تاثیر لینک نوفالو در سئو سایت چقدر است؟

یکی از مهمترین مواردی که باید در سئوی لینک های داخلی و خارجی سایت خود رعایت کنید، این است که چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کنیم و چه زمانی نیاز به این کار نیست. در ادامه ما سعی می کنیم تاریخچه و چرایی ایجاد این ابزار توسط گوگل را برای شما شرح دهیم. مدیر سئو مقالات دیگری نیز در زمینه ساخت بک لینک با کیفیت دارد.

۱۴ سال از اضافه کردن قابلیت امکان نوفالو توسط گوگل می گذرد، امکانی که با دستور nofollow انجام می شد.
این قابلیت از آن نظر مهم بود که می توانستید با این دستور به راحتی لینک های خارجی مورد  نظر خود را از خزنده های گوگل مخفی کنید تا در نتیجه احتمال اینکه سایت شما به دلیل وجود اسپم و لینک گذاری ربات های اسپمر پنالتی شود به صفر نزدیک شود.

یکی از الگوریتم های گوگل که وظیفه بررسی لینک های وبسایت شما را دارد، در صورت پیدا کردن لینک های غیر طبیعی و اسپم سایت شما را به حالت پنالتی برده و یا به عبارت ساده تر شما را جریمه می کند.

اگر می خواهید به صورت مطمئن خرید بک لینک خارجی با کیفیت قوی و دائمی برای سایت خود را تجربه کنید به این صفحه سر بزنید.

و راه حل گوگل برای اینکه به شما امکان دهد تا  لینک خارجی که به سایت شما لینک می شود و مورد تایید شما نیست را از چشم الگوریتم پنگوئن پنهان کنید، استفاده از دستورNofollow   بود. نکته دیگر که اهمیت این دستور را بیش از پیش می کند،  این است که اگر از سایتی با موضوع غیر مرتبط به سایت شما لینک شود از گوگل امتیاز منفی دریافت خواهید کرد.

لینک نوفالوو مدیر سئو

چرا لینک های نوفالو ارزشمند هستند؟

برای اینکه مانع از انتقال اعتبار از صفحات خود به دیگر سایت ها شوید مجبور به استفاده از لینک نوفالوو هستید. با این  کار شما به گوگل اعلام می کنید کیفیت لینک های صفحه شما را نادیده بگیرد و ارزشی به آنها ندهد تا جریمه ای به خاطر تعدد زیاد و بی کیفیتی آنها به شما  تعلق نگیرد.
 

اما از معایب آن اینست که اگر از سایت ارزشمندی بخواهید لینک بگیرید، دیگر چنین امکانی برای شما وجود نخواهد داشت. زیرا لینک های همه صفحات خود را Nofollow می کنند. اما به هرحال لینک شما در معرض بازدیدکنندگان زیادی که در صفحه آن سایت وارد می شوند قابل شماهد خواهد بود و احتمال افزایش بازدید های شما نیز بالا می رود. پس در کل حتی اگر سایت همه لینک های شما را Nofollow کرده باشد هم برای شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

چرا باید از لینک نوفالو استفاده کنیم؟

اسپم مشکلی که باعث از دست رفتن رتبه بسیاری از سایت ها می شد به وسیله خاصیت Nofollow  که گوگل معرفی کرد، رفع شد. باید توجه داشته باشید که اگر نمی خواهید در لیست سیاه گوگل قرار بگیرید، به سایتی که توسط گوگل بلاک شده لینک مستقیم ندهید. در نتیجه با خاصیت Nofollow از این خسارت شدید به سایت خود جلوگیری کنید.

بهترین استراتژی استفاده از لینک های Dofollow  و Nofollow برای افزایش رتبه سایت

بهتر است فقط از لینک های  Nofollow  استفاده نکنید زیرا نه تنها باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نمی شود، بلکه سایت هایی با این لینک به نظر گوگل ساختار نامناسبی دارند. بهترین گزینه ایجاد تعادل بین لینک های   Dofollow  و Nofollow به منظور جلوگیری از تشخیص غیر طبیعی بودن لینک ها از نظر موتورهای جستجو می باشد.

چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کنیم

یکی از مهمترین سوالاتی که سئوکاران با آن مواجه هستند همین است که واقعا چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کنیم؟ به طور مشخص در زیر ما چند مورد که باید  حتما از لینک نوفالوو استفاده کنید را آورده ایم.
وقتی اگر هنوز لینک سازی زیادی انجام نداده اید و شروع به پیاده سازی استراتژی سئو سایت کرده اید، نوفالو  کردن لینک های زیر نتایج مثبت زیادی در بلند مدت برای شما خواهد داشت.

مدیر سئو

قسمت دیدگاه یا فروم های سایت

وقتی با ربات های اسپمر ساز در سایت خود مواجه می شوید، معمولا از قسمت دیدگاه سایت با حجم زیادی لینک مواجه می شوید. پس چه بهتر که با استفاده از دستور Nofollow آنها را حذف کنید.
البته این نکته قابل ذکر است که بخاطر حساسیت های گوگل شما باید به طور مرتب و در فواصل زمانی مشخص با استفاده از ابزارها یا به صورت دستی لینک های داخلی و خارجی سایت را بررسی کنید.

چرا باید بک لینک های پولی را نوفالو کرد؟

اگر از طریق فروش بک لینک کسب درآمد می کنید، بهتر است هر چه زودتر از روش درآمدی صرف نظر کنید. شما باید تمامی لینک های خروجی وبسایت خود را نوفالو کرده و امیدوار باشید که هنوز از طرف گوگل جریمه نشده باشید. در صورت ادامه دادن به این شیوه قطعا سایت خود را برای همیشه از دست می دهید.

 

استراتژی نوفالو کردن در مورد رپورتاژهای خبری

از جمله روش هایی که برای سایت های با محتوای خبری مفید است و می تواند به سئوی آنها کمک شایانی کند به دست آوردن بک لینک رپورتاژ آگهی است. و به همین علت مسدود بودن صفحات با دستور نوفالوو در این وبسایت ها امری بدیهی است. چون اصلا دوست ندارند امتیاز محتوای خود را به راحتی از دست بدهند.

تبلیغات بنری! مفید یا آسیب زننده؟

در زمینه سئو بسیاری از صاحب نظران بر این عقیده اند که بهتر است سئوی خود را مقوله جدا از تبلیغات در نظر بگیرید به همین علت پیشنهاد می کنند تمامی لینک هایی که جنبه تبلیغاتی دارند به طور مثال تبلیغات بنری و یا لینک هایی که از طرف اسپانسر برای شما استفاده شده اند را نوفالوو کنید.

گاهی به سمت لینک های نوفالو هم بیایید.

با کیفیت ترین و با ارزش ترین لینک لینکی است که اصلا منتظرش نباشید. Duane Forrester
جمله بالا از یکی از مدیران ارشد سابق موتور جستجوی بینگ می باشد. آقای فارستر معتقدند که لینک هایی که به صورت طبیعی برای شما درج شده باشند بسیار ارزشمندتر نسبت به لینک های ساختگی خودتان است. در واقع بهتر اینست که محتوای فوق العاده تولید کنید تا دیگران به پاس قدردانی از شما لینک شما را به صورت خودجوش قرار دهند.

برای این منظور شما می توانید در سایت خود ابتدا محتوای جذاب یک سایت دیگر با موضوع مرتبط را قرار دهید و به منظور تشکر از تولید کننده لینک سایت آنها را در محتوا و سایت خود درج کنید. تا آینده ارتباطی بلند مدت و ارزشمند بین شما و دیگر سایت ها شکل بگیرد و آنها نیز برای شما همین کار را انجام دهند.

در این مقاله سعی شد به سوال چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کنیم پاسخ کاملی ارائه دهیم. اما سئوی لینک های داخلی و خارجی سایت تنها به استفاده از لینک نوفالو خلاصه نمی شود.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *