فروش پروژه برنامه نویسی آماده، روشی جذاب برای کسب درآمد

در چند سال اخیر بازار فروش پروژه برنامه نویسی آماده به شدت داغ شده و سایت های زیادی برای این کار راه اندازی شده اند. با یک جستجو می توانید به تعداد زیاد از این سایت های فروش پروژه های آماده دست پیدا کنید.

متاسفانه اکثر این سایت ها، شدیدا ضعیف عمل می کنند و پروژه های خیلی ضعیفی را به فروش میرسانند. ولی با همین شرایط باز وضعیت فروش خوبی دارند. پس می توان گفت فروش پروژه برنامه نویسی آماده، یکی از روش های جذاب برای کسب درآمد از برنامه نویسی است.

در این مقاله سعی می کنم لیستی از حوزه های مختلف، که می توانید پروژه های برنامه نویسی خوبی برای آن تولید کنید و با قیمت های خوب به فروش برساند را ارائه کنم. این نکته فراموش نشود قرار نیست شما پروژه دانشجویی بفروشید. {البته در لیستی که ارائه می کنیم پروژه های دانشجویی هم وجود دارد.}

فروش پروژه برنامه نویسی آماده

وقتی سایت های فروش پروژه برنامه نویسی آماده را بررسی می کردم اکثریت کارهای دانشجویی انجام میدانند و خبری از پروژه های بزرگ و مهم نبود. پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان فکرتون سمت پروژه های دانشجویی نرود.

در دنیای برنامه نویسی، اینقد ایده و موضوعات جذاب برای پیاده سازی وجود دارد که اگر بخواهم لیست ارائه کنم باید چند روز فقط در مورد این موضوع مطلب بنویسم.

روز به روز وضعیت تحریم و بسته شدن نرم افزارهای مختلف بر روی کاربران ایرانی شدت پیدا می کند و به نظرم این فرصت خوبی برای نوشتن پروژه های جذاب در این زمینه است. اکثر کسب و کارهای مختلف به دنبال نرم افزارهای کاربردی و مورد نیاز خود هستند که با وضعیت قیمت دلار توانایی خرید آنها را ندارند.

مثال: چند وقت پیش شخصی تماس گرفت و در مورد یک نرم افزار برای کارگاه های خیاطی صحبت می کرد انگار نیازمند نرم افزاری بود که در کشور آلمان باید 5 هزار یورو برای آن پرداخت میکرد به علاوه هزینه پشتیبانی سالانه، یعنی مبلغی نزدیک 150 میلیون تومان برای خود نرم افزار به همراه هزینه 20 میلیونی برای پشتیبانی سالانه آن.

حالا فکر کنید ما استارت نوشتن پروژه های مختلف را بزنیم و اقدام به فروش آنها به جاهای مختلف کنیم. در این مقاله من فقط تعدادی از حوزه های مهم و جذاب که می توانید به آنها ورود پیدا کنید را لیست کردم که دید کلی به این موضوع پیدا کنید. پیشنهاد می کنم سریعا سمت این حوزه ها برید و بعد از نوشتن، اقدام به بازاریابی و فروش کنید.

فروش پروژه برنامه نویسی آماده

همانظور که در بخش بالا اشاره کردیم، بخش ها و حوزه های مختلفی برای ارائه و فروش پروژه های برنامه نویسی آماده وجود دارد که می توانید در آنها فعالیت کنید.

در بخش زیر 15 مورد از بهترین حوزه های محتلف را ارائه کردیم که می توانید با تحقیق و بررسی، متوجه شوید هر حوزه به چه نرم افزار یا پروژه ای نیاز دارد. حوزه های که در بخش زیر لیست کردم به شدت وسیع هستند و اگر با شخصی که در آنها فعال است صحبت کنید به نظرم به نتایج خوبی می رسید.

  • پروژه های شبیه سازی
  • پروژه های اداری و سازمانی
  • پروژه های حسابداری
  • پروژه های انبارداری
  • پروژه های مدیریت
  • پروژه های شخصی
  • پروژه های دانشجویی
  • پروژه های کاربردی
  • پروژه های مشتری محور
  • پروژه های مکمل
  • پروژه های فروشگاهی
  • پروژه های ارتباطی
  • پروژه های آموزشی
  • پروژه های سلامت و پزشکی
  • پروژه های هوش مصنوعی

حوزه های جذاب برای تولید پروژه های برنامه نویسی

1- پروژه های شبیه سازی
یکی از بخش هایی که شدیدا ما مشکل داریم و نرم افزار اصلا برای آن وجود ندارد نرم افزارهای شبیه سازی است. در این حوزه تا دلاتان بخواهد ایده برای پیاده سازی وجود دارد.

کافیه جستجوی ساده ای در سطح اینترنت انجام دهید تا متوجه شوید چه تعداد از افراد دنبال این این مدل نرم افزار هستند تا بتوانند چیزی را شبیه سازی کنند.

کافیه شما نرم افزاری بنویسید یا خود نرم افزار را به فروش برسانید و پول خوبی به جیب بزنید یا اینکه سورس پروژه آماده را برای فروش قرار دهید. معمولا افراد هزینه های خوبی برای این موضوع می کنند.
2- پروژه های اداری و سازمانی
اگر به دنبال فروش پروژه برنامه نویسی آماده هستید پیشنهاد میکنم روی این بخش تا می توانید کار کنید. اکثر ادارات و سازمان های دولتی نیازمند نرم افزارهای مختلفی هستند که می توانید با تحقیق و بررسی، متوجه شوید باید چه نرم افزارهایی را بنویسید.

خیلی از دوستانم کار اصلیشان، فروش نرم افزار و پروژه به ادارات و سازمان های دولتی است. مثلا یکی از دوستانم، یک پروژه خبر آنلاین سازمانی نوشته بود که بر روی هر کامپیوتر اداره یک نسخه از این نرم افزار نصب شده و کارمندان می توانستند آخرین اخبار، اطلاعیه، دستورات و … را ببینید.

همین نرم افزار را به چندین اداره مهم فروخت و به درآمد فوق العاده ای دست پیدا کرد. نکته جالب اینجاست سورس کد پروژه برنامه نویسی را به چندین نفر دیگر با حق کپی رایت فروخت و از آنجا هم درآمد کسب کرد.

ایده های زیادی را می توان پیاده کرد ولی موضوع اصلی، نحوه ارائه ایده است. به قول مرحوم استیو جاز، ارزش هر چیزی در ارائه آن است. پس به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.
3- پروژه های حسابداری
یکی از بهترین بخش های که شخصا علاقه خاصی به آن دارم همین بخش پروژه های حسابداری است. پولی که در این بخش وجود دارد در بخش های کمتری قابل مشاهده است.

الان اکثر شرکت ها، ادارات، سازمان ها و کسب و کارها به نرم افزارهای حسابداری نیاز دارند. به نظرم فروش پروژه های برنامه نویسی حسابداری می تواند شما را به درآمدهای فوق العاده خوب برساند.

شما هم می توانید نرم افزار را بفروشید هم می توانید سورس کد نرم افزار را برای فروش قرار دهید و کسب درآمد کنید. کمتر جایی را میبینم که به نرم افزارهای حسابداری نیاز نداشته باشند.

شاید از خودتان بپرسید این همه نرم افزار و سورس کد آماده، چرا باید من هم وارد این عرصه شوم. باید عرض کنم خیلی از این نرم افزارها یا پیچیده هستند یا قیمت های بالایی دارند به همین خاطر افراد حاضر نیستند این مقدار هزینه کنند. کمتر کسی سورس کد پروژه آماده در این حوزه می فروشد شما می توانید در بخش فروش سورس کد با حق کپی رایت فعالیت داشته باشید.

شاید بپرسید کسی وجود دارد بخواهد سورس کد پروژه بخرد. باید بگویم بله؛ چون خیلی از افراد نیاز دارند سورس کد را تهیه کنند و بر اساس نیاز خودشان آن را سفارشی سازی کنند. کافیه مقداری روی این بخش هم متمرکز باشید.

کسب درآمد و فروش پروژه های انبارداری آماده 4- پروژه های انبارداری
این بخش هم عمومیت بیشتری دارد و می توانید روی آن متمرکز شوید. تعداد زیادی انبار در کشور وجود دارد که به نرم افزارهای انبار داری خوب نیاز دارند. البته این نکته فراموش نشود که نرم افزارهای زیادی برای انبارداری وجود دارد ولی بر اساس صحبتی که با آشنایان داشتم کار کردن با این مدل نرم افزار بسیار پیچیده و سخت است. {خیلی از پشتیبانی آنها گله مند بودند}

خیلی ها دوست دارند یک نرم افزار ساده اما سفارشی سازی شده داشته باشند تا بتوانند از آن استفاده کنند. اکثر نرم افزارهای انبارداری خیلی امکانات به دردنخور اضافه کردند که کمتر کسی از آنها استفاده می کند.

با بررسی که بنده داشتم تعداد جستجو در زمینه نرم افزار انبارداری و سورس کد نرم افزار انبارداری به شدت زیاد است و افراد زیادی در حال جستجو آن هستند. به نظرم این بخش هم قابلیت کار زیادی دارد.
5- پروژه های مدیریت
از داروخانه گرفته تا درمانگاه و جاهای مختلف دیگر، نیاز به نرم افزارهای مدیریتی دارند. نرم افزاری که کار کردن با آن ساده و البته کاربردی باشد. این فقط یک مدل نرم افزار مدیریتی است و با جستجو و تحقیق، متوجه می شوید چه تعداد زیادی کسب و کار به این مدل نرم افزارها نیاز دارند.

مثلا نرم افزار مدیریت باشگاه بدن سازی یا باشگاه های دیگر در این دسته قرار می گیرند. شما به راحتی می توانید پروژه های مختلفی را اجرا کنید. مهم ایده و نحوه پیاده سازی آن است. سعی کنید اطراف خود را ببینید بعد متوجه خواهید شد چه تعداد زیادی ایده برای پیاده سازی وجود دارد که می توانید هم نرم افزار را به فروش برسانید هم اقدام به فروش سورس کد پروژه کنید.
6- پروژه های شخصی
این مدل شاید کمی خنده دار به نظر برسد ولی وقتی به چند نفر از شرکت کننده های دوره برنامه نویس چند منظوره گفتم این کار را انجام دهید بعد از انجام دادن نتایج جالبی را گرفتند.

منظور از پروژه های شخصی، پروژه هایی هستند که افراد شخصی روی کامپیوتر خود استفاده می کنند. مثلا دفترچه تلفن، دفترچه یادداشت، یادآور، تایمر و …، نرم افزارهای شخصی و خیلی کوچک با قابلیت شخصی سازی بالا.

یکی از بچه با نوشتن همین مدل پروژه و سفارشی سازی بر اساس شخصیت طرف مقابل، توانسته بود نزدیک چند میلیون کسب درآمد کند. برای کسی که در ابتدای راه است به نظرم گزینه جذاب و فوق العاده خوبی است.

علاوه بر اینکه می توانید به صورت نرم افزار بفروشید می توانید سورس کد آن را در سایت شخصی یا در سیستم های همکاری در فروش برای مشتری ها قرار دهید. به نظرم می توانید به درآمدهای خوبی برسید.
7- پروژه های دانشجویی
اگر در مورد فروش پروژه برنامه نویسی آماده صحبت کنیم اولین چیزی که در ذهن مخاطب و برنامه نویس تداعی می شود پروژه های دانشجویی است. با اینکه این بخش درآمد قابل توجه ای دارد ولی شخصا با آن مخالف هستم و علاقه ای به آن ندارم.

به نظرم دانشجو باید شخصا اقدام به برنامه نویسی کند هم چیزی یاد می گیرد هم برای آینده خود تخصصی درآمدزا کسب میکند. متاسفانه اکثر دانشجوها، پروژه های برنامه نویسی انجام نمیدهند و اصلا نمی دانند چطوری باید برنامه نویسی کنند. {پیشنهاد میکنم مقاله نقشه راه برنامه نویسی برای یادگیری مبتدیان را مطالعه کنید.}

ولی از حق نگذریم تعداد پروژه های دانشجویی شدیدا در حال افزایش است چون کمتر دانشجویی پیدا می شود شخصا پروژه های درسی را انجام دهد. پس اگر دوست دارید می توانید در این بخش هم فعال باشید.
8- پروژه های کاربردی
بعضی وقت ها نرم افزارهایی وجود دارد که در یک بخش از صنعت، کسب و کار یا … کاربرد دارند. شما می توانید بگردید و ببینید افراد معمولا چه چیزهایی رو جستجو می کنند یا اینکه بررسی کنید مثلا فلان صنعت به چه نرم افزاری نیاز دارد که می توانم آن را بومی سازی کرده یا اقدام به نوشتن آن کنم.

یا مثلا در بخش مخابرات هزار مدل نرم افزار کاربردی داریم که متاسفانه یا خیلی گران هستند یا ایران را تحریم کرده اند. پیشنهاد میکنم روی این موضوع هم وقت بذارید. اگر دنبال چالش و کارهای بزرگ هستید روی این بخش می توانید سرمایه گذاری زمانی و تخصصی کنید.
9- پروژه های مشتری محور
بعضی وقت ها افراد دنبال پروژه یا نرم افزارهایی هستند که مشتری های خود را مدیریت کنند. مثل نرم افزارهای CRM که برای مدیریت و ارتباط با مشتری است.

البته CRM یک مدل از این مدل نرم افزار است و شما می توانید نرم افزارهای کاربردی و جذابی برای این بخش تولید کنید. ببینید دوستان عزیز شما باید برای هر چیزی تحقیق کنید و بر اساس تحقیقات جلو برید تا زحمتی که می کشید هدر نرود.

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد و هدفش این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست های آنها را به بهترین شکل مدیریت کنیم. که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد.

10- پروژه های مکمل
پروژه های مکمل به پروژه هایی گفته می شود که برای نرم افزارهای دیگر نوشته می شوند. مثلا نرم افزاری داریم که قابلیت نصب افزونه یا همان پلاگین را دارد.

بعضی از نرم افزارهایی که در صنعت، کسب و کار و … وجود دارند قابلیت نصب پلاگین را هم فراهم کرده اند. شما می توانید پلاگین های آنها را بنویسید و برای فروش قرار دهید.

این بخش خیلی جای کار دارد و می توانید درآمدهای خوب به جیب بزنید کافیه با تحقیق و بررسی جلو برید و ببینید باید چه چیزهایی را کد نویسی کنید.

کسب درآمد و فروش پروژه های فروشگاهی آماده 11- پروژه های فروشگاهی
در چند سال اخیر تعداد فروشگاه های آنلاین به شدت زیاد شده و درخواست برای پروژه های فروشگاهی اوج گرفته است. اگر توجه کرده باشید بعد از ایام کرونا، اکثر کسب و کارها در حال آنلاین شدن هستند و میخواهند فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنند.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید نوشتن یک فروشگاه ساز و همکاری در فروش حرفه ای و فروش به صورت نسخه ای یا سورس کدی با حق کپی رایت است. به نظرم خیلی خوب جواب می دهد. نحوه ارائه این محصول به شدت مهم است و باید سعی کنید استراتژی خوبی برای ارائه آن داشته باشید.

کافیه برید بهترین فروشگاه سازهای دنیا را بررسی کنید و ببینید چه امکاناتی دارند و در بین فروشگاه های ایرانی، فروشگاه هایی وجود دارند که می توانیم شبیه آنها را هم طراحی کنیم مثل همین سایت دیجی کالا، که امکانات خوبی در خود جای داده است. خیلی از افراد دوست دارند فروشگاهی شبیه دیجی کالا داشته باشند.

به نظرم ایده در این زمینه شدیدا زیاد است و همه چیز بستگی به خود شما دارد که چه چیزی را برنامه نویسی کنید و برای فروش قرار دهید. حتی از پشتیبانی فروشگاه ها هم می توانید کسب درآمد کنید.
12- پروژه های ارتباطی
در همین یکی دو سال اخیر، خیلی از افراد درخواست نرم افزار یا پروژه ای داده اند برای ایجاد ارتباط داخلی بین شرکت و سازمانشان که تحت شبکه باشد و بدون اینترنت هم کار کند.

شاید با وجود نرم افزارهای قوی و قدرتمند موجود، کمی کار روی این بخش ریسک بالایی داشته باشد ولی به نظرم با تحریم هایی که علیه کاربران ایرانی صورت گرفته، باز جای کار دارد و می توان نرم افزارهای خوبی تولید کرد.

خیلی کارهای جذاب می توانید انجام دهید بستگی دارد هدف شما از تولید این نرم افزار چی است. میخواهید خود نرم افزار را برای فروش قرار دهید یا قصد فروش سورس کد آن را دارید.
13- پروژه های آموزشی
با وجود آنلاین شدن خیلی از کلاس های حضوری، افراد دنبال نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین اختصاصی هستند. درسته نرم افزار و سایت های مختلفی برای برگزاری کلاس آنلاین وجود دارد اما خیلی ها درخواست نرم افزار اختصاصی میدهند.

به نظرم این گزینه خیلی جذاب و قابل بررسی است و می توانید روی آن بیشتر وقت بذارید. در همین چند ماه اخیر که کلاس های حضوری، لغو شدند و اکثر کلاس ها، آنلاین شده اند. تعداد سفارشات این حوزه روز به روز در حال افزایش است.

از این بخش می توانید به درآمدهای فوق العاده ای دست پیدا کنید. فقط باید بدانید میخواهید چه جوری این نرم افزار را تولید و برای فروش قرار دهید. کافیه به هر آموزشگاه یا جاهایی که کلاس برگزار می کردند بگوید علاوه بر نرم افزار، سورس کد آن را با حق کپی رایت در اختیارتان قرار میدهیم تا بر اساس نیاز خود تغییرات لازم را اعمال کنید.
14- پروژه های سلامت و پزشکی
در دو سه سال اخیر، تعداد زیادی از مشترهای دوره های آموزشی سایت، دانشجویان و افراد بودند که در حوزه پزشکی و سلامت فعالیت می کردند. واقعا برای خودم عجیب بود چرا این افراد اینقدر بسته آموزش برنامه نویسی تهیه می کنند.

وقتی با تعدادی از این دوستان صحبت کردم متوجه شدم به علت کمبود نرم افزارهای کاربردی یا گران بودن نرم افزار، میخواهند شخصا اقدام به تولید و نوشتن این مدل نرم افزارها کنند.

به نظرم ایده های جذاب و فوق العاده ای می توانید در این بخش پیاده کنید. کافیه یک نرم افزار کاربردی بنویسید که مشکلی را رفع کند یا روندی را بهتر کند. توجه کنید چه تعداد بیمارستان، درمانگاه و … در ایران وجود دارد.
15- پروژه های هوش مصنوعی
یکی دیگر از حوزه های جذاب که قابلیت پیاده سازی پروژه های مختلف در آن وجود دارد همین بخش هوش مصنوعی است. کافیه جستجو کنید و تعداد پروژه هایی که درخواست داده شده را مورد بررسی قرار دهید.

در چند سال اخیر تب و تاب هوش مصنوعی در جهان خیلی اوج گرفته و در ایرانم نیم نگاهی به آن می شود و می توان گفت آینده خوبی در انتظار آن وجود دارد. این بخش، جز بخش های چالشی است که می توانید درآمدهای خوبی از آن کسب کنید.

کد نویسی و فروش پروژه برنامه نویسی آماده در بخش هوش مصنوعی خیلی جای کار دارد چون نوزادی است که در حال رشد است و خیلی می تواند پیشرفت کند. ولی در کل، کار روی پروژه های هوش مصنوعی به نظرم جذاب به نظر میرسد. {البته چالش خودش را دارد.}


صحبت پایانی
در این مقاله سعی کردم ایده های جذاب و قابل اجرا، که می توان از آنها، درآمدهای خوبی کسب کرد را مورد بررسی قرار دهم. البته حوزه های دیگری وجود دارد که آنها را معرفی نکردیم.

اگر به کدنویسی و فروش پروژه برنامه نویسی آماده علاقمند هستید و نمیدونید باید چیکار کنید به نظرم حوزه هایی که معرفی کردیم را مورد بررسی قرار دهید.

روش های زیادی برای کسب درآمد از برنامه نویسی وجود دارد که قبلا چند مقاله خوب در این حوزه نوشته ام که پیشنهاد می شود این مقالات را مطالعه کنید. مثلا مقاله چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟ جز مقالات پر طرفدار است که به نظرم ارزش چندین بار خواندن را دارد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *