قسمت دهم | چرا به یک استراتژی بلندمدت و یکپارچه برای محتوای خود نیاز داریم؟

در این بخش از مجموعه دوره‌های بازاریابی محتوایی هاب‌اسپات یاد خواهید گرفت که چرا به طراحی استراتژی بلندمدت نیاز دارید؟ استراتژیی که به هماهنگی و تمرکز تلاش‌های‌تان منجر شود و شما را به یک تولیدکننده محتوای سریع، قوی و پربازده بدل کند.

 

چرا طراحی استراتژی یا برنامه‌ی محتوایی بلندمدت برای کسب‌وکار شما اهمیت دارد؟

قبل از هر چیزی، برنامه‌ریزی یک نقشه راه برای محتوای‌تان فراهم می‌کند. شما بدون مقصد شروع به رانندگی نمی‌کنید؛ چون سوخت‌تان هدر خواهد رفت. شاید به همین دلیل است که ۸۶٪ از سازمان‌های تاثیرگذار کسی را دارند که سکان استراتژی محتوایی‌شان را در دست بگیرد.

در این نقطه شما باید بدانید که محتوا چه میزان تاثیر در استراتژی بازاریابی درونی شما دارد،

اما یادآوری می‌کنیم که محتوا وظیفه‌ی بسیار مهم کشاندن افراد از یک مرحله به مرحله‌ی دیگری از متدولوژی درونی را برعهده دارد. محتوا نقشی بسیار اساسی در هر کدام از مراحل خرید دارد.

در بحث تولید محتوا، شما باید تا حد امکان واکنش‌پذیر و سریع باشید تا بتوانید از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

داشتن یک برنامه به شما و تیم‌تان این امکان را می‌دهد که در برابر وقایع پیش رو واکنش‌پذیر و منظم باشید و فعالانه محتوای مورد نیاز برای وظایف بازاریابی خود را مدیریت کنید.

برنامه‌ی محتوایی بلندمدت خود را مثل یک حساب پس‌انداز در نظر بگیرید. اگر هدفتان این باشد که روزی بازنشسته شوید، به یک برنامه نیاز دارید، و این‌که باید در مورد واریزها منظم باشید. هرچه در واریزهای‌تان منظم‌تر و بهتر باشید، نتیجه‌ی بهتری از سرمایه‌گذاری خود خواهید گرفت.

اما برای بازنشستگی، شما باید هرماه واریز داشته باشید، در غیر این‌صورت به هدف نهایی خود نخواهید رسید.

این مسئله در مورد محتوای شما هم صدق می‌کند. اگر برنامه داشته باشید و در اجرای آن ثابت‌قدم باشید، شانس خود را برای نتیجه‌گیری بهتر و بهبود نرخ بازگشت سرمایه افزایش می‌دهید. در طول مسیر موانع مختلفی ظاهر خواهند شد، اما مهم اینست که شما اهداف و جهت‌گیری خود را می‌دانید

داشتن یک برنامه‌، هماهنگی، درک ظرفیت‌ و اولویت‌ها را برای این‌که بدانیم چه چیزی چه موقع باید انجام شود، آسان‌تر خواهد کرد.

دلیل دیگر برای این‌که باید یک برنامه‌ی بلندمدت داشته باشید این است که به شما کمک می‌کند تا منظم باشید. اکثر مواقع تیم‌های بازاریابی تمرکز خود را به طور همزمان به چند پروژه معطوف می‌کنند. یک برنامه‌ی بلندمدت تمام پروژه‌های پیش رو را لحاظ می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که در فرایند تولید محتوای خود، سریع باشید.

هم‌چنین منظم بودن این امکان را فراهم می‌کند تا اهداف بازاریابی خود را با اهداف کلی کسب‌وکارتان هماهنگ کنید.

درواقع تیم بازاریابی را با سایر تیم‌های سازمان هماهنگ می‌کند. محتوا تنها برای پشتیبانی از تیم بازاریابی نیست بلکه باید تیم‌های فروش، خدمات مشتریان، محصول و خدمات و … را نیز شامل شود. با هماهنگ کردن اهداف بازاریابی خود با اهداف کلی سازمان می‌توانید مطمئن شوید که تمرکز شما جایی تاثیر خواهد گذاشت که اهمیت بالایی دارد و توجه مخاطبان را جلب خواهد کرد.

در نهایت، برنامه‌ریزی بلندمدت این امکان را فراهم می‌کند تا با تعریف کردن یک داستان، خریدار را در سفرش همراهی کنید. به یاد داشته باشید که محتوا سوختی است که متدولوژی بازاریابی درونی را پیش می‌برد. داشتن یک رویکرد منظقی نسبت به محتوا، به شما این فرصت را می‌دهد که به مخاطبان خود در زمان نیاز پاسخگو باشید.

در ویدیوی بعدی در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد که چطور باید برنامه‌ی بلندمدت محتوایی خود را تنظیم کنید؟

نوشته قسمت دهم | چرا به یک استراتژی بلندمدت و یکپارچه برای محتوای خود نیاز داریم؟ اولین بار در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا گراف. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *