چطور یک شعار تبلیغاتی فوق‌العاده بنویسیم؟

سیاه پوستان آمریکا (African American) یکی از نژادهای مردمی جامعه ایالات متحده آمریکا هستند. با اینکه این کاکاسیاه‌ها در سال ۱۸۵۸ رسما به عنوان شهروندان آمریکا شناخته شدند، اما همچنان برده‌هایی بدبخت هستند که نباید جایگاهی در میان آمریکایی‌های واقعی داشته باشند. آنها از خانواده‌هایی بی اصالت هستند. چه کسی به یک مشت سیاه بدبخت اهمیت می‌دهد؟ انسان‌های بی‌‌رگ و ریشه…

آیا از خواندن این جملات مشمئز شدید؟ ناراحت نشوید. خوشبختانه امروزه افکار نژادپرستانه درباره سیاهپوستان تا حد زیادی نابود شده است. اما این نابودی به آسانی اتفاق نیفتاده است. سیاهپوستان بسیاری برای آزادی، مبارزه کرده‌ و کشته شده‌اند. آنها یک جریان را بوجود آوردند. در این جریان با هم متحد شدند و با اتحادشان جهان را تغییر دادند. چه چیزی آنها را به هم نزدیک کرد؟ یک درد. چه چیزی آنها را هم‌صدا کرد؟ یک شعار!

شعار-تبلیغاتی

شعار (Motto) چیست؟

شعار یا همان(Motto) عبارتی چند کلمه‌ای است که برای بیان نظرهای جمعی به وسیله یک گروه ساخته می‌شود. این عبارت می‌تواند درباره یک مفهوم، جریان، سیاست، سازمان و… باشد و ویژگی‌های آن را بیان کند. شعار مانند نشان و علامت یک گروه است و بواسطه آن افراد گروه، یکدیگر را شناسایی می‌کنند. سیاهپوستان با شعار آزادی همین الان! (!Freedom Now) در مقابل جامعه نژاد پرست امریکا قرار گرفتند. مفهوم شعار دادن تنها به راهپیمایی‌ها و تظاهرات محدود نمی‌شود و بسیار فراتر می‌رود. امروز در پله برقی مترو انقلاب بودم و جلویم یک دختر چادری ایساده بودکه روی کیفش یک پیکسل داشت با مضمون I Love Hijab . شعار، گرایش و علاقمندی‌های افراد را بیان می‌کند و به دیگران نشان می‌دهد که آنها به چه گروهی تعلق دارند.

شعار برند (Slogan) چیست؟

در گذشته قبل از شروع جنگ، مبارزان با نعره کشیدن روحیه جنگجویی خودشان را به دشمنان نشان می‌دادند. به این نعره‌ها اسلوگان (Slogan) می‌گفتند. به‌ مرور زمان این کلمه وارد تبلیغات شد. شعار تبلیغاتی یا همان Slogan یک عبارت تبلیغاتی است که یک سازمان یا محصول را معرفی می‌کند و ویـژگی‌ها و مزیـت‌های آن را توضیح می‌دهد. این عبارت معمولا در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می‌شود و در ذهـن مخاطـب می‌ماند.

شعار برند

شعار تبلیغاتی یکی از اضلاع مثلث هویت برند (لوگو، نام تجاری و شعار) است و امروز تقریبا در تمام برندهای دنیا دیده می‌شود. شعار تبلیغاتی تصویر برند (Brand Image) را توسعه می دهد و آن را به مخاطب می‌شناساند. یک شعار تبلیغاتی حساب شده، برند شما را در ذهن مصرف‌کننده متمایز می‌کند. همانطور که داشتن لوگو و نام تجاری برای یک شرکت حیاتی است، شعار تبلیغاتی نیز برای آنها معجزه می‌کند. لوگو، معرفی تصویری یک برند است و شعار، معرفی کلامی. مردم شاید نتوانند لوگوی شما را ترسیم کنند، اما می‌توانند شعار شما را به خاطر بسپارند! بخاطر سپردن شعار تبلیغاتی راحت است و بیشتر در ذهن مشتری می‌ماند. چرا شعار تبلیغاتی می‌سازیم؟ چون می‌خواهیم پیام اصلی شرکت را در ذهن مشتری حک کنیم. طوری که اگر حتی همه‌ی تبلیغاتمان را هم فراموش کرد، شعارمان را از یاد نبرد!

 

چرا با نداشتن شعار تبلیغاتی ورشکست می‌شویم؟

همانطور که گفتم شعار تبلیغاتی، مانند لوگو و نام تجاری، یک چیز خیلی حیاتی برای بقای برند شماست. اما چرا؟ اگر یک نگاه به موبایلتان بیندازید متوجه می‌شوید. روزانه چند پیام در تلگرام دریافت می‌کنید؟ در واتساپ چطور؟ چند پست در اینستاگرام می‌بینید؟ پیامک تبلیغاتی هم که غیر قابل انکار است. باید قبول کنیم امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که با سرعت نور و از همه جا مورد بمباران اطلاعات قرار می‌گیریم. وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و… ما را متقاعد می‌کنند که انگار در حال غرق شدن در گرداب اطلاعات هستیم. حالا در این شلوغی، آن برندی گوی رقابت را از دیگران می‌رباید که زحمت ما را کم بکند و تنها با یک جمله به هدف بزند. نقش خیره‌کننده شعار تبلیغاتی در رشد کسب و کارها اینجا مشخص می‌شود. یک شعار یا یک شعر تبلیغاتی در شلوغی به راحتی به ذهن سپرده می‌شود و مردم تا سال‌ها آن را به خاطر می‌آورند. میکا میکا میکا…میکای شوکوپارس!

به دو دلیل نیاز است که هر چه سریع‌تر به فکر یک شعار تبلیغاتی منحصر به فرد برای برندتان باشید:

  • داشتن شعار تبلیغاتی، باعث ادامه پیدا کردن برنامه‌های تبلیغاتی در یک کمپین تبلیغاتی می‌شود.
  • شعار تبلیغاتی به شکل یک عبارت قابل باور، قابل تکرار و به یادماندنی درمی‌آید و موجب گسترش تصویر برند می‌شود.
  • شعار تبلیغاتی باعث بوجود آمدن تبلیغات دهان به دهان، بازاریابی ویروسی و تبلیغات مشتریان وفادار می‌شود.
  • ویژگی‌های یک محصول در عبارتی کوتاه و جذاب، سریع‌تر به خاطر سپرده شود.
  • شعار تبلیغاتی خوب باعث می‌شود که انتظارات از ما بر مبنای صحیحی شکل بگیرد.
  • شعار می تواند برای مدیر و کارمندان مانند یک چشم‌انداز باشد تا مسیر را فراموش نکنند.
  • شعار تبلیغاتی میان برند، رسانه و مخاطب یک ارتباط درست برقرار می‌کند.
  • شعار می تواند کاستی‌ها و کمبود تبلیغات را جبران کند.
  • شعار تبلیغاتی مشخص می‌کند که مشتری تا چه حد در سازمان شما مهم است و شما تا چه حد مشتری‌مدار هستید.
  • شعار تبلیغاتی مشخص می‌کند که چشم‌انداز شما برای ارائه محصولات و خدمات تا چه حد گسترده است؟
  • شعار حرفه ای می تواند محصول را در میان محصولات مشابه دیگر متمایز نماید.

شعار-برندهای-بزرگ

یک شعار تبلیغاتی خوب و خفن چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیشتر برندهای بزرگ و مطرح دنیا، از اسم برندشان در شعار خود استفاده نکرده‌اند. اما با این حال باز هم شعار آنها، مختص خودشان است. شعار برندهای بزرگ، همیشه و در همه جا به کار می‌رود. زیرا شعار تبلیغاتی مثل سایه به نام شرکت وابسته است. شعار برندهای بزرگ در کارت ویزیت، تبلیغات چاپی، بروشورها، کاتالوگ‌ها، تابلوها، نامه‌های آنها و… استفاده نمود. یک شعار تبلیغاتی، وقتی خوب و خفن است که اگر نام برند را از آن برداریم، باز هم ما را یاد آن برند بیندازد. اما چرا شعار آنها تا این حد خوب و خفن است؟ چون چهار ویژگی اصلی دارد:

  • یک شعار تبلیغاتی خفن به یاد می‌ماند

یک شعار تبلیغاتی خوب، باید ارزش تکرار کردن در طی سال‌ها را داشته باشد. اگر به دوران کودکی خودمان فکر کنیم، حتما تعدادی پیام‌ بازرگانی به یاد می‌آوریم که در ذهنمان مانده باشد. مثل همان آشپز گوگولی که می‌خواند: می‌خوام سالاد درست کنم…بعد از گذشت ۲۰ سال، هنوز هم می‌توانم شعرش را کامل بخوانم! هر چیزی که حالت شعر داشته باشد بهتر در ذهن شنونده می‌ماند. شعارهای ماندگار جهان بیشتر از یک جمله نیستند. هرچه شعار کوتاهتر باشد، راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شود.

  • یک شعار تبلیغاتی خفن تشخیص داده می‌شود

یک شعار بی‌نقص به سرعت قابل تشخیص است و مخاطبان به راحتی منظور آن را می‌فهمند. یک شعار باید چندکلمه‌ای، مختصر و گیرا باشد تا بتواند در تبلیغات نقش مؤثری ایفا کند. شعار کمپانی نیکون را گوش کنید: در قلب تصویر. با چند کلمه ساده حرف خود را می‌گوید و جایگاه دوربین نیکون را در عکاسی مشخص می‌کند.این شعار تبلیغاتی بر قدرت لنز دوربین‌های نیکون نیز اشاره می‌کند؛ دقیقا در قلب تصویر.

شعار-تبلیغاتی-برندهای-بزرگ

  • یک شعار تبلیغاتی خفن ویژگی را نشان می‌دهد

یک شعار تبلیغاتی خوب و خفن مانند شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ ، محصول را مستقیما در چشم مخاطب فرو نمی‌کند، بلکه روی مزایای آن تاکید می‌کند. اسلوگان باید مزایای محصولات و خدمات یک برند را به صورت واضح به مشتریان معرفی کند. اگر به لیست ۱۰۰ شعار برندهای بزرگ در زیر نگاهی بیندازید، می‌بینید که تقریبا تمام آنها شامل یک دلیل هستند که چرا مشتری باید آنها را انتخاب کند. مثلاً پلی‌استیشن می‌گوید: در دنیای خودت زندگی کن و در دنیای ما بازی کن. یا بلاگر می‌گوید دکمه انتشار را فشار بده. این شعارها توجه مخاطب را به سمت کاری که انجام می‌دهند، جلب می‌کنند. پس شفاف باشید و جذاب‌ترین بخش کارتان را در چند کلمه کوتاه و جذاب برجسته کنید.

شعار برند

  • یک شعار تبلیغاتی خفن برند را متمایز می‌کند

رقبای شما در بازار زیاد هستند. برتری شما نسبت به آنها چیست؟ آن را در شعار خود برجسته کنید. یک شعار منحصر بفرد بسازید تا از دیگر رقبا تشخیص داده شوید. چرا شبیه دیگران باشید؟ یک هویت منحصر بفرد بیشتر در ذهن مخاطبان شما می‌ماند. شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ ، هیچکدام شبیه یکدیگر نیست، چون هرکدام ارزشی متفاوت برای مشتری ایجاد می‌کنند.

  • یک شعار تبلیغاتی خفن، یک احساس خوب به شما بدهد

در شعارهای تبلیغاتی برندهای بزرگ، هیچ شعاری وجود ندارد که معنای بدی داشته باشد یا کلمات بدبینانه در آن استفاده شده باشد. بهترین شعارها آنهایی هستند که انرژی مثبت منتقل می‌کنند و بر مخاطب تاثیر می‌گذارند. استون مارتین می‌گوید: قدرت، زیبایی، روح. این کمپانی با یک موج مثبت سه کلمه‌ای، ارزش‌های خود را به ما یادآوری می‌کند.

اسلوگان

چطور یک شعار تبلیغاتی فوق‌العاده خلق کنیم؟

اگر می‌خواهید بهترین شعار تبلیغاتی را برای برندتان بسازید، باید باور کنید که یک اسلوگان خوب اسلوگانی است که مشتری بتواند آن را به یاد بیاورد حتی اگر تمام تبلیغات شما را از یاد ببرد. برای ساختن یک شعار تبلیغاتی خوب، همین حالا دست به کار نشوید و قلم و کاغذتان را در نیاورید! اول به چند سوال پاسخ بدهید و بعد با آگاهی شروع به کار کنید. بسیاری از افرادی که ایده یک کسب و کار را در ذهن دارند، در مرحله اول شروع به طراحی لوگو و شعار برند خود می‌کنند. در صورتی که این کار درست نیست. این کار آخرین کاری است که شما باید انجام بدهید. شما اول باید به نتیجه برسید که؛

  • هدف کسب و کار شما چیست و چرا این کار را انجام می‌دهید؟
  • ارزش‌های سازمان شما کدام است؟
  • مخاطبین شما چه کسانی هستند؟
  • و …

پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسئله‌ی بسیار مهم، قبل از هر اقدامی فایل زیر را دانلود کنید  تا با پاسخ دادن به سوالات آن، خودتان را بهتر بشناسید.

پرسش‌نامۀ هویت برند و مشتری

شخصیت برند خودتان را تعریف کنید، پرسونای مشتریان خود را بسازید و نقشۀ سفر مشتری را بچینید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
کتاب هویت برند و پرسونای مشتری
021-63404داخلی 3

زمانی که به این سوالات پاسخ می‌دهید و مرحله به مرحله جلو می‌آیید، متوجه می‌شوید که ارزش‌های برند شما مشخص شده‌اند و شعار برند شما در حال نمایان شدن است. حالا تا رسیدن به بهترین شعار تبلیغاتی تنها چهار قدم باقی مانده است. این چهار روش را امتحان کنید تا با یک شعار کوبنده، رقبا را از راه به در کنید:

زمان کافی صرف کنید

واقعا که این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل شکل‌گیری هر برندی است. نایکی، یک شبه نایکی نشده است. (می‌دانستید موسس نایکی، اوایل کارش کفش‌های خود را با وانت می‌فروخت؟!) برای انتخاب یک شعار تبلیغاتی خوب و خفن، حسابی وقت بگذارید. یکی از روش‌هایی که برای نوشتن بهترین شعار تبلیغاتی به شما کمک می‌کند، طوفان فکری (Brainstorming) است. برای آشنایی کامل با روش شگفت‌انگیز طوفان فکری، اینجا را کلیک کنید.

ساده انتخاب کنید

هرچقدر در نوشتن شعار تبلیغاتی خود، ساده‌تر عمل کنید، موفق‌تر خواهید بود. سادگی به این معنا است که کلمات ساده انتخاب کنید. هیچکس برای فهمیدن اسلوگان شما بیشتر از چند ثانیه وقت نمی‌گذارد. پس سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن منظورتان را منتقل کنید. آمار نشان می‌دهد که شعارهای آهنگین بیشتر در ذهن مخاطبین می‌مانند. می‌توانید از کلمات هم‌قافیه استفاده کنید. قافیه هایی ساده و واضح پیدا کنید. کلمات هم‌قافیه، شعار تبلیغاتی را بامزه می‌کنند و باعث ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب می‌شوند. در بیشتر شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ از عبارت‌های جذاب و استعاره مانند استفاده می‌شود. اگر نگاهی به لیست شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ دارای بهترین شعار تبلیغاتی در پایین بیندازید، می‌بینید که کمتر برندی از نام خودش در شعار استفاده کرد. بیشتر آنها روی کاری که انجام می‌دهند اشاره می‌کنند. شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ، روی ارزشی که برای مشتری ایجاد می‌کنند، تاکید کرده‌اند. ارزش برند خود را پیدا کنید و سعی کنید با عبارت‌های آهنگین، آن را ماندگار کنید.

 

کمی طنز هم بد نیست!

شاید انتخاب یک شعار خنده‌دار برای کمپانی فراری، اشتباه باشد، اما همان شعار برای فولکس بسیار شایسته و بجا باشد. پس اگر طنزپردازی و کمی فان بودن، با اهداف سازمانی شما منافاتی ندارد، حتما آن را امتحان کنید! یک شعار بامزه مخاطبان شما را قلقلک می‌دهد و باعث می‌شود بیشتر به شعار شما توجه کنند. می‌توانید در جسله طوفان فکری خود، از چند آدم بامزه هم دعوت کنید تا نمک‌هایشان را آنجا بپاشند. من عاشقشم! عاشق چی؟ عاشق شعار مک‌دونالد که می‌گوید: من عاشقشم!

شعار-تبلیغاتی

شفاف باشید

دقیقا شعار ما در رسانه تجارت نوین همین است؛ شفاف باشید! یعنی همیشه حقیقت را بگویید. شعار تبلیغاتی شما نباید چیزی باشد که در توان شما نیست. راستگویی باعث می‌شود که مخاطبین شما بیشتر به شما اعتماد کنند و این برایشان یک ارزش منحصر به فرد باشد. شاید فکر کنید که این کار به معنی دست‌کم گرفتن برندتان است. پس بگذارید بگویم که برند مطرح کارلزبرگ شعار تبلیغاتی خود را به این صورت انتخاب کرده است: احتمالا خوشمزه‌ترین نوشیدنی دنیا! یعنی برای شما هم حق انتخاب گذاشته است که شاید این نوشیدنی را دوست نداشته باشید. اگر این برند شعار خود را به خوشمزه‌ترین نوشیدنی دنیا تغییر بدهد چطور؟! آیا به اندازه قبل جلب توجه می‌کند؟ زیادی تکراری نیست؟

شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ / ۱۰۰ برند بزرگ دنیا

۱. نایک (Nike):

فقط انجامش بده!

۲.مک دونالد (McDonald):

من عاشقشم!

۳.آدیداس (adidas):

غیر ممکن وجود نداره.

۴.دیزنی لند (disneyland):

شادترین نقطه ی روی زمین

۵.ریبوک(reebok):

من همانی هستم که هستم.

۶.فولکس واگن (folox wagon):

کوچک فکر کنید.

۷.کی. اف. سی (KFC):

غذای عالی

۸.مارک اند اسپنسر (marks and spencer):

حق همیشه و کاملاً با مشتری است.

۹.پورشه (Porsche):

جایگزینی نیست.

۱۰.آی بی ام (IBM):

راه حلی برای سیاره هوشمند.

۱۱.سونی (SONY):

باورش کن.

۱۲.آی مکس (IMAX):

بزرگ فکر کن.

۱۳.دوپونت (dupont):

معجزه دانش.

۱۴.انرگایزر (energizer):

به مسیرت ادامه بده، ادامه بده، ادامه بده …

۱۵.پلی استیشن (Playstation):

در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید.

۱۶.دانکن دوناتس (Dunkin’ Donuts):

آمریکا با دانکن اداره می‌شود

۱۷.کانن (Canon):

آن چیزی که ما اعتقاد داریم را ببینید.

۱۸.نیکون (Nicon):

در قلب تصویر

۱۹.کداک (Kodak):

لحظاتت را به اشتراک بذار، زندگی ات را به اشتراک بذار.

۲۰.فدکس (Fedex):

وقتی که هیچ فردایی نیست.

۲۱.وال مارت (Wallmart):

پول بیشتری ذخیره کنید، زندگی بهتری داشته باشید.

۲۲.فورچن (Furtune):

برای افرادی که تغییر را رقم خواهند زد.

۲۳.آستون مارتین (aston martin):

قدرت، زیبایی و روح.

۲۴.کوکاکولا (Coca coal):

درب قوطی را باز کن تا سرحال شی.

۲۵.ام اند ام (M&M):

در دهانتان آب می شود، نه در دستانتان.

۲۶.ورایزن (Verizon):

حالا صدامو می‌شنوی؟ خوبه.

۲۷.المپوس (olympus):

دید شما آیندهی شماست.

۲۸.کلوین کالین (calvin klein):

بین عشق و دیوانگی، وسواس است.

۲۹.ودافون (vodafone):

بیشتر از اکنون باشید.

۳۰.تگ هیور (heuer):

موفقیت، یک بازی ذهنی است.

۳۱.جنرال الکتریک (General Electric):

تخیل در کار

۳۲.صلیب سرخ (Red Cross):

بزرگترین تراژدی بی تفاوتی است.

۳۳.یلو پیج (yellow pages):

به انگشتانتان اجازه بدهید، راه بروند

۳۴.تری ام (Terry M):

نوآوری

۳۵.نوکیا (Nokia):

ارتباط دادن مردم

۳۶.دیبیرز (debeers):

الماس همیشگی است.

۳۷.نسکافه (nescafe):

قهوه در بهترین حالت آن.

۳۸.هاینز (heinz):

خوراک لوبیا یعنی خوراک لوبیای هاینز.

۳۹.تلویزیون اونیدا (Onida):

حسرت همسایه ها، غرور مالک.

۴۰.لورئال قدیمی (Loreal):

چون من ارزشش را دارم.

۴۱.لورئال جدید (Loreal):

چون شما ارزشش را دارید.

۴۲.شرکت فناوری اینتل (Intel):

درون اینتل.

۴۳.برگر کینگ (burger king):

به شیوه خودتان درست کنید.

۴۴.جنرال الکتریک (Generl Electric):

ما چیزهای خوبی در زندگی تان به ارمغان می‌آوریم.

۴۵. بانک HSBC :

بانک محلی جهانی.

۴۶.صابون پیرس (Pears):

آماده شوید تا به بانوی زیبایی تبدیل شوید.

۴۷.شکلات کیت کت (kitkat):

استراحت کنید، کیت کت بخورید.

۴۸.دومستوس (domestos):

میکروب ها را زنده نمی‌گذارد.

۴۹.شامپو هد اند شولدرز (Head&sholders):

من اصلا نمی‌دانستم که شوره مو داری.

۵۰. دیزنی لند (disneyland):

شادترین جای دنیا.

۵۱.توماس کوک (thomas cook):

فقط رزرو نکنید. با توماس کوک به مسافرت بروید.

۵۲.خطوط هوایی قاره ای:

ما واقعا به شما وفاداریم.

۵۳.سیگارهای دورال (Doral):

منو بچش! منو بچش! یالا منو بچش!

۵۴.موتورهای (Vauxhall):

یک بار رانندگی، یک عمر وابستگی.

۵۵.بی ام دابلیو (BMW):

لذت محض رانندگی.

۵۶.روغن شِل (shell):

سلامت زندگی کنید. از روغن شِل استفاده کنید.

۵۷.ارتش امریکا (United States Army):

من شما را برای ارتش امریکا می‌خواهم.

۵۸.اسپریت (sprite):

فرمان بردار عطشت باش.

۵۹.کورن پاپز (corn pops):

باید پاپ کرنم را بخورم.

۶۰. چیپس های سیب زمینی لی (Lay’s):

من نمی‌توانم فقط یکی بخورم.

۶۱. اسنیکرز (snickers):

گرسنه‌ ای؟ یک اسنیکرز بخور.

۶۲.ژیلت (Gillette):

بهترین تیغ برای مردان

۶۳. ویزا (Vissa):

هرجایی که بخواهید باشید.

۶۴. سینتل (cintel):

کار فناوری اطلاعات را تمام شده در نظر بگیر.

۶۵. فدرال اکسپرس (federal express):

وقتی که باید نصفه شب آنجا باشد.

۶۶. انجمن پنیر :

هر زمان که دوست داشتید رو به دوربین لبخند بزنید و بگویید پنیر.

۶۷.ویتیز (Wheaties):

صبحانه‌ قهرمان‌ها

۶۸. غلات صبحانه (Kellogg’s Rice Krispies):

بازش کن! خردش کن! بخور!

۶۹. جگوار (jaguar):

رویا بافی نکن. با آن رانندگی کن.

۷۰. کرم مرطوب کننده آسترال (astral ):

برای مراقبت از پوست شما.

۷۱. افترشیو دنیم (denim ):

برای مردانی که نمی‌خواهند به صورتشان فشار بیاورند.

۷۲. چرم امپریال (imperial):

کمیاب اما خوب.

۷۳. ایمپالس (impala):

وقتی مردی که تا به حال ندیده بودی شاخه گلی به تو می‌دهد.

۷۴. شامپو بچه جانسون (Johnson):

اشک بس است.

۷۵.آویس (Avis):

بیشتر تلاش می‌کنیم

۷۶.استیت فارم (State Farm):

مثل یک همسایه‌ی خوب، استیت فارم در کنار شماست

۷۷. شکلات تری (terry’s chocolate):

تکه تکه اش کن، عاشق تمام تکه‌هایش باش.

۷۸. دیکسون (Dickson):

آخرین جایی که می‌خواهی بروی.

۷۹. محصولات بهداشتی ویترس اسنشال (Waitrose Essential):

کیفیتی که انتظارش را داشتید با قیمتی که باور نخواهید کرد.

۸۰. نوشیدنی بلک تورن (blackthorn ):

آن همه زرق و برق طلا نیست.

۸۱. فیلیپس (Filips):

هر روز خودت را ابراز کن.

۸۲. وسایل خانگی (The Range):

اگر ما این را نفروشیم، شما نیازی به آن نخواهید داشت.

۸۳. کفش های ورزشی نیو بالانس ۱۰۸۰ (new balance 1080):

اجازه بده بهترین چیزها اتفاق بیفتد.

۸۴. چیپس های سان (Sun):

خوشمزه ترین تنقلاتی که تا به حال خورده‌اید.

۸۵. فورچون (Furtune):

برای افرادی که می‌خواهند تغییری اعمال کنند.

۸۶. شرکت های (Yellow Pages):

اجازه بده انگشت هایت راه بروند.

۸۷. مسترکارت (MasterCard):

چیزهایی هستند که با پول نمی‌توان خرید، برای هر چیزی غیر از اینها، مسترکارت وجود دارد.

۸۸. تسکو (Tesco):

حتی یک ذره‌ی کوچک هم کمک می‌کند

۸۹. ام اند ام (M&M):

در دهان‌تان آب می‌شود نه در دست‌تان

۹۰. بلاگر (Blogger):

دکمه انتشار را فشار دهید.

۹۱. لیوایز (Levis):

کیفیت هرگز از مد نمی افتد.

۹۲. آژاکس (Ajax):

قوی تر از کثیفی.

۹۳.کابینت های آشپزخانه کینگز (Kitchen cabinets kings):

کابینت های ارزان اما در حد قصر پادشاهی.

۹۴. صابون پالم اولیو (palmolive):

چهره نوجوانی‌ات را حفظ کن.

۹۵.شورولت (chevrolet):

ببینید. امتحان کنید. بخرید.

۹۶.پپسی رژیمی (diet pepsi):

همین موقع فردا؟

۹۷. تسکو (Tesco):

حتی یک ذره‌ی کوچک هم کمک می‌کند

۹۸.آئودی (Audi):

پیشرفت به وسیله‌ی فناوری

۹۹. دوپونت (dupont):

معجزه دانش

۱۰۰. کی. اف. سی (KFC)

غذای عالی

نوشته چطور یک شعار تبلیغاتی فوق‌العاده بنویسیم؟ اولین بار در نوین. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *