نقد و بررسی بهترین میکروفون برای تولید محتوا | Boya M1

شما حتی اگر بیایید جلوی دوربین و مفیدترین و قشنگ‌ترین حرف‌ها را هم بزنید، اما صدایتان بی‌کیفیت باشد، هیچکس به حرفتان گوش نمی‌دهد.
البته اگر خیلی برایشان عزیز باشید، اولش گوششان را تیز می‌کنند تا بفهمند چه می‌گویید، اما خیلی سریع خسته می‌شوند و سراغ ویدیو بعدی خواهند رفت.

پس مطمئن باشید که خرید یک میکروفون، از خیلی تجهیزات دیگر، واجب‌تر است. پیشنهاد ما برای شروع، میکروفون Boya M1 است. در ادامه مقاله، می‌خواهیم (مثل همیشه) طبق تجربه‌هایی که داشته‌ایم، میکروفون Boya M1 را بررسی کنیم.

البته پیشنهاد می‌کنیم که نقد و بررسی میکروفون بویا را در ویدیو زیر تماشا کنید و تست ضبط صدا با میکروفون Boya M1 را به هیچ وجه از دست ندهید!

چرا باید میکروفون بویا بخریم؟

در واقع شما می‌توانید هر میکروفونی که دوست دارید را خریداری کنید 🙂 اما اگر نظر ما را بخواهید، میکروفون بویا M1 واقعاً برای شروع کار تولید محتوای ویدیویی، هم مناسب است و هم به‌صرفه. در ادامه، دلایل خرید میکروفون Boya M1 را باهم مرور می‌کنیم:خرید میکروفون بویا M1

  • قیمت این میکروفون حدود 300 هزار تومان است.
  • سیم میکروفون بویا M1، 6 متر است که به شدت به کار می‌آید.
  • به انواع گوشی‌های هوشمند، دوربین‌‌های DSLR، دوربین‌های فیلم‌برداری، کامپیوترها و ضبط کننده‌های صدا ‌متصل می‌شود.
  • صدای‌های اضافی را تا حد خوبی حذف می‌کند.
  • این میکروفون باتری LR44 (باتری ساعتی) دارد و حدود 700 ساعت برای شما کار می‌کند. (طبیعتاً بعدش باید باتری نو بخرید)
  • تجهیزات داخل جعبه‌اش هم بسیار کامل است که در ادامه مقاله، هر قطعه را به طور کامل، بررسی خواهیم کرد.

البته شما می‌توانید از میکروفون BY M1، برای ساخت محتوای ویدیویی برای اینستاگرام، تولید پادکست، برگزاری جلسات آنلاین و یا وبینار هم استفاده کنید. یعنی این میکروفون‌ها انقدر به درد بخور هستند که در هر کاری می‌شود از آن‌ها استفاده کرد!
راستی حالا که قرار است میکروفون بخرید 🙂 حتماً به مقاله‌هایی که در بالا لینکش را برای شما گذاشتیم سری بزنید…بد نیست که کم‌کم با این حوزه‌ها هم آشنا شوید.

پیشنهاد!!!

خود ما هم در استوری‌های پیج نوین از همین میکروفون Boya M1 استفاده می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم حتماً صفحه اینستاگرام نوین را دنبال کنید تا هر روز یک نکته، ترفند یا آموزش پولساز یاد بگیرید.

انواع میکروفون بویا M1

اخیراً مدل‌های عجیب و غریبی در بازار می‌بینیم که می‌خواهند آن‌ها را  به اسم میکروفون Boya M1 به ما بفروشند. اما اگر خود سایت بویا را هم بررسی کنید، می‌بینید که اصلاً چنین مدل‌هایی وجود خارجی ندارند! پس به این بخش خوب دقت کنید.

میکروفون یقه‌ای با سیم

میکروفون‌های یقه‌ای و باسیم بویا که به آن‌ها Lavalier Microphone هم می‌گویند کلاً چند مدل بیشتر نیستند که در این بخش تمام آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

میکروفون Boya M1

مدل Boya M1 یا BY M1، همین میکروفونی است که از ابتدای مقاله در حال بررسی آن هستیم.

نقد و بررسی میکروفون بویا M1
در قسمت قبلی از مزایای آن گفتیم که واقعاً نسبت به قیمتی که دارد، امکانات خوبی را در اختیارمان قرار می‌دهد.
حالا بد نیست کمی هم از معایب‌اش بگوییم…مثلاً سیم 6 متری آن، اگرچه کاربردی است، اما همیشه گره می‌خورد و زیر دست و پا می‌ماند پس باید حواستان به این موضوع باشد. دومین ایرادش هم آن است که فقط برای ویدیوهای تک نفره مناسب است و برای نفر دوم به یک میکروفون جدید نیاز دارید.

 میکروفون Boya M1 Pro

مدل Boya M1 Pro، به طور کلی بسیار شبیه مدل قبلی است؛ یعنی سیم آن 6 متر است، به انواع دستگاه‌ها وصل می‌شود، صداهای اضافی را به خوبی می‌گیرد و باتری‌اش هم همان LR44 است.

معرفی میکروفون بویا M1 pro
تفاوت میکروفون M1 Pro یا M1 معمولی در دو مورد است:

  1. مدل Pro، یک دکمه دارد که باید آن را روشن کنید تا اگر به طور ناخواسته صدای‌تان زیادی بلند شد و یا بیش از حد به میکروفون نزدیک شدید، حجم صدا را کاهش دهد.
  2. دومین تفاوتش هم آن است که می‌توانید هدفون خود را به میکرون وصل کنید و صدای ضبط شده‌تان را به طور همزمان بشنوید. این ویژگی به شما کمک می‌کند که ایرادات صدا را همان موقع متوجه شوید و موقع ادیت، کارتان راحت‌تر باشد.

همانطور که خوانید، میکروفون Boya M1Pro هم، امکانات خوبی را به ما می‌دهد ولی همچنان به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند به صورت فردی، ویدیو، پادکست یا هر چیز دیگری را ضبط کنند.
این مشکل در مدل بعدی میکروفون‌های بویا، حل شد. یعنی مدل‌های DM که مخفف Dual Mic یا همان دو میکروفون هستند.

میکروفون Boya M1DM

مدل بویا M1DM، همانطور که در قسمت قبل گفتیم، دارای 2 میکروفون است که برای ویدیوهای دو نفره، مصاحبه‌های ویدیویی یا صوتی (پادکست) بسیار مناسب است.

معرفی میکروفون بویا M1DM

 

از ویژگی‌های این میکروفون، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیم هر کدام از میکروفون‌ها 4 متر است.
  • به صورت 360 درجه صدا را ضبط می‌کند، یعنی اگر هنگام ضبط سرتان را بچرخوانید، صدای‌تان تغییری نمی‌کند.
  • میزان حساسیت این مدل به صداهای اضافه، افزایش پیدا کرده است و بهتر آن‌ها را حذف می‌کند.

برند بویا، 2 میکروفون دیگر هم تولید کرده به اسم Boya DM1 و Boya DM2 اشاره کرد که به ترتیب برای گوشی‌های آیفون و اندروید تایپ C، طراحی شده‌اند.

میکروفون M1DM1 و میکروفون M1DM2

در این قسمت انواع مختلف میکروفون‌های یقه‌ای و سیم‌دار را بررسی کردیم و تأکید می‌کنیم که هر مدل دیگری که در سایت‌های مختلف، تحت عنوان M1 2020 یا M1 2021 دیدید، یا تقلبی هستند و یا برای جلب توجه شما نام آن را تغییر داده‌اند. (روش تشخیص میکروفون بویا اصل از غیر اصل را کمی پایین‌تر نوشته‌ایم.)
اما قبل از آن، بهتر است یاد بگیریم که چطور باید با این میکروفون کار کنیم تا بهترین خروجی صدا را به ما بدهد.

طرز استفاده از میکروفون بویا  M1

قبل از راه‌اندازی میکروفون بویا، اول باید با قطعات مختلف آن آشنا شویم. شما وقتی میکروفون بویا M1 را می‌خرید و در جعبه را باز می‌کنید، 3 محصول را در جعبه می‌بینید:

معرفی میکروفون M1

  • خود میکروفون (گیره، ابر خشگیر صدا، باتری)
  • جک تبدیل 3.5 به 6 (برای وصل کردن به کارت‌های صدا)
  • کیف چرمی

حالا که با قطعات درون جعبه آشنا شدید، برویم سراغ طرز استفاده از میکروفون بویا M1.

راه اندازی میکروفون بویا کار بسیار ساده‌ای است. ابتدا باید باتری را درون میکروفون بگذارید، سپس گیره میکروفون را به یقه لباس خود وصل ‌کنید، جک میکروفون را هم به گوشی، دوربین، تبلت یا کامپیوترتان وصل کنید و در آخر هم، میکروفون را روشن کنید. همین!

Piece of Cake 🙂

چگونه میکروفون بویا اصل را از غیراصل تشخیص دهیم؟

نمونه‌‌های غیر اصل این محصول به شدت زیاد شده‌‌اند و باید حسابی حواسمان باشد تا سرمان کلاه نرود. اول از همه توصیه می‌کنیم که حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید و موقع خرید حواستان باشد که روی جعبه حتماً هولوگرام خود بویا خورده باشد، مانند عکس زیر:بویا m1 اصل

 

توجه کنید که روی هولوگرام، یک کد نوشته شده است (هم به صورت عددی و هم QR Code) که شما باید آن کد در سایت خود کمپانی Boya وارد کنید و از اصل بودن محصول‌تان مطمئن شوید.

برای چک کردن کد در سایت، مراحل زیر را دنبال کنید:

چگونه میکروفون بویا اصل را از غیراصل تشخیص دهیم؟

  1. وارد سایت boya-mic.com شوید.
  2. از منوی بالای صفحه، گزینه Support را انتخاب کنید و سپس وارد بخش Security Code شوید.
  3. کدی که روی جعبه نوشته شده است را در این صفحه وارد کنید و اگر این پیام را دریافت کردید، میکروفون Boya M1 شما اصل است:

Congratulations on your purchase of authentic Boya product

 

آماده خرید هستنید؟

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مورد نیاز شما را برای خرید میکروفون بویا M1 را بررسی کنیم. از مزایا و معایب این میکروفون گفتیم، انواع آن را بررسی کردیم، نحوه استفاده از میکروفون را فهمیدیم و در آخر هم فوت کوزه گری اصل بودن یا نبودن محصول را به شما یاد دادیم.

از شما می‌خواهیم که اگر از میکروفون بویا استفاده کرده‌اید، حتماً نظرتان را برای ما بنویسید و از تجربیاتتان بگویید.

نوشته نقد و بررسی بهترین میکروفون برای تولید محتوا | Boya M1 اولین بار در نوین. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *