چطور با طراحی مناسب محتوا بک لینک با کیفیت بگیریم؟

تاثیر محتوا در ساخت بک لینک با کیفیت کلاه سفید چقدر است؟! آیا راهکاری وجود دارد که رقبا نیز به شما بک لینک بدهند؟!

بک لینک های با کیفیتی که از یک دامنه دیگر به وبسایت ما اشاره کنند، یکی از مهمترین عواملی است که موتورهای جستجو به هنگام رتبه بندی لحاظ می‌کنند و باعث بهبود SEO سایت می‌شود. شیوه کار اینگونه است که وقتی سایت هایی معتبر، به صفحه و یا وبسایتی ارجاع داشته باشند، برای موتورهای جستجو، اینچنین تفسیر می‌کنند که وبسایت از نظر محتوایی، ارزشمند و مفید است و باعث بهبود سئو می‌گردد. بنابراین از نکات مهم در طراحی وب، تعریف استراتژی برای ایجاد بک لینک و استفاده از آنها است.

مدیر سئو

هیچ ترفند و حقه ای باعث نمی‌شود که در بازه زمانی کم، لینک ها به سایت شما جریان یابند. اما روش هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید، بک لینک با کیفیت دریافت کنید و از لحاظ رتبه در نتایج جستجو پیشرفت کنید. آنچه در ادامه می‌خوانید پاسخی، به این سوال که،  چطور بک لینک با کیفیت بگیریم؟ خواهد بود.

چطور بک لینک با کیفیت بگیریم؟

قبل از هر چیزی می توانید دوره تصویری آموزش بک لینک سازی را شرکت کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید!

در ادامه راهکارهایی برای دریافت بک لینک با کیفیت بیان گردیده است. توجه به آنچه در ادامه می‌آید، باعث پیشرفت وبسایت شما خواهد شد.

  • توجه به محتوا

حقیقت این است که اگر صفحات وب سایت شما کیفیت پایینی داشته باشند و یا محتوایی که تولید می‌کنید ارزش خاصی نداشته باشد، از طرف سایت های معرف، به عنوان یک مارک معتبر که ارزش لینک دادن داشته باشند، معرفی نخواهید شد. بنابراین اولین نکته در دریافت بک لینک با کیفیت، تولید محتوای با کیفیت است. اگر محتوای شما کامل و مفید باشد، کاربران و وبسایت ها به آن لینک خواهند داد. نه فقط یک پست، بلکه باید به عنوان مارکی با ارزش در صنعت وب و تولید محتوا تبدیل شوید.

بک لینک سازی با محتوا

هنگامی که آمار و داده هایی جدید در هر حوزه ای را منتشر کنید، وبسایت های دیگر احتمالاً  از اطلاعات جدید استفاده خواهند کرد و به وبسایت شما لینک انجام خواهد گرفت. نتایج نظرسنجی های مختلف را منتشر کنید، داده های مختلف را مرتب سازی کنید، مطالعات هر چند جزئی انجام دهید و یا هر کاری که باعث ایجاد پست با موضوع جدید و نیاز کاربران خواهد شد، باعث پیشرفت سایت شما خواهند می‌شود.

  • منابع جامع ایجاد کنید

یکی دیگر از روش های ایجاد بک لینک با کیفیت بالا، استفاده از محتوا برای جلب توجه سایر وبسایت ها است. راهنما های دقیق که ارزش بالایی داشته باشند، چک لیست ها و واژه نامه هایی را ایجاد کنید که وبسایت های دیگر به عنوان منبع، بتوانند از آن استفاده کنند. برای مثال می‌توان، اقدام به انتشار پست های منظم و تفسیر اشعار دیوان حافظ، که بتوان از آن به عنوان منبع استفاده کرد، نمایید.

بک لینک سازی با محتوای جدید

  • انتشار محتوا به صورت لیست

ذائقه کاربران به سمت سایت هایی می‌رود که محتوای خود را به صورت لیست منتشر می‌کنند، چون با این کار قابلیت خوانایی محتوا افزایش می‌یابد. با لیست بندی پست های برتر وبلاگ و یا با قالب بندی محتوا های مختلف، بک لینک های بیشتری را به سمت وبسایت خود سرازیر کنید.

  • محتوای بصری ایجاد کنید

رسانه هایی مانند نمودارها، عکس ها، و سایر رسانه های دیگر، تاثیر زیادی در جذب لینک از سایر سایت های دیگر دارد. علاوه بر تولید محتوای متنی مناسب، گرافیک عالی را به پست های خود اضافه کنید و تاثیر فوق‌العاده آن را مشاهده نمایید.

ساخت بک لینک با رپورتاژ

  • ایجاد محتوایی با ارزش طولانی مدت

محتوای که تولید می‌کنید باید به شکلی باشد که برای طولانی مدت امکان استفاده از آن وجود داشته باشد و احتمال منقضی شدن آن تا یک دوره زمانی نه چندان زیاد، نباشد.

  • بر روی اخبار و موضوعات روز تمرکز کنید

در بخش قبل به اهمیت انتشار محتوا، با پایداری بالا اشاره شد. اما محتوای مربوط به موضوعات پرطرفدار یا خبرساز باعث می‌شود که از سمت سایت های خبری لینک شوید. گرچه این نوع محتوا ممکن است ارزش محتوای پایدار را نداشته باشد اما می تواند به دستیابی سریع به بک لینک ها بسیار فعال باشد.

  • لینک دادن به سایت خود را آسان کنید

برای تحقق این هدف می‌توانید از قطعه کد HTML که مدیران دیگر سایت ها با کپی کردن می‌توانند به عنوان مرجع از آن استفاده کنند، راحتی در پیوند دادن را عملی کنید.

ساخت بک لینک مرتبط

البته روش های دیگری همچون، شناسایی سایت هایی با ارزش بالا، شناسایی سایت هایی که با سایت های رقیب شما پیوند دارند، درخواست لینک های با نام تجاری خود، بازسازی پیوند های خراب و سایر روش ها باعث خواهند شد که بک لینک با کیفیت بگیرید.

به عنوان نکته پایانی در کنار تولید محتوای مناسب با سایر وبسایت های مرتبط ارتباط برقرار کنید و به آنها در یافتن وبسایت تان، به عنوان منتشر کننده محتوای با ارزش کمک کنید.

آموزش لینک سازی داخلی و خارجی سایت خود را از دست ندهید!

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *