چگونه اینستاگرام شغلی یا بیزنس ایجاد کنیم؟

در این مقاله می‌خواهیم اینستاگرام شغلی را برای طرفداران این شبکه اجتماعی محبوب توضیح بدهیم. وقتی در حال نوشتن این مطلب هستیم، با فیلترینگ تلگرام، اینستاگرام به مهمترین شبکه اجتماعی در ایران عزیزمان تبدیل شده است بنابراین فعالیت در این شبکه اجتماعی تقریبا برای تمامی کسب و کارها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. یکی از خدماتی که این شبکه اجتماعی به صاحبان کسب و کارها ارائه می‌دهد، اینستاگرام شغلی است. در ادامه فواید و نحوه ساخت اینستاگرام شغلی را با همدیگر بررسی خواهیم کرد.

(بیشتر بدانید: مقاله پست گذاشتن از طریق اینستگرام دسکتاپ)

فواید تغییر اینستاگرام شخصی (personal) به اینستاگرام شغلی یا بیزنس (Business)

  • اعلام شماره تماس، ایمیل و موقعیت مکانی شغل خود در قسمت پروفایل (Business Profile) به منظور تماس مستقیم و راحت مشتری‌ها با شما از طریق تماس تلفنی و ارسال ایمیل
  • بررسی فالورهای خود و اینکه پست‌هایی که در اینستاگرام می‌گذارید چقدر بازدید داشته و دیگر اطلاعات لازم در قسمت آگاهی (Insights)
  • ایجاد تبلیغات (promotions) در اینستاگرام
  • اتصال مستقیم اکانت اینستاگرام به اکانت‌های فیس بوک، توییتر و یوتیوب که در این حالت هر لحظه که پستی را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید همزمان آن را در هر یک از اکانت‌های متصل شده به دلخواه خودتان به اشتراک بگذارید.

چگونه اینستاگرام شخصی (personal) خود را به اینستاگرام شغلی یا بیزنس (Business) تغییر بدهیم

ابتدا با یک ایمیل یک صفحه شخصی در اینستاگرام می‌سازیم و یا از قبل این صفحه شخصی خود را داریم. حال برای این کار از قسمت بالا و سمت راست بر روی سه نقطه کلیک می‌کنیم تا صفحه تنظیمات (settings) باز شود.

اینستاگرام شغلی

در این صفحه از قسمت اکانت (Account) گزینه Switch to Business Account را انتخاب می‌کنیم.

اینستاگرام شغلی

صفحه خوش آمدگویی که شامل ۴ قسمت می‌باشد، برای شما باز می‌شود. دکمه ادامه (Continue) را در هر قسمت کلیک کنید تا به قسمت بعدی بروید. در قسمت اول بعد از خوش آمدگویی به شما می‌گوید کدام یک از اشخاصی که شما آن‌ها را فالو (follow) می‌کنید دارای پروفایل بیزنس هستند. در قسمت‌های بعدی به شما در مورد ۳ بخش مهم اکانت مدل بیزنس اطلاع می‌دهد که در ذیل به آن پرداختیم. اگر هم خواستید می‌توانید از ابتدا ضربدر بالا سمت چپ را بزنید و این صفحه را ببندید و به ادامه کار بپردازید.

اینستاگرام شغلی

  • قسمت پروفایل (Business Profile) : می‌توانید شماره تماس، ایمیل و موقعیت مکانی شغل خود را اعلام نمایید.
  • قسمت آگاهی (Insights) : شما در مورد فالورهای خود و اینکه پست‌هایی که در اینستاگرام می‌گذارید بیشتر اطلاع پیدا می‌کنید.
  • قسمت تبلیغات (promotions) : ایجاد تبلیغات در اینستاگرام که به شما کمک می‌کند، کسب و کارتان را گسترش دهید.

در صفحه بعد شما می‌توانید اکانت فیس‌بوک (Facebook) خود را نیز به این اکانت متصل نمایید (که برای این کار بایستی همزمان فیلترشکن شما روشن باشد)  و یا با کلیک بر روی Skip در پایین صفحه به مرحله بعد بروید. در صورتی که بخواهید اکانت فیس‌بوک خود را متصل نمایید Choose Page  را انتخاب نمایید.

اینستاگرام شغلی

وارد صفحه دیگری می شوید،  Create a new Page را انتخاب کنید.

اینستاگرام شغلی

در این صفحه یک اسم جدید برای صفحه کاری خود انتخاب نمایید و یا می‌توانید از اسم پیشنهادی اینستاگرام که متناسب با نام پروفایل شما می‌باشد استفاده نمایید. دسته‌بندی‌ها و زیر دسته‌های مختلفی وجود دارد که شما با انتخاب یکی از این دسته‌ها به مخاطبان خود کمک بهتری می‌کنید تا اطلاعات بهتری در مورد اکانت اینستاگرام و صفحه فیس‌بوک شما داشته باشند. دکمه Next را بزنید. پیغامی خواهید دید که می‌گوید صفحه شما با موفقیت ایجاد شد بر روی Continue کلیک کنید. حال مشخصات اکانت شما نمایش داده می‌شود در صورتی که درست می‌باشد Done را انتخاب نمایید. البته بهتر است Change contact options را انتخاب کنید و در صفحه جدید آدرس محل کار خود را وارد نمایید در آخر با فشردن دکمه Done از شما سوال می‌شود از تغییر اکانت خود به حالت بیزنس مطمئن هستید یا خیر. در صورت انتخاب  Yes صفحه خوش آمدگویی برای شما باز می‌شود و شما را به صفحه پروفایل راهنمایی می‌کند. Go to Profile را انتخاب نمایید. در قسمت پروفایل شما می‌توانید موارد دیگری به اکانت خود اضافه کنید و یا اطلاعات قبلی خود را ویرایش نمایید. و با تایید این قسمت به صفحه اصلی برمی‌گردید.

اینستاگرام شغلی

قابل ذکر است، در قسمت پروفایل و تنظیمات حالت بیزنس نسبت به حالت شخصی موارد جدیدی ملاحظه خواهید کرد که در مقالات دیگر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در آخر هم بدانید هر زمان که بخواهید می‌توانید از قسمت تنظیمات دوباره اکانت خود را به حالت شخصی تغییر دهید.

گروه توسعه فناوری وب ایران موفقیت روزافزون شما را آرزومند است.

(بانک مقالات اینترنتی)

نوشته چگونه اینستاگرام شغلی یا بیزنس ایجاد کنیم؟ اولین بار در گروه توسعه فناوری وب ایران. پدیدار شد.

درباره نویسنده:

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *