تاثیر شبکه اجتماعی در دنیای امروز

دنیای امروز دیگر رنگ و بوی آن سال های گذشته را ندارد و همه چیز به شکل مدرنی تغییر شکل داده است. از آنجایی که در بدو ورود شبکه های اجتماعی هیچ آموزشی برای استفاده از آن در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار نگرفت امروزه شاهد اثرات منفی بسیاری در ابعاد مختلف زندگی مردم در اقشار مختلف هستیم.

تاثیر شبکه اجتماعی در دنیای امروز

شبکه های اجتماعی درواقع یک رسانه خبری در دوره امروز به شمار می آیند. خیلی از افراد برای اطلاع رسانی هرچه سریع تر به مردم از این رسانه اجتماعی استفاده می کنند. از یک جهت می تواند به دلیل سرعت بالایی که در اطلاع رسانی دارد بسیار نقش مهم و پررنگی را در جامعه ایفا کند اما ازطرف دیگر باعث خواهد شد تا رسانه های سود جو برای اطلاع رسانی اخبار کذب از این وسیله استفاده نمایند.

انواع تاثیرات شبکه های مجازی

این تاثیرات می تواند اثرات مختلفی بر زندگی روزمره و حتی آینده ی فرزندان ما در جامعه داشته باشد. از جمله این تاثیرات :روابط آزاد، فردگرایی، استرس زنان، هویت زدایی، انزواطلبی می توان عنوان کرد. اما برای آگاهی بیشتر از هرکدام از این آسیب های اجتماعی بهتر است به ادامه این مقاله توجه کنید.

روابط آزاد:

تاثیر شبکه اجتماعی در دنیای امروز

دنیای مجازی این امکان را برای هرفردی به وجود می آورد تا افراد بتوانند به دون هیچ قید و بندی و هیچ قانون خاصی خود را در دنیایی قرار دهند که پر است از افرادی که دارای افکار متفاوت هستند و نمی توان هیچ پیش زمینه ای از آن ها در ذهن خودمان تصور کنیم. و اصلا معلوم نیست که در پس هر آیدی ناشناسی چه تفکر پلیدی قرار گرفته است و که ممکن است توسط آن ذهن ما را هدف قرار دهد.

فردگرایی:

تاثیر شبکه اجتماعی در دنیای امروز

افراد در این دسته دیگر علاقه ای ندارند تا بیشتر وقت خود را در جمع بگذارانند و همیشه به دنبال سرگرم شدن در شبکه های مجازی می باشند و یا مدام در حال به اشتراک گذاشتن پست های شخصی خود می باشند که این موضوع سبب دوری بیشتر افراد از خانواده های خود می شود.

استرس زنان:

تاثیر شبکه اجتماعی در دنیای امروز

دنیای غیر واقعی که در فضای مجازی وجود دارد اولین آسیب هایش شامل دختران و زنان نیز می شود. چراکه افراد سودجوی بسیاری هستند که از این فضای آزاد و بی هویت استفاده می کنند تا علاوه برسرگرمی های خود زنان را مورد سواستفاده های جنسی خود قرار دهند.

هویت زدایی:

تاثیر شبکه اجتماعی در دنیای امروز

دنیای مجازی می تواند هر فردی را گذشته از آنچه که هست و یا آنچه که بوده هویتی جدید ببخشد. درواقع افراد بر اساس نیاز های محدود خود و یا به خاطر موضوعی خاص ممکن است گرد هم جمع شوند و این موضوع هیچ ارتباطی به سرزمین، زبان بومی و محلی، کشور، فرهنگ ملی و نژاد آن افراد ندارد.

انزوا طلبی:

تاثیر شبکه اجتماعی در دنیای امروز

از آنجایی که فرد دچار فرد گرایی و هویت زدایی می شود به دنبال آن انزوا طلبی را هم شامل حال خود خواهد داشت. درواقع افراد دیگر گرایشی به حضور در اجتماعات را نخواهند داشت و به تدریج کم تحرکی و گوشه گیری سبب می شود تا افراد کم کم از فضاهای اجتماعی واقعی دور شوند و به فضاهای اجتماعی مجازی روی بیاورند که به تدریج موجب می شود تا هویت ملی و انسجام اجتماعی یک جامعه به تدریج تضعیف بشود.

The post تاثیر شبکه اجتماعی در دنیای امروز appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *