لینک فارم (link farm) چیست؟ – [می تواند عامل سقوط سایت شما باشد]

 لینک فارم یکی از اصطلاحات رایج این روزها در دنیای اینترنت و فضای مجازی می باشد و موضوعی در زمینه بهینه سازی سایت و علم سئو است. بنابراین، قبل از اینکه به سراغ اصل مطلب برویم، بهتر است که مختصری در مورد سئو و انواع روشهای اجرای آن بدانیم.

انواع سئو چیست؟

در دنیای امروزی، داشتن یک وب سایت برای کسب و کارهای مختلف به امری ضروری تبدیل شده است. همچنین، بهبود کیفیت سایت برای بهتر دیده شدن، بسیار مهم می باشد. علم سئو (بهینه سازی) سایت، به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که ماهیت و محتوای سایت را با الگوریتم های موتورهای جستجو سازگارتر میکند. به عبارتی، بهینه سازی سایت باعث می‌شود که موتورهای جستجو، سایت شما را بهتر پیدا کنند و در صفحات اول نتایج جستجو، نمایش بدهند. فعالیت های سئو را می توان به روش های مختلفی (از جمله لینک فارم) پیاده سازی کرد که به طور کلی در گروههای زیر دسته بندی می شوند:

_ سئو کلاه سفید:

در این شیوه از بهینه سازی، پس از آنالیز و بررسی های لازم، طراحی و محتوای سایت با استفاده از ابزارهای استاندارد و مطابق با نیاز مخاطبان انجام می‌گیرد.

_ سئو کلاه سیاه:

در این روش، برخلاف روش کلاه سفید، از هر ابزاری برای دور زدن استانداردها و سرعت بخشیدن به بهینه سازی استفاده می‌شود.

_سئو کلاه خاکستری:

البته، روش کلاه خاکستری هم چیزی میان دو شیوه بالا می باشد. همینطور، روش منفی که برای مطرح شدن یک سایت، به تخریب دیگر رقبا می پردازد.

لینک فارم

لینک فارم در سئو چیست؟

 

مختصری از بهینه سازی سایت بیان کردیم، لازم است بگویم که علم سئو از مباحث مختلفی تشکیل شده است و برای اجرای صحیح آن نیاز به فراگیری مهارتهای تخصصی تر می باشد. اکنون، به بررسی اصطلاح لینک فارم می پردازیم. فارم (Farm) به معنی مزرعه می باشد و لینک فارم را میتوان به طور خلاصه این چنین بیان کرد: مجموعه وسیعی از سایت‌ها که در دنیای مجازی و اینترنت، به رد و بدل کردن تعداد زیادی لینک، در بین خودشان مشغول هستند. واضح است که این کار با هدف بهینه سازی سریع و به نوعی فریب دادن موتورهای جستجو انجام می‌گیرد.

انواع لینک فارم

به طور کلی، لینک فارم شکلی از تبادل لینک است و به دو روش زیر قابل انجام می‌باشد:

_ مزرعه لینک دستی (Farm Link Manual):

در این روش از فارم لینک، سایتها و شرکتهای مختلفی به دور از رعایت اصول استاندارد سئو و با هدف سودجویی بیشتر، لینک های بسیاری را به صورت عمده به وبسایت ها ارائه می کنند. نتیجه این کار، افزایش مراجعه کنندگان سایت در یک بازه زمانی کوتاه می باشد که در نهایت منجر به ایجاد مزرعه لینک می گردد. می توانید برای سفارش بک لینک با کیفیت به این صفحه بروید.

_ مزرعه لینک غیر دستی Farm Link Non-Manual:

افراد سئو کار، یکی از عامل های اصلی رخ دادن مزرعه لینک غیر دستی هستند. آنها از طریق هر نوع سایتی که در اختیار داشته باشند، اقدام به انتشار لینک میکنند که در نتیجه موجب ارتقاء رتبه سایت موردنظر می شود. در واقع، آن دسته از افراد سئو کار که با این روش، برای بهینه سازی سایت تلاش میکنند، این کار را در مقابل قراردادی که با مشتری خود دارند، انجام می دهند.

روش کلاه سیاه در مزرعه لینک؟!

 

قبل از هر چیزی می توانید از دوره آموزش بک لینک سازی حرفه ای مدیر سئو که درباره بک لینک PBN نیز صحبت می شود بازدید و بهره ببرید. ولی همان طور که گفته شد، لینک فارم برای تبادل سریع لینک می باشد. به زبانی ساده، تبادل لینک یعنی اینکه سایتها برای توسعه و بهینه سازی خودشان، اقدام به معرفی یکدیگر می کنند. به مثال زیر توجه نمایید: فرض کنید که مغازه ای در سطح شهر دارید. طبیعی است که اگر کسب و کار شما شناخته شده باشد و از اعتبار خوبی برخوردار باشید، همکاران شما و دیگر افراد، به معرفی مغازه شما می پردازند. در نتیجه، مشتریان بیشتری به مغازه شما ارجاع داده می‌شوند و در نهایت، شهرت و رونق بیشتری برای کسب و کارتان به وجود می‌آید.

حال اینکه همین مسئله در فضای مجازی و اینترنت هم برای کسب و کارهای آنلاین وجود دارد و از طریق لینک دهی انجام می شود. بنابراین، در حالت طبیعی لینک دهی و معرفی سایتها روشی استاندارد و قانونی می باشد ولی فارم لینک به دلیل انتشار لینک های بی کیفیت و نا مرتبط، پیامدهای خوبی به همراه نخواهد داشت. اگرچه در بازه زمانی کوتاهی موجب ارتقاء سایت می‌شود ولی پس از مدتی توسط بررسی موتورهای جستجو، شناسایی شده و خطراتی برای سایت خواهد داشت. بنابراین استفاده از لینک فارم را می‌توان در دسته روشهای کلاه سیاه قرار داد.

 

آیا استفاده از لینک فارم عاقلانه است؟!

مدیر سئو

 

با توجه به دلایل زیادی که وجود دارد، استفاده از لینک فارم، چندان منطقی به نظر نمی رسد. برخی از این دلایل مهم را به طور خلاصه در اینجا آورده ایم:

_ لینک های سایت شما بایستی که از یک نظم و ساماندهی خوبی برخوردار باشد. به عبارتی، اگر لینک ها شفاف نباشند، خطر مزرعه لینک و اسپم شدن، شما را تهدید خواهد کرد. این مسئله، در زمانهایی که تعداد لینک ها از ۵۰ عدد فراتر می رود جدی تر می باشد.

_ همانطور که در شکل سنتی کسب و کارهای مختلف، همکاری با هر مغازه ای مفید نیست، در فضای مجازی هم اینگونه می باشد. صاحبان برخی از سایت‌ها فقط به فکر افزایش تبادل لینک برای ارتقاء خود هستند، در حالی که این تفکر در بسیاری از مواقع، علاوه بر مفید نبودن، خطراتی برای سایت نیز دارد. تبادل لینک با برخی از سایت‌ها مانند فروم ها، چندان معقول به نظر نمی آید. چرا که احتمال اسپم شدن آنها بسیار زیاد است. در واقع، اسپم شدن سایت مقابل که با یکدیگر به تبادل لینک می پردازید، از اعتبار شما هم کم می کند. (مدیر وب)

_ قطعاً شما هم میدانید که سایت های متنوعی در اینترنت میباشند که با موضوعات مختلفی مشغول به کار هستند. اگر دوست ندارید که سایت خود را با خطرات لینک فارم مواجه کنید، بکوشید تا با سایت هایی تبادل لینک انجام دهید که وجه اشتراک هایی دارید. به عنوان مثال، اگر مغازه کتابفروشی در سطح شهر داشته باشید، زمانی که یک کتابفروش دیگر و سایر مشاغل مرتبط، به معرفی شما بپردازند، اعتبار بیشتری به دست خواهید آورد تا وقتی که افراد غیر مرتبط، تبلیغ مغازه شما را انجام دهند.

_ همکاری با سایت هایی که بر خلاف قوانین، به فکر دور زدن موتورهای جستجو هستند، موجب بد نامی و کم اعتبار شدن سایت شما نیز می شود. بنابراین، سعی کنید که با اینگونه سایت ها، تبادل لینک نداشته باشید. موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده ای جهت شناسایی اینگونه سایت ها استفاده می کنند. به عنوان مثال، گوگل از الگوریتم قدرتمند hilltop برای شناسایی لینک فارم و روشهای کلاه سیاه بهره می‌گیرد.

راه حل استفاده از مزرعه لینک چیست؟

 

استفاده از مزرعه لینک، عاقلانه نیست؟! بله تعجب نکنید چونکه استفاده از لینک فارم، احتمال اسپم شدن، جریمه شدن و حذف شدن سایت را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، تصمیم عاقلانه ای بگیرید و از روشهای کلاه سفید و قانونی جهت بهینه سازی سایت خودتان استفاده نمایید. اگرچه کمی زمان بر هست ولی استرس جریمه شدن را از شما دور خواهد کرد. شما میتوانید با کمی تلاش و مدیریت صحیح رتبه سایت خودتان را بهبود دهید و از مزایای آن به شکل دائمی تر و پویا لذت ببرید. در پایان، امیدواریم که این مطلب برای شما دوستان عزیز، مفید بوده باشد و بتوانید با تصمیم درست، وب سایت و کسب و کار خودتان را از خطرات لینک فارم و روشهای کلاه سیاه، در امان نگه دارید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *