استارت آپ و انواع آن

اگر بخواهیم در باره استارت آپ و انواع آن صحبت کنیم باید بگوییم که اکثر ما در کشورمان از تحصیلات دانشگاهی برخودار هستیم و همه به این امید درس خواندیم ومدرک دانشگاهی گرفتیم که روزی شغل مناسب با رشته ی خود را بیابیم و در آن شغل مشغول به فعالیت بشویم اما داستان به این ماجرا ختم نشد و بیشتر ما در حرفه ای مشغول به فعالیت هستیم که هیچ ارتباطی با مدرک دانشگاهی ما ندارد. جامعه ای که افراد آن در حرفه ای که دوست دارند فعالیت نمی کنند و یا مدرک دانشگاهی را کسب می کنند که مطابق با میل و استعداد آن ها نیست از افراد خوشحال کمتری برخوردار است.

اما اگر شما بخواهید جزو آن دسته از افرادی که می نشینند و دست روی دست می گذارند تا یک میز اداری در اختیارشان قرار بگیرد نباشید بهترین ایده این است که به ندای قلبتان گوش دهید و به دنبال علاقه و استعداد خود بروید. هرچند در ابتدای راه ممکن است مجبور باشید سنگ های بزرگی را جابه جاکنید اما در نهایت با تلاش فراوان و یک اراده راسخ می توان به نتیجه دلخواه رسید.

استارت آپ وانواع آن

اما تمام این مسائلی که درباره آن صحبت کردیم برای این بود که به شما در باره ی یک نوع جدید از کسب و کار امروزی را معرفی کنیم. البته نمی توان گفت جدید ولی بدلیل جا افتادن واژه استارت آپ برای اکثر افراد ترجیح می دهیدم بیشتر در باره آن و انواع آن توضیح بدهیم.

تعریف استارت آپ:

یک استارت آپ می تواند شامل کسب و کاری باشد که می خواهد یک ایده جدید را به بازار ارایه دهد و یا حتی می تواند شامل یک ایده تکراری باشد اما با ویژگی های منحصر به فردی که شما قرار است آن را به نحو دیگری به علاقه مندان ارایه دهید.

معمولا در کسب و کارهای این چنینی که اسم استارت آپ را بر روی آن قرار می دهیم به گونه ای هستند که باید ریسک آن ها را در ابعاد بزرگ بپذیریم. معمولا از هر ۱۰۰ استارت آپی که ایجاد می شود ۱۰ تای آن باقی می مانند و از آن ۱۰ تا ۱ استارت آپ مثل اینستاگرام به موفقیت می رسند. بنابراین باید به یاد داشته باشید که برای شروع هر کاری که ایده ای نو دارد چگونه می خواهید سرمایه گذاری کنید.

انواع استارت آپ:

استارت آپ ها به دلیل انواع مختلفی که در نوع سرمایه گذاری آن ها وجود دارد می توانند به پنج دسته مختلف دسته بندی بشوند.

استارت آپی براساس سبک زندگی

استارت آپ وانواع آن

برخی علاقه مندند تا کاری را راه اندازی کنند که مطابق با علایقشان باشد و تجربه ای را که در کارهای روزمره خود داشته اند در این استارت آپ سعی می کنند پیاده سازی کنند. مثلا عکاسی که سال ها مشغول به عکاسی بوده است می تواند با ایجاد یک آتلیه کوچک و با تعداد کمی پرسنل هم کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده باشد و هم به علاقه و استعداد خود پاسخی مثبت داده باشد.

استارت آپ های مشاغل خانگی و سنتی

معمولا به افرادی که سعی می کنند از مهارت های خود در هنر و آشپزی و غیره برای کسب درآمد استفاده کنند کارآفرین گفته می شود. شاید فکر کنید در روستاها و مناطق دور افتاده این کار بیشتر صورت می گیرد اما باید عنوان کرد که با گسترش فعالیت های شبکه های اجتماعی در جوامع مختلف بسیاری از خانم های خانه دار در این فکرند تا برای خود درامدی کسب کنند و این خود می تواند شروع یک استارت آپ جدید باشد.

استارت آپ وانواع آن

معمولا برای شروع یک استارت آپ این چنینی نیاز به سرمایه زیادی نسیت ولی افرادی که شروع به چنین فعالیت هایی می کنند سرمایه های خود را از اقوام و دوستان جمع آوری می کنند و ممکن است سود آن چنانی نداشته باشد.

استارت آپ های حاصل سرمایه گذاری های شخصی

استارت آپ وانواع آن

افرادی هم هستند که برای شروع کار جدید خود از سرمایه مالی خود برای چنین فعالیت هایی استفاده می کنند. ادامه کسب و کار برای افرادی که این راه را برای شروع کسب و کار خود انتخاب می کنند از طریق فروش سهام است تا منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند. اما افرادی که مناسب برای این کار هستند افرادی اند که یا در یک استارت آپ کار موفقی داشته اند و یا از افرادی به شمار می روند که دارای سرمایه کلانی می باشند.
نکته ای که در شروع این فعالیت ها باید به آن توجه کرد این است که پس از بزرگ شدن کار شما و گسترش آن حتما از یک سرمایه گذاری خارجی دیگر هم برای ادامه استارت آپ خود کمک بگیرید.

استارت آپ های شرکت های هدف

استارت آپ وانواع آن

این استارت آپ ها یا این نوع کسب و کار ها در قالبی طراحی و ایده پردازی می شوند که هدفشان بخش کوچکی از بازار است و در آینده به شرکتی با هدف بزرگتر سپرده خواهند شد. شرکت های بزرگتر هم ممکن است این استارت آپ ها را به محلی برای تحقیق و توسعه فعالیت های خود قرار دهند.

The post استارت آپ و انواع آن appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *