نقش رسانه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی دیجیتال

آیا ایجاد و توسعۀ یک وب‌سایت برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما کافی است؟ بدیهی است که خیر!

از بین ملزومات دیجیتال مارکتینگ می‌توان به بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، پرداخت به ازای هر کلیک، تبلیغات یا بازاریابی پولی، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ و آخرین و مهم‌ترین آن‌ها، یعنی بازاریابی رسانه های اجتماعی اشاره کرد. اگر تجارت شما از نوع آنلاین است و شما هیچ استراتژی‌ای برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ندارید و یا هیچ حساب کاربری تجاری‌ای در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باز نکرده‌اید، درست شبیه آن است که شما یک کسب‌و‌کار راه‌اندازی کنید و درمورد آن چیزی به کسی نگویید!

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیزی نیست به‌جز بهره‌گیری از پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ یک کسب‌و‌کار یا محصول و خدمات.

این یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی برای به‌دست‌آوردن ترافیک و جذب مخاطب هدفمند استفاده می‌شود.

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای تبلیغات به شمار می‌رود؛ چراکه از نظر اقتصادی و زمانی مقرون‌به‌صرفه است و افراد را از هر جامعه‌ای به‌طور مستقیم جلب می‌کند.

بدون بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانید به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ فکر کنید. این مسئله به تقویت استراتژی‌های بازاریابی و نیز به‌دست‌آوردن مشتریان جدید کمک می‌کند.

برای مدیریت اعتبار

حضور کسب‌و‌کار شما در شبکه‌های اجتماعی روی اعتبار کسب‌و‌کارتان تأثیر می‌گذارد و آن را کنترل می‌کند. این به شما کمک می‌کند که درمورد هرگونه سؤال، پیشنهاد و یا شکایت از طرف آن‌ها با کاربران نهایی ارتباط مستقیم برقرار کنید.

مدیریت اعتبار شما در رسانه های اجتماعی فرایندی برای ردیابی، نظارت و سرانجام حذف موارد منفی است که به برجسته‌سازی موارد مثبت و افزایش اعتبار تجاری برند شما منجر می‌شود.

برای پیروزی در رقابت

این جمله را به خاطر بسپارید: رقبای خود را فراموش کنید و فقط روی مشتریان خود تمرکز کنید.

واقعیت مرتبط با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این است که اگر رقبای شما قبل از شروع کار در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند، جبران آن برای شما دشوار است؛ بنابراین شما باید تا جایی که ممکن است ایمن بازی کنید؛ چراکه رقبای شما ممکن است ابتدا مشتریان بالقوۀ شما را هدف قرار بدهند، پس شما باید وفاداری به برند را به دست آورید. فعال‌بودن در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند مشتریان بالقوه را جلب کنید و رقابت را برنده شوید.

ایجاد و حفظ روابط

بازاریابی رسانه های اجتماعی نه‌تنها به شما کمک می‌کنند که از مزیت رقابتی خود بهره‌مند شوید، بلکه به شما اجازه و امکان ایجاد و حفظ روابط جدید و سالم را می‌دهند. رسانه‌های اجتماعی با ارائۀ اطلاعات دقیق و ارزشمند درمورد علاقۀ مخاطبان، به شما کمک می‌کنند مشتریان خود را درک کنید. با مشاهدۀ دیدگاه‌ها و واکنش‌ها دربارۀ محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید، می‌توانید دیدگاه مشتریان را درمورد کسب‌و‌کارتان بدانید.

تصویر برند خود را بهتر کنید و میزان وفاداری به برندتان را بهبود ببخشید.

حضور برند شما در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند وفاداری به برند تجاری خود را از طریق پاسخ‌گویی سریع به شکایت‌های مشتریان، افزایش دهید.

به نظر می‌رسد برندی که در تعامل مستقیم با مشتریان است قابل اعتمادتر است؛ این موضوع بر چگونگی درک مشتریان از شما تأثیر می‌گذارد و باعث تقویت تأثیر و حسن نیت برند شما می‌شود.

افزایش فروش

اگر مشتریان بتوانند شما را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند، این مسئله باعث ایجاد علاقه در بین کاربران می‌شود تا دربارۀ کسب‌و‌کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. تبلیغ خلاقانۀ خدمات و محصولات خود از طریق بازاریابی محتوا باعث می‌شود که مشتریان کمتر احساس کنند که این کار برای انجام یک کمپین تبلیغاتی است. رسانه‌های اجتماعی به مخاطبان این امکان را می‌دهند که به پروفایل شما سر بزنند و همین مسئله موجب افزایش فروش می‌شود؛ زیرا مشتریان اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند.

کدام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به‌طور مداوم در بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شوند؟

پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و… برخی از موارد شناخته‌شده‌ای هستند که برای حساب‌های تجاری ترافیک زیادی ایجاد می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال یک روند مداوم است که بر حرفۀ مدیران بازاریابی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین برای داشتن موقعیت شغلی امن‌تر، افرادی که مشتاق حضور در این عرصه هستند می‌توانند به دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ بپیوندند. دورۀ دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا هر جنبه از بازاریابی دیجیتال را که در بالا ذکر شد درک کرده و رشد تجاری ایجاد کنید.

با تشکر از نیما شفیع‌زاده بابت تهیه این متن، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به بلاگ نیما تودی مراجعه کنید.

منبع: Tribulant

نوشته نقش رسانه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی دیجیتال اولین بار در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا گراف. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *