بسته های ضروری Android SDK

android sdk important packages 5446 تصویر

بسته های ضروری Android SDK

همانطور که احتمالا می دانید کمپانی گوگل ایرانی ها را تحریم کرده و کاربران ایرانی در حالت عادی نمی توانند به SDK های اندروید دسترسی داشته باشند. به همین دلیل در این بخش تمامی API های ضروری که یک توسعه دهنده اندروید به آن ها نیاز دارد را برای دانلود قرار داده ایم که به راحتی و بدون نیاز به استفاده از VPN قابل دانلود است.

SDK چیست؟

SDK مخفف شده عبارت “Software Development Kit” به معنای بسته توسعه نرم افزار است. SDK شامل ابزار های مختلفی است که به منظور توسعه نرم افزار ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال کمپانی گوگل برای آن که توسعه دهندگان بتوانند برنامه های اندرویدی را توسعه دهند، Android SDK را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. مثال دیگر کمپانی Oracle است که JDK را برای توسعه دهندگان جاوا ارائه نموده است.

android sdk important packages 5446 1 تصویر

توضیحات

SDK قرار داده شده در این پست شامل مواردی همچون Android SDK Build-Tools، Android SDK Platform-Tools، اندروید ۴ تا اندروید ۸ و غیره است. تصویر زیر کل بسته موجود در Android SDK را بعد از نصب شدن نشان می دهد:

android sdk important packages 5446 2 تصویر

دانلود بسته ها به صورت تکی

در زیر بسته های مربوط به API اندروید و همچنین بسته Android SDK Build-Tools و Android SDK Platform-Tools برای دانلود به صورت تکی قرار داده شده است.

  • Android SDK Platform-Tools
  • Android SDK Build-ToolsAPI 14 ( اندروید ۴ )
    API 15 ( اندروید ۴٫۰٫۳ )
    API 19 ( اندروید ۴٫۴٫۲ )
    API 21 ( اندروید ۵ )
    API 22 ( اندروید ۵٫۱ )
    API 23 ( اندروید ۶ )
    API 24 ( اندروید ۷ )
    API 25 ( اندروید ۷٫۱ )
    API 26 ( اندروید ۸ )

نصب بسته ها به صورت دستی

  • بعد از دانلود Android SDK Build-Tools یا Android SDK Platform-Tools آن را در جایی که Android SDK را نصب کرده اید، کپی کرده و سپس از حالت فشرده خارج کنید.
  • API مربوط به اندروید مورد نظر خود را دانلود کنید سپس آن را در جایی که Android SDK را نصب کرده اید، در پوشه platforms قرار دهید.

دانلود Android SDK به صورت یکجا

به منظور نصب کل بسته های گفته شده در بالا، می توانید آن را از بخش زیر دانلود کرده و استفاده کنید.

توجه! بعد از دانلود آن را از حالت فشرده خارج کرده و در یک پوشه در درایو سی قرار دهید (نصب کننده SDK به طور پیش فرش آن را در پوشه AppData\Local\Android نصب می کند). بعد از آن باید مسیر SDK را در IDE ای که از آن استفاده می کنید، مشخص کنید.

لینک های مفید

  • دانلود Android Studio
  • دانلود SDK های اندروید به صورت آفلاین

نوشته بسته های ضروری Android SDK اولین بار در سورس سرا - آموزش برنامه نویسی. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *