مهم ترین الگوریتم های گوگل و تاثیر آن در سئو و فروش سایت

امروزه موضوعی که برای افرایش فروش و جذب کاربران مهم و قابل اهمیت محسوب می­شود؛ بهینه­ سازی و سئو سایت است. برای اولین گام در سئو، باید با مهم­ ترین الگوریتم های گوگل آشنایی داشته باشید تا با توجه به نحوه عملکرد و ویژگی­ های هر یک از آنها بتوانید رتبه­ های برتر صفحه اول گوگل را از آن خود کنید.

موتور جستجو گوگل به کمک الگوریتم ­هایی هوشمند و دقیق به بررسی صفحات هر سایت می­پردازد تا با توجه به قوانین سئو کلاه سفید به وب سایت­ ها امتیاز دهد. این الگوریتم ­ها به طور مداوم در حال آپدیت هستند. برای کسب رنکینگ برتر گوگل باید با 7 مورد از مهم ترین الگوریتم های گوگل آشنایی داشته باشید. با ما همراه باشید در ادامه به توضیح خلاصه ای از الگوریتم های گفته شده میپردازیم.

سئو چیست؟

SEO سرواژه ی عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. به زبان ساده سئو کردن سایت یعنی بتوانیم در موتورهای جستجو رنک یا همان امتیاز بالاتری بگیریم و در نتایج جستجو جایگاه بهتری را کسب کنیم. برای درک بهتر موضوع به مثال زیر توجه کنید. آموزش سئو در سئو شو به معنای واقعی سئو را برای شما ساده خواهد کرد و آموزش سئو سایت از مقدماتی تا پیشرفته را عمیق یاد خواهید گرفت.

مهم ترین الگوریتم های گوگل و تاثیر آن در سئو و فروش سایت

الگوریتم پاندا

میتوان از پاندا به عنوان مهم­ترین الگوریتم گوگل یاد کرد. پاندای گوگل وظیفه بررسی محتواهای سایت را به عهده دارد. بخش محتوا که جزء سئو داخلی به شمار می­رود؛ یکی از آیتم­های تاثیرگذار در جذب کاربران است. به گفته بیل گیتس به عنوان بنیان گذار شرکت مایکروسافت، محتوا پادشاه وب سایت شما است. به این معنا که اگر می­خواهید سایتی کاربرپسند داشته باشید؛ بعد از مراحل طراحی و پیاده سازی مسائل گرافیکی و بصری، باید به محتواهای درج شده در سایتتان دقت کنید. زیرا اگر محتوایی مفید و به روز نداشته باشید؛ قادر به جذب مخاطب نخواهید بود و علاوه بر این موضوع، گوگل نیز به شما جایگاه مناسبی را در صفحات جستجو اختصاص نخواهد داد.

نکت ه­ایی که برای پاندا بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ یونیک بودن مطالب سایت است. اگر از محتوایی کپی و تکراری استفاده ­کنید؛ قطعا پاندای هوشمند گوگل متوجه شده و شما را جریمه خواهد کرد. پس برای پیشگیری از بروز این مسائل به نحوه تولید محتوای خود دقت نمایید. همچنین می­توانید به کمک افراد حرف ه­ای در این حوزه و یا شرکت­ های معتبر و فعال در زمینه سئو برای بخش تولید محتوا وب سایتتان کمک بگیرید.

الگوریتم پنگوئن

پنگوئن یکی دیگر از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که وظیفه بررسی لینک ­های سایت را به عهده دارد. از لینک­سازی میتوان به عنوان آیتمی سرنوشت­ساز برای کسب رتبه ­در گوگل نام برد. زمانی که شما از محتوایی باکیفیت و مناسب در سایتتان استفاده نمایید؛ سایر وب سایت ­ها به مطلب شما لینک می­دهند.

اگر لینک ­های وب سایتتان طبق اصول و قواعد گوگل نباشد؛ پنگوئن متوجه این موضوع شده و سریعا شما را جریمه خواهد کرد. به طور کلی، لینک­سازی راه رفتن بر روی لبه تیغ است. به همین دلیل باید با آگاهی و اطلاعات کافی اقدام به دریافت بک لینک نمایید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

با تولد الگوریتم مرغ مگس خوار انقلاب بزرگی در گوگل رخ داد. این الگوریتم باعث شد تا کاربران گوگل به راحتی به مطالب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. مرغ مگس خوار وظیفه تجزیه و تحلیل سرچ کاربران را به عهده دارد. به این معنا که دیگر گوگل متوجه مفهوم عبارات سرچ شده از سوی مخاطبان می­شود و تنها محتواهایی که از نظر مفهومی با عبارت سرچ شده مطابقت داشته باشد را به کاربر نشان می­دهد.

الگوریتم کبوتر

یکی دیگر از مهم ترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم کبوتر است. از سال 2014 که گوگل از آغاز فعالیت این الگوریتم خبر داد؛ سئو محلی مورد توجه سئوکاران قرار گرفت. زیرا کبوتر با توجه به لوکیشن کاربران، نزدیک­ترین سرچ­ ها را به محل کاربر نشان می­دهد. به عنوان مثال، شما به دنبال رستورانی در اطراف خود هستید. این الگوریتم نزدیک­ترین رستوران­ ها را نشان داده و نیازی به جستجوی شما همراه با آدرس نیست.

بیشتر بخوانید: روش های رفع پنالتی گوگل و هرآنچه که باید بدانید !

الگوریتم رنک برین

می توان از رنک برین به عنوان الگوریتمی مکمل برای مرغ مگس خوار نام برد. رنک برین مفهوم محتوای شما را بررسی کرده و به آنالیز رفتار کاربر می­پردازد که نتیجه آن نیز کسب رتبه در صفحات گوگل خواهد بود.

الگوریتم موبایل فرندلی

ریسپانسو و یا موبایل فرندلی بودن صفحات سایت جزء موضوعات مهم در سئو به شمار می­رود. از همین رو گوگل الگوریتمی را طراحی کرد تا به کمک آن بتواند موبایل فرندلی بودن وب سایت ­ها را تشخیص داده و طبق این موضوع به آنها امتیاز دهد.

مهم ترین الگوریتم های گوگل و تاثیر آن در سئو و فروش سایت

الگوریتم گوگل برت

در سال 2019 موتور جستجوگر گوگل الگوریتم جدیدی را معرفی کرد. این الگوریتم باعث شده است گوگل دیگر برای نمایش سایت ­ها به کلمات سرچ شده توسط کاربران دقت نکند و با توجه به مفهوم کل جمله سرچ شده سایت­های مرتبط را نشان دهد.میتوان از الگوریتم گوگل برت به عنوان پایان عمر محتواهای بی­کیفیت نام برد. هر چه گوگل به سوی درک مفهوم بیشتری از عبارات جستجو شده توسط مخاطبان­ پیش می­رود؛ نیاز به تولید محتواهای مفهومی بیشتر احساس می‌شود.

جمع بندی

اگر بخواهید سایتی کاربرپسند داشته و در جذب مخاطب و فروش محصولات سایت از رقبا خود پیشی بگیرید؛ باید توجه زیادی به مهم ترین الگوریتم های گوگل داشته باشید تا بر اساس پارامترهای مهم آنها وب سایت خود را بهینه کرده و بتوانید جایگاه مناسبی در صفحات جستجو گوگل کسب نمایید.با توجه به اینکه یادگیری دانش سئو امری زمان­بر و دشوار به شمار می­رود؛ شرکت­ های معتبر و مناسبی که در این زمینه فعالیت می­کنند؛ می­توانند به شما برای سئو سایتتان کمک کنند. یکی از شرکت­های معتبر و باتجربه در این امر، شرکت سئو شو است که به کمک تیمی حرفه ­ای و تخصصی با توجه به مهم ترین الگوریتم ­های گوگل، سایت شما را بهینه کرده و وب سایتتان را وارد چرخه رقابت 10 سایت برتر صفحه اول گوگل می­کند.اگر نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید؛ می­توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان سئو شو شما را راهنمایی کنند.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *