آموزش پریمیر از مبتدی تا حرفه ای + دانلود فیلم آموزش پریمیر

این روزها اگر به دنبال یک شغل پردرآمد و البته جذاب هستید قطعاً یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای شما تدوین و ویرایش ویدئو است. امروزه این کار یکی از پول‌سازترین مهارت‌های روز دنیاست. کافی است به این کار علاقه داشته و با مهارت و کمی چاشنی خلاقیت بهترین ادیت‌های ویدیویی را انجام داده و در کار خود جزو حرفه‌ای ترین‌ها باشید. امروزه ادیت ویدئوها با نرم‌افزارهای موجود به کار بسیار آسانی تبدیل شده است. در بین نرم‌افزارهای موجود، پریمیر یکی از بهترین نرم‌افزارها برای ویرایش و ادیت ویدئوهاست. این نرم‌افزار به واسطه قابلیت‌هایی که داشته پروسه ادیت ویدئوها را بسیار لذت‌بخش و متنوع ساخته است. در این مطلب بیشتر در مورد پریمیر و آموزش پریمیر صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز دوست دارید با یادگیری کار با یک نرم‌افزار حرفه‌ای، به درآمدی مطلوب برسید قطعاً این مطلب می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله آموزش پریمیر برویم مایلم آموزش پریمیر فرادرس را به شما معرفی کنم تا اگر قصد یادگیری این نرم افزار کاربردی را دارید بتوانید در زمان کوتاه به کمک آموزش های فرادرس به یک متخصص پریمیر تبدیل شوید؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلی کنید:

  • آموزش پریمیر – تدوین و میکس ویدئو با Premier — کلیک کنید

پریمیر چیست؟

پریمیر (Premiere) نرم‌افزاری کاربردی در زمینه ویرایش و ادیت فیلم است. این نرم‌افزار سال‌هاست که در زمینه ادیت فیلم به عنوان بهترین نرم‌افزار به کار برده می‌شود. کارایی متنوع این نرم‌افزار سبب شده افراد در زمینه‌های مختلفی بتوانند این نرم‌افزار را به کار ببرند. این نرم‌افزار کاربردی از سوی Adobe system ارائه شده و به همین دلیل با نام ادوبی پریمیر نیز شناخته می‌شود.

قابلیت این برنامه صرفاً محدود به ویرایش فیلم‌های معمولی نمی‌شود و امکان ویرایش و تدوین انواع محتواهای ویدئویی آنلاین، فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی، ویدئوهای تبلیغاتی و… را به افراد خواهد داد. برای همین می‌توان گفت این نرم‌افزار در حوزه فیلم و سرگرمی دسته‌بندی شده و انتخابی عالی برای ارائه پیش‌نمایشی از فیلم و محتوای ویدئویی است. تمامی این موارد باعث شده آموزش پریمیر بسیار مهم و کاربردی باشد.

آموزش پریمیر

تاریخچه نرم ­افزار پریمیر

نرم افزار پریمیر اولین بار در سال 1991 از سوی کمپانی ادوبی سیستم تولید و عرضه شد. البته اولین نسخه از این نرم‌افزار صرفاً مختص مک بود و در سال 2003 نسخه حرفه‌ای آن به نام Adobe Premiere Pro برای ویندوز و مک انتشار یافت. از آن زمان، این نرم‌افزار مدام در حال به روز رسانی و حل مشکلات قبلی است. در واقع در هر نسخه تلاش خواهد شد تا باگ‌های نسخه‌های قبلی رفع شود. در نسخه Adobe Premiere Pro CC نیاز است که افراد حق عضویت بپردازند و CC در نام آن، به معنای Creative Cloud است و هر سال نسخه‌ای بروزتری از این نرم‌افزار ارائه خواهد شد. در ایران اما بیشتر نسخه کرک شده این نرم‌افزار به کار برده می‌شود.

کاربرد پریمیر

گرافیست‌ها و تدوینگرها نرم‌افزار پریمیر را یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها در زمینه کاری خود می‌دانند. گستردگی و کاربردهای متنوع این نرم‌افزار باعث شده که بتوان از آن استفاده‌های زیادی کرد. در ادامه به برخی از کاربردهای این نرم‌افزار اشاره خواهیم نمود:

۱. تدوین تیزرهای تبلیغاتی

یکی از کاربردهای مهم پریمیر، استفاده از آن در پروسه تولید و ساخت تیزرهای تبلیغاتی است. به کمک این نرم‌افزار به راحتی می‌توان برند خود را به همه معرفی کرد و آن را گسترش داد. اکثر شرکت‌های بزرگ و کوچک برای معرفی برند و کسب‌وکار خود از طریق طراحی تیزر تبلیغاتی به سراغ یک تدوینگر خواهند رفت. به کمک پریمیر می‌توان به راحتی این ویدئوها را تدوین کرد.

۲. متحرک سازی عکس در پریمیر

این نرم‌افزار به راحتی قادر به متحرک سازی عکس‌هاست و به کمک آن می‌توان عکس‌های ثابت را به حرکت درآورد و باعث شد عکس‌های ساده جذابیت بیشتری پیدا کنند.

۳. طراحی تیزرهای اینستاگرامی

به کمک پریمیر می‌توان حرفه‌ای‌ترین تیزرهای اینستاگرامی را طراحی کرد. همه ما به خوبی به این موضوع آگاه هستیم که امروزه تا چه اندازه فضای مجازی و علی‌الخصوص اینستاگرام در معرفی برندها نقشی اساسی و پررنگ دارند. برای همین با تدوین و ساخت کلیپ‌های اینستاگرامی و نیز تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرامی می‌توان شانس دیده شدن یک کسب‌وکار را بسیار افزایش داد. پریمیر این امکان را فراهم کرده تا به راحتی حرفه‌ای‌ترین ویدئوهای تبلیغاتی را بسازید.

۴. تدوین فیلم ­ها و سریال­ های کوتاه

از دیگر کاربردهای پریمیر رنگ و تدوین کردن فیلم‌های کوتاه به صورت کاملاً حرفه‌ای است. با توجه به هزینه بالای تدوین فیلم‌ها در ایران، آموزش پریمیر می‌تواند به شما کمک کند برای تدوین کوتاه‌ترین فیلم‌ها نیز هزینه‌ای قابل توجه دریافت کنید.

آموزش پریمیر

ویژگی­ های مهم نرم ­افزار پریمیر

پریمیر نرم‌افزاری است که توسط آن می‌توان به راحتی یک فیلم خام را به یک ویدئوی بسیار حرفه‌ای و خارق‌العاده تبدیل کرد. نرم‌افزار پریمیر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی برخوردار است و این موضوع سبب شده با آن حرفه ای ترین تدوین‌ها را انجام داد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این نرم‌افزار آشنا خواهیم شد:

۱. امکان تنظیم صدا

ویرایش و صداگذاری فایل‌های صوتی یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های اساسی پریمیر است. شما می‌توانید در این نرم‌افزار فایل‌های صورتی را ویرایش و صداگذاری کنید. اگر چه در این زمینه نرم‌افزار ادوبی آدیشن، امکانات و ابزارهای بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد اما پریمیر نیز در حد متداول نیازهای شما را پاسخگو خواهد بود. شما به راحتی با استفاده از پریمیر می‌توانید اقدام به ویرایش صدا و افکت گذاری کنید.

۲. امکان تنظیم حرفه­ ای رنگ

تنظیم و اصلاح رنگ از دیگر قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار است. شما می‌توانید رنگ فایل‌های ثابت مانند عکس و ویدیو را اصلاح کنید. در بخش افکت‌های نرم‌افزار پریمیر شما به راحتی این امکان را داشته تا به اصلاح رنگ بپردازید. اگر چه برای اصلاح رنگ نیز نرم‌افزارهای دیگری چون داونچی ریزالو وجود دارد اما بسیاری از افراد حرفه‌ای با همین نرم‌افزار پریمیر، رنگ‌ها را اصلاح می‌کنند.

۳. موشن گرافی

برای موشن گرافی نیز می‌توان از پریمیر استفاده کرد. شما به کمک این ویژگی پریمیر می‌توانید المان‌های گرافیکی را به حرکت درآورید. البته باز هم شاید خیلی از افراد در این زمینه نرم‌افزارهایی چون افتر افکت را پیشنهاد دهند. اما پریمیر نیز در این زمینه به خوبی امتحان خود را پس داده است.

  • آموزش افتر افکت After Effects – مقدماتی کلیک کنید

مزایای نرم ­افزار پریمیر

موارد مختلفی دست به دست هم داده تا روز به روز اهمیت آموزش پریمیر بیشتر شود. پریمیر دارای مزایا و ابزارهای متعددی است و بهترین گزینه برای ویرایش و تدوین فیلم‌ها محسوب می‌شود. برای همین کار با آن، می‌تواند یکی از لذت بخش ترین تجربه‌ها به شمار آید. در ادامه کمی مزایای این نرم‌افزار را با هم بررسی خواهیم نمود:

آموزش پریمیر

۱. برخورداری از رابط پاسخگو

رابط این نرم‌افزار بهترین اثربخشی و بهره‌وری را برای کاربران فراهم می‌کند. این رابطه همچنین برای آن که همیشه پاسخگو بماند مدام آپدیت خواهد شد. از بروزرسانی های آن می‌توان به بهبود یکپارچگی فریم‌های کلیدی در گرافیک متحرک اشاره نمود. رابطه پاسخگوی این برنامه، استفاده از آن را بسیار امن و لذت‌بخش کرده است.

۲. قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی فراگیر

این روزها محبوبیت واقعیت مجازی باعث شده که بیشتر به آن پرداخته شود و یک ویرایشگر ویدیویی حرفه‌ای برای آن که از تمامی زوایا به این مهم مجهز باشد نیازمند ابزارهای کاربردی است. پریمیر نیز به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو، به خوبی از واقعیت مجازی فراگیر پشتیبانی می‌کند.

۳. پروسه کار یکپارچه و منسجم

برای آن که کاربر امکان ایجاد جریان‌های کاری نرم‌تری داشته باشد نرم‌افزار پریمیر با دیگر محصولات ادوبی در تعامل است. همچنین به لطف این مزیت، کاربران قادر هستند با وقفه کمتری پروژه‌های خود را به سرانجام برسانند. علاوه بر آن، به واسطه ادغام تیم مایکروسافت، اعضای تیم به راحتی این امکان را داشته تا بدون خروج از برنامه با هم در ارتباط باشند. در واقع کاربران به آسانی قادر به اشتراک‌گذاری نکات خود در مورد پروژه‌ها هستند و مدیران نیز روی کار تمامی افراد نظارت خواهند داشت.

  • آموزش پروژه محور افتر افکت و پریمیر – ساخت فیلم کوتاه — کلیک کنید

۴. امکان ویرایش همزمان و آسان

پریمیر این امکان را فراهم کرده تا به طور همزمان چندین پروژه را با هم باز کنید. شما می‌توانید بین صحنه‌ها و کلیپ‌ها، از پروژه‌ای به پروژه‌ای دیگر جابجا شوید. در واقع پریمیر باعث شده تا برای افزودن کلیپ‌ها و صحنه‌ها به کار خود، زمان کمتری را صرف کنید.

۵. قابلیت پشتیبانی از چندین فرمت فایل

در حال حاضر پریمیر نرم‌افزاری بهبود یافته برای پشتیبانی از فرمت‌های ویدیویی است. از این رو شما در زمان استفاده از این نرم‌افزار نیازی به طی کردن پروسه تبدیل نخواهید داشت. به نوعی شما می‌توانید ویدیوهای خود را بدون تبدیل و مستقیماً از دستگاه به برنامه اضافه کنید.

یادگیری پریمیر

خیلی از افراد در رابطه با آموزش پریمیر، نگران این مسئله هستند که شاید یادگیری آن سخت باشد. اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست. چرا که با انتخاب یک آموزش مناسب شما به راحتی می‌توانید کار با این نرم‌افزار را یاد گرفته و به طور کامل به آن مسلط شوید. این نرم‌افزار به دلیل برخورداری از رابط کاربری ساده به راحتی قابل یادگیری است. برای همین خیلی زود می‌توانید با تمامی ویژگی‌ها و ابزارهای آن آشنا شوید. برای موفقیت در کار با پریمیر همچنین نیاز است که شما خلاقیت به خرج داده و ایده پردازی خوبی داشته باشید. یک دوره آموزش پریمیر خوب می‌تواند در کمترین زمان ممکن به شما کمک کند تا در زمینه کار با این نرم‌افزار حرفه‌ای شوید.

آموزش پریمیر

بازار کار نرم ­افزار پریمیر

یکی از مواردی که در رابطه با آموزش پریمیر ذهن افراد را به خود مشغول خواهد کرد بازار کار این نرم‌افزار است. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم این روزها تدوین و ویرایش ویدیوها، یکی از پردرآمدترین شغل‌هاست. در این زمینه نیز بهترین نرم‌افزاری که توسط حرفه ای ترین تدوینگرها استفاده می‌شود نرم‌افزار پریمیر است. از این رو شما از طریق آموزش پریمیر این امکان را داشته تا بهترین موقعیت شغلی را برای خود به وجود آورید.

شما با یادگیری پریمیر می‌توانید در زمینه تدوین ویدیوهای مختلف فعالیت داشته باشید. این روزها با توجه به اهمیت و کاربرد زیاد این نرم‌افزار، شما هم شانس استخدام در یک شرکت مرتبط را خواهید داشت و هم اینکه می‌توانید به صورت مستقل پروژه‌هایی پول‌ساز را بپذیرید. همچنین ضمن دریافت پروژه‌های داخلی، شما می‌توانید با پذیرش پروژه‌های خارج از کشور، درآمدهای ارزی و دلاری نیز داشته باشید. برای همین می‌توان گفت پریمیر در حال حاضر دارای بازار کار بسیار مطلوبی است.

  • آموزش پریمیر المنت – ویرایش فیلم با Premiere Elements — کلیک کنید

موفقیت در شغل متخصص پریمیر

از دیگر پرسش‌های مطرح شده در زمینه آموزش پریمیر، این است که چه افرادی برای این شغل ساخته شده و می‌توانند به کمک آن به موفقیت‌های بیشتر دست پیدا کنند. واقعیت آن است که در این زمینه تمامی افراد چه درون گرا و چه برون گرا شانس یکسانی برای موفقیت دارند. در واقع موفقیت بیشتر از آن کسی خواهد بود که در این شغل، صبر و حوصله به خرج داده و البته خلاق باشد.

همچنین آموزش پریمیر نیز می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که آینده شغلی افراد را تعیین خواهد نمود. در واقع باید خوب آموزش ببینید تا بتوانید در شغل خود جزو بهترین‌ها باشید. همچنین نباید صرفاً به یک آموزش ساده بسنده کنید. بلکه همیشه باید خود را به روز نگه داشته و در حال آموختن باشید. در واقع در هر برهه زمانی از شغل خود که هستید اهمیت آموزش پریمیر را در نظر داشته و مدام در حال یادگیری باشید.

مدت زمان تبدیل شدن به یک متخصص پریمیر

این که چه مدت بعد از آموزش پریمیر به یک تکنسین حرفه‌ای پریمیر تبدیل خواهید شد کاملاً به خود شما و هدفی که دارید بستگی خواهد داشت. در وهله اول علاقه شما به این شغل است که این زمان را تعیین می‌کند. هر چه علاقه بیشتری داشته باشید قطعاً زودتر یاد گرفته و پروسه آموزش پریمیر برای شما کوتاه‌تر خواهد بود. برای همین اول از همه مطمئن شوید که به این شغل و حرفه علاقه‌مند هستید.

هدف شما نیز عامل دیگری در تعیین مدت زمان یادگیری پریمیر است. هر چه هدف محکم‌تری برای یادگیری این مهارت داشته باشید زودتر می‌توانید در آن حرفه‌ای شوید. برای همین از همان ابتدای کار با خود روراست باشید و ببینید برای چه هدفی می‌خواهید این نرم‌افزار را بیاموزید. برای یادگیری سریع‌تر پریمیر شما باید وقت صرف کنید و خوب آموزش‌ها را دنبال کنید. طبیعی است که هر چه زمان بیشتری در روز صرف یادگیری این نرم‌افزار کنید سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.

حرف آخر در مورد آموزش پریمیر

در این مطلب سعی شد به یکی از پول‌سازترین مهارت‌ها که همان مهارت تدوین ویدیوهای مختلف است از طریق نرم‌افزار پریمیر پرداخته شود. نرم‌افزار پریمیر در حال حاضر یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارها برای تدوینگرها محسوب می‌شود. یادگیری این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک شغل جذاب و منعطف و در عین حال پردرآمد داشته باشید. فرادرس با ارائه بهترین دوره‌های آموزش پریمیرو تدوین فیلم این امکان را فراهم نموده تا علاقه‌مندان بتوانند با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن به یک تکنسین حرفه‌ای پریمیر تبدیل شوند.

  • مجموعه آموزش ادیت و تدوین فیلم — کلیک کنید

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *