3d max چیست | آموزش صفر تا صد 3d max + لینک دانلود فیلم

یکی از سوال هایی که در دنیای نرم‌افزارها شنیده می‌شود این است که 3d max چیست؟ تری دی مکس را می‌توان یک نرم‌افزار کاربردی و بسیار جذاب دانست که توانسته در بین افراد بسیار محبوب باشد. این نرم‌افزار همان‌طور که از نام آن پیداست یک نرم‌افزار سه ­بعدی است و یکی از نرم‌افزارهای شرکت Autodesk می‌باشد. این نرم‌افزار انتخابی ویژه برای آن دسته از افرادی است که دوست دارند خلاقیت خود را در زمینه طراحی سه­ بعدی به رخ بکشند. اگر شما نیز دوست دارید بیشتر در مورد این که 3d max چیست بدانید، توصیه می‌شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

3d max (تری­ دی­ مکس) چیست؟

در همین ابتدا بد نیست کمی بیشتر به این سؤال که 3d max چیست بپردازیم. تری دی مکس را در واقع می‌توان یک نرم‌افزار مدلینگ، انیمیشن و رندر دانست که از آن جهت طراحی ویژوال و بازی بهره گرفته می‌شود. تری دی مکس یک نرم‌افزار ساخته شده توسط اتودسک است و می‌توان آن را در دسته محصولات نرم‌افزاری سرگرمی و رسانه‌ای قرار داد. این نرم‌افزار به دلیل برخورداری از قابلیت‌ها و کاربردهای مختلف این روزها استفاده‌های گوناگونی دارد و از صنعت تلویزیون گرفته تا در زمینه معماری افراد بسیاری این از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. یکی از مواردی که 3d max را بسیار خاص و کاربردی نموده است خواص رندر می‌باشد که در واقع همچون شبیه‌سازی تنظیمات دوربین واقعی هستند. در ادامه بیشتر و کامل‌تر به سؤال 3d max چیست پاسخ خواهیم داد. در صورتی که تمایل به یادگیری نرم افزار 3d max دارید پیشنهاد ما دریافت مجموعه آموزش تری دی مکس فرادرس است.

  • مجموعه آموزش تری دی مکس (3ds Max) — کلیک کنید

تاریخچه 3d max

حال که کمی با ماهیت این نرم‌افزار آشنا شدید خواندن تاریخچه این نرم‌افزار نیز می‌تواند برای شما جالب باشد. این نرم‌افزار برای اولین بار توسط گری یوست و مختص سیستم‌های MS-DOS ساخته شد. انتشار 3d max به اوایل دهه نود میلادی و روزهای اول فعالیت شرکت اتودسک برمی‌گردد. این نرم‌افزار در ابتدا با نام نرم افزار اتودسک تری دی استودیو عرضه شده و بعد از مدتی نام حرفه‌ای 3d max برای آن انتخاب شد. از گذشته تا به حال این نرم‌افزار در پروژه‌های مختلفی از جمله پروژه‌های معماری، مهندسی و صنعت ساخت­وساز استفاده شده است و هنوز نیز بسیار محبوب و پرطرفدار می‌باشد. این نرم‌افزار همچنین جهت ایجاد جلوه‌های ویژه در بازی‌هایی چون ندای وظیفه و هالو و نیز فیلم هایی مثل مکس دیوانه و آواتار نیز به کار برده شده است.

3d max چیست

کاربرد 3d max

یکی از سؤالاتی که ممکن است بعد از 3d max چیست ذهن شما را به خود مشغول کند این است که این نرم‌افزار چه کاربردی دارد؟ این روزها در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد که در ادامه مهم‌ترین کاربردهای این نرم‌افزار آورده شده‌اند:

استفاده از 3d max در ساخت انیمیشن

در این بخش از مطلب 3d max چیست نگاهی به دلایل اهمیت این نرم‌افزار محبوب برای انیماتورها خواهیم انداخت. دلایلی که باعث شده این نرم‌افزار به عصای دست انیمیشن سازهای حرفه‌ای تبدیل شود. 3d max این امکان را به انیمیشن‌سازها خواهد داد تا از راه‌های مختلفی اقدام به ساخت انیمیشن بزنند و همچنین برای مدیریت و ویرایش انیمیشن‌ها نیز از ابزارهایی بسیار قوی و حرفه‌ای برخوردار است. افراد این امکان را داشته تا با این نرم‌افزار، انیمیشن‌های کامپیوتری سه­ بعدی و نیز افکت‌های مورداستفاده در بازی‌های کامپیوتری، فیلم‌های مورداستفاده در صداوسیما، تصاویر پزشکی و ارائه‌های قضایی را با کیفیتی عالی بسازند. 3d max دارای چندین کنترلر انیمیشن است و می‌توان از آنها جهت ذخیره مقدار کلید انیمیشن‌ها و تنظیمات انیمیشن و نیز تمامی چیزهای ساخته در این نرم‌افزار بهره برد. علاوه بر آن در زمان کشیدن کاراکتر توسط کاربران، درست کردن مجموعه‌های مکانیکی یا حرکات پیچیده، 3d max امکان ایجاد ارتباط میان اشیا را به افراد خواهد داد. برای همین به راحتی افراد می‌توانند با این نرم‌افزار، دست به ساخت یک سلسه مراتب یا زنجیر بزنند. ساخت این سلسه مراتب‌ها سبب می‌شود که با ایجاد یک مجموعه از اشیا، راحت‌تر یک انیمیشن ساخت. تمامی این موارد دست به دست هم داده تا انیمیشن سازها به کمک این برنامه، یک تجربه راحت و حرفه‌ای را با این نرم‌افزار کاربردی تجربه کنند.

3d max و کاربرد آن در صنعت معماری

در زمینه معماری نیز 3d max از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چه در زمینه طراحی نمای ساختمان و چه طراحی داخلی یک محیط، 3d max می‌تواند بهترین گزینه باشد. 3d max در این رابطه دارای امکانات کافی است و از طرفی یک گزینه مقرون به صرفه برای داشتن یک طراحی حرفه‌ای محسوب می‌شود. به واسطه این نرم‌افزار به خوبی می‌توان در طراحی خود ویژگی‌هایی چون متریال، نور و جذابیت را به نحو هر چه بهتر نشان داد. 3d max امکان ترکیب رندرهای داخلی و رندرهای خارجی را در طراحی نیز فراهم خواهد نمود. طراحی و مدل سازی محوطه و طراحی نمای یک ویلا نیز توسط این نرم‌افزار امکان‌پذیر است. برای مثال شما می‌توانید به کمک این نرم‌افزار به محوطه بیرونی ویلای خود، المان‌هایی چون استخر، آلاچیق و آب‌نما اضافه کنید. در واقع شما می‌توانید با این نرم‌افزار یک مدل سه ­بعدی از ساختمان موردنظر داشته باشید.

  • مجموعه آموزش مدل سازی سه بعدی (3D) و متحرک سازی — کلیک کنید

استفاده از 3d max در زمینه ساخت بازی

از دیگر موارد استفاده از این نرم‌افزار کاربردی، می‌توان به ساخت بازی‌های جذاب کامپیوتری اشاره نمود. نرم‌افزار 3d max به واسطه ویژگی‌های حرفه‌ای که داشته این امکان را به بازی سازان خواهد داد تا حرفه ای ترین بازی‌های کامپیوتری را ایجاد کنند. به واسطه قابلیت‌های متعدد 3d max افراد به راحتی می‌توانند تصویر ذهنی خود را به تصویر کشیده و آن­ها را به حرکت در آورند. 3d max توانسته تمامی آن چه که یک فرد برای ساخت بازی به آن احتیاج دارد را فراهم کند.

3d max چیست

3d max و کاربرد آن در ساخت تیزرهای تبلیغاتی

برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای برندهای مختلف نیز 3d max یکی از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی است. خیلی از شرکت‌ها برای معرفی برند خود تقاضای تیزر تبلیغاتی خواهند داشت که با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان بهترین تیزرها را ساخت. برای همین در زمینه ساخت تیزر نیز این نرم‌افزار بسیار پرطرفدار و کاربردی است. این روزها خیلی از افراد با استفاده از 3d max دست به ساخت تیزرهای حرفه‌ای تبلیغاتی خواهند زد. یک تیزر حرفه‌ای می‌تواند یکی از ساده‌ترین راه‌های بازاریابی برای کسب­وکارهای مختلف محسوب شود.

قابلیت های نرم‌افزار 3d max

  1. این نرم‌افزار دارای قابلیت شخصی‌سازی و برنامه‌ریزی است
  2. 3d max به دلیل بهره‌مندی از زبان اسکریپت Maxscript دارای یادگیری بسیار آسانی است و افراد به راحتی می‌توانند در زمانی کوتاه به آن تسلط پیدا کنند.
  3. این برنامه دارای ابزار بی‌نظیر edit poly modifier است که به کمک آن امکان انباشته کردن چندین Modifier وجود خواهد داشت.
  4. قابلیت سیستم اسپلاین منحصربه‌فرد از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

مزایای نرم ­افزار 3d max

این نرم‌افزار همان‌طور که در ابتدای مطلب 3d max چیست به آن اشاره کردیم دارای مزایا و ویژگی‌های بسیاری است که باعث شده افراد در زمان استفاده از آن تجربه شیرینی داشته باشند. در ادامه برخی از مزایای این برنامه را با هم موردبررسی قرار خواهیم داد:

3d max ؛ نرم ­افزاری با خروجی با کیفیت

جهت تولید انیمیشن این نرم‌افزار از یک جعبه ابزار قوی برخوردار است برای همین به کمک آن به خوبی می‌توان در جهات مختلف اجسام را حرکت داد و با دقت بسیار بیشتری بافت آن­ها را تعیین کرد. این موضوع باعث شده دست شما به عنوان یک انیمیشن ساز در ایجاد صحنه‌هایی مانند ریختن یک لیوان درون آب، یا نشان دادن گازهای متحرک و جامدات ساکن کاملاً باز باشد. تمامی این موارد دست به دست هم داده تا در زمینه ساخت انیمیشن، تیزرهای تبلیغاتی و نیز دکوراسیون و معماری، یک خروجی بسیار باکیفیت داشته باشید.

3d max ؛ نرم ­افزاری با ابزارهای حرفه­ ای

اگر چه افراد علاقه‌مند به طراحی سه بعدی چه در سطح مبتدی و چه در سطح پیشرفته امکان استفاده از این برنامه را به فراخور نیاز خود خواهند داشت اما قدرت واقعی آن را می‌توان در ویژگی‌های حرفه‌ای آن مشاهده کرد. از بین ویژگی‌های حرفه‌ای این نرم‌افزار می‌توان به کنترلرهای انیمیشن چندگانه، ابزارهای ارائه عمیق و نیز طرح‌های دقیق اشاره نمود. این ویژگی‌ها سبب شده هر فردی از معمار و انیماتور گرفته تا سازندگان بازی بتوانند پروژه دلخواه خود را با این نرم‌افزار بسازند.

  • آموزش رایگان تری دی مکس ۳DS Max — سریع و آسان در ۳ ساعت — کلیک کنید

3d max ؛ نرم­ افزاری با ویژگی ­­های بصری و منعطف

این نرم‌افزار اگر چه دارای ابزارهای پیچیده و حرفه‌ای می‌باشد اما ویژگی‌هایی که داشته آن را دارای یک کاربری آسان و ساده ساخته است. ویژگی گردش کار در این نرم‌افزار سبب شده به کمک فناوری رندر پیشرفته با سرعتی بالا صحنه‌ها را تبدیل نمود. این ابزار امکان تبدیل چراغ‌ها، مواد و تبدیل دیگر عناصر از ترجمه‌ای به ترجمه‌ای دیگر را فراهم می‌کند. ویرایشگر متریال 3d max باعث شده بافت، نور و دیگر جلوه‌های روی سطح و اشکال راحت‌تر تغییر شکل یابند.

3d max چیست

سایر مزایای 3d max

از دیگر مزایای 3d max می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سهولت روند پیکربندی و جابجایی بین رابط‌ها در آن به دلیل برخورداری از طرح بندی های بخش‌بندی شده
  • امکان تسریع کیفیت تصویری و کارایی آن با هسته‌های گرافیکی
  • سهولت کار کردن با داده‌های حجیم
  • سرعت بالای تکرارها
  • امکان تصمیم گیری های خلاقانه در این نرم‌افزار
  • امکان ایجاد مجسمه‌سازی آزادانه و نقاشی بافت‌ها همراه با رابطه کاربری زیبا
  • برخورداری از جلسه رندر با تکرارهای مؤثر
  • امکان خلق کاراکترهای قابل باور
  • امکان دستیابی به درآمدی مطلوب با 3d max

معایب 3d max

طبیعی است که هر نرم‌افزاری در کنار مزایا و قابلیت‌هایی که داشته از معایبی نیز برخوردار باشد. در واقع یک نرم‌افزار نمی‌تواند در تمامی زمینه‌ها عملکردی بدون نقص را از خود نشان دهد. در ادامه معایب این نرم‌افزار را بررسی خواهیم نمود:

  • این نرم‌افزار، چند سکویی نیست و صرفاً بر روی سیستم عامل ویندوز قابل نصب است
  • در مقایسه با دیگر نرم‌افزارهای سه بعدی، میزان کرش و از کار افتادن آن بالاست.

بازار کار نرم ­افزار 3d max

یکی از سؤالاتی که ممکن است ذهن افراد را در رابطه با نرم‌افزار 3d max به خود مشغول کند بازار کار این نرم‌افزار است. در واقع بسیاری از افراد دوست دارند از سؤال 3d max چیست به این نکته برسند که آیا این نرم‌افزار می‌تواند آن‌ها را به یک درآمد خوب برساند یا خیر؟

همان‌طور که گفتیم این نرم‌افزار در زمینه‌های مختلفی چون ساخت انیمیشن، ساخت تیزر تبلیغاتی، ساخت بازی و نیز طراحی دکوراسیون و معماری کاربرد دارد. از این رو شما می‌توانید با یادگیری این نرم‌افزار در هر یک از این زمینه‌ها مشغول به فعالیت شوید. شما می‌توانید به فکر استخدام در یک شرکت باشید یا این که خود با دریافت پروژه‌های مستقل کسب درآمد کنید. برای آن که شانس خود برای کسب درآمد از طریق 3d max را بیشتر کنید نیاز است که در این زمینه خوب آموزش ببینید.

3d max چیست

آموزش 3d max

بله همان‌طور که گفتیم برای آن که بتوانید با تسلط کامل بر روی این برنامه، طراحی‌های حرفه‌ای و سه بعدی انجام دهید نیاز است که خوب در این رابطه آموزش ببینید. این روزها مؤسسات مختلفی در این زمینه دوره‌های حضوری ارائه خواهند نمود. اما مواردی چون سختی رفت­وآمد و نیز هزینه بالای کلاس‌های حضوری خیلی از افراد را از این کار منصرف می‌کند. ولی خوشبختانه این روزها در زمینه آموزش 3d max دورهای مجازی حرفه‌ای ارائه خواهد شد که به کمک آن­ها با کمترین هزینه می‌توان به خوبی این نرم‌افزار را آموخت.

مدت زمان یادگیری 3d max

اگر قصد یادگیری این نرم‌افزار را داشته باشید یکی از سوال هایی که برای شما پیش خواهد آمد مدت زمانی است که باید صرف یادگیری این نرم‌افزار کنید. طبیعی است که در این زمینه هر چه راه مطمئن‌تری را برای یادگیری انتخاب کنید زمان صرف شده به حداقل خواهد رسید. چرا که با تمرکز بیشتری می‌توانید به یادگیری پرداخته و از اتلاف وقت جلوگیری کنید. اما نکته‌ای که در رابطه با یادگیری 3d max وجود دارد این است که صرفاً آموزش دیدن کافی نیست بلکه باید در این زمینه خوب تمرین کنید. برای همین نمی‌توان گفت که شما با یک دوره 20 ساعته به یک فرد کاملاً مسلط بر نرم‌افزار 3d max تبدیل خواهید شد. چرا که باید در کنار یادگیری خوب تمرین کنید. اما به طور کلی یک دوره آموزشی مجازی می‌توانید سریع‌ترین راه برای یادگیری این نرم‌افزار محسوب شود.

حرف آخر در مورد 3d max چیست

در این مطلب سعی شد به تمامی سؤالات شما در مورد نرم‌افزار محبوب 3d max و نیز این که 3d max چیست پاسخ داده شود. اگر علاقه‌مند به طراحی سه بعدی هستید یا در زمینه انیمیشن‌سازی یا طراحی داخلی ساختمان و نیز معماری و… قصد داشته فعالیت کنید قطعاً این نرم‌افزار می‌تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. شما می‌توانید آموزش نرم‌افزار 3d max را از فرادرس با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت دریافت کنید.

  • آموزش پروژه محور تری دی مکس – طراحی ویلا، فضای سبز و لنداسکیپ در ۳ds Max — کلیک کنید

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *