معرفی 5 اپلیکیشن کاربردی برای حذف پس‌زمینه عکس و ویدیو

بلاگرها، یوتیوبرها، ادیتورهای حرفه‌ای و حتی شمایی که فقط می‌خواهید پس‌زمینه عکس محصولات سایتتان را سفید کنید…قرار است در این مقاله، زیر و بم کار را یاد بگیرید تا دیگر مجبور نباشید التماس بقیه کنید که پس‌زمینه عکس‌ها یا ویدیوهایتان را تغییر دهند 🙂
البته مزاح می‌کنیم، خیلی وقت‌ها باید کار را سپرد به کاردان! اما اگر تصمیم دارید خودتان آموزش حذف پس زمینه را یاد بگیرید، ما اینجاییم تا به شما بگوییم که چطور می‌توانید به ساده‌ترین شکل ‌ممکن و فقط با موبایل‌تان، این کار را انجام دهید.

چرا باید حذف پس زمینه را یاد بگیریم؟

می‌خواهیم این سوال را با یک مثال به شما توضیح بدهیم. به دو وب‌سایت زیر نگاه کنید و بگویید کدام ‌یک حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسند؟

حذف پس زمینه محصول

کاملاً واضح است که سایت سمت راست، فقط با حذف پس‌زمینه عکس‌ها، توانسته ظاهر زیبا و حرفه‌ای‌تری را به محصولات خود بدهد.

فقط هم بحث عکاسی محصول نیست! این روش برای تهیه عکس کاور پست‌های اینستاگرام هم بسیار کاربرد دارد، مثل عکس زیر.

حذف پس زمینه عکس

هر دو عکس در یک لوکیشن گرفته شده‌اند، اما عکس سمت راست پس‌زمینه‌اش حذف شده که نتیجه کار را خیلی خیلی جذاب‌تر کرده و عنوان پست هم راحت‌تر دیده می‌شود. حالا که بحث اینستاگرام شد، پیشنهاد می‌کنیم، حتماً سری به صفحه «آموزش اینستاگرام» بزنید، تا راه و چاه دیده شدن در این شبکه اجتماعی را یاد بگیرید.
اما داستان اینجا تمام نمی‌شود. شما می‌توانید پس‌زمینه ویدیوهای خود را هم حذف کنید و هر عکس یا ویدیویی که دوست دارید را در پس زمینه ویدیو قرار دهید.

حذف پس زمینه ویدیو با پرده سبز

البته کاربرد حذف پس‌زمینه به این مثال‌هایی که گفتیم محدود نمی‌شود! وقتی این تکنیک را یاد گرفتید، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و به نتایج عالی برسید.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بفهمیم، چطور می‌شود با استفاده از موبایل، پس‌زمینه عکس‌ها یا ویدیوها را حذف کرد.

روش‌های حذف پس زمینه عکس

اپلیکیشن‌های زیادی برای این کار وجود دارد که ما بعد از بررسی تعدادی از آن‌ها، بهترینش را انتخاب کردیم و در ادامه مقاله آن‌ را به شما معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن Remove BG، حذف پس‌زمینه در سه سوت

شما می‌توانید آموزش کار با این اپلیکیش را در ویدیو زیر تماشا کنید. البته در ادامه تمام مراحل را توضیح داده‌ایم، اما مطمئنیم که دیدن ویدیو برایتان راحت‌تر است 🙂

خب، همانطور که دیدید…باید این اپلیکیشن را از فروشگاه‌های play store  یا app store دانلود کنید. بعد از این که نصب شد، وارد اپلیکیشن شوید و مرحله به مرحله، مانند عکس زیر پیش بروید.

حذف پس زمینه عکس با اپلیکیشن remove bg

  1. اول باید عکس را از طریق دکمه Upload Image، باز کنید.
  2. سپس خود اپلیکیشن به صورت اتوماتیک، پس‌زمینه عکس را حذف می‌کند.
  3. در آخر هم با گزینه Download، فایل عکس در گالری شما ذخیره میشود.

همانطور که دیدید، کار کردن با این اپلیکیشن، فوق‌العاده راحت و سریع است. اگر عکس عیجب و غریبی را به آن ندهید 🙂 نتیجه کار تمیز در می‌آید.

نکته!

اگر نخواستید اپلیکیشن را نصب کنید، به وب‌سایت، https://www.remove.bg/  بروید و از همانجا همین مراحل را تکرار کنید تا پس‌زمینه عکس‌تان حذف شود.

اپلیکیشن Background eraser – handyCloset Inc.؛ مثل آب خوردن

با این اپلیکیشن هم می‌توانید، مثل آب خوردن، پس زمینه عکس‌هایتان را حذف کنید.
فقط کافی است تا آن را از یک فروشگاه اپلیکیشن مثل اپ استور یا بازار دانلود کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

حذف پس زمینه عکس با اپلیکیشن background eraser

همانطور که در عکس بالا می‌بینید، ابتدا باید با استفاده از گزینه load a photo، عکسی که می‌خواهید را از گالری‌تان انتخاب کنید.
بعد از اینکه عکس باز شد، از شما می‌خواهد که تا جایی که می‌شود، دور عکس را کراپ کنید تا بهتر بتواند سوژه را تشخیص دهد.
سپس باید با کمک ابزارهایی که در اختیارتان قرار داده است (مثل magic یا auto)، روی فضای پس زمینه کلیک کنید تا اپلیکیشن همان قسمت را حذف کند.
حتماً در این مرحله، عکس را زوم کنید و با دقت بیشتری این کار را انجام دهید. اگر هم جایی را اشتباهی حذف کردید به کمک دکمه undo، عکس را به حالت قبل برگردانید.

در آخر هم، بعد از آن که تمام قسمت‌های پس زمینه حذف شدند، دکمه save را بزنید تا عکس در گالری شما ذخیره شود.

اپلیکیشن Picsart؛ دوای هر درد بی درمان

خب نوبتِ پیکس‌آرت!
اصلاً نمی‌شود که بحث ادیت عکس با گوشی وسط بیاید و picsart آدم را شرمنده نکند 🙂
قبل از آموزش حذف پس‌زمینه عکس با پیکس‌آرت، اول باید آن را از هر فروشگاهی که دم دستتان است نصب کنید و سپس مرحله به مرحله با ما پیش بروید:

حذف پس زمینه عکس با اپلیکیشن picsart

  1. ابتدا آیکون + را بزنید و عکسی که می‌خواهید را از گالری انتخاب کنید.
  2. حالا گزینه cut out را بزنید تا اپلیکیشن روی سوژه عکس، یک سایه قرمز بیاندازد.
  3. می‌بینید که اپلیکیشن، تقریباً به خوبی توانست سوژه را تشخیض بدهد. حالا باید خودتان قسمت‌های باقی‌مانده را به کمک ابزار restore سایه بزنید.
  4. بعد از این که با دقت کامل، همه جای سوژه را قرمز کردید، باید گزینه preview را بزنید تا نتیجه کار را به شما نشان دهد.
  5. در آخر هم عکس را save‌ کنید تا در گالری‌تان ذخیره شود.

تا اینجا مقاله، سعی کردیم سه مورد از بهترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های حذف بک گراند را به شما معرفی کنیم. ما که عاشق این اپلیکیشن‌ها شدیم و حسابی کار را برایمان راحت کرده‌اند.

اما دیگر بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذاریم، چون تجربه ثابت کرده است که حذف پس‌زمینه ویدیو خیلی خیلی طرفدار دارد. پس بهتر است هرچه زودتر برویم سراغ بخش بعدی.

آموزش حذف پس زمینه ویدیو با پرده سبز

خب، اول از همه باید بگویم، آفرین به شما که تصمیم گرفتید از این به بعد ویدیوهای حرفه‌ای‌تری تولید کنید. شما خیلی خفنی 🙂

ولی باید بدانید که حذف پس زمینه ویدیو به جز اپلیکیشن به یک وسیله دیگری هم احتیاج دارد که بدون آن، نتیجه کار واقعاً تمیز در نمی‌آید.
این وسیله «پرده سبز» است که در ادامه بیشتر درباره‌اش توضیح داده‌ایم. البته پیشنهاد می‌کنیم که حتماً مقاله «پرده سبز» را مطالعه کنید.

پرده سبز چیست؟

پرده سبز واقعاً همانطور که از اسم‌اش هم پیداست، یک پرده سبز رنگ است که از فیمسازان حرفه‌ای گرفته تا یوتیوبرها برای حذف پس زمینه ویدیوهای خود از آن استفاده می‌کنند.

حالا چرا سبز؟ چرا قرمز نیست؟

چون در حالت عادی و در هیچ نور یا با هیچ دوربینی، پوست بدن آدم‌ها سبز نمی‌افتد. در نتیجه وقتی به یک اپلیکیشن می‌گوییم، پس زمینۀ این فیلم را حذف کن، سریعاً رنگ سبز را تشخیص می‌دهد و آن را حذف می‌کند.

در نتیجه، اگر شما احتیاج دارید که پس‌زمینه فیلم‌های خود را حدف کنید، حتماً یک پرده سبز تهیه کنید تا دیگر خیال‌تان راحت شود. خدا را چه دیدید، شاید این اولین قدم شما در زمینه فیلم سازی شد و توانستید پایان بهتری برای سریال «بازی تاج و تخت» برایمان بسازید 🙂

خب بعد از آن که پرده سبز را تهیه کردید، دو اپلیکیشن زیر را نصب کنید و پس زمینه ویدیو‌های خود را به راحتی حذف کنید.

اپلیکیشن اول؛ Kine master

خیالتان راحت…از kine master بهتر وجود نداره!

جداً یکی از حرفه‌ای ترین و برگ‌ریزان ترین اپلیکیشن‌های ادیت ویدیو، کاین‌مَستر است. در ادامه مرحله به مرحله به شما یاد می‌دهیم که چطور می‌توانید با کاین مستر، پس زمینه ویدیو‌هایتان را حذف کنید. در ویدیو زیر، فرانک به بهترین شکل ممکن، کار کردن با این اپلیکیشن را به ما یاد داده است. با هم ببینیم:

همانطور که دیدید، Kine Master حسابی اپلیکیشن به درد بخوری است و به شدت هم حرفه‌ای طراحی شده. پس بدون شک نصبش کنید و لذتش را ببرید.

اپلیکیشن دوم؛ Vshot

جل‌الخالق! چه کسی فکرش را می‌کرد با همین موبایل‌هایی که دستمان است، بتوانیم پس زمینه ویدیوهایمان را حذف کنیم و اثر هنری خلق کنیم! واقعاً دست کسی که این اپلیکیشن‌ها را درست کرده، درد نکند 🙂

برای حذف پس زمینه با Vshot، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

جذف پس زمینه ویدیو با Vshot

ابتدا باید از بین ابزارهایی که دارد، گزینه Chroma Key را بزنید و ویدیویی که جلوی پرده سبز گرفته شده است را انتخاب کنید.
سپس در مرحله بعدی، عکس یا فیلمی که می‌خواهید در پس زمینه ویدیو دیده شود را در گالری پیدا کنید.

در این مرحله باید سایز سوژه را هرچقدر که دوست دارید تنظیم کنید. بعد از آن که Done را بزنید، ویدیو جدید در گوشی شما ذخیره می‌شود. منتها این بار، با پس زمینه جدید!

از این به بعد کارتان راحت می‌شود

در این مقاله باهم یادگرفتیم که چطور می‌شود فقط با استفاده از موبایل و نصب یکی دوتا اپلیکیشن کاربردی، پس‌زمینه عکس‌ها یا ویدیوهایمان را حذف کنیم.
حالا یک خواهش!
اگر شما هم برای حذف پس زمینه عکس و ویدیو، اپلیکیشن خوبی می‌شناسید، حتماً به ما معرفی کنید.

نوشته معرفی 5 اپلیکیشن کاربردی برای حذف پس‌زمینه عکس و ویدیو اولین بار در نوین. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *