چه افرادی برنامه نویسی پایتون را یاد نگیرند؟

چه افرادی برنامه نویسی پایتون را یاد نگیرند؟

چه افرادی برنامه نویسی پایتون را یاد نگیرند؟

در قبل مقالات زیادی راجب به پایتون داشتیم که میتوانید از بخش دسته بندی مشاهده نمایید. پایتون یکی از معروفترین زبان های چندسال اخیر می باشد که در عین سادگی کاربرد بسیار زیادی نیز دارد. در این مقاله نگاهی مختصر به این موضوع خواهیم داشت که چه افرادی برنامه نویسی پایتون را یاد نگیرند؟

در ادامه با ما همراه باشید….

چه افرادی برنامه نویسی پایتون را یاد نگیرند؟

پایتون راهی سریع و ساده برای توسعه و پیش بردن مهارت‌های جدید است که می‌تواند شما را از یک برنامه نویس صفر کیلومتر به یک حرفه‌ ای تبدیل کند و قطعاً تأثیر مثبتی بر شغل‌ تان می‌گذارد. پایتون خیلی ساده است و هر فردی را حتی با سطح صفر در برنامه‌ نویسی می‌تواند به‌ سادگی و با کمک سینتکس قابل‌ درک‌اش که شبیه به زبان انگلیسی است آموزش دهد و به یک برنامه‌ نویس تبدیل کند. به علاوه اینکه پایتون یک محیط کد نویسی تعاملی دارد که باعث می‌شود کار با این زبان و تست کردن اجرای اسکریپت‌ها در حین یادگیری ساده شود.

 

۱- افرادی که قصد دارند توسعه دهنده وب باشند

توانایی‌های پایتون خیلی گسترده‌تر از توسعه وب است. اینستاگرام بزرگترین سایتی است که Django (یک فریم ورک وب پایتون) را اجرا می‌کند. یکی از مهندسان ارشد اینستاگرام به نام ژیون لی در این باره می‌گوید: «ما استفاده از پایتون را به این دلیل آغاز کردیم زیرا کار با آن راحت است، اما ما طی سال‌ها تغییرات زیادی روی آن انجام دادیم تا آن را تا حدی که مورد انتظار ما است ساده نگه داریم.»

این نشان دهنده آن است که Django یک فریم ورک قدرتمند و با ظرافت است. اما پرسش اینجا است که وقتی جاوا اسکریپت از قبل برای چنین منظوری در نظر گرفته شده است چرا باید Django را یاد گرفت؟ فریم ورک‌های جاوا اسکریپت مثل React و Vue.js بسیار پرطرفدار هستند. هر دو می‌توانند از Django و سایر فریم ورک‌های سمت سرور مثل Ruby on Rails استفاده کنند. اما از آنجا که هر دو زبان‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت هستند، چرا شما باید از چیزی غیر از Node.js استفاده کنید؟ این به معنای آن نیست که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی کامل و ایده‌ال است. برعکس بسیاری به خلاف این اعتقاد دارند. اما اگر شما تازه توسعه وب را آغاز کرده‌اید، هنوز بهترین انتخاب برای شما همان جاوا اسکریپت است.

 

۲- افرادی که قصد دارند توسعه دهنده بازی باشند

حتما کاربران Pygame از این موضوع متعجب خواهند شد. مگر کتابخانه‌های خوش ساخت مختص ساخت بازی‌های کامپیوتری به زبان پایتون وجود ندارد؟ بله وجود دارد. Pygame یک منبع فوق العاده برای یادگیری استفاده از پایتون در برنامه نویسی بازی است.

بعضی از بازی‌های خوب به زبان پایتون نوشته شده‌اند و حتی یک بازی تیراندازی اول شخص وجود دارد که به طور کامل در Pygame نوشته شده است. اما اغلب (نه همه) افرادی که وارد حوزه توسعه بازی می‌شوند به دنبال چیزی فراتر از توانایی پایتون هستند. یک پلتفرم قدرتمند با ابزارهای توسعه و ویرایش که امکانات کامل را در اختیار توسعه دهنده می‌گذارد. اما پایتون چنین امکانی را مثل آنچه Unity و Unreal ارائه می‌کنند در اختیار شما نمی‌گذارد.

 

۳- افرادی که قصد دارند با سیستم‌های سطح پایین کار کنید

با وجودی که حوزه آماتور روبوتیک علاقه زیادی به پایتون نشان می‌دهد، اما این بهترین زبان برنامه نویسی برای انجام چنین کاری نیست. در بسیاری از سیستم‌های الحاقی و سطح پایین، پایتون انتخاب مناسبی نیست. مفهوم سیستم الحاقی (embedded system) که طی چند سال گذشته باب شده است چندان واضح و مشخص نبوده است.

برای مقایسه می‌توان این‌گونه در نظر گرفت که بوردهای الکترونیک کوچک توسعه مثل Arduino الحاقی هستند. دستگاه‌های بزرگتر و پیچیده‌تر مثل رزبری پای یا بوردهای مینی کامپیوترهای مشابه نیز عموما الحاقی در نظر گرفته نمی‌شوند. مشکل مربوط به ضرورت اختصاص حافظه و زمانبندی می‌شود. یک تراشه ۸ بیت که بخشی از یک سخت افزار الحاقی است نیاز دارد تا مدیریت حافظه در آن بسیار با دقت انجام شود. این موضوعی نیست که پایتون بتواند به خوبی از عهده آن برآید و به همین دلیل است که زبان Arduino نسخه ساده سازی شده‌ای از C/C++ است.

 

لیست جلسات قبل

  1. معرفی زبان برنامه نویسی پایتون با ذکر منابع آموزشی فارسی
  2. ابزار زبان برنامه نویسی پایتون- دانلود پایتون ۳٫۶٫۵
  3. ابزارهای مفید پایتون جهت استخراج اطلاعات از وب
  4. ۱۶ منبع انگلیسی رایگان جهت آموزش برنامه نویسی پایتون

لیست مطالب پیشنهادی

حتما بخوانید۱ : مشاهده فیلم های آموزشی پایتون منتشر شده در وب سایت سورس باران (فارسی و انگلیسی)

حتما بخوانید۲ : کتاب آموزش برنامه نویسی پایتون به زبان فارسی (کاملترین کتاب فارسی)

حتما بخوانید۳ : مشاهده تمامی کتاب های آموزشی پایتون منتشر شده در وب سایت سورس باران

حتما بخوانید۴ : معرفی زبان برنامه نویسی پایتون

حتما بخوانید۵ :  پکیج آموزش برنامه‌ نویسی پایتون در ۲۴ ساعت

The post چه افرادی برنامه نویسی پایتون را یاد نگیرند؟ appeared first on آموزش برنامه نویسی.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *