برترین استارتاپ های خارجی در سال ۲۰۱۸

 

اکثر این استارت آپ هایی که به عنوان برترین ها در سال ۲۰۱۸ معرفی شده اند، هیچ پشتوانه مالی دولتی نداشته اند؛ این اتفاق مفهوم اصلی استارت آپ است که از صفر و بی هیچ پشتوانه ای به رشد سریع دست پیدا کنیم . این روزها همین استارت آپ های عنوان شده با بزرگتر شدن و جذب مخاطبان زیاد به یک بنگاه اقتصادی بزرگی تبدیل شده اند.

برترین استارتاپ های جهان

۱- Exabeam

ریشه ‌کنی هکرهای جاسوسی

Exabeam رفتار انسانی را در شبکه بررسی می‌کند تا از هک شدن و تخریب سیستم‌های شما از سوی افراد جلوگیری کند. سهولت در استفاده از نرم‌افزار Exabeam و هم‌ چنین تحلیل رفتار کاربر در فضای مجازی که ضریب آسیب‌پذیری وی را مشخص می‌کند، از جمله قابلیت‌های این مجموعه است. این شرکت در یافتن تهدیدهای شبکه، رویکردی علم-داده (data science) دارد و به همین دلیل می‌تواند بسیار موفق عمل کند.

هکرهای جاسوسی

۲- OverOps

ارائه‌ی پاسخ مستقیم به برنامه‌نویسان

اورآپس به توسعه‌دهندگان می‌گوید چه‌موقع و چرا کدهای آنها با شکست مواجه می‌شود و از این طریق به آنها کمک می‌کند عیب‌ها را بیابند و مشکلات را برای بررسی بیشتر الویت‌بندی کنند.
با وجود اورآپس، شرکت‌ها می‌توانند با سرعت و اطمینان بیشتری محصولات خود را عرضه کنند و توسعه‌دهندگان وقت خود را برای کدنویسی و عرضه‌ محصولات بهتر صرف کنند، به‌جای اینکه زمان‌شان برای پیداکردن مشکلات و حل آنها تلف شود.

۳- Sigma Computing

چارت‌های زیبا بدون کدنویسی

سیگما به کاربران اجازه می‌دهد دیتابیس‌های بزرگ را که در فضای ابری میزبانی می‌شوند، به‌راحتی تحلیل کنند، نمودارها و جداول مربوط به آن را بسازند و اطلاعات را در قالب نمودار نشان دهند. همه‌ی این کارها بدون برنامه‌نویسی و به‌راحتی انجام می‌شود.
درحال‌حاضر اطلاعات بسیار زیادی در فضای ابری بارگذاری می‌شوند. این روند، به‌سرعت در حال پیشرفت است و پیشرفت سریع آن، به این معناست که به رویکردهای جدیدی برای تصویرسازی و تحلیل این داده‌ها نیاز داریم. محصول ارائه‌شده‌ی سیگما، بسیار جالب‌توجه است و جای پیشرفت فراوانی دارد.

۴- Prospera

به کار‌گیری هوش مصنوعی در کشاورزی

تکنولوژی‌های یادگیری عمیق (Deep-Learning) به سرعت در حال ایجاد تغییر و تحول در صنایع مختلف هستند. شرکت ۷ میلیون دلاری Prospera هم قصد دارد تا از این تکنولوژی در صنعت کشاورزی بهره ببرد و با کمک هوش مصنوعی بازده و بهره‌وری زمین‌‌های کشاورزی را افزایش بدهد. تیم Prospera از تعدادی متخصص کامپیوتر، فیزیکدان و متخصصان امور کشاورزی تشکیل شده است تا تمام جوانب کار به درستی پیش برود.

هوش مصنوعی

۵- Gladly Software

نسل آینده نرم‌افزارهای ارائه دهنده خدمات

Gladly یک نرم‌افزار متعلق به نسل آینده است که برای دنیای امروز تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی ساخته شده است. مشتریان دوست دارند که برند محبوبشان آنها را بشناسد و از طریقی که راحت‌تر هستند با آنها تعامل داشته باشد. نرم‌افزار Gladly مدیریت روابط با مشتریان را به‌صورت هوشمند و خلاقانه مدیریت می‌کند تا مشتریان از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.

۶- تاکسی بدون راننده

این روزها رسیدن به ماشین های خودران به هدف اصلی بسیاری از استارت آپ ها تبدیل شده است تا بتوانند با ارائه ایده ای نو، خلاقیت جدیدی ارائه دهند. شرکت وویاگ اخیرا، ایده تاکسی بدون راننده را مطرح و اجرایی کرده است. با استفاده از این استارت آپ مسافر می تواند ابتدا مبداء و مقصد خود را مشخص کند و هر جایی از مسیر که علاقه ای به ادامه سفر نداشت می تواند خودرو را متوقف کند. در این تاکسی های خودران مسافران امنیت بیشتری دارند.

۷-استارت آپ ربات خانگی

ربات خانگی قطعا جزء پروژه ها خاصی محسوب می شود که در آینده به موفقیت های بسیاری دست پیدا خواهد کرد. استارت آپ ربات خانگی در واقع جزیی از افراد یک خانواده محسوب می شود که با مزایایی همچون مشاور بودن، پزشک، همراه خوب و … در همه حال می تواند به کمک اعضای خانواده بیاید. این استارت آپ با هزینه ۱۱٫۵ میلیون دلار که توسط گروه فوندی تامین شده، اجرایی شده است.

۸-استارتاپ MoveWith

کلاس‌های جهانی تناسب‌ اندام در موبایل‌

این نرم‌افزارِ شخصیِ تناسب اندام، تمرین‌های ورزشی از مربیان مشهور را در اختیارتان می‌گذارد. این برنامه شامل سه نوع کلاس‌ آموزشی است:
تمرینات جسمی، مثل دو، دوچرخه‌سواری
تمریناتی ذهنی، مثل یوگا
تمریناتی برای روح، مثل مدیتیشن
این نرم‌افزار، ماهیانه رشد صد درصدی دارد و هر آنچه برای دستیابی به سلامت خود نیاز دارید، در اختیارتان می‌گذارد. تمرینات و توصیه‌های آن کاملا شخصی‌سازی‌شده و متناسب با سطح توانایی بدنی کاربران است. در واقع می توان گفت این نرم‌افزار، باشگاه مدرنی است که به خانه می‌برید و کاملا شخصی و سراسر دیجیتال است.

تناسب اندام

۹-Pillo Health

این محصول در خانه به‌عنوان کمک‌ سلامت خدماتی را ارائه می‌دهد. مخصوصا وقتی شخصی باید داروهای خود را طبق برنامه و در ساعت مشخص مصرف کند. بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند دستمزد افرادی را پرداخت کنند که چنین خدماتی را در منزل بیماران ارائه می‌دهند؛ اما محصول شرکت Pillo Health این مسئله را حل کرده است.
زمان‌بندی Pillo این دستگاه را در ساعت مشخص فعال می‌کند و دستگاه با اسکن‌کردن محیط و شناسایی افراد، مصرف داروی مشخص‌شده را به آن‌ها یادآوری می‌کند و کاربر بعد از خوردن دارو، دستگاه را غیرفعال می‌کند. بعد از گذشت مدت زمان مشخص و غیرفعال‌نشدن Pillo، دستگاه این موضوع را به خانواده یا دکتر فرد بیمار اطلاع می‌دهد.
یکی دیگر از ویژگی‌های Pillo این است که به پرسش‌های عمومی مانند «هر سیب چند کالری دارد؟» یا درخواست‌هایی مانند «برنامه‌ی دارویی من را نشان بده» پاسخ می‌دهد.

۱۰-Babytree

Babytree، یک سرویس جامع مراقبت از کودک است که هم والدین پرمشغله و هم پرستاران حرفه‌ای کودک از آن منتفع می‌شوند. درواقع این سرویس به خانواده‌های چینی کمک می‌کند به تمام نیازهای فرزند خود از بدو تولد تا دوران کودکی، رسیدگی کنند. Babytree در سال ۲۰۰۶ توسط بائو شو که از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شده بود، در شهر پکن تأسیس شد و در طول سال‌ها به رشد خود ادامه داد تا جایی که نظر سرمایه‌گذارانی نظیر ماتریکس پارتنرز و TAL Education Group را به خود جلب کرد.
موفقیت واقعی Babytree در سال ۲۰۱۵ رقم خورد، یعنی زمانی که دولت چین سیاست «تک‌فرزندی» را تغییر داد. تعداد کاربران سایت Babytree در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۰ میلیون نفر رسید. سال ۲۰۱۸ نیز پس از یک دوره جذب سرمایه از شرکت‌هایی نظیر علی‌بابا، ارزش خود را ۲۰۰ میلیون دلار دیگر افزایش داد و به یک یونیکورن تبدیل شد.

۱۱-UiPath

در سال ۲۰۱۲، دو بازرگان رومانیایی UIPath را باهدف ارائه‌ی خدمات اتوماسیون راه‌اندازی کردند. نرم‌افزار اتوماسیون پروسه‌ی رباتیک (RPA) به شرکت‌ها کمک می‌کند کارهای اداری و تکراری خود را به فرایندهای خودکار تبدیل کنند. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر هیتاچی، IBM و بوش از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. سال ۲۰۱۸، شرکت UiPathپارام کالون را از مایکروسافت جذب کرد تا نقش مدیر محصول را در این شرکت به عهده بگیرد. ماه مارس سال جاری، دوره‌ی B جذب سرمایه‌ی UiPath با سرمایه‌گذاری ۱۵۳ میلیون دلاری شرکت Accel به پایان رسید و این شرکت به ارزشی بیشتر از یک میلیارد دلار دست پیدا کرد.

۱۲- Lola

برندی جذاب برای محصولات زنانه

لولا یک سرویس اشتراک محصولات صد درصد کتان ارگانیک زنانه است که مستقیما به منزل مشتریان ارسال می گردد. از دلایل جذابیت و اهمیت این استارتاپ می‌توان به این نکته اشاره کرد که فقط مرتبط با محصولات بهداشتی زنانه است.

۱۳-Function of Beauty

شامپوی شخصی

این شرکت با استفاده‌ از الگوریتم‌های ماشینی، شامپوهای اختصاصی و شخصی‌سازی‌شده متناسب با علایق مشتریان و جنس موی آنها تولید می‌کند. ایده‌ی این استارتاپ بسیار شایان توجه و  منحصربه‌فرد است: تهیه‌ شامپو یا نرم‌ کننده‌ خاص با فرمولاسیون منحصربه‌فرد برای هر مشتری. به‌غیر از ایده، نحوه‌ی اجرای آن است که باعث شده این استارتاپ به موفقیتی بزرگ دست پیدا کند. روی هر بطری شامپو، نام خریدار درج شده است که آن را به یک محصول کاملا اختصاصی تبدیل می‌کند.

۱۴-Carta

خرید شفاف سهام

این استارتاپ، یک کارگزار انتقال سهام است که وظیفه‌ی مدیریت حقوق صاحبان سهام شرکت‌های خصوصی را بر عهده دارد. این استارتاپ، گواهی‌های کاغذی خرید وفروش سهام و ضمانت‌ها و اسناد مرتبط را دیجیتالی می‌کند. به این ترتیب مشتریان می‌توانند به ‌راحتی سهام‌ها را ردیابی کنند و متوجه شوند چه کسی چه سهامی در یک استارتاپ دارد.
این استارتاپ، مالکیت و حقوق صاحبان سهام را برای همه‌ ساده‌تر می‌کند. این کار تا پیش از این، بسیار پیچیده و به ‌سختی مفهوم بود.

۱۵-uBiome

ساخت بزرگ‌ترین دیتابیس میکروبی در دنیا

این استارتاپ برای ساخت بزرگ‌ترین دیتابیس میکروبی دنیا تلاش می‌کند. میکروب‌ها باکتری‌هایی هستند که در بدن ما زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها مفید‌ند و به حفظ سلامت بدن‌مان کمک می‌کنند. این استارتاپ از این دیتابیس برای ارائه‌ی تست‌های پزشکی و سایر موارد مرتبط با ویروس‌ها و باکتری‌ها استفاده می‌کند.
آزمایش‌های uBiome اطلاعاتی را درباره‌ی بیماران ارائه می‌کند که در سایر آزمایش‌های عادی امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. فعالیت این شرکت می‌تواند در صنعت پزشکی، موادغذایی، آرایشی و بهداشتی و کشاورزی تحولی بزرگ محسوب شود. تعدادی از بهترین دانشمندان این حوزه، در این استارتاپ فعالیت دارند.

۱۶-Crew

اپلیکیشنی برای کارگران ساعتی

این اپلیکیشن برای کارگران ساعتی است که بخش زیادی از نیروی کار را تشکیل می‌دهند و راه ارتباطی و آدرس ایمیل ندارند.

Crew، پلتفرمی برای پیام‌ رسانی و برقراری ارتباط برای کارگران ساعتی و آزاد است که معمولا در این صنعت نادیده گرفته می‌شوند. امکانات این اپلیکیشن شبیه به نرم‌افزارهای پیام‌ رسان است، با این تفاوت که امکانات دیگری مثل بخشی برای برنامه‌ریزی و امکان جابه‌جایی شیفت دارد.

۱۷- Vayyar

تبدیل گوشی هوشمند به دیوایس تصویربرداری سه ‌بعدی

این استارتاپ، سنسورهای تصویربرداری سه‌بعدی می‌سازد که می‌تواند درون اشیا، مایعات و متریال‌های گوناگون را ثبت کند. از این فناوری در آزمایش‌های غربالگری سرطان سینه، تشخیص نشت آب، کنترل سلامت غذا و نمونه‌های مشابه، استفاده می‌شود.
سنسورهای Vayyar می‌تواند هر گوشی یا تبلت را به یک سیستم تصویربرداری سه ‌بعدی کامل تبدیل کند. این سنسورها به‌آسانی و باسرعت، اشیا را آنالیز می‌کنند و تغییرات و تحرکات آنها را ردیابی می‌کنند.

۱۸- Pymetrics

استفاده از علوم اعصاب برای استخدام افراد و اجتناب از تعصبات ناخودآگاه

اساتید هاروارد و MIT این شرکت را پایه‌گذاری کرده‌اند. این استارتاپ با کمک بازی‌های مرتبط با علوم اعصاب، به شرکت‌ها کمک می‌کند نیروهای موردنیاز خود را استخدام کنند و افراد مستعد و مؤثر را حفظ کنند. این ابزار، تعصبات ناخودآگاه را از پروسه‌ی انتخاب و استخدام کارکنان حذف می‌کند.
شرکت‌های سراسر دنیا امروزه به این حقیقت دست یافته‌اند که محیط‌های جامع، نتایج قوی‌تری کسب می‌کنند. پایمتریکس با استفاده از هوش مصنوعی، توانایی‌ها و شایستگی‌های افراد را می‌سنجد تا محیط کاری کامل و تشکیل‌ شده از استعدادهای گوناگون را برای شرکت‌ها فراهم کند.

۱۹- Secret Double Octopus

زندگی بدون پسورد

این شرکت، نرم‌افزاری ارائه کرده است که امکان ورود امن به حساب‌های مختلف را بدون واردکردن پسورد، فراهم می‌کند. سروکله‌زدن با پسوردها، فراموش‌کردن آنها، ایجاد پسوردهای امن و معضل هک ‌شدن پسوردها همگی از مشکلاتی هستند که با وجود این نرم‌افزار می‌توانید با آنها خداحافظی کنید.

۲۰- Omni

نگهداری و اجاره‌ی وسایلی که دیگر استفاده نمی‌کنید

این استارتاپ فضایی برای شما ایجاد می‌کند که از طریق  آن می‌توانید وسایل دیگران را کرایه کنید یا وسایل و متعلقات خود را که دیگر استفاده نمی‌کنید، اجاره دهید یا بفروشید.
شرکت‌های زیادی وجود دارند که برای پیداکردن راه‌حلی برای نگهداری وسایل بی‌استفاده تلاش می‌کنند؛ اما این استارتاپ، موقعیتی فراهم کرده است که از طریق آن می‌توانید این وسایل و متعلقات را از دیگران قرض بگیرید یا به آنها کرایه دهید.

نوشته برترین استارتاپ های خارجی در سال ۲۰۱۸ اولین بار در سمانیک. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *