چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم – آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

راه اندازی یک حساب کاربری در اینستاگرام بسیار آسان است و لذتی که هنگام مرور فید و ریلز به ارمغان می آورد فوق العاده است؛ اما گاهی اوقات برای برخی کاربران ممکن است خسته کننده شود. شاید شما هم تا به حال به این فکر کرده اید که اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید یا آن را به طور موقت غیرفعال کنید و این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم. اما چه زمانی باید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال کرد؟ خوب، اگر در فکر این هستید که موقتا استراحت کنید، به جای حذف دائمی اکانت اینستا، می توانید از قابلیت غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام استفاده کنید تا فالوورها و پست های خود را از دست ندهید. در این مقاله به صورت ساده و گام به گام یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید یا آن را به طور موقت غیرفعال کنید.

چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم

چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

اینستاگرام به شما امکان می دهد حساب کاربری خود را برای هر دوره زمانی که دوست دارید موقتاً غیرفعال کنید؟ درواقع اینستاگرام به شما این آزادی را می دهد که حساب کاربری خود را از اینستاگرام به طور موقت حذف کنید به طوری که هیچ کس نتواند صفحه شما را در پلتفرم ببیند. با استفاده از دی اکتیو کردن، اینستاگرام عکس‌ها، ویدیوها، لایک‌ها و نظرات شما را پنهان می‌کند. شما به راحتی می توانید به طور موقت اکانت اینستاگرام خود را فقط از طریق یک مرورگر وب در رایانه شخصی یا تلفن همراه غیرفعال و زمانی که دوست داشتید دوباره فعال کنید.

دستورالعمل های زیر را برای غیرفعال کردن موقت حساب اینستاگرام دنبال کنید.

1. با مرورگر موبایل یا کامپیوتر وارد اینستاگرام شوید

با مرورگر موبایل یا کامپیوتر وارد اینستاگرام شوید

به سایت www.instagram.com بروید. اگر قبلاً با مرورگر وارد اینستاگرام شده اید، شما وارد صفحه خودتان در اینستاگرام می شوید. اما اگر وارد نشده اید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و در پایین صفحه روی «Log in» کلیک کنید و وارد شوید.

2. روی عکس پروفایل خود کلیک کنید

همانطور که در تصویر زیر می بینید روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید و روی گزینه «Profile» ضربه بزنید.

چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم روی عکس پروفایل خود کلیک کنید

3. صفحه “Edit Profile” را باز کنید

در سمت راست عکس پروفایل بر روی «Edit Profile» کلیک کنید و برای یافتن گزینه «موقتا غیرفعال کردن حساب من» یا «Temporarily deactivate my account» به پایین بروید و روی آن کلیک کنید.

برای یافتن گزینه «موقتا غیرفعال کردن حساب من» یا «Temporarily deactivate my account» به پایین بروید و روی آن کلیک کنید.

4. دلیل دی اکتیو کردن خود را انتخاب کنید

اینستاگرام از شما می خواهد دلیلی را انتخاب کنید که چرا می خواهید حساب اینستاگرام خود را غیرفعال کنید. علت اینکه چرا قصد غیرفعال کردن حساب خود را دارید انتخاب کنید. برای انجام این کار، روی کادر سمت راست «چرا حساب خود را غیرفعال می کنید؟» یا «Why are you disabling your account? » کلیک کنید و سپس روی یک دلیل کلیک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که با انتخاب «Just need a break» پس از دو ساعت امکان فعالسازی حساب خود را دارید؛ اما با انتخاب دلایل دیگر پس از گذشت 24 ساعت امکان فعالسازی حساب خود را دارید.

5. پسورد خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید و برای غیرفعال کردن اکانت، روی Temporarily Deactivate Account ضربه بزنید. با انجام این کار، حساب کاربری شما دی اکتیو می شود و شما از اینستاگرام در تمام دستگاه های پیوند شده خود خارج می شوید.

چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم

اگر می‌خواهید اکانت غیرفعال شده اینستاگرام خود را دوباره فعال کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در هر زمانی در آینده دوباره وارد پلتفرم شوید. مجموعه آموزشی فرادرس با اساتید حرفه ای و مجرب آموزش های کاربردی در تمامی زمینه ها از جمله اینستاگرام را ارائه می دهد که شما با بهره گیری از آن می توانید در زمینه اینستاگرام خبره شوید و حتی از اینستاگرام کسب درآمد کنید.

  • آموزش کسب و کار در اینستاگرام — کلیک کنید

در آیفون چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

در 30 ژوئن 2022 اینستاگرام اعلام کرد که کاربران در iOS می‌توانند حساب خود را از داخل خود اپلیکیشن نیز حذف یا دی اکتیو کنند. پیش از این تنها از طریق سایت اینستاگرام امکان دی اکیتیو کردن و حذف دائمی اکانت وجود داشت.

در اینجا نحوه حذف و دی اکتیو اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اینستاگرام در iOS ارائه شده است.

برنامه اینستاگرام را باز کنید، سپس بر روی بخش پروفایل خود ضربه بزنید.

روی سه خط موجود در صفحه پروفایل در اپلیکیشن اینستاگرام ضربه بزنید.

در آیفون چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

سپس از منوی باز شده «Setting» را انتخاب کنید و سپس مانند شکل زیر «Account» را بزنید.

در آیفون چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

به پایین این بخش بروید تا گزینه «Delete Account» را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

در آیفون چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

در صفحه بعد، اینستاگرام به شما پیشنهاد می دهد که اکانت خود را غیرفعال کنید تا اینکه آن را به طور کامل حذف کنید. اگر اکانت خود را غیرفعال یا دی اکتیو کنید تا زمانی که دوباره وارد شوید، از دید سایر کاربران اینستاگرام مخفی می شود؛ بنابراین برای دی اکتیو کردن حساب خود گزینه «Deactivate account» را انتخاب کنید. اگر می خواهید برای همیشه اکانت خود را حذف کنید گزینه (Delete account) را بزنید. در این حالت اینستاگرام اعلام می کند که حتی اگر حساب خود را حذف کنید، هنوز 30 روز فرصت دارید تا اگر پشیمان شدید بتوانید حساب خود را بازگردانید.

به این ترتیب اکنون می توانید به راحتی اکانت اینستاگرام خود را از داخل اپلیکیشن حذف یا غیرفعال کنید. پس از شروع فرآیند حذف اکانت، یک ماه فرصت خواهید داشت تا دوباره وارد حساب اینستاگرام خود شوید تا از حذف دائمی آن جلوگیری کنید.

  • آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با پاورپوینت — کلیک کنید

چگونه حساب خود در اینستاگرام را برای همیشه حذف کنیم

از مرورگر گوشی یا رایانه خود به صفحه اختصاصی اینستاگرام برای حذف اکانت ها بروید.

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

اگر به حساب کاربری خود وارد نشده اید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی Log in ضربه بزنید.چگونه حساب خود در اینستاگرام را برای همیشه حذف کنیم

دلیل خود را برای حذف اکانت انتخاب کنید. اگر دلیل را پیدا نمی کنید، «Something else» را انتخاب کنید.

دوباره رمز عبور خود را وارد کنید.

سپس برای حذف دائمی اکانت خود «Delete(username)» را بزنید.چگونه حساب خود در اینستاگرام را برای همیشه حذف کنیم

وقتی دکمه Delete را فشار دهید، افراد نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند، اما به خاطر داشته باشید که حساب شما هنوز به طور کامل از بین نرفته است. تمام داده‌ها به مدت 30 روز در سرورهای اینستاگرام باقی می‌مانند و احتمالاً همچنان می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید.

این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند که فرآیند حذف می‌تواند تا ۹۰ روز طول بکشد و به ما اطلاع می‌دهد که ممکن است داده‌ها برای مدت طولانی‌تری در نسخه‌های پشتیبان نگهداری شده برای مواقع اضطراری باقی بمانند. همچنین، اینستاگرام ممکن است برخی از اطلاعات مربوط به شما، مانند مسائل حقوقی، نقض قوانین و غیره را حفظ کند.

بهتر است قبل از حذف دائمی حساب اینستاگرام خود حتما عکس و ویدیوهایی که به اشتراک گذاشته اید دانلود کنید. در ادامه روش دانلود عکس ها یا ویدیوها را به شما آموزش داده ایم.

چگونه تصاویر و ویدیوهای اینستاگرام خود را دانلود کنیم؟

اینستاگرام راهی مناسب برای دانلود یک کپی از اطلاعات پروفایل برای کاربرانش فراهم می کند تا تصاویر و ویدیوهای خود را از دست ندهند. اینستاگرام اطلاعات را به ایمیل ثبت شده شما ارسال می کند.

نحوه دانلود اطلاعات اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و به صفحه پروفایل خود بروید.
  2. روی گزینه سه خط در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا یک منو باز شود.
  3. بر روی گزینه «Your activity» کلیک کنید.
  4. به پایین بروید و روی گزینه «Download your information» ضربه بزنید.
  5. اگر قبلاً ایمیل وارد نکرده اید، از شما خواسته می شود که یک شناسه ایمیل ارائه دهید. گزینه «Request download» را انتخاب کنید.
نحوه دانلود اطلاعات اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

رمز عبور اینستاگرام خود را وارد کنید و دستورالعمل ها را برای دانلود داده ها دنبال کنید.

نحوه دانلود اطلاعات اینستاگرام از طریق مرورگر وب در رایانه شخصی

  • Instagram.com را در مرورگر رایانه شخصی باز کنید.
  • روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا به صفحه پروفایل بروید.
  • روی نماد «setting» کلیک کنید تا منو باز شود.
  • به گزینه «Privacy and security» بروید.
  • به پایین بروید تا «Data Download» را پیدا کنید و روی گزینه «Request Download» ضربه بزنید.
نحوه دانلود اطلاعات اینستاگرام از طریق مرورگر وب در رایانه شخصی
  • یک آدرس ایمیل معتبر ارائه کنید و قالبی را که می‌خواهید داده‌های خود را دریافت کنید از دو گزینه – HTML یا JSON انتخاب کنید.
  • رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را وارد کرده و روی دکمه «درخواست دانلود» ضربه بزنید تا درخواست ارسال شود.

سوالات متداول

آیا غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام و حذف اکانت اینستاگرام یکی هستند؟

پاسخ: خیر، هر دو کاملاً متفاوت هستند. غیرفعال کردن حساب یا دی اکتیو کردن حساب به این معنی است که می توانید بعد از استراحت دوباره وارد حساب خود شوید اما با حذف کردن حساب اینستاگرام دسترسی شما به حسابتان کاملا قطع می شود و صفحه شما برای همیشه حذف خواهد شد.

بعد از حذف اکانت چه اتفاقی برای داده های اینستاگرام می افتد؟

پاسخ: حذف کامل حساب اینستاگرام ممکن است تا ۹۰ روز یا بیشتر طول بکشد. داده ها را می توان برای مدت زمان طولانی تری در اینستاگرام ذخیره کرد تا مشکلات قانونی را برطرف کند. شما می توانید با مراجعه به سیاست حفظ حریم خصوصی متا اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را بدون رمز حذف کنیم؟

پاسخ: حذف یا غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام بدون ارائه رمز عبور معتبر امکان پذیر نیست. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، ابتدا باید آن را بازنشانی کنید تا ادامه دهید.

در صورتی که پروفایلم هک شده باشد باید اکانت اینستاگرام را حذف کنم؟

پاسخ: خیر، نیازی به حذف دائمی حساب کاربری نیست. بلکه می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید و احراز هویت دو مرحله ای را برای امنیت بهتر فعال کنید.

برای چه مدت زمانی می توانم اینستاگرام خود را غیرفعال نگه دارم؟

پاسخ: این امکان وجود دارد که اکانت اینستاگرام را برای مدت طولانی به طور موقت غیرفعال کنید. می توان آن را در هر زمان دوباره فعال کرد؛ اما یک مشکل وجود دارد، اینستاگرام فقط یک بار در هفته اجازه غیرفعال کردن اکانت را می دهد؛ بنابراین در عرض یک هفته، فقط یک بار می توانید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال کرده و دوباره وارد آن شوید.

آیا اگر اکانت اینستاگرام را در آیفون غیرفعال کنم، فالوورهایم را از دست خواهم داد؟

پاسخ ساده این است که خیر. اینستاگرام تمام داده‌های حساب را در صورت غیرفعال کردن موقت حساب ذخیره می‌کند و آن را همانطور که قبل از حذف آن بود بازیابی می کند. هنگامی که آن را غیرفعال کنید، حساب، از جمله لیست فالوورهای حساب، از پلتفرم ناپدید می شود. وقتی حساب پنهان است، هیچ کس نمی تواند شما را آنفالو کند، زیرا هرگز نمی تواند حساب شما را ببیند.

چگونه می توانم دکمه «unfollow» را پنهان کنم تا افراد نتوانند من را آنفالو کنند؟

شما نمی توانید دکمه، آنفالو را پنهان کنید. هیچ گزینه ای برای آن وجود ندارد زیرا اینستاگرام همیشه به افراد این امکان را می دهد که در صورت تمایل یک حساب را آنفالو کنند؛ اما همانطور که گفته شد در مدت زمانی که حساب شما دی اکتیو است افراد نمی توانند شما را آنفالو کنند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل پاسخ این سوال که «چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟» بدهیم.هر زمان که بخواهید می توانید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال یا حذف کنید. شما فقط باید مراحل گام به گام ذکر شده در بالا را طی کنید. اینستاگرام با تقریباً یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، قطعاً محبوب ترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان است و همین امر باعث می شود بسیاری از افراد به فکر کسب درآمد از آن باشند. فرادرس آموزش های کاربردی و متنوع حوزه اینستاگرام و نحوه کسب درآمد از آن را توسط اساتید و کارشناسان مجرب و به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی — کلیک کنید

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *