حذف لینک اسپم با ابزار Disavow Backlinks در ۴ مرحله ساده!

در سال ۲۰۱۲ ابزاری به نام Disavow از سمت گوگل به وبمستران معرفی شد تا بتواند یکی از مشکلات اساسی آنها در حذف لینک اسپم و در کل لینک های بد را مرتفع کند. ابزاری که با آن می توانید به گوگل اطلاع دهید که چه لینک هایی به نظر شما نباید اعتبارسنجی بشوند و گوگل کیفیت آنها را برای امتیازدهی و رتبه سایت شما در نظر نگیرد. امکانی که اگر نبود شما برای هر لینکی که خواستار حذف آن بودید باید از سایتی که لینک را قرار داده درخواست حذف می کردید.

حذف لینک اسپم

آموزش حذف لینک اسپم با ابزار Disavow backlinks

یک وبمستر وظایف زیادی دارد، ایجاد یک ساختار مناسب برای رسیدن به اهداف سایت در زمینه سئو مهمترین آنهاست. در این راستا لینک سازی و مسائل مرتبط با آن که البته گستردگی زیادی نیز دارد، از جمله کارهایی است که رسیدگی مداوم و برنامه ریزی شده از سمت سئوکار را می طلبد.

لینک سازی مقوله ای است که برای افزایش رتبه گوگل سایت خود باید توجه ویژه ای به آن داشت. تغییرات الگوریتم های گوگل، تکنیک های جدید جذب کاربر همه باعث شده بروز بودن اطلاعات کمک زیادی به پیشی گرفتن بعضی از سایت ها نسبت به بقیه شود.

اگر می خواهید خرید بک لینک خارجی با کیفیت قوی و دائمی برای سایت خود داشته باشید حتما به این صفحه سر بزنید.

اگر در زمینه سئوی سایت و وبمستری فعالیت کرده باشید، قطعا با ابزار وبمستر گوگل آشنایی دارید. گوگل برای راحتی کاربران خود ابزاری در وبمستر به نام Disavow backlinks راه اندازی کرده است که برای حذف لینک اسپم می تواند به شما کمک شایانی بکند.

مدیر سئو

ما سعی کرده ایم در ادامه شما را با چگونگی استفاده از این ابزار مهم آشنا کنیم تا از دست لینک اسپم در سایت خود خلاص شوید.

به چه لینک هایی لینک بد می گوییم؟

هر لینکی که سعی در آسیب زدن به رتبه سایت شما را داشته باشد و سعی در دور زدن الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم PageRank کند، در دسته لینک های بد قرار می گیرد. هر عملی مشابه این عمل از نظر گوگل تخطی محسوب شده و شامل جریمه سنگینی برای مالک سایت خواهد بود. جرایم گوگل در این خصوص تا پنالتی شدن و از دست دادن رتبه سایت را شامل می شود. در ادامه انواع لینک اسپم و لینک بد را عنوان خواهیم کرد.

– لینک های Site-wide

در بین لینک های بد لینک هایی هستند که معمولا در قسمت Header، Footer و Sidebar سایت ها دیده می شوند و در صفحات زیادی از سایت تکرار می شوند. به این لینک ها، لینک های Site-wide می گویند.

– لینک های با هدف کانکت شدن به یک صفحه با یکAnchor Text .

– از دسته لینک هایی که از دامنه های Content Farm و Link farm داده می شوند.

– اگر به یک صفحه بالای صد بار لینک خروجی داده شده باشد.با لینک External Link انجام شده است.

– اگر دامنه ای با اسپم اسکور بالای ۵ به شما لینک شده باشد.

– لینک های تبادلی.

– بد لینک هایی که با نرم افزار Link Blast ساخته شده باشند.

– لینک های پست مهمان.

در مواقعی که سایت شما در زمان کوتاهی لینک اسپم زیادی دریافت کند، حساسیت گوگل افزایش پیدا کرده و احتمال جریمه شدن شما بالا می رود.

زمان هایی که باید از Disavow استفاده کنیم

هر وقت متوجه شدید رتبه سایت شما به شدت در حال افت می باشد. احتمالا تعداد زیادی بد لینک برای شما ایجاد شده است. پس باید از Disavow استفاده کنید تا بیشتر از این متضرر نشوید.

زمان دیگری که باید از این ابزار استفاده کرد، در مواقعی است که از سایت های نامرتبط و ضعیف در شروع راه اندازی سایت خود به درخواست شما لینک قرار داده باشند. در اینصورت نیز بهتر است از Disavow برای حذف لینک اسپم استفاده کنید.

 

مراحل حذف لینک اسپم با ابزار Disavow

مرحله اول: بررسی کلی لینک ها
 مرحله دوم: دانلود لینک ها از منابع موجود(با استفاده از گوگل وبمستر تمام لینک های خارجی را دانلود کنید.)
 

تفکیک بد لینک ها از دیگر لینک ها

بعد از اینکه لیستی از بک لینک ها تهیه کردید، نوبت به تفکیک لینک های اسپم و بد لینک ها می رسد. در زیر بهترین روش ها برای این کار را معرفی می کنیم.

مرحله اول- رتبه الکسا و رتبه سایتی که لینک شما را قرار داده چک کنید.
مرحله دوم- بررسی PAGE AUTHORITY و Domain AUTHORITY (اعداد این دو مولفه در صورت نزدیک بودن به ۱۰۰ نشان از اعتبار بهتری می دهد).
سایت MOZ.com این امکان را به شما می دهد که میزان اتوریتی صفحه و دامنه را بدست بیاورید. برای این کار به شکل زیر عمل کنید.

ابزار سایت moz برای حذف لینک اسپم

شناسایی حذف لینک اسپم

یکی از سایت هایی که برای حذف لینک اسپم به شما خیلی کمک می کند، همین سایت می باشد. ابتدا برای استفاده از این ابزار وارد سایت moz.com شوید. در بخش بالا سمت چپ روی گزینه free SEO tools کلیک کنید.

در صفحه جدید باز شده روی open site explorer کلیک کنید.
در مرحله بعد خواهید دید رتبه صفحه و دامنه در بازه عددی بین ۰ تا ۱۰۰ نمایش داده خواهد شد. صفحه یا دامنه ای که به عدد ۱۰۰ نزدیکتر باشد، ارزش بیشتری دارد و بالطبع در رتبه سایت شما نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. اگر امتیاز نزدیک به صفر باشد، باید لینک مورد نظر را حذف کنید تا رتبه شما آسیب نبیند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کمتر سایت ایرانی وجود دارد که امتیاز صفحه و دامنه بالای ۷۰ داشته باشد.
از دیگر فاکتورهای مهمی که در بررسی ها باید به آن توجه کنید می توان به زبان سایت لینک دهنده و حوزه فعالیت آن اشاره کرد.

 

امتیاز اسپم (spam Square)

عددی که جلوی این فاکتور قرار می گیرد به این معنی است که این سایت چقدر به اسپم بودن نزدیک است. اعداد بالا در این مولفه نیاز به Disavow کردن دارد. این نکته لازم به ذکر است که در تفکیک بد لینک و لینک های دیگر نهایت دقت را انجام دهید.
مرحله سوم – یک فایل .txt ایجاد کنید و آن را باز کنید.
در این مرحله یک فایل .txt ایجاد کرده و لیست تفکیک شده را در آن بریزید. دقت داشته باشید که فرمت این فایل را encoding UTF-8 قرار دهید و همچنین هر لینک را در یک خط قرار دهید. پیشوند domain برای مواردی که می خواهید یک دامنه را Disavow کنید الزامی است. حال اگر خواستید توضیحی مربوط به لینکی در این فایل درج کنید از علامت هشتگ (#) استفاده کنید و توضیح را بعد از آن بنویسید.

همه لینک ها را باید به دو قسمت تقسیم کنید، قسمت اول شامل لینک صفحات (Page Disavow) و قسمت دوم لینک دامنه هایی(Domain Disavow) باشد که می خواهید وارد کنید . به فرمت زیر دقت کنید:

#Page Disavow
/spamdomain.com/spamlinks
#Domain Disavow
/domain:spamdomain.com

 

همانطور که مشخص است قسمت اول صفحاتی است که نمی خواهید توسط گوگل Crawl شود و قسمت دوم لیست دامنه هایی که از گوگل میخواهید نادیده بگیرد، می باشد.

مرحله چهارم – آپلود فایل .txt در Disavow

ابتدا به آدرس https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main در کادری که از شما نامه دامنه را می خواهد و دکمه قرمز را انتخاب کنید.(مانند تصویر زیر)

حذف بک لینک اسپم توسط گوگل

نحوه حذف لینک اسپم

 

با پیامی مواجه می شوید که اطمینان شما از حذف لینک اسپم را جویا می شود که قاعدتا باید دکمه Disavow Links انتخاب کنید. در مرحله بعد از شما می خواهد که فایلی که ساخته اید را آپلود کنید و در نهایت گزینه submit را انتخاب کرده و مراحل حذف لینک اسپم با ابزار Disavow به اتمام برسانید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *