معرفی پادکست آنچه در ذهن می‌گذرد | پادکست روانشناسی


تا کنون پادکست های متعددی را در مجموعه‌ی پادکست های یادگیری زبان انگلیسی معرفی کرده‌ایم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مغز پنهان ما و سیاره پول اشاره کرد.

همواره تأکید کرده‌ایم که معیار انتخاب پادکست‌ها این است که علاوه بر کمک به یادگیری زبان انگلیسی، بتوانند به عنوان مکمل درس‌های متمم هم مفید باشند.

بر اساس همین معیار، قصد داریم یکی از قوی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پادکست های روانشناسی جهان را به شما معرفی کنیم. تولید و ارائه‌ی پادکست All in the Mind از سال ۲۰۰۲ آغاز شده و تا کنون هم ادامه یافته است.

All in the Mind - آنچه در ذهن می‌گذرد

پادکست All in the Mind توسط رسانه‌ی استرالیایی ABC RN تهیه و عرضه می‌شود و موضوع اغلب شماره‌های آن به نوعی به روانشناسی مربوط است.

تقریباً تمام افرادی که در این پادکست با آن‌ها گفتگو می‌شود، در حوزه‌ی خود از صاحب‌نظران به‌نام در سطح جهان هستند و بسیاری از آن‌ها، در زمینه‌ی گفتگو، کتابها و مقالات مطرح و معتبر، تألیف و تدوین کرده‌اند.

توضیح: شبکه BBC هم مجموعه پادکستی با عنوان All in the Mind دارد که اگر چه بسیار مفید و ارزشمند است، اما موضوع بحث ما در این مطلب نیست. به همین علت، هنگام جستجو توجه داشته باشید که تولیدکننده BBC است یا ABC.

اگر کمی در وب جستجو کرده یا به سراغ برنامه‌های مدیریت پادکست خود بروید، به سادگی می‌توانید مجموعه‌ی All in the Mind را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف پیدا کرده و گوش دهید.

اما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به خود سایت ABC هم سر بزنید و شیوه‌ی چیدن پادکست‌ها و آرشیو شدن آن‌ها را ببینید. وجود متن کامل (Script) اکثر پادکست‌ها و نیز لینک به منابع مطرح شده در پادکست و سایر توضیحات تکمیلی، توجه به آن‌ها پیگیری نکات مطرح شده را ساده‌تر می‌کند.

 فهرست عناوین و لینک فایل‌های آنها (ABC)

 صفحه‌ی معرفی پادکست‌ برای کاربران iTunes

طبیعتاً انتخاب یک نمونه فایل از این مجموعه پادکست با صدها عنوان، کار ساده‌ای نیست. اما اگر به کاربرد بیگ دیتا در تحلیل هیجانات انسان‌ها علاقه‌مند باشید، شاید فایل The Hard Data of Soft Emotions نقطه‌ی شروع مناسبی باشد.

مهمان این فایل، آلکس پنت‌لند (Alex Pentland) است که کتاب Social Physics (فیزیک اجتماعی) او شهرت جهانی دارد:


دانلود متن گفتگو (فایل PDF)

اگر برخی از این پادکست‌ها را قبلاً گوش داده‌اید یا بعداً گوش دادید و احساس کردید مناسب است که سایر دوستان متممی هم به آنها گوش دهند، ممنون می‌شویم آن پادکست مشخص را در اینجا (به همراه شرح مختصر) به دوستان‌تان هم معرفی کنید.

سری مطالب حوزه آموزش زبان انگلیسی

The post معرفی پادکست آنچه در ذهن می‌گذرد | پادکست روانشناسی appeared first on متمم.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *