آموزش برنامه نویسی اندروید در قالب ساخت اپلیکیشن painting

آموزش برنامه نویسی اندروید درقالب ساخت اپلیکیشن painting

در این فیلم، یک اپلیکیشن نقاشی را برای اندروید با استفاده از تعامل لمس کردن صفحه ایجاد می کنیم. کاربر قادر به انتخاب از یک مجموعه رنگ بوده و می تواند اندازه قلمو و پاک کن را انتخاب کند. همچنین می تواند یک ترسیم جدید ایجاد کرده یا نقاشی فعلی خود را در گالری دستگاه ذخیره کند. در تصویر زیر، نمایی از اپلیکیشن کامل شده را می بینید:

ساخت اپ نقاشی ,نقاشی ,اندروید ,آموزش برنامه نویسی اندروید, painting

این آموزش در قالب سه فصل، روش ایجاد اپلیکیشن نقاشی برای اندروید را آموزش می دهد:

در فصل اول، رابط کاربری اپلیکیشن را طراحی می کنیم تا منویی از گزینه های ایجاد سند جدید، انتخاب اندازه قلم مو، انتخاب اندازه پاک کن و ذخیره نقاشی نمایش داده شود. قسمت بیشتر فضای اپلیکیشن شامل بوم نقاشی است که با رنگ سفید مشخص می شود. در پایین بوم نیز پالتی از ۱۲ رنگ مختلف برای انتخاب توسط کاربر به عنوان رنگ قلمو در نظر گرفته شده و طراحی می شود.

در فصل دوم، تعاملات کاربر یعنی لمس کردن صفحه و کشیدن انگشت روی آن را تشخیص داده و کدنویسی می کنیم. در ادامه، انتخاب کردن دکمه های انتخاب رنگ توسط کاربر را مدیریت می کنیم تا با انتخاب هرکدام از آنها، رنگ قلم مو تنظیم شود.

در فصل سوم، اعمال ضروری اپلیکیشن شامل ایجاد سند جدید، ذخیره نقاشی، انتخاب اندازه قلمو و اندازه پاک کن انجام شده و این اعمال مربوط به منوی بالای اپلیکیشن را کدنویسی می کنیم.

شما می توانید ، هرگونه سوال و پیشنهاد خود را از طریق دیدگاه های همین پست مطرح کنید.

نوشته آموزش برنامه نویسی اندروید در قالب ساخت اپلیکیشن painting اولین بار در دانشجویار پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *