرک، با رنگ توسی تیره و سبز لیمویی ترکیب شده است و به پرهیجان بودن آن اضافه کرده است.

مشکی

استفاده زیاد و تاکید بر رنگ مشکی در این طرح به مدرن بودن آن کمک کرده و به پیچیدگی سایت افزوده است

مشکی

تاکید بر رنگ مشکی در این طرح به پیچیدگی طرح افزوده است

مشکی

سفید

سفید

رنگ سفید نقطه مقابل طیف رنگ مشکی است. اما این رنگ مثل رنگ مشکی در کنار رنگ های دیگر به راحتی قرار می گیرد. سفید نماد پاکی و خلوص، تمیزی و تقوا می باشد. در غرب این رنگ توسط عروس در روز عروسی پوشیده می شود. رنگ سفید به صنعت سلامت و خصوصا با دکتر ها، پرستارها و دندانپزشکان ارتباط دارد.
در طراحی رنگ سفید عموما به صورت رنگ خنثی در پس کار در نظر گرفته می شود تا بقیه رنگ ها در طرح از نمای بالاتری برخوردار باشند.رنگ سفید زمستان و تابستان را با توجه به رنگ زمینه و رنگ های دیگر طرح که آن رنگ را احاطه کردند به تصویر بکشد .

مثال:

رنگ سفید استفاده شده در سایت بر خلاف رنگ آبی براق استفاده شده است.

سفید

پیش زمینه سفید در طراحی وب سایت های کوچک ( با طراحی خلاصه و ساده ) خیلی متداول است و کنتراس بزرگی را در تایپوگرافی سیاه و سفید ایجاد می کند.

سفید

در این طرح تکه های سفید حکم رنگ غالب را دارد که تاثیر کلی بر سایت گذاشته است .

سفید

رنگ سفید ترکیب شده با توسی حس لطافت و پاکی را به سایت می دهد.

سفید

دوباره در اینجا رنگ سفید استفاده شده در پیش زمینه به تمام طرح یک حس سبک بودن را داده است.

سفید

توسی

توسی

رنگ توسی یک رنگ خنثی است عموما در تمام طیف رنگ ها استفاده می شود بعضی اوقات این رنگ حس افسردگی و مودی بودن را القا می کند . در بعضی طرح ها از توسی روشن به جای سفید و از توسی تیره به جای مشکی استفاده می شود.
رنگ توسی عموما حس محافظه کاری و رسمی بودن را به ما القا می کند این رنگ می تواند یک رنگ مدرن هم باشد. این رنگ بعضی وقتها رنگ عزاداری هم محسوب می شود . رنگ توسی در طرح های مربوط به شرکت ها و کمپانی ها به کار می رود جائی که رسمی بودن و حرفه ای بودن یک کلید است.این رنگ می تواند یک رنگ پیچیده ای باشد.توسی خالص سایه ی رنگ مشکی است و رنگ توسی های دیگر ترکیب آبی و قهوه ای می باشند . استفاده از رنگ توسی به عنوان پیش زمینه در طرح ها خیلی معمول و متداول می باشد مانند رنگ توسی در تایپوگرافی.

توسی روشن به این طرح رنگ سکون و مغلوب بودن را می دهد

توسی

رنگ توسی روشن در پیش زمینه حس مدرن بودن را که با تایپوگرافی ایجاد شده است را القا می کند

توسی

رنگ سرد توسی در این سایت حس مدرن و پیچیده ای رو القا می کند.

توسی

رنگ تیره زمینه و تایپوگرافی های روشن ظاهر مدرن و جذابی را به این طرح داده است

توسی

طیفی از سایه های توسی پهن در این طرح ترکیب شده است تا به این سایت ظاهر حرفه ای و پیچیده ای را بدهد.

توسی

قهوه ای

قهوه ای

قهوه ای نماد زمین، چوب و سنگ می باشد. رنگ قهوه ای کاملا یک رنگ طبیعی است و گرمی طبیعی نیز دارد .قهوه ای می تواند نماد اطمینان، ثبات، استواری و خاکی بودن یا زمینی بودن باشد. رنگ قهوه ای می توانند رنگ خسته کننده ای باشد.
در طراحی رنگ قهوه ای معمولا به عنوان رنگ پیش زمینه استفاده می شود.رنگ قهوه ای در بافت های چوب و بافت های سنگ دیده شده اند. این رنگ حس گرمی، سالم و بیخطر بودن را به طرح می دهد . رنگ قهوه ای تیره بعضی وقتها به جای مشکی در پیش زمینه و تایپوگرافی استفاده می شود.

قهوه ای مایل به توسی در اینجا به ما حس مسئولیت واطمینان را می دهد.

قهوه ای

رنگ قهوه ای مایل به نارنجی در اینجا به ما حس خاکی بودن و اعتماد را می دهد.

قهوه ای

رنگ قهوه ای تیره که در کل طرح در پیش زمینه استفاده شده به ما نگاه خاکی بودن، ثبات و استواری می دهد و رنگ های روشن در طرح به ثبات آن کمک می کند.

قهوه ای

رنگ چوپ از متداول ترین رنگ در رنگ های قهوه ای است.این قهوه ای گرم به سایتهای کوچک حس دوستانه ای می دهد

قهوه ای

قهوه ای مایل به خاکستری در اینجا حس ثبات و خاکی بودن را می رساند

قهوه ای

رنگ بژ و خردلی ( قهوه ای متمایل به زرد)

رنگ بژ و خردلی ( قهوه ای متمایل به زرد)

رنگ بژ در طیف رنگ ها رنگی بی نظیری می باشد . از این رنگ می توان به عنوان رنگ سرد یا رنگ گرم با توجه به نوع رنگ های استفاده شده در اطراف آن استفاده کرد.رنگ بژ گرمی رنگ قهوه ای و سردی رنگ سفید را دارد ، بعضی اوقات این رنگ مثل رنگ قهوه ای خسته کننده به نظر می رسد.
در اکثر موارد رنگ بژ نماد محافظه کاری است در بعضی جهات این رنگ می تواند نماد تقوا هم باشد.این رنگ معمولا به عنوان رنگ پیش زمینه رزرو می شوند.
رنگ بژ در طراحی معمولا به عنوان پیش زمینه استفاده می شود و عموما به همراه بافت کاغذ دیده شده است . رنگ بژ ویژگی های رنگ های اطرافش را جذب می کند. این به این معنی است که تاثیر کوچکی برروی رنگ بژ می تونه دیدگاه دیگری در طرح نهائی داشته باشد وقتی با رنگ های دیگر استفاده می شود.

رنگ خردلی روشن استفاده شده در پیش زمینه به علت وجود رنگ های روشن اطراف آن حس جوانی و تازه بودن را منتقل می کند.

رنگ بژ و خردلی ( قهوه ای متمایل به زرد)

خردلی روشن پیش زمینه حس ملاحظه گری،وقار و ظرافت بیشتری به کل طرح می دهد.

رنگ بژ و خردلی ( قهوه ای متمایل به زرد)

رنگ زرد خردلی پیش زمینه به وسیله تکه های غالب رنگ های نارنجی و قهوه ای استفاده شده در کل این سایت گرمتر شده است.

رنگ بژ و خردلی ( قهوه ای متمایل به زرد)

خردلی( قهوه ای مایل به زرد) به صورت متداول در بافت گونی یا بافت کیسه کاغذی در رنگ های متمایل به خاکستری به عنوان بافت بتونی و یا بافت سنگی استفاده می شود.

رنگ بژ و خردلی ( قهوه ای متمایل به زرد)

استفاده از رنگ بژ برای پیش زمینه هدر و تکه های رنگ های غالب دیگر در سایت به کل طرح حس سنتی داده است.

رنگ بژ و خردلی ( قهوه ای متمایل به زرد)

رنگ عاجی و کرم

رنگ عاجی و کرم

عاجی و کرم رنگ های پیچیده ای هستند، اونها به گرمی قهوه ای و به سردی سفید می باشند و عموما رنگ های آرامی هستند. این رنگ ها بعضی اوقات تداعی کننده تاریخ هستند .
رنگ عاجی رنگ آرومی است که خصلت پاک بودن رنگ سفید را دارد هر چند یک مقدار از سفید گرمتر است.رنگ عاجی در طراحی وب سایت، احساس را به سمت وقار و آرامش هدایت می کند . وقتی رنگ عاجی با رنگ های خاکی مثل صورتی و قهوه ای ترکیب می شود می توان نگاهی بر کیفیت خاکی بودن رنگ انداخت . از رنگ عاجی همچنین می توان برای روشن کردن رنگ های تیره استفاده کرد بدون استفاده از کنتراست قوی رنگ سفید.

رنگ پیش زمینه عاجی در اینجا طبع گرم یا کیفیت گرم دارد که از رنگ های سرد درون سایت خو گرفته است.

رنگ عاجی و کرم

کرم متمایل به خاکستری پیش زمینه با تکه هایی از رنگ غالب نارنجی متمایل به قهوه ای استفاده شده، گرم تر به نظر می رسد

رنگ عاجی و کرم

با افزودن رنگ کرم حس وقار و ظرافتی که وجود نداشته، به این سایت افزوده می شود

رنگ عاجی و کرم

رنگ کرم پیش زمینه در اینجا تم قدیمی را در تمام این طرح تقویت می کند

رنگ عاجی و کرم

رنگ عاجی و کرم

رنگ عاجی با ترکیب رنگ های روشن و رنگ های طلا و جواهر به طور کلی ظاهر باوقار و ظریفی را ایجاد کرده است.

خلاصه

در حالی که اطلاعات فوق به نظر کمی پیچیده و سخت می رسد، تئوری رنگ به همان اندازه که در مورد احساس صحبت می کند تداعی کننده سایه ی از موضوعات دیگر نیز می باشد.اما در اینجا یک مرجع راهنمایی سریع برای معانی رنگ هایی که در بالا بحث شد وجود دارد:

  • قرمز: شور، عشق ، خشم
  • نارنجی: انرژی ، خوشحالی، زنده دلی
  • زرد:شادی، امید، فریب
  • سبز:شروع جدید، فراوانی، طبیعت
  • آبی: آرامش، مسئولیت، غمگینی، افسردگی
  • بنفش: خلاقیت، سلطنتی، ثروت
  • مشکی:راز، ظرافت ، وقار، شرارت
  • توسی: مودی ، محافظه کار، رعایت آدارب و رسوم و تشریفات
  • سفید: پاکی ، تمیزی، تقوا
  • قهوه ای:طبیعت، سالم و بیخطر، اعتماد و اطمینان
  • خردلی یا بژ:محافظه کار ، با تقوا ، خسته کننده
  • کرم یا عاجی: آرام، ظریف و با وقار، خلوص

نوشته بخش نخست – تئوری رنگ ها برای طراحان سایت | مفهوم رنگ اولین بار در ترنج | طراحی وب سایت و سئو حرفه ای پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *