بخش دهم دوره جامع آموزش UI و UX – تکنیک های پرورش خلاقیت

اگر با سرچ کردن کلماتی مثل خلاقیت، طراحی محصولات خلاقانه، خلاقیت در طراحی سایت، خلاقیت در اپلیکیشن و… وارد این صفحه شدید یا دوست دارید از اول مطالب این دوره آموزشی را دنبال کنید پیشنهاد می‌کنم تا سرفصل‌ها را به صورت کامل مشاهده کنید و تصمیم بگیرید که آیا این دوره مناسب شما است یا نه.

در بخش اول این دوره با هرآنچه که باید درباره رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری بدانیم آشنا شدیم:

بخش اول دوره جامع آموزش UI و UX – آنچه که باید بدانید

در بخش دوم یاد گرفتیم چگونه برای طراحی تجربه کاربری آماده شویم:

بخش دوم دوره جامع آموزش UI و UX – مقدمه

در بخش سوم هم شناخت کاربر یا کاربرپژوهی را بررسی کردیم:

بخش سوم دوره جامع آموزش UI و UX – شناخت کاربر یا کاربرپژوهی

در بخش چهارم روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX را به شما آموزش دادیم:

بخش چهارم دوره جامع آموزش UI و UX – روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

در بخش پنجم دانش و علم طراحی را بررسی کردیم:

بخش پنجم دوره جامع آموزش UI و UX – دانش و علم طراحی

در بخش ششم نیز مبانی تایپ و کارکرد آن را آموزش دادیم:

بخش ششم دوره جامع آموزش UI و UX – مبانی تایپ و کارکرد آن

در بخش هفتم نیز طراحی رابط کاربری با فتوشاپ را آموزش دادیم:

بخش هفتم دوره جامع آموزش UI و UX – طراحی رابط کاربری با فتوشاپ

در بخش هشتم نیز ساخت پروتوتایپ های کاغذی را آموزش دادیم:

بخش هشتم دوره جامع آموزش UI و UX – ساخت پروتوتایپ های کاغذی

در بخش نهم طراحی رابط کاربری و پروتوتایپ با نرم افزار Adobe XD را آموزش دادیم :

بخش نهم دوره جامع آموزش UI و UX – طراحی رابط کاربری و پروتوتایپ با نرم افزار Adobe XD


بخش دهم دوره جامع آموزش UI و UX – تکنیک های پرورش خلاقیت

یک طراح تجربه کاربری معمولاً بیش از ۶۰% از وقت خودش را صرف حل مسائل و طراحی مجدد رابط کاربری می‌کند! توانایی حل کردن مسئله و مهارت تفکر خلاق بیش از هر چیز دیگری برای یک طراح UX-UI حیاطی ست .. خلق تجربه‌های لذت بخش یک رسالت و یک کار بزرگ برای طراح است که خوب طراحی کردنش باعث درخشیدنش بین بقیه و جامعه می شود.

خلاقیت و حل مسئله, تمرین‌های خلاقیت, آموزش پرورش خلاقیت, تجربه کاربری خلاق,ux,ui,UI خلاق, تکنیک طوفان ذهنی, تکنیک تجسم عینی, مهندسی ارزش در محصولات نرم افزاری, mvp اصلانی, نقش UX در استارتاپ , تفکر خلاق , پرورش خلاقیت , UI و UX

خلاقیت ذاتی است یا اکتسابی؟

روش‌های پرورش دادن خلاقیت چیه؟

چطور یک محصول خلاقانه طراحی کنیم؟

چطور می توانم، کیفیت طرح‌هایم را بیشتر کنم؟

آیا چیزهایی که ساخته‌ام از نظر کارفرما قابل قبول است؟

کدام ایده‌ها بدرد بخور هستند و کدامشان بدرد اجرا در ایران نمی‌خورند؟

این سؤالات یک دهم سوالاتی است که در این جلسه آموزشی به آن پاسخ خواهیم داد. مسئله خلاقیت و پرورش آن و نوآفرینی چیزی است که متاسفانه در کشور ما جای خالی‌اش به شدت احساس می‌شود. چه در محصولات نرم افزاری و چه در دیگر محصولات. ما قصد داریم تکنیک‌هایی را برای طراحی محصولات خلاقانه و کاربردی به شما یاد بدهیم و به پرسش‌های شما در رابطه با ایده پردازی و خلاقیت پاسخ بدهیم.

 

در این آموزش چه چیزی یاد می‌گیریم؟

وقتی این دوره تمام شد و اگر شما از تکنیک‌ها استفاده کنید، به شما قول می دهم که می توانید در کمتر از ۵ دقیقه بیش از ۸۰ ایده جدید برای چینش المان‌ها، رنگ بندی و ساختار سایت و اپلیکشن ها تولید کنید؛ ما به این کار طوفان ذهنی می گوییم. تولید ایده یک کار صنعتی نیست که ما یک ورودی به مغزمان بدهیم و یک ایده خروجی بگیریم، نه! بلکه یک سری تکنیک و تاکتیک است که اگر در نحوه تفکر و دیدگاهمان پیاده‌اش کنیم خود به خود مغز ما ایده تولید می کند و ما راه حل‌های متفاوت و خلاقانه ای برای حل مسائل پیدا می‌کنیم.

این جلسه آموزشی به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول در رابطه با UI های خلاقانه، چگونگی طراحی رابط‌های کاربری و تولید و پردازش ایده در این رابطه است که برای کلیه طراحان رابط کاربری، گرافیست‌ها و کسانی که به مبحث طراحی محصول علاقه دارند توصیه می‌شود.

بخش دوم در رابطه با تولید و پرورش خلاقیت در فرآیندها UX است. آنچه که باعث می‌شود برای کاربران تجربه‌های خلاقانه ایی ایجاد کنیم. و با روش‌های تقویت محصولات آشنا و با مثال‌های عینی روش‌های کشیدن نقشه ذهنی و مهندسی ارزش را یاد بگیریم این جلسه به کلیه طراحان تجربه کاربری، گرافیست‌ها و برنامه نویسان پیشنهاد می‌شود.

بخش سوم هم که جمع بندی مباحث دو بخش فوق است و بر اساس کلیه سوالاتی که شما عزیزان برای بنده ارسال کرده اید طراحی گردیده است.

در روزهای اول کارم به شدت با کمبود ایده برای طراحی مواجه بود. به قولی ایده‌هایم ته کشیده بود. من موفق به حل این مشکل شدم و در این آموزش راه و روش تولید ایده را به شما آموزش خواهم داد.

خلاقیت و حل مسئله, تمرین‌های خلاقیت, آموزش پرورش خلاقیت, تجربه کاربری خلاق,ux,ui,UI خلاق, تکنیک طوفان ذهنی, تکنیک تجسم عینی, مهندسی ارزش در محصولات نرم افزاری, mvp اصلانی, نقش UX در استارتاپ , تفکر خلاق , پرورش خلاقیت , UI و UX

به گفته دونالد نورمن ،که به عنوان ابداع کننده دانش طراحی تجربه کاربری شناخته میشود، تجربه کاربری یعنی تمامی جنبه‌های ارتباط محصول با مشتری. رفتارها، خصوصیات، احساسات کاربر در استفاده از یک محصول… خب ما چطور می تونیم این همه پارامتر انسانی را مدیریت کنیم؟ آیا دچار سردرگمی نمی شویم؟

اصلاً طراح تجربه کاربری باید از کجا شروع کنه و به چه چیزی برسه؟

یاد خواهیم گرفت که چطور با پرورش خلاقیت خودمان می توانیم تجربه‌های لذت بخشی برای مشتری‌های محصولات طراحی کنیم. در پایان این وبینار یاد خواهید گرفت که ذهن خودتان را ساماندهی کنید و از شلوغی و پیچیدگی مراحل طراحی تجربه کاربری راحت می شوید. ما به این سؤال پاسخ خواهیم داد که آیا باید به دنبال فرصت‌ها برای پیشرفت خودمان باشیم یا اینکه می تونیم فرصت‌ها را خلق کنیم و از آنها  استفاده کنیم. و نکات خیلی خوبی را برای جلو زدن از رقیبانتان بررسی میکنیم. تکنیک‌هایی را که با رعایت آن از تمامی رقیبانی که در حرفه خودتان در بازار دارید پیشی بگیرید و جلو بزنید.

در اوایلی که من راهبری پروژه‌های نرم افزاری را بر عهده گرفتم در تیم طراحی نرم افزارم طراح تجربه کاربری نداشتم. خودم سعی کردم با نگاه کردن به نرم افزارهای تاپ چیزی را به وجود بیاورم که بتواند مشتری را قانع کند و هیچ وقت به مشتری‌های مشتری فکر نمی‌کردم. همین مسئله باعث می‌شد که بعد از تحویل نرم افزار به مشتری به شدت با مشکل مواجه شوم. پشتیبانی‌های پشت سر هم برای برطرف کردن ایراداتی که کاربرانی که از محصول استفاده می‌کردند مطرح کرده بودند و مشتری به ما مراجعه می‌کرد تا طبق قول پشتیبانی رایگان سه ماهه ما به صورت رایگان ایرادات را رفع کنیم.

این برای من و مجموعه من یک فاجعه بزرگ بود که موفق به رفع آن شدم. در این جلسه آموزشی قصد داریم به شما یاد بدهیم که چطور مهارت تفکر خلاق در طراحی تجربه کاربری می‌تواند از فاجعه جلوگیری کند.

خلاقیت و حل مسئله, تمرین‌های خلاقیت, آموزش پرورش خلاقیت, تجربه کاربری خلاق,ux,ui,UI خلاق, تکنیک طوفان ذهنی, تکنیک تجسم عینی, مهندسی ارزش در محصولات نرم افزاری, mvp اصلانی, نقش UX در استارتاپ , تفکر خلاق , پرورش خلاقیت , UI و UX

در بخش اول راجع به سه گام حرکت به سمت خلاقیت صحبت خواهیم کرد و با مواد اولیه مورد نیاز برای پختن یک تجربه خوب صحبت می‌کنیم. با ساختار مغز انسان آشنا شده و روش‌های پردازش اطلاعات را یاد می‌گیریم. همچنین با انواع روش‌های تفکر آشنا می‌شویم و به این سؤال پاسخ خواهیم داد که به چه مهارت‌هایی برای دست یابی به تفکر خلاق نیاز داریم. و یاد می‌گیریم چطور در کمتر از ۵ دقیقه بیش از ۱۰۰ ایده تولید کنیم. همچنین تمرین‌هایی را برای افزایش مهارت در طراحی و خلاقیت معرفی خواهیم کرد.

در دومین بخش راجع به ۳ راه افزایش کیفیت ایده‌ها صحبت می‌کنیم. با تکنیک مهندسی ارزش در محصولات آشنا خواهیم شد. و رسم نقشه‌های ذهنی را گام به گام یاد خواهیم گرفت. دو روش تقویت محصول و ایده اولیه را آموزش خواهیم داد و به رازهایی راجع به برگزاری جلسات طوفان فکری آموزش می‌دهیم. و در انتها به این پرسش پاسخ می‌دهیم که آیا باید در انتظار فرصت‌های خوب باشیم یا که می‌توانیم فرصت‌ها را خلق کنیم؟ و تمرین‌های عملی برای افزایش خلاقیت یاد خواهیم گرفت.

در سومین بخش راجع به درخشیدن در آسمان طراحی صحبت می‌کنیم. روش‌هایی که به وسیله آن خلاقیت رشد می‌کند. یا دمیگیریم که چطور محیط کار خلاقانه ایی داشته باشیم با منابع خلاقیت و ایده آشنا می‌شویم و راجع به MVP صحبت می‌کنیم. به پرسش‌های شما عزیزان نیز که در طول برای ما ارسال کرده ایید پاسخ خواهیم داد. ترفندهایی از گوگل آموزش می‌دهیم و راه‌های تشخیص یک ایده عالی را یاد خواهیم گرفت.

 

به همراه این جلسه آموزشی جزوه ترفندهای جستجو در گوگل نیز قرار گرفته است.

هدیه این جلسه برای صاحبان گنجینه طلایی دوره صوتی تکنیک‌های پرورش خلاقیت و حل مسئله می‌باشد که از پنل صاحبان گنجینه قابل دریافت است. (چطور صاحب گنجینه طلایی شوم؟)

 

آنچه در بخش دهم دوره جامع آموزش UI و UX-تکنیک های پرورش خلاقیت، یاد خواهید گرفت:

بخش اول درخشیدن در آسمان طراحی (تکنیک‌های پرورش خلاقیت مخصوص طراحان تجربه و رابط کاربری) ۱:۰۷:۰۰

  •  چرا دایناسورها منقرض شدند؟
  •  ۳ گام اصلی حرکت به سمت خلاقیت
  • مواد لازم برای پختن خلاقیت
  •  ذهن چطور کار می‌کند؟
  •  نیمکره‌های مغز ما و نحوه استفاده از آن
  •  ۳ روش پردازش اطلاعات در افراد
  •  ضمیرهای تفکر
  •  روش‌های تفکر
  •  مهارت‌های لازم برای تفکر خلاق
  •  طوفان ایده به پا کنید!
  •  تمرین‌های حرفه ایی خلاقیت در UI
  •  قدم بعدی

بخش دوم در خشیدن در تجربه کاربری (تکنیک‌های پرورش خلاقیت مخصوص طراحات تجربه و رابط کاربری) -۵۶ دقیقه

  •  ۳ کلید که کیفیت ایده را افزایش می‌دهد
  •  مهندسی ارزش در طراحی محصولات نرم افزاری
  •  آموزش گام به گام ساماندهی فرآیند طراحی با نقشه ذهنی
  •  دیگر کاربردهای نقشه ذهنی
  •  ۵ گام رسم نقشه ذهنی
  •  دو روش تقویت محصولات و ایده‌های خام
  •  تکنیک تجسم عینی
  •  رازهای افزایش کیفیت جلسات طوفان فکری
  •  فرصت‌ها را خلق یا پیدا کنیم؟
  •  با این تمرینات خلاقیت و نوآوری را تمرین کنید!
  •  مسئولیت‌های طراح تجربه و رابط کاربری
  •  گام بعدی

بخش سوم درخشیدن در آسمان ایران (تکنیک‌های پرورش خلاقیت و نو آوری مخصوص طراحان تجربه و رابط کاربری) ۴۵ دقیقه

  •  ۳ عامل رشد خلاقیت
  •  محیط کار خلاق
  •  مهندسی ارزش
  •  کمینه محصول پذیرفتنی MVP
  •  نقش طراح تجربه و رابط کاربر در استارتاپ ها
  •  ما دقیقاً چه کاری انجام می‌دهیم؟
  •  معرفی منابع الهام گیری
  •  ترفندهای گوگل
  •  ۵ راه برای تشخیص ایده‌های عالی

 

شما می توانید هرگونه سوال یا پیشنهاد خود را از طریق دیدگاه های همین پست مطرح بفرمایید.

نوشته بخش دهم دوره جامع آموزش UI و UX – تکنیک های پرورش خلاقیت اولین بار در دانشجویار پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *