دلایل شکست و موفقیت استارت آپ ها چیست؟

چرا استارت آپ ها شکست میخورند و یا موفق می شوند؟

راه های مقابله با شکست در استارت آپ ها چیست؟

یک رستوران بی نظیر در دالاس به نام Chop House Burger وجود دارد (خانه ای برای عاشقان سیب زمینی سرخ شده فرانسوی و برگر های نوآورانه). این یک رستوران هشت ساله در صنعتی است که ۸۰ درصد از تازه واردان آن در پنج سال اول شکست میخورند. و دلیل اینکه برخی از محصولات (و کسب و کارها) در بازار موفق هستند، در حالی که اکثرا ضعیف می شوند و شکست میخورند به داستان نحوه تشکیل آن برمیگردد.
Chop House Burger برای استیک اهنی خشک شده با نمک دریای هیمالیایی شناخته شده بود. صاحبان آن نیز در تلاش برای تنوع بخشیدن به منو، یک برگر خوشمزه را ارائه دادند. با وجود اینکه استیک ها بسیار خوب بودند، برگر یکی از محبوب ترین آیتم های منو شد. بنابراین صاحبان تصمیم به ساخت یک رستوران در اطراف آن گرفتند.
اکثر ما در صنعت رستوران نیستیم. همه ما بیزینس راه اندازی شده ای نداریم تا ایده هایمان را در آن آزمایش کنیم. با این حال ارزش ایجاد تقاضا قبل از راه اندازی کسب و کار برای ما مهم است خواه ما در حال راه اندازی یک شرکت جدید باشیم یا تنها به ایجاد یک محصول جدید فکر میکنیم.
در ماه فوریه پایگاه اطلاعات سرمایه داری سرمایه گذاری CB Insights ، بررسی های گسترده ای در مورد دلایل شکست کسب و کارهای جدید انجام داد. پس از تجزیه و تحلیل ۱۰۱ استارت آپ شکست خورده، محققان دریافتند که ۴۲ درصد از شکست ها به دلیل کمبود تقاضا برای محصول یا خدمات ارائه شده بوده است. آنها برای توضیح این علت شکست از یک عبارت خشن استفاده کردند: “شروع بدون نیاز بازار”
این ضعف، موجب زیان قابل توجهی به شرکت ها بیشتر از چالش های راه اندازی شناخته شده تری مانند جریان نقدی (۲۹٪)، رقابت (۱۹٪) و زمان کم (۱۳٪) شد.

دلایل موفقیت و شکست استارت آپها در ایران و جهان

چگونه کارآفرینان و توسعه دهندگان قبل از سرمایه گذاری می توانند ایده خود را آزمایش کنند ؟

یافته ها این پرسش را مطرح می کنند: چگونه کارآفرینان یا توسعه دهندگان محصول جدید می توانند قبل از سرمایه گذاری زمان و سرمایه ای که برای رسیدن به آنها نیاز دارند، ایده های خود را آزمایش کنند؟ چگونه میتوانیم ایده هایی را که احتمال موفقیت میان آنها بیشتر از ایده هایی که مستعد شکست هستند، کنار بگذاریم؟

سه استراتژی ارزشمند جهت آزمایش ایده قبل از سرمایه گذاری :

به دنبال رقبای موفق باشید. هنگامی که تقاضا ایجاد میشود، رقبای خوب نشانه خوبی هستند و نه پرچم قرمزی که بسیاری از کارآفرینان آنها را می بینند. اولین محرک در یک فضا می تواند مزایای موقعیتی را ایجاد کند اما دیر مشاهده کردن آن ها میتواند سود بهره بردن از چشم انداز های دیگر آن صنعت را برای شما از بین ببرد.
امروز، اگر شما یک نرم افزار ویرایش عکس جدید یا خدمات اجاره اتومبیل را منتشر کردید، می توانید اطمینان داشته باشید که پیشنهاد شما در برخی از سطوح درک و تقاضا است. بله، شما هنوز هم باید توجه مشتریان خود را جلب کنید. شما همچنین باید خودتان را از رقبا جدا کنید. و هنوز هم راه های فراوانی وجود دارد که محصول یا کسب و کار شما را منجر به شکست کند اما شما باید در به روزترین مسیر موفقیت حرکت کنید.
صنایع تحویل مواد غذایی نمونه های فوق العاده ای از شرکت های تاسیس شده است که پس از تقاضای معتبر توسط محرک های اولیه مانند Seamless و Grubhub ایجاد شده است. برای قدرت نفوذ بهتر در صنایع غذایی مشتری محور، یلپ (yelp)، ایت ۲۴ (eart24) را تاسیس کرد. اوبر (uber) مدل موفق خود در حوزه حمل و نقل را در صنایع غذایی اعمال کرد و اوبر ایت (UberEats) را ایجاد کرد که خدمات پخش و توزیع در بعضی از بازارها را از بین می برد و پلت فرم پرداخت cavier راراه اندازی کرد که به صاحبان رستوران یک راه ساده برای پذیرش کریدیت کارت و تحویل غذا را می داد.
بدست آوردن امتیاز از دست رفته ترس آشکاری است که با ورود به فضا که در حال حاضر به خانه شرکت های موفق تبدیل شده است، محقق می شود. این یک خطر واقعی است. در فضای تحویل مواد غذایی شرکت ها با یافتن رستوران های جدید برای همکاری، گسترش به مکان های جدید و ارائه مدل های قیمت گذاری جدید متمایز می شوند. اما این فرصت ها در هر صنعتی وجود نخواهد داشت.
در نهایت، دیدن امار و ارقام خالی از لطف نیست. در مطالعه CB Insights ، تنها ۱۹٪ از استارت اپ های شکست خورده تحلیل شده ادعا کردند که استارت اپ آنها از بین رفته است یعنی کمتر از نصف تعدادی که نارضایتی ناشی از کمبود تقاضا برای خدمات یا محصول را مطرح کرده بودند
ترافیک های موتور های جستجو را بررسی کنید. افراد هنگامی در جستجوی یک محصول یا حل یک مشکلی هستند که با آنها مواجه هستند، آنها آنچه را که به دنبالش هستند در گوگل تایپ می کنند. از طریق تحقیق کلمات کلیدی، کارآفرینان می توانند بفهمند که چه افرادی در جستجوی و استفاده از یافته ها برای حل مشکل خود هستند و میزان تقاضا برای محصول یا خدمت خود را بسنجند.
با توجه به ابزار تحقیقاتی کلمه کلیدی Ahrefs، ۲۷،۰۰۰ نفر در ماه برای “ابزار فتوشاپ” جستجو می کنند. ۴،۰۰۰ در جستجوی “ماشین چمن زنی اتوماتیک” هستند و ۱۰۰ نفر در جستجوی “حسابداری کامیون ها” هستند.
هر یک از این اصطلاحات دارای ترکیبات مشابهی است که تعداد کل جستجوی ماهانه را افزایش می دهد. شما همچنین می توانید تقاضای بالقوه را با تحقیق جستجو های وسیع تر که روی یک راه حل خاص متمرکز نمی شوند، اندازه گیری کنید و وجود یک مشکل را که توانایی حل آن را دارید، ثابت کنید.
برای نمونه هایی که در بالا ذکر شد، «چگونه عکس ها را ویرایش کنید»، «وقت نداشتید چمن خود را بچرخانید» یا «دستورالعمل های حسابداری برای کامیون گیرندگان» می تواند جستجوهایی باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
هیچ مقدار استانداردی از حجم جستجو که شما می توانید برای رسیدن به میزان تقاضای واقعی انجام دهید، وجود ندارد. شما باید داده ها را با اهداف مشخص در صنعت خاص خود تفسیر کنید. اما تأیید این است که افراد در جستجوی یک محصول یا خدمات مانند شما هستند، نشانه خوبی است، و از طریق کمپین های Google AdWords یا SEO، می توانید کار کنید تا در مقابل چشمان این افراد قرار بگیرید اگر تصمیم به راه اندازی ایده هایتان را دارید.
وعده های بازاریابی خود را تست کنید. مردم محصولات را خریداری نمی کنند. آنها وعده ها را می خرند. به طور کلی، مشتریان، واقعا نمی دانند چه چیزی دوست دارند محصولشان داشته باشد تا پس از آنکه محصول را خریداری کرده اند،. آنها به خاطر مزایای حاصل شده پول نمی پردازند بلکه آنها برای مزایای وعده داده شده در نسخه فروش و توصیفات آن پرداخت می کنند.
این یک بینش مهم برای هر کسی است که به دنبال آزمایش محصول جدید یا سرویس می باشد، زیرا نشان می دهد که نیاز به یک محصول نهایی برای سنجش میزان تقاضا برای یک ایده وجود ندارد.
شما می توانید نسخه کپی بازاریابی را برای ارائه پیشنهادات خود ایجاد کنید و آن را از طریق نظرسنجی یا مصاحبه با چشم اندازهای هدفمند تست کنید.
هیچ سیستم کاملی برای پیش بینی اعتبار تقاضا برای یک محصول یا خدمات وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که شما نباید دقت لازم را انجام دهید. شکست های تجاری پرهزینه است. آنها می توانند منجر به از دست دادن سرمایه، اتلاف زمان و از بین رفتن اعتماد به نفس شوند. بعضی از چالش هایی که توسط مطالعه CB Insights کشف نشده است، سختی پیش بینی زمان بندی یا استخدام افراد مناسب است و یا اگر بعد از راه اندازی کسب و کار ضرورت های لازم را ایجاد کنید اما تقاضا یکی از عناصر کلیدی است که شما می توانید حداقل تا حدی از پیش تعیین کنید.
اگر ۴۲ درصد از استارت اپ های شکست خورده مورد مطالعه CB Inights تلاش بیشتری برای اندازه گیری تقاضا را پیش ببرند، ممکن است تصمیم به دنبال ایده های قابل اعتماد تر داشته باشند که می تواند آنها را بهتر برای جلوگیری از شکست کسب و کار و زودتر رسیدن به موفقیت آماده کند.
در اخر، خطاهای کمتری که ما در نظر میگیریم، باعث می شود هرچه سریعتر به اهدافمان برسیم.

 

نوشته دلایل شکست و موفقیت استارت آپ ها چیست؟ اولین بار در سمانیک. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *