بهینه سازی سایت های کم ترافیک و با ترافیک بالا

بهینه سازی سایت های کم ترافیک و با ترافیک بالا

هر آنچه که در سایت های با ترافیک کم از بابت سئو باید انجام شود، در سایت های با ترافیک بالا نیز باید انجام شود. به عنوان نمونه در زمینه محتوا، متاها، بهینه سازی عکس، ساختار URL موبایل فرندلی بودن سایت و هر آنچه که در دستورالعمل های گوگل وبمستر وجود دارد، برای همه سایتها صرف نظر از ترافیکشان صدق می کند. البته قطعا ممکن است اولویت برخی از آیتم ها در سایتهای مختلف با یکدیگر تفاوت داشته باشد ولی به صورت کلی همه مواردی که در سئوی سایت های کم ترافیک باید انجام شود، در سایتهای پر ترافیک هم باید مد نظر سئوکار قرار بگیرد.

بهینه سازی سایت های کم ترافیک و با ترافیک بالا

ارتباط کد و سرور با میزان ترافیک سایت

با توجه به اینکه برخی از مواردی که به کارایی کد و سرور و یا به صورت کلی به performance کد و سرور بستگی دارند با میزان ترافیک سایت ارتباط مستقیم دارد، لذا برای بهبود رنکینگ سایت های پر ترافیک، علاوه بر مواردی که در سایت های کم ترافیک باید رعایت شوند، موارد متعددی نیز وجود دارند که باید برای بالا بردن performance رعایت شوند. مواردی مانند سخت افزار سرور، تنظیماتسرور، کدنویسی، کش، معماری دیتابیس و رعایت دستورالعمل های گوگل وبمستر و حتی برخی مواردoff-page SEO نیز باید در نظر گرفته شوند تا بازدهی سخت افزار و نرم افزار بالا برود. یکی از مواردی که در بهینه سازی باید در نظر گرفته شود، بهینه بودن تعداد درخواست هایی است که برای بارگذاری هر صفحه به سرور ارسال می شود.

بهینه سازی سایت های کم ترافیک و با ترافیک بالا

جلوگیری از درخواست های ارسالی به وب سرور

برای اینکه بخواهید از تعداد درخواست ارسالی به وب سرور جهت لود صفحه مطلع شوید، طبق تصویر بعدی، ابتدا مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید و سپس با فشردن دکمه F12 و یا با استفاده از میانبر Ctrl + Shift + I در سیستم عامل ویندوز وارد محیط Dev tools گوگل کروم شوید. سپس به تبNetwork رفته و تیک Disable cache را بزنید و صفحه را رفرش کنید. سپس می توانید با توجه به تصویر بعد، از تعداد درخواست های ارسالی به سرور جهت بارگذاری صفحه مورد نظرتان مطلع شوید.

بهینه سازی سایت های کم ترافیک و با ترافیک بالا

با توجه به تصویر بالا، جهت لود صفحه اصلی سایت وب یوز، هر کاربر تعداد ۲۲ درخواست به وب سرور ارسال می کند. پس اگر تعداد ۱۰ کاربر به صورت همزمان صفحه اصلی سایت را باز کنند به معنای ارسال ۲۲۰ درخواست یا request به سرور خواهد بود که عدد ناچیزی است و تقریبا همه سرورهای اشتراکی نیز از عهده چنین کاری بر می آیند.

ولی اگر تعداد ۹۹۰ نفر به کاربران همزمان افزوده شود و تعداد آنها از ۱۰ به ۱۰۰۰ برسد، به معنای افزایش ۲۱۷۸۰ عددی در تعداد درخواست همزمان به سرور خواهیم بود که در اینجا باید همه عوامل نرم افزاری و سخت افزاری در کنار یکدیگر در وضعیت بهینه باشند تا مجبور نباشیم برای پاسخگویی به این تعداد درخواست فقط به قوی تر کردن سخت افزار اکتفا کنیم.

مطلب قبلی: Rich result و Bounce rate یک سایت

مطلب بعدی: کش کردن اطلاعات

 

نوشته بهینه سازی سایت های کم ترافیک و با ترافیک بالا اولین بار در طراحی سایت سئوراز. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *