آموزش HTTPServer در مهندسی اینترنت

آموزش HTTPServer در مهندسی اینترنت

آموزش HTTPServer در مهندسی اینترنت

با بخش سوم از آموزش مهندسی اینترنت در خدمت شما دوستان عزیز هستیم. در این بخش آموزش HTTPServer در مهندسی اینترنت را خواهیم داشت.

HTTPServer چیست؟

وب سرور آپاچی (Apache) گسترده ترین و محبوب ترین سرور HTTP در دسترس بر روی اینترنت می باشد که از زبان های PHP و Perl پشتیبانی می کند و روی بیشتر سیستم عامل های قابل اجرا است یک برنامه free Open Source است که با سرور های وب برای اداره کردن درخواستها و تقاضاهای وب و منابع به کار می رود . Apache HTTP Server روی سیستم عامل Unix مانند Linux یا BSD اجرا می شود همچنین می تواند روی Windows مایکروسافت و دیگر سیستم عامل ها یا Platform ها اجرا شود . یک سرور با خصوصیات منحصر به فرد با add-on های قدرتمند که به صورت مجانی در دسترس هستند.

Apache دارای امکانات ویژه می باشد که متداول ترین استفاده از ویژگی های این برنامه .htaccess است که طراحان حرفه ای در محیط لینوکس از آن بهره می گیرند . برای نمونه زمانی که بخواهند اولین صفحه در سایت بخصوصی باشد با یک دستور در آن پرونده این امر ممکن می گردد و یا زمانی که صاحب سایت مایل نیست که فایلهای موجود در سرور وی توسط دیگران دزدیده شود و بخواهد که مانع از پیوند مستقیم آنها شود Apache کمک می کند تا به خواستشان برسند . زمانی که برنامه نویس بخواهد که محل واقعی صفحات دیده نشود نیز این برنامه مورد استفاده قرار می گیرد .

 

بخش سوم آموزش مهندسی اینترنت

  • آموزش HTTPServer در مهندسی اینترنت

 

The post آموزش HTTPServer در مهندسی اینترنت appeared first on آموزش برنامه نویسی - یادگیری برنامه نویسی با طعم سورس باران.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *