معرفی شبکه های اجتماعی

از آنجا که جمعیت کاربران اینترنت در سراسر دنیا از جمله ایران روز به روز در حال افزایش می باشد، شبکه های اجتماعی متفاوتی نیز بوجود آمده اند.در دنیای امروز شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در زندگی و فرهنگ ملت‌های مختلف ایفا می‌کنند و نفوذ شبکه‌های اجتماعی در میان مردم به اندازه‌ای شده است که زندگی بدون شبکه‌های اجتماعی سخت خواهد بود شاید بهتر باشد که ابتدا به توضیحات مختصری در مورد مفهوم شبکه های اجتماعی بپردازیم و سپس به معرفی انواع آن برسیم.

منظور از شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی را می توان همانند یک گراف که از تعدادی راس و یال تشکیل شده در نظر گرفت که در رئوس این گراف انسانها و نوع روابط بین آنها ، یال های این گراف را تشکیل خواهند داد.انواع زیادی از یال‌ها می‌تواند میان رأس‌ها وجود داشته باشد. بیش از یک قرن می باشد که نام این نوع گراف ارتباطی بین انسانها را شبکه اجتماعی گذاشته اند.

تاریخچه پیدایش شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نیز مانند بسیاری دیگر از دستاورد‌های انسان‌ها فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته اند تا به شکل امروزی تبدیل شده اند.یکی از مهمترین اهداف شبکه‌های اجتماعی جمع کردن افراد در کنار یکدیگر در فضای مجازی بود، این ایده در سال ۱۹۹۵ در قالب راه‌اندازی وب‌سایت Classmates.com ارائه شد. با جستجودر این وب سایت کاربران می توانستند دوستان دوران تحصیل خود را پیدا نمایند.

در سال ۲۰۰۲ شبکه اجتماعی Friendster پا به عرصه اینترنت گذاشت. این شبکه با هدف پیدا نمودن کاربران با اهداف و علایق مشابه راه اندازی شد. این شبکه به دلیل بروز مشکلات فنی چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. درسال ۲۰۰۳ شبکه اجتماعی LinkedIn متولد شد. هدف از ایجاد آن برقراری ارتباط میان افراد متخصص در زمینه های شغلی مختلف بود. از آنجا که بازار کار و یافتن شغل مناسب همواره از امور مهم در زندگی افراد می باشد LinkedIn به سرعت در میان کاربران شناخته شده و امروز بیش از ۲۹۷ میلیون کاربر در آن عضو می باشند.

LinkedIn

در سال ۲۰۰۳ علاوه بر شبکه LinkedIn ، شبکه MySpace به منظور یافتن کاربران علاقه مند به هنر و موسیقی شکل گرفت اما متاسفانه مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

Facebook

در سال ۲۰۰۴ به منظور برقراری ارتباط میان دانشجویان در سراسر دنیا Facebook راه اندازی شد. از همان ابتدا Facebook مورد توجه و استقبال کاربران قرار گرفت.

Youtube

در سال ۲۰۰۵ شبکه Youtube با هدف اشتراک گذاری رایگان ویدیو بین کاربران شکل گرفت. امروزه Youtube یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی می باشد زیرا با جستجو در آن می توانید در مورد موضوعات مختلف ویدیوهای آموزشی خوبی را پیدا نمایید.

Twitter

در سال ۲۰۰۶ توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی و میکروبلاگینگ بوجود آمد. کاربران Twitter قادر بودند پیام های متنی که حدود ۱۴۰ کاراکتر بودند را به اشتراک بگذارند. با گذشت این همه سال باز هم Twitter یکی از پر طرفدارترین شبکه ها به شمار می رود.

Googleplus

در سال ۲۰۱۱ گوگل اقدام به راه اندازی شبکه ی اجتماعی به نام Googleplus نمود. امکاناتی نظیر چت ویدئویی از جمله ویژگی های این شبکه به شمار می رود.

Instagram

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی عصر حاضر در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون چیزی بیشتر از ۲۰ میلیارد عکس توسط کاربران آن در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.اینستاگرام تنها در بستر موبایل کار می کند و محبوبیت آن باعث شد تا فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ این شبکه اجتماعی که تنها توسط ۱۳ نفر راه‌اندازی شده بود را با قیمت گزاف یک میلیارد دلار خریداری کند

Telegram

در آگوست ۲۰۱۳ ،Telegram در روسیه راه اندازی شد اما در حال حاضر مرکز اصلی آن در آلمان می باشد. این شبکه در ابتدا نقش یک پیام رسان ساده را ایفا می کرد و به تدریج با پدیدار شدن امکاناتی همچون گروه ها و کانال ها یک شبکه اجتماعی تلقی شد.

Pinterest

پینترست در مارچ ۲۰۱۰ راه اندازی شد، این شبکه مانند یک تابلو اعلانات دیجیتال می باشد که کسب و کارها می‌توانند محصولات و داشته های خود را به معرض نمایش بگذارند ، کسب و کارهای کوچکی که بیشتر مخاطب آنها خانم هستند، مسلما باید در Pinterest سرمایه گذاری کنند زیرا بیشتر کاربران این شبکه را خانم ها می باشند.

The post معرفی شبکه های اجتماعی appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *